Ik heb hier wat problemen met mijn oude draagbare radio.
Het is een model uit 1985 zo'n grote met dubbeldeck.
Oké het merk is misschien wat twijfelachtig, maar heb er jaren plezier van gehad- waarna hij op een gegeven moment in de kast belandde; en zelfs twijfelde hem maar weg te doen.
Gelukkig niet gedaan- want dit spul blijkt nu flinke retro-waarde te hebben.
(het is eigenlijk maar matige kwaliteit, want het cassette-gedeelte eet graag bandjes op)
Het probleem is nu, dat de volumeknop als het ware vast zit.
Als de volumeknop op 0 minimum staat- blijft het volume te hard.
Als ik hem verder open draai, wordt het nog veel harder- dat het niet meer om aan te horen is- en bang dat ie zichzelf opblaast.
Kortom het geluid is nog steeds luid als de volumeknop op 0 staat.
Wat ik geprobeerd heb:
- volumeknop eraf, schoongemaakt
Er zit nog een regelstaafje onder de volumeknop (zie 2e foto) kan ik hier nog iets mee ?
Contactspray gebruik ik liever niet.
Ik durf hem eigenlijk ook niet open te maken- want ben bang dat ik hem niet meer volledig in elkaar kan krijgen.
Link voor de afbeeldingen
Het is een model uit 1985 zo'n grote met dubbeldeck.
Oké het merk is misschien wat twijfelachtig, maar heb er jaren plezier van gehad- waarna hij op een gegeven moment in de kast belandde; en zelfs twijfelde hem maar weg te doen.
Gelukkig niet gedaan- want dit spul blijkt nu flinke retro-waarde te hebben.
(het is eigenlijk maar matige kwaliteit, want het cassette-gedeelte eet graag bandjes op)
Het probleem is nu, dat de volumeknop als het ware vast zit.
Als de volumeknop op 0 minimum staat- blijft het volume te hard.
Als ik hem verder open draai, wordt het nog veel harder- dat het niet meer om aan te horen is- en bang dat ie zichzelf opblaast.
Kortom het geluid is nog steeds luid als de volumeknop op 0 staat.
Wat ik geprobeerd heb:
- volumeknop eraf, schoongemaakt
Er zit nog een regelstaafje onder de volumeknop (zie 2e foto) kan ik hier nog iets mee ?
Contactspray gebruik ik liever niet.
Ik durf hem eigenlijk ook niet open te maken- want ben bang dat ik hem niet meer volledig in elkaar kan krijgen.
Link voor de afbeeldingen