Waarom? Je bent een bepaalt salaris waard op basis van capaciteiten, ervaring en certificeringen. Niet op basis van je huidige salaris...Dashlane schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:28:
Ja persoonlijk denk ik dat je het jezelf erg lastig hebt gemaakt door je loonstrook te overhandigen. Je hebt eigenlijk je kruit weggegooid.
Ik vind persoonlijk dat een salarisonderhandeling open en eerlijk moet zijn. Als je als partijen dan al wantrouwend naar elkaar toe moet gaan doen, omdat je bang bent dat je genaaid wordt (plat gezegd), dan moet je er sowieso al niet gaan werken.Hahn schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:28:
[...]
De werkgever vraagt erom omdat 'ie niet te veel wilt betalen, logisch. En dat je er niet moeilijk over doet als ze om je salarisstrook vragen, dat moet je zelf weten. Maar waarom zou je daaraan mee werken als werknemer?
Je gaat een arbeidsrelatie voor langere tijd aan. En ik vind dat je daarbij ook vertrouwen in elkaar moet uitspreken. Ik zou dan ook niet weten waarom ik moet gaan liegen, of krampachtig moet gaan doen over mijn huidige salaris..
Ik wist wat ik wilde gaan verdienen, en kon goed beargumenteren waarom ik dat vond. Ik heb overigens wel eens een keer een stap van 600 euro gemaakt, en ook toen is het salaris wat ik destijds had gewoon besproken.
[ Voor 57% gewijzigd door Question Mark op 12-06-2017 16:36 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B