Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 00:41
Ether is zo gestegen en BTC blijft hoog dat ik een appartement kan kopen met de helft van mijn crypto beleggingswaarde.

Maar wat nu? Ik heb de afgelopen 2 jaren mijn cryptowaardes voor de belastingdienst verscholen. Dus als ik nu zoveel geld dmv verkoop op mijn rekening zou krijgen dan krijg ik de belastingdienst op mijn dak. (ook wil ik volledig de woning betalen, zonder hypotheek oid)

Kan ik als excuus opgeven dat ik geen flauw idee had van de waarde van mijn crypoto belegging? En dat ik nu achteraf met terugwerkende kracht mijn box 3 belasting wil betalen over 2015 en 2016?? (eventueel met boete) ?? Gelukkig is het pas hard gestegen in eerste kwartaal van 2017 dus de waarde in 2015 en 2016 valt wel mee.

Iemand die hier ervaring mee heeft? ik wil 50% van mijn crypto gaan innen. Dus niet alles :D (maw..... de overige 50% wil ik gewoon nog even onder de radar houden)

[ Voor 4% gewijzigd door SonyEricsson op 11-06-2017 02:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 22:43
Bij het niet opgeven aan de belastingdienst word het volgens mij direct zwart geld en ben je dus strafbaar bezig. In dat geval zal je ook weinig hebben aan dit forum aangezien wij hier niet zijn om jou te helpen met witwassen. Ik ben absoluut geen fiscalist, dus ik kan het verkeerd hebben, maar dan heb je in ieder geval een heads up dat de kans groot is dat dit topic niet veel op zal leveren voor je.

Ongeacht de legaliteit van deze onderneming denk ik niet dat het verstandig is om met dit soort vraagstukken adviezen verkregen via forums op te gaan volgen. Een telefoontje naar een advocaat/fiscaal jurist lijkt me een slimmere eerste stap.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat zei de belastingdienst toen je dat vroeg?
Verder geen tips voor je. Belastingontduikers zijn kanker voor de maatschappij.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:09
Hou je hoofd koel, huur een belastingadviseur in en vraag naar de mogelijkheden om een suppletie hiervoor in te dienen. De maximale boete is 300%, maar als je het vrijwillig opgeeft (en ook voor 1 juli aangeeft), zal die waarschijnlijk meevallen.

Sidenote: Ik krijg wel een beetje argwaan van dat je de helft alsnog onder de radar wil houden. Nederland is een van de chillere landen als het gaat om cryptobelasting met ongeveer ~1.2% per jaar en dan ga je zelfs daar moeilijk over doen. Bah.

[ Voor 35% gewijzigd door exelletor op 11-06-2017 02:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is belastingfraude, dat moet je dus met de belastingdienst gaan uitvechten. Datzelfde geld voor het geld wat je nog beschikbaar wilt houden in de vorm van cryptocoins. Het is bezit en daar dien je gewoon belasting over te betalen.

Wat jij wilt is fraude kunnen blijven plegen over de helft van je vermogen en er met de andere helft weg mee kunnen komen. Zo werkt dat niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De boete is nu zo hoog dat de besparing die je hebt gehad. Overigens heel erg dom om het niet op te geven. In het slechtste geval betaal je 50% over de inkomsten, maar mag je de kosten er weer van aftrekken waardoor het soms best wel gunstig is om het juist op te geven, zeker wanneer de winst minimaal is door fluctuatie. Over het gespaarde vermogen betaal je iets van 4%.

Wat er nu met je gaat gebeuren is afhankelijk van de Belastingdienst. Maar stel dat je € 100.000,00 verdiend hebt met je mining in 1 jaar, je hebt een normale baan er naast, dan moet je dat bij je inkomsten opgeven en lever je € 50.000 er van in. Echter mag je wel eerst de kosten er van af trekken, dus moet je de werkelijke waarde berekenen en daar de kosten weer van af halen. Best wel complex, maar je zal 50% moeten betalen + de boete waardoor je uiteindelijk niks over zal houden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tot dusver heeft de TS fictieve winst en alleen kosten gehad aan stroom en tijd om te minen.
hoe moet je daar belasting over afdragen? het omzetten van crypto naar $ is altijd al moeilijk geweest, laat staan grote bedragen.

idee: koop een woning op basis van hypotheek. betaal de rente en aflossing vanuit de crypto opbrengsten.
dus zo €1000,- per maand te gelde maken en daar ook opgaven van doen als zijnde winst uit onderneming.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Bedrijf opzetten en geld naar overmaken en netjes belasting over betalen Is dat een optie

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook kleine bedragen opnemen zal gaan opvallen per maand, dan gaan ze kijken waar het vandaan komt, welk financieel bedrijf. en vervolgens weten van welk bitcoin adres het afkomstig is, daarna kijken ze in de blockchain wat het huidige saldo is en op 1 januari voorgaande jaren en ze hebben een idee van hoeveel belasting er ontdoken is. Maar dat is dan allen bitcoin, andere crypto kan wel eens lastiger zijn misschien.
Nee, wacht dat is helemaal niet nodig want alle financiële instellingen die met crypto handelen moeten toch de gegevens al hebben van alle account houders.

[ Voor 25% gewijzigd door Soldaatje op 11-06-2017 04:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
SonyEricsson schreef op zondag 11 juni 2017 @ 02:03:
...Maar wat nu? Ik heb de afgelopen 2 jaren mijn cryptowaardes voor de belastingdienst verscholen....
...(maw..... de overige 50% wil ik gewoon nog even onder de radar houden)...
Je loopt het risico op flinke boetes voor zwartsparen. Wees blij dat je een mooi rendement hebt weten te behalen. Maar je zult gewoon belasting moeten betalen, zoals iedereen. Informeer hiernaar bij een belasting adviseur. Je wilt vast gebruik maken van de goede voorzieningen die wij in Nederland hebben, maar er niet aan meebetalen. Daar kan ik behoorlijk boos om worden, dan ben je wat mij betreft een echte parasiet. Dit topic zou wat mij betreft direct op slot moeten.
MrJayMan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 04:00:
..idee: koop een woning op basis van hypotheek. betaal de rente en aflossing vanuit de crypto opbrengsten.
dus zo €1000,- per maand te gelde maken en daar ook opgaven van doen als zijnde winst uit onderneming....
Geld lenen kost geld. En niet zo'n beetje ook. Ik zou iemand die het niet hoeft, nooit adviseren een lening aan te gaan. Verder gaan mijn adviezen aan de louche TS niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

SonyEricsson schreef op zondag 11 juni 2017 @ 02:03:
Ether is zo gestegen en BTC blijft hoog dat ik een appartement kan kopen met de helft van mijn crypto beleggingswaarde.

Maar wat nu? Ik heb de afgelopen 2 jaren mijn cryptowaardes voor de belastingdienst verscholen. Dus als ik nu zoveel geld dmv verkoop op mijn rekening zou krijgen dan krijg ik de belastingdienst op mijn dak. (ook wil ik volledig de woning betalen, zonder hypotheek oid)

Kan ik als excuus opgeven dat ik geen flauw idee had van de waarde van mijn crypoto belegging? En dat ik nu achteraf met terugwerkende kracht mijn box 3 belasting wil betalen over 2015 en 2016?? (eventueel met boete) ?? Gelukkig is het pas hard gestegen in eerste kwartaal van 2017 dus de waarde in 2015 en 2016 valt wel mee.

Iemand die hier ervaring mee heeft? ik wil 50% van mijn crypto gaan innen. Dus niet alles :D (maw..... de overige 50% wil ik gewoon nog even onder de radar houden)
Handig, dit open en bloot op het internet posten :Y Zo kan onze overheid de achterstallige gelden alsnog innen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 05:59:
[...]

Handig, dit open en bloot op het internet posten :Y Zo kan onze overheid de achterstallige gelden alsnog innen.
Ik denk niet dat belastinginspecteurs actief internetfora langs gaan voor controle.

Cryto currency is gewoon een vorm van beleggen. Gaaf dat de waarde ervan goed is gestegen! Ik vraag me welaf waarom TS überhaupt dacht dat waarom over alle inkomsten/bezittingen belasting moet worden betaald, behalve dit. Dat klinkt wel naïef.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

gast schreef op zondag 11 juni 2017 @ 06:17:
Ik denk niet dat belastinginspecteurs actief internetfora langs gaan voor controle.
Nee, maar als eentje ertegenaan loopt of een tip krijgt is het wel een onderzoekje waard. Mensen zijn met minder tegen de lamp gelopen en een huis van zwart geld is een mooi doelwit voor de belastingbrigade.

Zo te zien heeft TS zijn account al langer en die gegevens opvragen valt prima binnen de bevoegdheden van de belastingdienst. IP-adres, even bij de internet provider langs en je hebt een adres om je belastingen na te heffen. Bingo!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 11-06-2017 06:21 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Zojuist dit topic gemeld bij de belastingdienst.
Mensen zoals TS moeten hard aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
BTC en ETH zijn dit jaar enorm gestegen niet in 2015/2016 dus bij het invullen van je volgende belasting zeg je dat het in 2017 verdiend is, wat niet zo raar is gezien de stijgingen.
Niks aan de hand.

Wil je een deel achter houden dan zet je het op offline wallets zoals een leger nano s.

Je betaald vermogens belasting, als je zoveel verdiend hebt is dat een schijntje dus waar maak je je druk over geef het lekker op heb je ook geen gezeur.

En btw je hebt pas winst als je verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 07:10
Sakesushi schreef op zondag 11 juni 2017 @ 07:18:
Smaakloos...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Hoe dat zo? Ts probeert zelf uit alle macht onder belasting betalen uit te komen.
Hij laat blijken dat hij er van wist.

Hij zal ergens iets moeten opgeven. Ik vraag me echter af bij cryptocoins of welke versie dan ook, wanneer je hier belasting over betaald. Als dit echt per jaar is, zou hij het wellicht met terugwerkende kracht en een jaar opgave nog in kunnen vullen.
Anders moet hij toch echt een belasting consulent in de arm nemen met kennis van deze materie. Mijn vrouw is belasting consulent, maar geen idee of zij dit überhaupt zou weten. Dit lijkt me moeilijk materie. Of inderdaad zoals beleggen, dan is het vrij simpel. De waarde van dat moment is bekend en ook hoeveel je had.

Ik zou het iig met terugwerkende kracht laten doen.

TS, dit komt echt altijd uit. Zeker met zo'n waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
Sakesushi schreef op zondag 11 juni 2017 @ 07:18:
Jij bent zeker erg gezellig op feestjes?

On topic. Volgens mij kun je met terugwerkende kracht alsnog je aangifte over vorig jaar doen. Kijk even wat Je portfolio waard was op in BTC om 0:00 op 1 Januari. Je crypto's waren toen nog niet zo veel waard, de grootste stijging was immers dit jaar.

Daarnaast is het inhuren van een belasting adviseur geen slecht idee met een dergelijk vermogen.

Laat het in ieder geval een belangrijke les zijn voor andere crypto beleggers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En jij vindt belasting ontduiking een goede zaak

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinkother
Pierre schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:08:
[...]

En jij vindt belasting ontduiking een goede zaak
Nee, maar het kinderachtig melden ben je in mijn ogen sneu. TS zal toch wel een belastingadviseur gaan contacten met dit bedrag dus. Maar als je de kans hebt om minder belasting betalen dmv slimme constructies, zou jij het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Thinkother schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Nee, maar het kinderachtig melden ben je in mijn ogen sneu. TS zal toch wel een belastingadviseur gaan contacten met dit bedrag dus. Maar als je de kans hebt om minder belasting betalen dmv slimme constructies, zou jij het niet doen?
Als ik een paar miljoen per jaar verdien wie weet, en dat doe ik niet. Ik vind het een slechte zaak wat TS wil.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
Arunia schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:05:
[...]

Hoe dat zo? Ts probeert zelf uit alle macht onder belasting betalen uit te komen.
Hij laat blijken dat hij er van wist.

Hij zal ergens iets moeten opgeven. Ik vraag me echter af bij cryptocoins of welke versie dan ook, wanneer je hier belasting over betaald. Als dit echt per jaar is, zou hij het wellicht met terugwerkende kracht en een jaar opgave nog in kunnen vullen.
Anders moet hij toch echt een belasting consulent in de arm nemen met kennis van deze materie. Mijn vrouw is belasting consulent, maar geen idee of zij dit überhaupt zou weten. Dit lijkt me moeilijk materie. Of inderdaad zoals beleggen, dan is het vrij simpel. De waarde van dat moment is bekend en ook hoeveel je had.

Ik zou het iig met terugwerkende kracht laten doen.

TS, dit komt echt altijd uit. Zeker met zo'n waarde.
Smaakloos om het te melden, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Een webwinkel opzetten die betalingen in bitcoins accepteer en dan zo het van zwart naar wit maken . Je betaalt dan belasting over je omzet en zo .

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Of alles schenken aan een goed doel :)

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thinkother schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Slimme constructies is tot daar aan toe, maar wat de TS hier beschrijft is meer dan een simpele constructie, dit is outright belastingfraude. Dat is een misdrijf.

En dan ook nog om advies komen vragen hoe hij zwart geld kan witwassen.... ook dát is een misdrijf.

Dit gaat iets verder dan een slimme belastingconstructie, waarbij je belasting ontwijkt. Er is een verschil tussen ontwijken (wat legaal is) en ontduiken (zoals in dit geval, en wat dus niet legaal is).

En wie denk je dat van dit gedrag de dupe is? Juist, de normale belastingbetaler die zich *wel* aan de regels houdt. Die mag daarvoor op gaan draaien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Noxa schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Jij bent zeker erg gezellig op feestjes?

On topic. Volgens mij kun je met terugwerkende kracht alsnog je aangifte over vorig jaar doen. Kijk even wat Je portfolio waard was op in BTC om 0:00 op 1 Januari. Je crypto's waren toen nog niet zo veel waard, de grootste stijging was immers dit jaar.

Daarnaast is het inhuren van een belasting adviseur geen slecht idee met een dergelijk vermogen.

Laat het in ieder geval een belangrijke les zijn voor andere crypto beleggers.
Ik ben heel gezellig op feestjes.

Zelf ben ik jaren 100% afgekeurd geweest tegen mijn zin in.
UWV wilde geen reintergratie betalen waardoor ik niet uit dit cirkeltje kon komen.
Na 10 jaar eindelijk genoeg geld kunnen sparen (van de uitkering) om een opleiding te bekostigen en nu werk ik aardig wat jaartjes fulltime en met plezier.

Dit is totaal wat anders natuurlijk maar ik vind als jij geld hebt en/of je kan werken je gewoon geld moet afdragen aan de staat om zo andere zaken en mensen te kunnen onderhouden die het echt verdienen.

Nu ben jij nog gezond maar misschien krijg jij ooit in je leven een ongeluk of een nare ervaring waar jij ook de staat voor nodig hebt wat geld kost (belastinggeld) en dan zal je blij zijn dat we zo'n mooi systeem hebben waar iedereen zijn steentje hoort aan bij te dragen.

Dus ja, ik vind dat hij gewoon moet afdragen, en mocht hij het niet weten of het was onduidelijk? dat kan, maar ga geen manieren zoeken om voor de andere helft vermogen manieren te zoeken het verborgen te houden.

Dat heeft niks met gezellig zijn op feestjes of niet, als er een familielid op grote schaal geld verduisterd voor de belastingdienst meld ik hem/haar ook.

Want TS is in mijn ogen echt zo'n type die van alles wil hebben maar niks wil geven.

Sorry TS, in je leven heb je inderdaad rechten maar ook PLICHTEN, en dat vergeten heel veel mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sakesushi op 11-06-2017 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 21:28

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Volgens mij is de soep nog niet zo heet.

In de afgelopen belastingaangifte van maart. Moet jij je kapitaal van januari 2006 opgeven.
Heb geen idee wat de verhouding is van jou crypto coins. Maar bitcoin stond toen op 300. Euro?
Als je toen 25k had in crypto currency. Dan heb. Je nu ongeveer 200.000.
Met ether is het veel harder gegaan.

En corrigeer je huidige belastingaangifte van 2016 zo snel mogelijk. En geef gewoon alles aan. Leg elk jaar 1,25% apart op een spaarrekening in euro's zodat je altijd je belasting kan betalen ook al vergaan de crypto coins.

Was je vermogen op 1 januari 2016 meer dan je belastingvrije voet. Dan zou ik naar een financieel adviseur gaan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinkother
wildhagen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:19:
[...]

Slimme constructies is tot daar aan toe, maar wat de TS hier beschrijft is meer dan een simpele constructie, dit is outright belastingfraude. Dat is een misdrijf.

En dan ook nog om advies komen vragen hoe hij zwart geld kan witwassen.... ook dát is een misdrijf.

Dit gaat iets verder dan een slimme belastingconstructie, waarbij je belasting ontwijkt. Er is een verschil tussen ontwijken (wat legaal is) en ontduiken (zoals in dit geval, en wat dus niet legaal is).

En wie denk je dat van dit gedrag de dupe is? Juist, de normale belastingbetaler die zich *wel* aan de regels houdt. Die mag daarvoor op gaan draaien.
Denk dat TS dit meer in een opwelling heeft geschreven en mogelijk nog jong is. Daarnaast zijn we allemaal verstandig genoeg om te zeggen; neem contact op met een belastingadviseur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:01
Thinkother schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:26:
[...]

Denk dat TS dit meer in een opwelling heeft geschreven en mogelijk nog jong is. Daarnaast zijn we allemaal verstandig genoeg om te zeggen; neem contact op met een belastingadviseur.
Financiële stabiliteit dmv slim investeren...
SonyEricsson schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:39:
2015 was een goed jaar geweest. Naast een financiële doorverkoop klapper (onroerend goed) hebben we binnenkort de mogelijkheid om onze financiële situatie een flink te veranderen/door te spitten.

situatie is als volgt:
2 volwassenen met basisinkomen van €4800-6000 netto per maand.
1 kind
Momenteel betrekken we een huurwoning in het randcentrum Amsterdam.
Onderneming brengt een gemiddelde winstverdeling op van 75k per jaar (gemiddelde van 3 jaar)(bedrijf wat nog in bezit is)
1 zakelijke investeringslening lopen van 100k tegen 15% rente.
momenteel eigen vermogen van 150k (na bovenstaande klapper)
aandeel bedrijfswaarde is 500k (goodwill etc) (bedrijf wat nog in bezit is)
2 redelijk nieuw autos prive met totale waarde van 55k (bezit)
prive eigen vermogen van 60k
TS is oud genoeg en is ook nog eens ondernemer (+ vrouw en kind), extra onverstandig om dan fraude te gaan plegen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik zou een fiscaal jurist raadplegen en kijken naar inkeer-mogelijkheden.

Je vermogen moet worden gewaardeerd per 1-1-20xx en je aangiften IB moeten worden gecorrigeerd. Waardering op basis van dagkoers BTC minus een forse afslag vanwege het debiteurenrisico van een niet al te solvabele bewaarder (noem het een "MtGox" risico. Een euro tegoed van een zwakke tegenpartij is minder waard dan ren euro tegoed van de Rabobank).

Voor je koopwoning: stel records op van je aankoop / productie van BTC en je verkoop. Je moet namelijk de herkomst van je geld aantonen. Ook als er geen hypotheek is, de notaris heeft dat nodig. Zorg dat je eerst met de belastinginspecteur in het reine komt, dan kan een notaris wat makkelijker passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En niet alleen heeft hij belasting ontdoken en wil hij nu geld gaan witwassen, hij schrijft specifiek op dat hij door wil gaan met het ontduiken van belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 12:16
Dat er mensen zijn als TS SonyErisson weten we allemaal en misschien zijn we stiekem ook wel een beetje jaloers op zijn "inzicht" en doortraptheid.

Maar wat mijn het meeste verbaast is de hoeveelheid mensen die zijn beleid verdedigen hier.
Het zit in de natuur van de mens dat als je weet dat je iets heb gedaan,wat niet door de maatschappij word geaccepteerd, dat je medestanders te zoekt. Hierdoor voelt de TS zich beter immers lees hij dat meer mensen het met hem eens zijn.

Hij is zegt immers ondernemer te zijn en weet dus heel goed waar hij kennis en ervaring kan vinden m.b.t. belasting problemen.

Naar de TS en zijn medestanders hier op het forum, ik pas, als je iets doet wat niet mag hou het voor je of ga op de blaren zitten maar ga niet anoniem steun zoeken zodat jij je beter voelt.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27
jeetje helemaal niet aan gedacht dat je er belasting voor moest betalen.
denk dat meer mensen dit vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aangiftes over 2015 en 2016 zijn nog niet definitief: je kan tot 5 jaar na dato aan de belastingdienst laten weten dat je een "foutje" gemaakt hebt en je aangifte wil corrigeren.

Dus zoals anderen al zeiden: belastingadviseur inschakelen en de aangiftes corrigeren. Krijg je waarschijnlijk geen boete.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
Ben inmiddels wakker en hele topic beetje doorgelezen.
Heb totaal geen problemen met de belastingdienst en alles wat ik heb is niet eens zwart geld.

Volgens mij hebben mensen totaal geen idee wat zwart geld is, maar goed.

Ter verduidelijking. Ik heb vrijwel alle coins verhandeld op Okcoin.cn (dmv een tradingpartner in China)
Ook is er vanaf dat account coins op een meerdere hardware wallets gezet die nu fysiek ergens liggen. Je kan zeggen dat ik er officieel niet eens de eigenaar van ben. Je denkt toch niet dat ik op Europese exchanges ga handelen en dan op een SEPA account laat uitbetalen en er dan geen betasting over wil betalen. Nee, daar heb ik hiervoor al bedacht dat dit op een dag problemen op gaat leveren.

Het idee dat ik belasting erover wil betalen maakt natuurlijk niet dat het geld zwart is, Het is aantoonbaar legaal gegeneerd en dit maakt het ook geen witwassen met illegale praktijken. Ik verzin geen "nep" omzet om zo geld om te zetten.

Voor alle belastingmoraalridders dus.... , prima dat dit topic is doorgestuurd.
Wees blij dat ik nog wat geld in de Nederlandse maatschappij pomp. Had ook lekker in het buitenland een vakantiehuisje kunnen kopen en dan blijft het geheel buiten zicht. En aan de andere kant, Ik vind betalen van belasting geen probleem en dat vind ik ook nu niet. Ik denk overigens dat ik meer belasting afdraag persoonlijk en bedrijfsmatig dan 90% van andere Nederlanders, dus om te zeggen dat ik niets bijdraag aan de maatschappij :D, kan ik eigenlijk alleen maar om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02
Zwart geld is inkomen of vermogen dat niet opgegeven is bij de belastingdienst, hoe het gegenereerd is maakt verder niet uit. Ben benieuwd wat jouw definitie is van zwart geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
Pietervs schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:35:
Aangiftes over 2015 en 2016 zijn nog niet definitief: je kan tot 5 jaar na dato aan de belastingdienst laten weten dat je een "foutje" gemaakt hebt en je aangifte wil corrigeren.

Dus zoals anderen al zeiden: belastingadviseur inschakelen en de aangiftes corrigeren. Krijg je waarschijnlijk geen boete.
inderdaad. Hier dacht ik al aan.
Ga de waardes van het bedrag in ether en btc even terugrekenen op de 2 peildatums 1 januari 2017 en 1 januari 2016. (ether had ik niet eens een op 1 jan 2016 dus)

Dus waarschijnlijk wordt het zoiets:

2016
box 3 beleggingswaarde:
btc: 20 coins $430 : $8600

2017
ether 400 coins $8,5 $3400
btc : 20 coins $970 $19700

even nog terugzetten naar Euros en dat bedrag gewoon invullen.
Wachten op herberekening inkomstenbelasting en dan belasting erover betalen.

Coins zetten op krakenaccount en dan doorzetten naar mijn bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:04:
Zwart geld is inkomen of vermogen dat niet opgegeven is bij de belastingdienst, hoe het gegenereerd is maakt verder niet uit. Ben benieuwd wat jouw definitie is van zwart geld?
niet jouw definitie veranderen van zwart geld:

van de wiki
"Zwart geld is inkomen of vermogen dat niet wordt aangegeven, bijvoorbeeld bij de belastingdienst"

Crypto vermogen is aangeven, Alleen bij exchanges en niet bij de belastingdienst. Cryptovermogen is volledig geregistreerd dus in land van exchange dus kan het geen zwart vermogen zijn. Het wordt pas zwart geld als je laat uitbetalen en geen belasting in betreffende land gaat betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het is geen zwart geld maar het is wel zwart vermogen!
En helaas is dat een misdrijf in Nederland.
Verder is de belastingdienst niet gek en ze weten al het geld te traceren.
Sterker nog, als jij opeens een grote hoeveelheid geld op je rekening krijgt dan mag jij simpelweg gaan uitleggen waar het vandaan komt.
Net als dat je contant een auto gaat kopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
SonyEricsson schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:15:
[...]

niet jouw definitie veranderen van zwart geld:

van de wiki
"Zwart geld is inkomen of vermogen dat niet wordt aangegeven, bijvoorbeeld bij de belastingdienst"
Niet mijn definitie veranderen van zwart geld? Ik schrijf in eigen woorden wat zwart geld is, hoe verander ik dan mijn definitie?
Leuk zo'n quote van de wiki maar er zijn meer bronnen:
http://financieel.infonu....21-wat-is-zwart-geld.html
Zwart geld is geld waarvan de belastingdienst niet op de hoogte is dat u er over beschikt. Het geld dat u niet opgeeft bij uw jaarlijkse aangifte valt onder de definitie van zwart geld.
Crypto vermogen is aangeven, Alleen bij exchanges en niet bij de belastingdienst. Cryptovermogen is volledig geregistreerd dus in land van exchange dus kan het geen zwart vermogen zijn. Het wordt pas zwart geld als je laat uitbetalen en geen belasting in betreffende land gaat betalen
Met andere woorden, je houdt er een eigen definitie op na van zwart geld?
De belastingdienst zegt er het volgende over:
https://www.belastingdien...lk_land_belasting_betalen
Als u in Nederland woont, geeft u in uw belastingaangifte uw wereldinkomen aan. Tot uw wereldinkomen behoren ook uw niet-Nederlandse inkomsten (bijvoorbeeld arbeidsinkomen of vermogen in het buitenland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 17:08
Eerlijk gezegd is dit wel een interessant topic, met name hoe het zit bij de belastingdienst met virtuele goederen. Een aandeel is ook virtueel totdat deze uitbetaald wordt, maar de waarde hiervan is van factoren afhankelijk. Niet wat een gek er voor geeft. Dit is wel het geval bij onderstaande scenario's.

Als ik denk aan WoW-attributen of Pokémon Go accounts welke in potentie duizenden euro's waard kunnen zijn. Moet ik daar dan ook belasting over gaan betalen? Ik denk dat vele gamers hier dit ook niet gaan doen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor een fysieke collectie of verzameling van Flippo's, DVD's of voetbalkaartjes, welke in theorie gezien kunnen worden als vermogen. Ik denk echter dat er een groot grijs gebied is m.b.t. dit soort eigendommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Niet mijn definitie veranderen van zwart geld? Ik schrijf in eigen woorden wat zwart geld is, hoe verander ik dan mijn definitie?
Leuk zo'n quote van de wiki maar er zijn meer bronnen:

[...]

[...]

Met andere woorden, je houdt er een eigen definitie op na van zwart geld?
De belastingdienst zegt er het volgende over:
https://www.belastingdien...lk_land_belasting_betalen

[...]
toon volledige bericht
Waarom zou ik vermogen opgeven in het buitenland wat op naam staat van iemand anders?
maakt dat het mijn zwart vermogen? Officieel gezien is het niet eens van mij. Maakt mij dan een belastingontduiker? Ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:29

Ankh

|true

gast schreef op zondag 11 juni 2017 @ 06:17:
[...]

Ik haak hier toch even op in.

Dit is erg simpel gedacht.. mijn vrouw heeft jarenlang bij handhaving van UWV gewerkt. Zij krijgen meldingen via alle mogelijke wegen (denk aan bierviltjes, post, e-mail etc). Het zit nou eenmaal in de menselijke aard dat we graag willen laten zien hoe goed het gaat (even aan vrienden vertellen met een biertje, dat je met minen veel geld hebt verdient :? )

In dit voorbeeld, SonyEricsson heeft z'n naam ingevuld bij t.net en z'n postcode is hier ook bekend. Dit is voor de bevoegden bij een instantie (uwv/belastingdienst) al genoeg om alles te achterhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ankh op 11-06-2017 11:41 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
geekeep schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:33:
Eerlijk gezegd is dit wel een interessant topic, met name hoe het zit bij de belastingdienst met virtuele goederen. Een aandeel is ook virtueel totdat deze uitbetaald wordt, maar de waarde hiervan is van factoren afhankelijk. Niet wat een gek er voor geeft. Dit is wel het geval bij onderstaande scenario's.

Als ik denk aan WoW-attributen of Pokémon Go accounts welke in potentie duizenden euro's waard kunnen zijn. Moet ik daar dan ook belasting over gaan betalen? Ik denk dat vele gamers hier dit ook niet gaan doen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor een fysieke collectie of verzameling van Flippo's, DVD's of voetbalkaartjes, welke in theorie gezien kunnen worden als vermogen. Ik denk echter dat er een groot grijs gebied is m.b.t. dit soort eigendommen.
Voor bitcoins en virtuele betaalmiddelen is er geen grijs gebied, die worden letterlijk genoemd bij de belastingdienst.
https://www.belastingdien...ngen/overige_bezittingen/
bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
ik wil 50% van mijn crypto gaan innen. Dus niet alles :D (maw..... de overige 50% wil ik gewoon nog even onder de radar houden)
dit is toch wel the icing on the cake. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:59
Cryptocurrency is toch fictief geld? Waarom zou je belasting betalen over geld wat niet echt bestaat? Het heeft pas toch een echte waarde als het is gecasht. Dus dan hoef je toch pas dat vermogen op te geven als inkomen op het jaar dat je enen en nullen verkoopt voor vermogen?

Ik ben wellicht een leek op dat gebied, maar ik zie bitcoins niet als geld. De reden om dit op te geven ontgaat mij compleet. Als de belastingdienst anders denkt, zijn hier al rechtspraken over geweest? Indien in nadeel van de burger, dan erkent de belastingdienst cryptocurrency als betaalmiddel. Aangifte in BTC opgeven.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 22:09
geekeep schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:33:

Nee hoor, volgens mij zijn de regels daar best duidelijk in. Een verzameling flippo's, dvd's of voetbalkaartjes of online accounts met virtuele spullen: daar hoeft geen belasting over betaald te worden. Het wordt anders als een verzameling met name bedoeld is om waarde mee te creëren, om mee te speculeren. Dan wil de belastingdienst ook graag een graantje meepikken.

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
https://www.jonkersvangem...ncy/bitcoin-en-belasting/

Het is en blijft vermogen. (zie het maar als soort van aandelen)
Wanneer dit vermogen niet is meegenomen in de aangifte inkomstenbelasting wordt dit gezien als zwart vermogen. (zwart spaarder)
Ik zou aanraden om het te bespreken met een belastingadviseur, het wordt vaak over het hoofd gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
SonyEricsson schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Waarom zou ik vermogen opgeven in het buitenland wat op naam staat van iemand anders?
maakt dat het mijn zwart vermogen? Officieel gezien is het niet eens van mij. Maakt mij dan een belastingontduiker? Ook niet.
Als het niet van jou is, waarom kan je er dan de helft van een huis mee betalen en begin je zelf deze hele thread met de mededeling dat het van jou is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hardware Junk schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:39:
Cryptocurrency is toch fictief geld? Waarom zou je belasting betalen over geld wat niet echt bestaat? Het heeft pas toch een echte waarde als het is gecasht. Dus dan hoef je toch pas dat vermogen op te geven als inkomen op het jaar dat je enen en nullen verkoopt voor vermogen?
Het wordt ook niet gezien als geld, maar als vermogen. En daar betaal je - net als bij aandelen - gewoon vermogensrendementheffing over (zie quote boven je).
Ik ben wellicht een leek op dat gebied, maar ik zie bitcoins niet als geld. De reden om dit op te geven ontgaat mij compleet. Als de belastingdienst anders denkt, zijn hier al rechtspraken over geweest? Indien in nadeel van de burger, dan erkent de belastingdienst cryptocurrency als betaalmiddel. Aangifte in BTC opgeven.
De belastingdienst ziet het dus ook niet als geld, maar wel - net als aandelen of schilderijen in een kluis - als vermogen dat een in euro's uit te drukken waarde representeert. En vziw is er idnerdaad rechtspraak over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Soldaatje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:16:
Het is geen zwart geld maar het is wel zwart vermogen!
En helaas is dat een misdrijf in Nederland.
Verder is de belastingdienst niet gek en ze weten al het geld te traceren.
Sterker nog, als jij opeens een grote hoeveelheid geld op je rekening krijgt dan mag jij simpelweg gaan uitleggen waar het vandaan komt.
Net als dat je contant een auto gaat kopen bijvoorbeeld.
Een land als China waar absolute valuta controle is en waar banken, exchanges 100% samenwerken met de autoriteiten om kapitaakvluchten te traceren.
Een land waar nu elke verdachte scheet geregistreerd wordt bij een officiele instantie en zijn IT censuur gewoon top is.
Zelfs in zo een land is bitcoin niet te regulieren en bijna onmogelijk te traceren... en jij denkt dat de Nederlandse belastingdienst, onze dienst die niet eens een fatsoenlijke overgang van blauwe enveloppen naar digitale mail kan regelen.
Deze dienst kan alle cryptovermogen wel traceren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de lokale belastingdienst (aka @Rukapul@Krisp) even ingelicht over dit topic.
Belastingontduiking gaan we niet faciliteren op GoT, vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 17:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SonyEricsson schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Een land als China waar absolute valuta controle is en waar banken, exchanges 100% samenwerken met de autoriteiten om kapitaakvluchten te traceren.
Een land waar nu elke verdachte scheet geregistreerd wordt bij een officiele instantie en zijn IT censuur gewoon top is.
Zelfs in zo een land is bitcoin niet te regulieren en bijna onmogelijk te traceren... en jij denkt dat de Nederlandse belastingdienst, onze dienst die niet eens een fatsoenlijke overgang van blauwe enveloppen naar digitale mail kan regelen.
Deze dienst kan alle cryptovermogen wel traceren? :D
Hou je niet zo van de domme. Of het te traceren is is compleet irrelevant - het is van jou en dús dien je het op te geven. Dit is geen grijs gebied, dit is gewoon fraude. Je vind een moord waarbij je niet gepakt wordt ook geen moord? Je hebt nu bovendien toegegeven dat het bestaat.

.edit: oeps had niet door dat er al een slotje op zat ;).

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2017 12:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.