Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikRo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:22:
[...]
Bij ons staat in de cao dat standby betaald wordt maar het wordt steeds lager.van tien naar vijf naar iets van 2 euro bruto.
Welke CAO is dat en hoe kan zoiets in de CAO terecht komen?
Zoiets is echt niet fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-09-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:41:
[...]

Welke CAO is dat en hoe kan zoiets in de CAO terecht komen?
Zoiets is echt niet fijn.
Ik wil geen namen noemen maar denk aan sectoren met grote coöperaties. Er staan meer vage dingen in maar het is allemaal in overleg met de OR bepaald en dan mag het.

Aan de andere kant doen ze andere dingen best netjes. Al is dat vanaf volgend jaar een stuk uitgekleed.

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 22-09-2017 15:16 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikRo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:22:
[...]
definieer betalen.
Bij ons staat in de cao dat standby betaald wordt maar het wordt steeds lager.van tien naar vijf naar iets van 2 euro bruto.
Daarvoor wordt verwacht dat je nooit verder dan dertig min van huis bent liefst gewoon thuis. Ook s nacht je bed uitkomt als je aan de beurt bent.
Dat gebeurt vaak, dat half uurtje dat je wat doet word je wel volledig betaald.
Omdat het in de cao staat kun je niet weigeren en de beloning staat vast.
Ik heb collega's wiens huwelijk op het spel stond hierdoor omdat ze constant standby moesten zijn.
Weekend heb je dan vaak niet meer want je kunt nergens meer heen of afspreken.
En sinds het zo goedkoop is geworden wil elke projectleider standaard de vaste rits mensen standby bij elke wijziging.
Nog leuker als ze zeggen je moet standby zijn van 8 smorgen tot 8 uur s avond kost het ze nog minder en als het uitloopt kun je toch niet weg
Waarom zou je zo'n baan accepteren dan? Voor 2 euro per uur beschikbaar moeten zijn klinkt niet bepaald aantrekkelijk. Als dat 10x zoveel zou zijn zou ik nog twijfelen, zeg. Wat staat er nog meer tegenover dan? Krijg je er ook uren voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
2 euro per uur voor een derde lijn op een systeem waar vrijwel nooit problemen mee zijn, dat is niet zo gek. Een weektje standby buiten werktijden levert je dan toch 250 bruto op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:48:
2 euro per uur voor een derde lijn op een systeem waar vrijwel nooit problemen mee zijn, dat is niet zo gek. Een weektje standby buiten werktijden levert je dan toch 250 bruto op.
Je moet ook niet uitgaan van de tijden waar het goed gaat, vergeet niet dat het nu zo kan zijn dat je nooit gebeld wordt maar dat het over 2 maanden compleet anders is. het kan zomaar zo zijn dat het 2 euro per uur wordt voor een derde lijn op een systeem waar vrijwel wekelijkst problemen mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Als er meer shit is met het systeem, is het vooral de vraag hoeveel je per gewerkt uur mag schrijven. Als dat 100% uurloon zonder toeslagen is, zijn het geen lucratieve uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Er zijn helaas altijd problemen, slechte systemen, slecht getest door tijdgebrek doorgedrukt door projectleiders en managers, af of niet af.
Je wordt altijd gebeld de vraag is alleen wanneer.
Vooral vervelend als je een relatie hebt sommigen zijn namelijk altijd de lul omdat ze maar met paar man zijn en als er dan eentje ziek is of op vakantie ben je zowat elke dag standby.
Geld verdienen met ogenschijnlijk grotendeels niets doen klinkt leuker dan het is.

En weggaan die je ook niet zo snel je hoopt altijd dat het ooit beter wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door ErikRo op 22-09-2017 16:13 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 10:28
ik vind de term "flexwerker" in dit geval niet heel toepasselijk. De beste term is gewoon een uitzendkracht. De naam zegt het al, een "simpele" kracht die uitgezonden kan worden om werk te verrichten ( no offence )

Ik heb al voor 3 verschillende uitzendbureaus gewerkt en ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind. ik denk dat TS vooral bij een verkeerd bedrijf of uitzendbureau is komen te werken. Ik weet mijn tijd nog bij de TNT als orderpicker. het was hard werken en hoe harder je werkte en inzette voor het bedrijf hoe meer je werd ingepland.

Ook kon je hier heel makkelijk het rooster aangeven wanneer je wilde werken. 2 dagen vrij? geen probleem zolang je dit maar 1 tot 2 weken van te voren aan geeft. Heerlijk nachtdiensten draaien ( is persoonlijk natuurlijk ) en normale dagen met een redelijk vast rooster naast mijn studie. Tevens verdiende ik hier op mijn 20e rond de 14euro netto gemiddeld >:) .

niet alleen bij dit werk maar ook de anderen is was het goed geregeld, en allemaal baantjes waar geen opleiding voor nodig was. Is vind ik persoonlijk wel zo fijn naast de studie een baantje waarbij ik niet hoef na te denken. :9

Enfin om toch tegemoet te komen werk ik nu bij een uitzendbureau waar ik helaas ook soms standby moet staan ( zonder wachtgeld oid ) de uren zijn lang, uurloon ligt op het minimale en de reis naar en terug van werk wordt niet betaald, alleen een kleine KM vergoeding. Dus er zit zeker veel verschil in, de vraag is waarom ga je niet verder zoeken TS? genoeg waar het wel goed is geregeld :)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik werkte via tempo team. En je kon merken als andere goedkoper waren of altijd maar ja zeiden, dat die veel meer uren ineens kregen. Dus nee zeggen was niet en optie. Ondertussen heb ik wel ander werk enzo. Wel 42,5 uur. Maar ook daar wordt gebruik gemaakt van dat soort uitzendkrachten. Als je in zo'n situatie zit, maakt het je leven niet beter. Het is dan een bitch voor je gezins situatie enzo. De bedrijven kunnen dan meer op je bouwen als je eigen gezin.
En dat nu de regering verwacht dat je er meer voor je gezin moet zijn, voor je ouders gaat zorgen enzo.
Pagina: 1 2 Laatste