Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd: 144hz 1080P Gaming/Workstation

Pagina: 1
Acties:

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 17:03
Na een tijdje er over na te hebben gedacht is het nu toch echt tijd voor een nieuw systeem. Ik heb wat onderzoek gedaan en heb wat advies/hulp nodig.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 144hz en 1080p. Daarnaast zal ik af en toe weer willen streamen, niks serieus, op Twitch. Ik wil ook VM's kunnen draaien, al moet ik hieraan toevoegen dat ik dit eerst op mijn huidige computer zal gaan doen. Ik zou het echter wel fijn vinden als de mogelijk er ook is op de nieuwe computer voor een eventuele toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe heb ik geen budget, maar qua gevoel zegt me dat 2500 als max wel moet gaan lukken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Asus VG248 (144 hz). Dit is mijn main monitor die ik voor games zal gaan gebruiken
Monitor 2: iiyama E2483HS (60hz). Deze gebruik ik voor browsen etc.

Keyboard/Muis endergelijke heb ik al en hoeft dus niet mee genomen te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een build samengesteld op een AMD Ryzen en GTX 1080 TI. De videokaart lijkt mij nodig m.b.t. 144hz gaming, ondanks de 1080p en de CPU is gebasseerd op de 'overige' zaken naast gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden heb ik een AMD processor gehad, maar deze werd snel te heet en heeft ook voor BSOD's gezorgd. Je kunt dus zeggen dat ik met AMD slechte ervaringen heb gehad. Zo'n 4 á 5 jaar geleden heb ik mijn eerste Intel systeem samen gesteld, zie Game pc en ben ik hier zeer tevreden mee.

Ondanks dit heb ik geen voorkeur m.b.t. merk, omdat ik denk dat de AMD nu niet meer zo warm word, plus de Mugen 5 goed zijn werk zal doen. Daarnaast zijn de video's op youtube interessant omtrent de Ryzen.

Ik sta echter compleet open voor suggesties. Ik ben me er van bewust dat er een Intel/AMD discussie gaande is i.v.m. Ryzen cpu's, maar hoor graag jullie ervaringen/meningen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een zo stil mogelijk systeem willen, welke goed gekoeld is. Ik woon zelf in een appartement op de hoogste etage, waar hitte in de zomer te vergelijken is met een sauna. Mijn huidige computer kan hier prima mee uit de voeten en dit wil ik ook graag met de nieuwe.

Ga je overklokken?
Nee, daarom ook gekozen voor de Ryzen 7 1800X. Ik heb wel video's gezien m.b.t. overclocken, maar durf dit nooit te doen, omdat ik bang ben dat het fout gaat.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb advies nodig m.b.t. enkele onderdelen waar ik nog vraagtekens over heb. Mijn build (welke hieronder te vinden is) is dan ook niet compleet. De kast en voeding ontbreken nog.

Qua voeding heb ik geen idee wat ik moet kiezen. In mijn huidig systeem had ik destijds een Corsair voeding, maar deze bleek problemen te hebben, waardoor mijn ervaring met Corsair niet goed is. Deze is destijds door de computerzaak, ik geloof Alternate, vervangen door een Cooler Master. Hierdoor ben ik op zoek naar jullie ervaringen en heb daar gewoon hulp mee nodig.

De kast heb ik leeg gelaten, omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Suggesties zijn altijd welkom.

Ik zou ook graag extra advies willen omtrent het geheugen. Is mijn gekozen geheugen in orde of is er betere, snellere?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar suggesties voor de moederbord keus.

Tot slot: ik weet nooit wat voor merk ik moet kopen b.v. met de videokaart. Maakt het uit of ik kies voor Asus of iets anders?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 501,-€ 501,-
1Asus Prime X370-Pro€ 154,-€ 154,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 829,-€ 829,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,90€ 19,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,50€ 141,50
1WD Blue SSD 2,5" 500GB€ 153,50€ 153,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.918,84

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Stefan44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-04 20:44
Even kort mijn kleine toevoeging:

Over het algemeen kan je met een 1070 ook 1080p 144hz spelen, dus een 1080ti is wel echt enorm overkill hiervoor. Met een 1080ti kan je op 1440p 144hz spelen.

Wat betreft de rest laat ik het aan de experts over.

• tijnn
Stefan44 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:50:

Over het algemeen kan je met een 1070 ook 1080p 144hz spelen, dus een 1080ti is wel echt enorm overkill hiervoor. Met een 1080ti kan je op 1440p 144hz spelen.
Bedankt voor je input. Ik had de gedachte om wat overkill in de grafische kaart te doen, omdat ik nu met mijn huidige machine merk dat ik af en toe wat problemen ervaar en met het oog op de toekomst wil ik dit een beetje voorkomen.

Ik zal je advies echter meenemen, dankje.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

Je kan beter een 1070 kopen, en tegen die tijd simpelweg die verkopen en een nieuwe kaart kopen die op dat moment in dezelfde prijscategorie zit. De 1070 is namelijk al een hele stap vooruit vanaf de 900 generatie.
De processor die je hebt gekozen zal ook nog lang mee gaan, dus die hoef je in principe niet te vervangen voordat je je gpu verwisselt (plus am4 gaat nog wel een paar jaar mee, dus daar heb je zelfs nog een upgrade pad als je dat wilt).

Heb je al een behuizing op het oog?

Bericht ontvangen uit China

• tijnn
Squats schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:07:
Heb je al een behuizing op het oog?
Ik zat in eerste instantie te denken aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Crystal 460X RGB€ 145,-€ 145,-

Maar ik zie dat het paneel boven op zit, wat voor mij een probleem kan zijn, gezien ik mijn headset altijd er boven op leg.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

tijnn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Ik zat in eerste instantie te denken aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Crystal 460X RGB€ 145,-€ 145,-

Maar ik zie dat het paneel boven op zit, wat voor mij een probleem kan zijn, gezien ik mijn headset altijd er boven op leg.
Gelukkig krast gehard glas niet zo snel, maar waarom koop je niet een koptelefoonhouder, of een haakje voor onder je bureau? :D

• tijnn
Squats schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:23:

Gelukkig krast gehard glas niet zo snel, maar waarom koop je niet een koptelefoonhouder, of een haakje voor onder je bureau? :D
Iets met gewenning :)

Ik ben overigens zeer benieuwd of iemand me met de overige vragen kan helpen die in mijn start post staan.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

tijnn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Iets met gewenning :)

Ik ben overigens zeer benieuwd of iemand me met de overige vragen kan helpen die in mijn start post staan.
Voeding: corsair RM550I of X, evga supernova g2/3 550w, bitfenix whisper BWG550M, kan allemaal, meer dan 550w ga je niet trekken

Geheugen zelfde laten, boven 3200mhz heeft weinig zin

Moederbord is goed

Kast is meer keuze wat je mooi vind :D
De enthoo lineup van phanteks is prima(pro m, evolv atx voornamelijk)(ik ben echt super biased naar phanteks ;) ik heb de pro M, en de enthoo luxe),
Corsair crystal series is goed, dat zijn vooral de populaire merken. Dan heb je nog de mastercase (of welke versie daarvan) van coolermaster, pure base 600/dark base pro 900 van be quiet, er is zat om te kiezen haha.
:D
Merk videokaart zelfde verhaal, ze presteren allemaal vrijwel gelijk, als je het hebt over de topmodellen van elk merk. En again ik ben biased naar evga's ftw3 1080ti, ben persoonlijk niet fan van de aorus door de bouwkwaliteit ookal presteert die erg goed. Maar kies de gene die je mooi vind.

• tijnn
Squats schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Voeding: corsair RM550I of X, evga supernova g2/3 550w, bitfenix whisper BWG550M, kan allemaal, meer dan 550w ga je niet trekken

Geheugen zelfde laten, boven 3200mhz heeft weinig zin

Moederbord is goed

Kast is meer keuze wat je mooi vind :D
De enthoo lineup van phanteks is prima(pro m, evolv atx voornamelijk)(ik ben echt super biased naar phanteks ;) ik heb de pro M, en de enthoo luxe),
Corsair crystal series is goed, dat zijn vooral de populaire merken. Dan heb je nog de mastercase (of welke versie daarvan) van coolermaster, pure base 600/dark base pro 900 van be quiet, er is zat om te kiezen haha.
:D
Merk videokaart zelfde verhaal, ze presteren allemaal vrijwel gelijk, als je het hebt over de topmodellen van elk merk. En again ik ben biased naar evga's ftw3 1080ti, ben persoonlijk niet fan van de aorus door de bouwkwaliteit ookal presteert die erg goed. Maar kies de gene die je mooi vind.
Ik zag in 1 van Jayztwocents video's dat hij ook de voeding evga supernova g3 gebruikte (welliswaar voor een uitleg video, maar toch). Ik zit zelf alleen wel aan wat extra Watt te denken. Ik heb liever iets teveel dan te weinig. Ik moet echter nog even wat onderzoek doen m.b.t. deze voeding, voor de zekerheid.

Kast is inderdaad een persoonlijke voorkeur. Ik moet alleen even op de hoogte van de koeler letten.

Merk videokaart vind ik nog steeds wel lastig, maar goed. Ik zal hier ook eens extra induiken en de topics van andere starters bekijken.

Mijn systeem ziet er vooralsnog dan zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 498,-€ 498,-
1Asus Prime X370-Pro€ 157,65€ 157,65
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 825,-€ 825,-
1Corsair Crystal 460X RGB€ 139,-€ 139,-
1EVGA SuperNOVA 750 G3€ 105,-€ 105,-
1WD Blue SSD 2,5" 500GB€ 151,90€ 151,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.157,89

Iemand hier nog aan- en/of opmerkingen over?

Enorm bedankt tot dusver, ik vind het erg fijn voor de hulp die geboden is.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Die 750W voeding heb je nodig voor SLI met een overklokte processor. Jij hebt zeker genoeg aan 550W.

• tijnn
Menno02 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:55:
Die 750W voeding heb je nodig voor SLI met een overklokte processor. Jij hebt zeker genoeg aan 550W.
Ah oke, helder. Maar kan het kwaad als ik de 750W neem? Er zal dan toch niet meer gebruikt worden dan nodig? Of zie ik het dan verkeerd.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Kan geen kwaad, je betaald er alleen meer voor terwijl je het niet gebruikt. Btw als je de g2 versie goedkoper kan vinden, haal die. Ze zijn namelijk hetzelfde aan de binnenkant

• tijnn
Ik zie overigens dat de voeding die ik heb uitgekozen bijna nergens te verkrijgen is. Weet iemand een andere goede optie gezien ik alles bij 1 bedrijf wil bestellen en het daar wil laten assembleren? Gezien ik het systeem graag stil wil hebben, is een BE QUIET voeding misschien een optie? Zijn deze goed?

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M en pricewatch: Corsair RM550x zijn ook stil. Een be quiet! inderdaad ook wel. Maar ik zou gewoon een van deze twee pakken.

• tijnn
De Corsair word ook in de BBG gebruikt en vaker hier aangeraden. Misschien moet ik over mijn Corsair verleden heen stappen en inderdaad een Corsair RM...x kiezen.

Dan ziet het er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 498,-€ 498,-
1Asus Prime X370-Pro€ 157,65€ 157,65
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 825,-€ 825,-
1Corsair Crystal 460X RGB€ 139,-€ 139,-
1Corsair RM650x€ 102,-€ 102,-
1WD Blue SSD 2,5" 500GB€ 151,90€ 151,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.154,89

Iemand nog op- en/of aanmerkingen?

Moederbord/geheugen in orde?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 08:18
Je kunt beter investeren in een stabiele en goede voeding dan dat je er een koopt met meer wattage. Hoog wattage wordt zo vaak overrated, geldverspilling ook als je het niet gebruikt.

Je hebt nog steeds de 1080Ti er in staan, persoonlijk zou ik die ruim 300 euro besparen en nu een gtx1070 kopen en over een paar jaar als er weer een nieuwe generatie uit is die stukken sneller is je gtx1070 verkopen en weer voor rond de 4-500 euro een nieuwe te halen.

Als je niet gaat overklokken is zo'n duur moederbord ook overkill, zou kijken naar een goedkoper alternatief, evt met andere chipset.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ook een gewone GTX1080 is al een serieuze besparing. Lijkt ook een erg duur mobo, koeler en voeding voeding voor iemand die niet gaat overclocken. Keuzes keuzes...

• Scrtz
Inrage schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:25:
Ook een gewone GTX1080 is al een serieuze besparing. Lijkt ook een erg duur mobo, koeler en voeding voeding voor iemand die niet gaat overclocken. Keuzes keuzes...
True, hardware kopen waar je de potentie niet van gebruikt is gewoon zonde.

• tijnn
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:41:
Je kunt beter investeren in een stabiele en goede voeding dan dat je er een koopt met meer wattage. Hoog wattage wordt zo vaak overrated, geldverspilling ook als je het niet gebruikt.
Is deze niet stabiel dan? Ik snap je opmerking over geldverspilling niet zo, want het verschil is maar 9 euro. Daar doe ik niet moeilijk over. Ik denk dan in de gedachte van "beter teveel watt dan te weinig".
Je hebt nog steeds de 1080Ti er in staan, persoonlijk zou ik die ruim 300 euro besparen en nu een gtx1070 kopen en over een paar jaar als er weer een nieuwe generatie uit is die stukken sneller is je gtx1070 verkopen en weer voor rond de 4-500 euro een nieuwe te halen.
Ik ben zelf niet van het 'over een paar jaar upgraden van videokaart'. Ik koop een systeem en na 4 a 5 jaar vervang ik deze compleet, maar wil ik wel zeker tot die tijd alles fatsoenlijk kunnen draaien. Ik heb dan liever graag nu een beest van een kaart zodat ik weet dat ik er mee vooruit kan.
Als je niet gaat overklokken is zo'n duur moederbord ook overkill, zou kijken naar een goedkoper alternatief, evt met andere chipset.
Ja, ik had deze uit een ander topic van iemand gehaald. Ik ben niet zo op de hoogte van moederborden en heb hier wat hulp bij nodig. Bedankt voor de opmerking.
Inrage schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:25:
Zie antwoorden hierboven voor de gedachte gang van videokaart, voeding en moederbord. Wat betreft de koeler, ik heb een goede koeler nodig, omdat het hier in de zomer goed warm is. Op dit moment heb ik ook een Mugen en die bevalt prima. De Mugen 5 word bijna overal aangeraden als ik de topics bekijk. Welke had jij in gedachten dat goed zou kunnen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door tijnn op 08-06-2017 10:30 ]

• Scrtz
tijnn schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Is deze niet stabiel dan? Ik snap je opmerking over geldverspilling niet zo, want het verschil is maar 9 euro. Daar doe ik niet moeilijk over. Ik denk dan in de gedachte van "beter teveel watt dan te weinig".

[...]

Ik ben zelf niet van het 'over een paar jaar upgraden van videokaart'. Ik koop een systeem en na 4 a 5 jaar vervang ik deze compleet, maar wil ik wel zeker tot die tijd alles fatsoenlijk kunnen draaien. Ik heb dan liever graag nu een beest van een kaart zodat ik weet dat ik er mee vooruit kan.

[...]

Ja, ik had deze uit een ander topic van iemand gehaald. Ik ben niet zo op de hoogte van moederborden en heb hier wat hulp bij nodig. Bedankt voor de opmerking.

[...]

Zie antwoorden hierboven voor de gedachte gang van videokaart, voeding en moederbord. Wat betreft de koeler, ik heb een goede koeler nodig, omdat het hier in de zomer goed warm is. Op dit moment heb ik ook een Mugen en die bevalt prima. De Mugen 5 word bijna overal aangeraden als ik de topics bekijk. Welke had jij in gedachten dat goed zou kunnen zijn?
Jawel die 650X is prima hoor, bedoelde de opmerking meer in het algemeen omdat er eerder een discussie over gaande was.

Snap je beredenatie maar als je nu op 1080P gaat gamen is de GTX1070 meer dan genoeg. Die honderden euro's extra voor die in verhouding kleinere percentages aan winst zijn qua 'bang for buck' gehalte niet te verantwoorden, vandaar het advies om wat geld hierop te besparen en een paar jaar later uit te geven omdan weer volledig up to date te zijn en niet een 10-20% max voor die 300 euro verschil maar direct zo'n 50%+ vooruit te gaan. (Mits de ontwikkeling een beetje mee zit ofc)

• Inrage
Ik heb liever een kaart waar ik nu alles uit kan halen voor 400€ en dan binnen 4 jaar nog eens een kaart van 400€ die massas sneller is dan een 1080Ti nu. Dat systeem gaat dan 7-8j mee (want de CPU trekt het wel) en kost maar evenveel... Een GPU upgraden is een half uurtje werk en dan enkel omdat je eens een clean install van de drivers wil doen, de hardware installatie is al helemaal peanuts.

Kwa mobo, ieder B350 mobo is zowat goedkoper en geeft je alle features die je nodig hebt.
Het X370 platform is volgens mij enkel leuk als je Crossfire/SLI wil doen. Een 1080TI SLI is al zeker overkill ;)

Voor de koeler, tja eigenlijk zijn de boxed "Wraith" koelers bij AMD al gewoon goed, als je niet gaat overclocken is dat normaal al goed hoor.

Zo kan je ook nog iets zeggen over de CPU, waarom niet gewoon de AMD 1700 (met de Wraith koeler boxed) 320€ voor een top CPU en koeler. De extra snelheid van de dure versies is moeilijk te verantwoorden.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inrage schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:09:
Voor de koeler, tja eigenlijk zijn de boxed "Wraith" koelers bij AMD al gewoon goed, als je niet gaat overclocken is dat normaal al goed hoor.
Idle misschien, maar mijn ervaring is dat de Mugen onder load veel stiller is dan de Wraith Spire, en TS wil een zo stil mogelijk systeem.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Haal gewoon een pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler en probeer ooit in de toekomst over te klokken. Er is werkelijk niets ernstig dat er kan gebeuren met overklokken van de huidige Ryzen 7 chips. Beetje Vcore omhoog, multiplier omhoog en klaar kind kan de was doen. Als het niet stabiel is zal je PC gewoon bluescreenen en dan kan je gewoon alles weer resetten. Je betaald nu werkelijk 150 EUR meer voor een irreele angst en echt veel voordeel van een 1800X over een 1700 is er niet echt.
Als gewone gebruiker kan je Ryzen chips prima t/m 4.0 Ghz overklokken, hoger gaan is voor de fanatieke overklokkers.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim2010 op 08-06-2017 16:16 ]

• Inrage
mstx schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Idle misschien, maar mijn ervaring is dat de Mugen onder load veel stiller is dan de Wraith Spire, en TS wil een zo stil mogelijk systeem.
Dan gaat het echt over details eigenlijk. Dan kan je evengoed een opmerking geven over zijn keuze van case en ook de GTX1080Ti s niet stil, dan nog een mechanisch tobo erbij ... Je kan altijd duurder en beter maar de prijs/meerwaarde verhouding is nu al ver zoek bij de meeste builds die hier voorgesteld worden, zeker en vast ook bij deze...

• tijnn
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Jawel die 650X is prima hoor, bedoelde de opmerking meer in het algemeen omdat er eerder een discussie over gaande was.

Snap je beredenatie maar als je nu op 1080P gaat gamen is de GTX1070 meer dan genoeg. Die honderden euro's extra voor die in verhouding kleinere percentages aan winst zijn qua 'bang for buck' gehalte niet te verantwoorden, vandaar het advies om wat geld hierop te besparen en een paar jaar later uit te geven omdan weer volledig up to date te zijn en niet een 10-20% max voor die 300 euro verschil maar direct zo'n 50%+ vooruit te gaan. (Mits de ontwikkeling een beetje mee zit ofc)
Ik snap je beredenatie, maar ik weet niet of dit bij mij past. Ik neem het advies echter mee, dankjewel.
Ik heb liever een kaart waar ik nu alles uit kan halen voor 400€ en dan binnen 4 jaar nog eens een kaart van 400€ die massas sneller is dan een 1080Ti nu. Dat systeem gaat dan 7-8j mee (want de CPU trekt het wel) en kost maar evenveel... Een GPU upgraden is een half uurtje werk en dan enkel omdat je eens een clean install van de drivers wil doen, de hardware installatie is al helemaal peanuts.
Klopt, het is niet veel werk. Ik zal het meenemen tijdens het nadenken. Dankjewel.
Kwa mobo, ieder B350 mobo is zowat goedkoper en geeft je alle features die je nodig hebt.
Het X370 platform is volgens mij enkel leuk als je Crossfire/SLI wil doen. Een 1080TI SLI is al zeker overkill ;)
Ik moet zeker nog even wat onderzoek doen voor een moederbord :_)
De koeler ben ik eigenlijk wel vastberaden om voor de Mugen 5 te gaan. Ik wil gewoon goede koeling en heb goede ervaringen met de Mugen series.
Zo kan je ook nog iets zeggen over de CPU, waarom niet gewoon de AMD 1700 (met de Wraith koeler boxed) 320€ voor een top CPU en koeler. De extra snelheid van de dure versies is moeilijk te verantwoorden.
Tja, ik denk een kwestie van 'omdat het kan' verhaal. Ik ga liever gelijk voor de 1800x gezien ik het me kan veroorloven. Ik heb er verder geen echte gedachte achter, haha.
Tim2010 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:15:
Haal gewoon een pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler en probeer ooit in de toekomst over te klokken. Er is werkelijk niets ernstig dat er kan gebeuren met overklokken van de huidige Ryzen 7 chips. Beetje Vcore omhoog, multiplier omhoog en klaar kind kan de was doen. Als het niet stabiel is zal je PC gewoon bluescreenen en dan kan je gewoon alles weer resetten. Je betaald nu werkelijk 150 EUR meer voor een irreele angst en echt veel voordeel van een 1800X over een 1700 is er niet echt.
Als gewone gebruiker kan je Ryzen chips prima t/m 4.0 Ghz overklokken, hoger gaan is voor de fanatieke overklokkers.
Ik zal eens wat onderzoek doen, maar denk dat het toch wel blijft bij de 1800X. Ben wat dat betreft misschien iets te eigenwijs, maar zoals gezegd ga ik zeker nog even onderzoek doen, dus bedankt voor de input.

• Inrage
"Omdat het kan" daar valt weinig tegen in te brengen natuurlijk. Veel plezier ermee!

De €600+ die ik zou uitsparen op deze build (met geen merkbare performance, geluids of koeling impact) daar zou ik wel alweer een mooie cameralens van kunnen kopen, but that's me :)

• tijnn
Inrage schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:25:
"Omdat het kan" daar valt weinig tegen in te brengen natuurlijk. Veel plezier ermee!

De €600+ die ik zou uitsparen op deze build (met geen merkbare performance, geluids of koeling impact) daar zou ik wel alweer een mooie cameralens van kunnen kopen, but that's me :)
Dat is zeker een goed punt hoor. Ik moet nog even wat extra onderzoek doen en zal dit zeker meenemen, dus dankjewel :D

• Scrtz
Ik heb in het verleden ook vaker systemen/hardware gekocht meer omdat het kan en ook wel uit interesse maar achteraf gezien is het gewoon zonde om te betalen voor iets waar je geen gebruikt van maakt. Het is hetzelfde als een persoon die kiest voor 32gb ram terwijl die toch maar 4gb max gebruikt icm zijn facebook spelletje. Lekker besparen voor toekomstige upgrades of iets anders.
Pagina: 1