Sinds wanneer is "crap" een verboden woord?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.931 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
nalv: Steam - kan geen crap kopen/verkopen uit market

toegeven, shit was misschien niet meest handige woordkeuze, maar om topic nu dicht te knikkeren vanwege "crap" ...?

lijkt me redelijk ganbaar woord: https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=crap

Dan vind ik het weer kinderachtig om de correct te sluiten :+

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 06-06-2017 13:55 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De verkindering van GoT mag wel ophouden inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 17:46

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je eerste topic dichtgegooid wordt wegens taalgebruik en je vervolgens hetzelfde topic weer opnieuw opent met daarbij het vervangen van "shit" door "crap" (wat gewoon synoniem is in betekenis én connotatie) dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om.

Ik persoonlijk zou 't topic er niet om dichtgegooid hebben maar dat taalgebruik is in elk geval nergens voor nodig, dus ik snap de keuze wel...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is de algehele negatieve toon in je bericht die hier op GoT toch niet thuis hoort. Je moet je eigen frustraties los koppelen van je hulpvraag. Daarnaast vind ik "crap" toch echt vrij negatief en op hetzelfde niveau staan als "shit", dat gevloek is nergens voor nodig!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is precies wat NMe zegt. Je gaat eerst over de grens en in plaats van het daarna gewoon goed te doen ga je weer de grens opzoeken. Als ik dan kijk naar je notes en hoe je je over het algemeen gedraagt op GoT dan word ik daar niet vrolijk van. Intussen kost je ons beiden al heel wat tijd en zijn we niks opgeschoten.

Dus als je voortaan iets beter je best doet en je netjes gedraagt, dan zullen wij dit probleem voortaan niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Al dat geneuzel over 'crap en shit', we kunnen deze arme jongen ook gewoon helpen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

prutser001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:05:
Al dat geneuzel over 'crap en shit', we kunnen deze arme jongen ook gewoon helpen?
Natuurlijk kunnen we dat! Ik sta in de startblokken voor topic nummer 3. Mits natuurlijk netjes geformuleerd en zonder vieze woordjes.

Edit: @himlims_ Probeer anders een van deze woorden als alternatief: zaken, spullen, spulletjes, items, dingen, inventaris, producten, digitale producten, digitale spulletjes,...

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 06-06-2017 14:09 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgende keer gewoon een luchtverfrisser eroverheen en alle "crap" vervangen door madeliefjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 19:31
Probeer eens Shizzle? :+ Of meuk, ook een leuke :)

[ Voor 35% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-06-2017 14:17 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:04:
Het is precies wat NMe zegt. Je gaat eerst over de grens en in plaats van het daarna gewoon goed te doen ga je weer de grens opzoeken. Als ik dan kijk naar je notes en hoe je je over het algemeen gedraagt op GoT dan word ik daar niet vrolijk van. Intussen kost je ons beiden al heel wat tijd en zijn we niks opgeschoten.

Dus als je voortaan iets beter je best doet en je netjes gedraagt, dan zullen wij dit probleem voortaan niet hebben.
Die grens ligt volgens jou al bij "ik kan geen shit kopen"? Is dat nou echt zulk erg taalgebruik :?

Ik snap dat je het flauw vindt dat hij 'crap' maakt van 'shit', maar als je je echt zo erg stoort aan het woord 'shit' (wat ik opmerkelijk zou vinden), dan had je ook z'n post kunnen editen in plaats van 'm een nieuw topic te laten maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hahn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Die grens ligt volgens jou al bij "ik kan geen shit kopen"? Is dat nou echt zulk erg taalgebruik :?

Ik snap dat je het flauw vindt dat hij 'crap' maakt van 'shit', maar als je je echt zo erg stoort aan het woord 'shit' (wat ik opmerkelijk zou vinden), dan had je ook z'n post kunnen editen in plaats van 'm een nieuw topic te laten maken.
Het is toch de wereld op z'n kop als modjes posts moeten bijschaven omdat de poster geen manieren heeft? Zo lastig is het niet om gewoon beleefd te blijven. Dan willen mensen je veel eerder helpen en zorg je ook voor je eigen innerlijke geluk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/64sb9Md4Jalgb6ffrXRYx5Qw/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tsurany schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Het is toch de wereld op z'n kop als modjes posts moeten bijschaven omdat de poster geen manieren heeft? Zo lastig is het niet om gewoon beleefd te blijven. Dan willen mensen je veel eerder helpen en zorg je ook voor je eigen innerlijke geluk.

[afbeelding]
Hij beledigt toch helemaal niks of niemand? In plaats van 'dingen' zegt hij 'shit'. Dat is in deze context helemaal niet zo negatief bedoeld als jij en Grotman dat doen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Oh crap...the shit hit the fan. :o
Zonder dolle, een beetje normaal taal gebruik mag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hahn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Hij beledigt toch helemaal niks of niemand? In plaats van 'dingen' zegt hij 'shit'. Dat is in deze context helemaal niet zo negatief bedoeld als jij en Grotman dat doen denken.
Het heeft een negatieve lading, zeker door het meerdere keren te herhalen. De persoonlijke frustratie druipt er aardig vanaf. Dan vind ik het onredelijk om van een moderator te verwachten dat hij het bericht gaat censureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:27

dragonhaertt

@_'.'

Hahn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Maar is het na een eerste mod echt nodig om een synoniem op te zoeken en hetzelfde topc nogmaals te plaatsen?

Het komt erg onvolwassen over om, zeker in de topictitel, niet gewoon te stellen wat er aan de hand is maar met 'scheldwoorden' te gaan beschrijven.
Het is niet helemaal in de geest van tweaker om topics als "Klote laptopscherm werkt niet meer", of "nieuwe update verkut opgeslagen instelling" aan te maken. Als je werkelijk serieuze hulp wil, en na een reminder over je taalgebruik exact hetzelfde doet kan je wel een slotje verwachten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de toon van de startpost heeft nu eenmaal een sterke invloed op hoe een topic gaat lopen. Dus wat dat betreft is dit een voorbeeld van hoe het niet moet.

Kinderachtige insteek helpt zeker niet.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 06-06-2017 14:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tsurany schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Het heeft een negatieve lading, zeker door het meerdere keren te herhalen.
Vind ik niet. Hij kan geen dingen (ook wel 'shit') kopen en geen dingen (ook wel 'shit') verkopen. Dat hij dat herhaalt maakt het er niet negatiever op, omdat het voor mij gewoon een ander woord ervoor is.

Het enige echt negatieve in zijn post was dit stukje:
Via de (crappy) hulp pagina van steam
Maar hij mag best vinden dat die hulppagina crappy is.
De persoonlijke frustratie druipt er aardig vanaf. Dan vind ik het onredelijk om van een moderator te verwachten dat hij het bericht gaat censureren.
En ik vind het onredelijk dat een moderator zijn topic sluit. Want in plaats van te begrijpen dat iemand gefrustreerd is, het door de vingers te zien en te helpen, sluit hij het topic en werkt hij de gebruiker dus zelfs tegen.
dragonhaertt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Maar is het na een eerste mod echt nodig om een synoniem op te zoeken en hetzelfde topc nogmaals te plaatsen?
Ik ben het zeker met jullie eens dat een 2e topic openen, maar dan met 'crap' in plaats van 'shit', niet goed is. Dat had 'ie niet moeten doen, als je het mij vraagt.

Zelf heb ik het enkel over het feit dat het 1e topic überhaupt gesloten is. Dat vind ik echt te betuttelend.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 06-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:35:
[...]
Vind ik niet. Hij kan geen dingen (ook wel 'shit') kopen en geen dingen (ook wel 'shit') verkopen. Dat hij dat herhaalt maakt het er niet negatiever op, omdat het voor mij gewoon een ander woord ervoor is.

Het enige echt negatieve in zijn post was dit stukje:

[...]
Maar hij mag best vinden dat die hulppagina crappy is.

[...]
En ik vind het onredelijk dat een moderator zijn topic sluit. Want in plaats van te begrijpen dat iemand gefrustreerd is, het door de vingers te zien en te helpen, sluit hij het topic en werkt hij de gebruiker dus zelfs tegen.

[...]
Ik ben het zeker met jullie eens dat het 2e topic, met 'crap' in plaats van 'shit' niet goed is. Dat had 'ie niet moeten doen, als je het mij vraagt.

Zelf heb ik het enkel over het feit dat het 1e topic überhaupt gesloten is. Dat vind ik echt te betuttelend.
Of hij noemt het gewoon items, games of artikelen en dan is er helemaal geen probleem.
We verwachten altijd eigen inzet van onze gebruikers en ook enige volwassenheid. Het staat gewoon niet netjes als krachttermen in de topictitel voorkomen en in dit geval is dat ook totaal onnodig.

Ik zie niet in waarom ik iemand met meer dan 13000 posts hier moet helpen die het zelf ook allemaal al zou moeten weten, zeker gezien zijn geschiedenis hier met betrekking tot postgedrag. Ik heb een stuk minder geduld voor users die ons regelmatig veel tijd kosten.

Het is in ieder geval niet betuttelend bedoeld, maar gewoon om het forum wat fijner en leefbaarder te houden. Anders zijn er genoeg andere fora op het internet waar je wel helemaal los kunt gaan. Wij gaan nog enigszins voor een kwalitatief forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Hoe dit nu gegaan is zou in het echt ongeveer zo hebben geklonken:
himlims: &%%*%&(*#(
Tweakers: Wat is er aan de hand?
himlims: Het lukt me niet om shit te kopen op Steam.
Tweakers: Hey, als het zo moet hoeft het van mij niet. Je had ook gewoon 'items' kunnen zeggen.

Maar goed, ik ga deze discussie niet winnen, dus het laatste wat ik hierover nog wil zeggen is dat ik het sprekend vind dat de reacties van andere gebruikers op zijn topics geen woord reppen over 'shit' of 'crap' en gewoon proberen te helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 06-06-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Op straat zeggen we ook kut, crap, shit etc als er iets misgaat. Wat is er zo anders aan op een forum? Heeft het te maken met de advertenties die in een safe range moeten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:58:
Op straat zeggen we ook kut, crap, shit etc als er iets misgaat. Wat is er zo anders aan op een forum? Heeft het te maken met de advertenties die in een safe range moeten vallen?
Ze schelden ook constant met ziektes op straat en racisme e.d. komt er ook veel voor. Staan we ook allemaal niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Ze schelden ook constant met ziektes op straat en racisme e.d. komt er ook veel voor. Staan we ook allemaal niet toe.
Dat terzijde, waarom is crap dan een probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Och jee, het duurde zowaar meer dan een uur voor de kaart van adverteerders getrokken moest worden. Wat een realiteitszin ook weer...

Is een scheldwoord, welke dan ook, zo erg? Vast niet.
Andersom: wat voegt het toe? Helemaal niets. Er is niets wat je niet duidelijk kan maken zonder te schelden. Moeten we daarom iedere kleine slipup verwijderen? Nee. Kan het voorkomen dat op hetzelfde de ene keer wel wordt ingegrepen en de andere keer niet? Tuurlijk. Het zal ook met de algemene toonzetting van het topic te maken hebben, het weer, of de moderator in de tijd van de maand zit, of dat het bijna volle maan is.

Een hele simpele oplossing? Post gewoon met normale bewoordingen en op een constructieve manier. Gebeurt er ook niets met je post.

Dat is trouwens ook niet nieuws - die policy is er al >15 jaar, en het nastreven van bepaald fatsoen is hier een kenmerk van het forum. Daar wordt niet aan getornd.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-06-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

Meuk, troep, zooi, whatever :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Dat terzijde, waarom is crap dan een probleem?
Lees de bovenstaande discussie, daar staat het uitgelegd. Ik ga niet in herhaling vallen en ben er sowieso wel klaar mee.

Dit staat in het sticky topic Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! van dit subforum:
Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen forum! Die redenatie gaat op GoT niet op. Het is een forum wat niet als doel heeft zoveel mogelijk users of zoveel mogelijk posts. Dat staat namelijk ongeveer lijnrecht tegen ons werkelijke doel: Een technisch discussieforum op een hoog niveau. Het is dus niet je helpdesk waar je even zonder eigen inzet je probleem neerdumpt.
Daar valt wat mij betreft ook taalgebruik onder.

[ Voor 52% gewijzigd door Grotman op 06-06-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:51

servies

Veni Vidi Servici

Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Of hij noemt het gewoon items, games of artikelen en dan is er helemaal geen probleem.
We verwachten altijd eigen inzet van onze gebruikers en ook enige volwassenheid. Het staat gewoon niet netjes als krachttermen in de topictitel voorkomen en in dit geval is dat ook totaal onnodig.
Ik weet niet uit wat voor beschermde omgeving jij komt, maar ik zie het woord 'crap' al zo lang als ik Engels spreek niet als een krachtterm... en dat is vermoedelijk langer dan dat jij op deze aardkloot rondloopt...
Waarschijnlijk geld het eerste voor de overgrote meerderheid van de mensen die Engels spreken...
Ik zie niet in waarom ik iemand met meer dan 13000 posts hier moet helpen die het zelf ook allemaal al zou moeten weten, zeker gezien zijn geschiedenis hier met betrekking tot postgedrag.
Je had 'm inderdaad niet hoeven te helpen met het sluiten van z'n topic ;)
M.I. wordt hij niet persoonlijk tegen iemand en zoals hij het woord gebruikt is het zelfs alledaags gebruik met de betekenis van 'rommel/pruttel/rotzooi/meuk'...
En v.z.i.w kan zelfs het woord shit op die manier worden gebruikt...
Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:16:
Lees de bovenstaande discussie, daar staat het uitgelegd. Ik ga niet in herhaling vallen en ben er sowieso wel klaar mee.
De 2e reactie is eigenlijk wel een beetje de meest wijze opmerking en eigenlijk wel wat de tendens een beetje in de hele samenleving zou mogen zijn:
Grow a spine!
Ik word een beetje moe van alle rubber stoeptegels...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:44:
[...]
Het is in ieder geval niet betuttelend bedoeld, maar gewoon om het forum wat fijner en leefbaarder te houden. Anders zijn er genoeg andere fora op het internet waar je wel helemaal los kunt gaan. Wij gaan nog enigszins voor een kwalitatief forum.
Sorry Grotman, maar dit is betutteling ten top.

Was 't noodzakelijk dat TS zijn titel op die manier schreef? Nee. Zou ik 't doen? Nope. Moet 'ie dat naar eigen inzicht kunnen doen? Absoluut. Dat heeft wellicht tot gevolg dat niet iedereen 'm wil helpen. Dat is zijn probleem.

Er zijn, denk ik, zeker grenzen voor wat redelijk is hier maar die grens is bij lange na nog niet bereikt.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen geboren rond de jaren 70 tot jaren 80 moest het ook doen met stoeptegels op de speeltuin ipv rubberen tegels. Daar zijn we ook 'hard' en 'wijs' van geworden zeg maar.

We gaan echt niet dood aan een woordje meer of minder... of mag minder minder minder ook al niet omdat het associatie brengt met een bepaald politicus welk hier op GoT nogal omstreden is en uitwijkt naar een rechtse discussie?

De search kent 142 pagina's met het woord crap > https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=crap

Het internet bestaat primair uit crap en toestanden. Jammer dat GoT steeds meer afwijkt van waar het ooit vandaan gekomen is. Maar dat wordt al enkele jaren geroepen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Ik weet niet uit wat voor beschermde omgeving jij komt, maar ik zie het woord 'crap' al zo lang als ik Engels spreek niet als een krachtterm... en dat is vermoedelijk langer dan dat jij op deze aardkloot rondloopt...
Waarschijnlijk geld het eerste voor de overgrote meerderheid van de mensen die Engels spreken...

[...]

Je had 'm inderdaad niet hoeven te helpen met het sluiten van z'n topic ;)
M.I. wordt hij niet persoonlijk tegen iemand en zoals hij het woord gebruikt is het zelfs alledaags gebruik met de betekenis van 'rommel/pruttel/rotzooi/meuk'...
En v.z.i.w kan zelfs het woord shit op die manier worden gebruikt...

[...]

De 2e reactie is eigenlijk wel een beetje de meest wijze opmerking en eigenlijk wel wat de tendens een beetje in de hele samenleving zou mogen zijn:
Grow a spine!
Ik word een beetje moe van alle rubber stoeptegels...
Het gaat er totaal niet om wat ik persoonlijk kan hebben of hoe ik ben opgevoed, mijn taak is om het forum leefbaar te houden volgens de geldende regels. Je spreekt me nu als privépersoon aan, terwijl ik hier mijn moderator-taak uitoefen. Geloof me, in het dagelijks leven ben ik totaal anders dan hier als moderator.
Ik heb gewoon de regels hier te hanteren en het forum leefbaar te houden. Voor jullie als 'passanten' zal het allemaal niet zoveel uitmaken en vinden jullie soms alles wel best. Wij worden ook met de gevolgen geconfronteerd.

Dus 'grow a spine' en 'rubbere stoeptegels' mag je achterwegen laten (beiden op de man en niet toegestaan).
Ik zal je nu niet modden omdat ik hier min of meer het onderwerp ben en niet kinderachtig wil doen, maar ik verzoek je wel je een beetje in te houden en als je je toch wilt mengen in een discussie, iets beter na te denken over wie je waarom ergens op aanspreekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grotman op 06-06-2017 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:31:
Dus 'grow a spine' en 'rubbere stoeptegels' mag je achterwegen laten (beiden op de man en niet toegestaan).
Volgens mij vat je het verkeerd op. Ik lees het iig anders en niet alszijnde op de man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Het gaat er totaal niet om wat ik persoonlijk kan hebben of hoe ik ben opgevoed, mijn taak is om het forum leefbaar te houden volgens de geldende regels.
Topics sluiten omdat iemand 'shit' schrijft, waarbij het niet eens vloekend of scheldend bedoeld was, vind ik niet leefbaar houden. Eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Sorry Grotman, maar dit is betutteling ten top.

Was 't noodzakelijk dat TS zijn titel op die manier schreef? Nee. Zou ik 't doen? Nope. Moet 'ie dat naar eigen inzicht kunnen doen? Absoluut. Dat heeft wellicht tot gevolg dat niet iedereen 'm wil helpen. Dat is zijn probleem.

Er zijn, denk ik, zeker grenzen voor wat redelijk is hier maar die grens is bij lange na nog niet bereikt.
Dat is prima dat jij dat vindt, maar ik moet de geldende regels hanteren. Wij staan ziektes ook niet toe en gaan dan ook niet redeneren dat iemand dan waarschijnlijk toch niet geholpen wordt.
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat de TS zich totaal onbeschoft heeft gedragen en dat dit echt niet kan, maar alleen gevraagd wat beter op zijn taalgebruik te letten.

Ik ga niet nogmaals mijn standpunten herhalen en trek me dan voorlopig ook uit deze discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 06-06-2017 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Het gaat er totaal niet om wat ik persoonlijk kan hebben of hoe ik ben opgevoed, mijn taak is om het forum leefbaar te houden volgens de geldende regels. Je spreekt me nu als privépersoon aan, terwijl ik hier mijn moderator-taak uitoefen. Geloof me, in het dagelijks leven ben ik totaal anders dan hier als moderator.

Ik zal je nu niet modden omdat ik hier min of meer het onderwerp ben en niet kinderachtig wil doen, maar ik verzoek je wel je een beetje in te houden en als je je toch wilt mengen in een discussie, iets beter na te denken over wie je waarom ergens op aanspreekt.
Snap je niet dat jouw 'opvoeding/mening' altijd van invloed zal zijn bij het modereren?
Dat 'rubberen stoeptegels' en 'Grow a spine!' was overigens absoluut niet persoonlijk bedoelt, maar meer in het algemeen. Maar ik zie dat dat stuk tekst erg gemakkelijk anders gelezen kan worden.
Gezien je registratiedatum gok ik dat ik je wel bij de 'rubberen stoeptegel' generatie kan indelen... ;)
Grotman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Dat is prima dat jij dat vindt, maar ik moet de geldende regels hanteren. Wij staan ziektes ook niet toe en gaan dan ook niet redeneren dat iemand dan waarschijnlijk toch niet geholpen wordt.
Dat jij de geldende regels hanteert vind ik ook meer dan redelijk. Maar het lijkt mij sterk dat het woord 'crap' in die regels voorkomt. Zeker als het in het Engels al niet eens (of anders nauwelijks) als scheldwoord/krachtterm word gezien... En om het te gaan vergelijken met een ziekte???

[ Voor 20% gewijzigd door servies op 06-06-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-07 11:29
Vind het zelf ook een tikkeltje overdreven, maar kan mij opzich ook wel inleven in @Grotman.

Zie dit, hier staat onder andere: "Mogelijk zullen een aantal regels je wat overdreven in de oren klinken, maar in de praktijk blijkt deze regulering nodig te zijn om het forum leefbaar te houden.".

Nou is het natuurlijk een welles / niettus verhaal of dit acceptabel is en als het 1 keer gebeurd zal @Grotman daar misschien serieus op reageren en daarbij nog even vermelden dat het niet de bedoeling is en dus niet meteen het topic sluiten.

Het heeft mijns inziens nu ook niet heel veel zin om hier een hele discussie over te houden aangezien @Grotman ook niet van plan lijkt te zijn om de andersdenkenden hier gelijk te geven :p
servies schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Dat jij de geldende regels hanteert vind ik ook meer dan redelijk. Maar het lijkt mij sterk dat het woord 'crap' in die regels voorkomt. Zeker als het in het Engels al niet eens (of anders nauwelijks) als scheldwoord/krachtterm word gezien... En om het te gaan vergelijken met een ziekte???
Google Translate vertaald het als 'onzin'.

[ Voor 22% gewijzigd door Toxic_Dreams op 06-06-2017 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:46:
Het heeft mijns inziens nu ook niet heel veel zin om hier een hele discussie over te houden aangezien @Grotman ook niet van plan lijkt te zijn om de andersdenkenden hier gelijk te geven :p
Dat schiet echt voor geen meter op idd. Niet voor rede vatbaar. Slechte kwaliteit in een mod imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-07 13:41
himlims_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:54:
nalv: Steam - kan geen crap kopen/verkopen uit market

toegeven, shit was misschien niet meest handige woordkeuze, maar om topic nu dicht te knikkeren vanwege "crap" ...?

lijkt me redelijk ganbaar woord: https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=crap

Dan vind ik het weer kinderachtig om de correct te sluiten :+
Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn nickname niet kan gebruiken bij bepaalde diensten of games. 8)7 |:(

voor de duidelijkheid: Scrappy Doo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tja, ik zal vast oud zijn maar mensen die de hele dag normale dingen als crap en shit aanduiden ben ik vrij snel klaar mee en spreek ik daar ook op aan of ik ga op een andere straathoek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
emnich schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Tja, ik zal vast oud zijn maar mensen die de hele dag normale dingen als crap en shit aanduiden ben ik vrij snel klaar mee en spreek ik daar ook op aan of ik ga op een andere straathoek hangen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als er bij mij gescholden wordt zijn dat geen woorden als 'crap' en 'shit' meer. Ben wel benieuwd met hoeveel mensen je dan nog om kan gaan eigenlijk, als je met niemand omgaat die scheld :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als er bij mij gescholden wordt zijn dat geen woorden als 'crap' en 'shit' meer. Ben wel benieuwd met hoeveel mensen je dan nog om kan gaan eigenlijk, als je met niemand omgaat die scheld :p
Het gaat niet om schelden (dat doe ik zelf ook O-) ). Het gaat om 'ik kan geen shit kopen' of 'geef mij die shit even aan' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
emnich schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Het gaat niet om schelden (dat doe ik zelf ook O-) ). Het gaat om 'ik kan geen shit kopen' of 'geef mij die shit even aan' .
Zeggen ze serieus 'geef mij die shit even aan' dan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

emnich schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Tssk... wat voor buurt leef jij... Bij mij wordt geen hash op straat verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Goed, de discussie gaat nu over of deze moderatie betuttelend is. Dat is geen beleidsdiscussie en kan TS prima met de moderator 1:1 afstemmen zoals gebruikelijk is.

Voor de rest is het beleid duidelijk. Zoals ook hier gemeld, staat dat beleid niet ter discussie - dus wil je geen ingreep, bouw je topic dan fatsoenlijk op zonder gebruik van woorden die eigenlijk sowieso niets toevoegen.
Anoniem: 27535 in "Sinds wanneer is "crap" een verboden woord?"
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.