Game pc

Pagina: 1
Acties:

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-02 15:38
Hallo mede-tweakers!

• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem vooral gaan gamen en streamen.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 1400 euro. Er is ruimte om er over heen te gaan, maar uiteraard liever niet.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een monitor, headset, toetsenbord en muis.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie samengestelde lijst.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb ik niet.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De eisen zijn dat ik er de huidige en toekomstige games er goed op kan spelen en deze ook kan streamen. Meerdere uitleg hierover volgt.

Info
Op dit moment speel ik voornamelijk World of Warcraft, Heroes of Newerth en Starcraft II. Ik ben zeker van plan om toekomstige spellen te gaan spelen met het liefst een zo hoog mogelijke kwaliteit. Op dit moment heb ik een 20# monitor met een maximale resolutie van 1680x1050. Op deze resolutie zal ik mijn spellen ook gaan spelen.

Met de nieuwe computer wil ik met het oog op MOP voor World of Warcraft alles op high kunnen spelen tijdens een 25-man heroic. Indien dit uiteraard mogelijk is. Daarnaast wil ik dit gaan streamen op Twitch.tv. Met mijn huidige computer doe ik dit ook al, maar tijdens een 25-mans raid merk ik toch aardig wat fps drops mede door het streamen hiervan. Dit wil ik met de nieuwe computer dus niet. Ik ben me er van bewust dat streamen ook een goede upload snelheid nodig heeft en die denk ik te hebben met 6 mbit upload.

Ik heb het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 96,90€ 96,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 59,95€ 59,95
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 387,-
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Enthusiast TX650M€ 90,99€ 90,99
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9€ 91,30€ 91,30
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.436,11

Ik hoor graag jullie meningen om mij te helpen aan de juiste computer. Alvast bedankt.

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 19:23
Ga je overclocken en ben je in de toekomst van plan up te graden, want dan zou ik een zwaardere voeding nemen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
qmaster312 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:15:
Ga je overclocken en ben je in de toekomst van plan up te graden, want dan zou ik een zwaardere voeding nemen.
Die voeding is genoeg voor 2x gtx 670 & overclock ;)
([BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29)

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2012 17:18 ]

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Ziet er goed uit, behalve dan dat je geen 16gb ram geheugen nodig hebt?
En dat de Scythe mugen 2 uitgefaseerd wordt en bijgevolg dus veel te duur is geworden.

Maar als ik eerlijk mag zijn. Je begaat een doodzonde door zo'n sterk systeem te verspillen aan zo'n prutsmonitor.

• SmokingCrop
  • Niet online
beter verkrijgbare cpu cooler: pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

(moest je toch nog een betere monitor willen voor een mooie prijs dan is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart zeker een heel goeie keus)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Op zich een nette lijst... niet heel veel op aan te merken, alleen de cpu zou ik verruilen voor een i5 3570k. De i7 is bijna 100 euro duurder maar brengt voor gaming vrijwel niets extra vergeleken met de i5 3570k. Het geheugen kan je ook nog wel door de helft doen waarmee je ook weer 4 tientjes bespaart. Geen enkele game op de markt gebruikt sowieso meer dan 4GB ram...

En die bespaarde 100+40 kan je bijvoorbeeld in een nog stevigere videokaart stoppen, genoeg om die GTX670 in te ruilen voor een GTX680 en misschien zelfs nog wel een klein beetje over zodat je de DVD-brander zou kunnen inruilen voor een DVD-brander/Blu-ray-combo om gewoon maar even gek te doen :) Of zoals al door andere genoemd is, doe jezelf een plezier en stop het geld in een nieuwe monitor.

Edit: En idd, ik keer er even overheen... De prijs van die cpu koeler is ronduit belachelijk. Dan zou ik idd voor een pricewatch: Scythe Mugen 3 Rev. B gaan, of voor een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO oid...

[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 19-08-2012 17:26 ]

• Quint3n
MicGlou schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:21:
Op zich een nette lijst... niet heel veel op aan te merken, alleen de cpu zou ik verruilen voor een i5 3570k. De i7 is bijna 100 euro duurder maar brengt voor gaming vrijwel niets extra vergeleken met de i5 3570k. Het geheugen kan je ook nog wel door de helft doen waarmee je ook weer 4 tientjes bespaart. Geen enkele game op de markt gebruikt sowieso meer dan 4GB ram...

En die bespaarde 100+40 kan je bijvoorbeeld in een nog stevigere videokaart stoppen, genoeg om die GTX670 in te ruilen voor een GTX680 en misschien zelfs nog wel een klein beetje over zodat je de DVD-brander zou kunnen inruilen voor een DVD-brander/Blu-ray-combo om gewoon maar even gek te doen :)
De meerprijs van de 680 kan je echt niet goedpraten in vergelijking tot de prestaties!
Het is ook helemaal niet nodig eigenlijk om lekker gek te doen? Je kan dat geld ook gewoon verder sparen.
Ik ben het wel met je eens dat een i7 niet nodig is.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13
Scythe mine 2 is nog maar 25 euro, en dat is ie meer dan waard mits ie in je kast past (en dat past in dit geval makkelijk).

@micglou, nou staat WoW er juist om bekend dat die lekker aan je CPU kan trekken, daarnaast gaat die streamservice ook lekker je CPU belasten en niet je Videokaart, ik denk dat hij een hele mooie config heeft die misschien niet voor een standaard GamePC helemaal in balans is maar in dit geval wel verantwoord!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Quint3n schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:26:
[...]Het is ook helemaal niet nodig eigenlijk om lekker gek te doen? Je kan dat geld ook gewoon verder sparen.
Ik ben het wel met je eens dat een i7 niet nodig is.
Ik geef alleen maar aan wat er eventueel mogelijk zou kunnen zijn als de TS die 2 stukjes hardware aanpast... TS geeft aan een budget van 1400 te hebben en daarbinnen geef ik dat 'advies'.... maar ik denk dat de TS prima voor zichzelf kan zeggen 'of even gek doen' een optie is, het behoort iig tot de mogelijkheden en dat geef ik aan want er zit nog genoeg ruimte in om zonder in te leveren op prestaties, een aantal leuke extra goodies te kunnen bestellen.

@Nilsepils... maar wat brengt die i7 nou werkelijk extra vs de i5?... maar heel weinig, hyperthreading en ietsje meer cache... Eigenlijk hetzelfde punt als wat Quint3n heeft over de GTX680... het biedt eigenlijk niet veel meer, voor veel meer geld... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 19-08-2012 17:38 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijst ziet er inderdaad prima uit maar alleen zou ik in plaats van de Corsair Carbide 500R voor 2 tientjes meer de Corsair Obsidian 550D pakken. Heb deze kast nu zelf en het is een heel plezierige kast voor zowel een stille pc als ook een game-pc door vooral de afdekplaatjes die je eraf kan halen. Ook qua koelmogelijkheden is de kast zeer uitgebreid en past er zelfs gewoon standaard al een Corsair H100 zonder moeite in.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13
MicGlou schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

@Nilsepils... maar wat brengt die i7 nou werkelijk extra vs de i5?... maar heel weinig, hyperthreading en ietsje meer cache... Eigenlijk hetzelfde punt als wat Quint3n heeft over de GTX680... het biedt eigenlijk niet veel meer, voor veel meer geld... ;)
precies wat ik zeg, normaal gesproken, voor games maakt het niet zo veel uit, maar zoals hij zegt speelt hij WoW en wil hij dat graag gaan streamen, die gaan beide op je CPU zitten, en dan zie je dat je CPU ineens veel meer wordt belast dan wanneer je bijvoorbeeld BF3 speelt, dan heb je meer baat bij een dikkere videokaart ;)

• Quint3n
Haha jongens, 'hij geeft aan games te spelen die erg op de cpu rusten'
Als je me 1 game kan vertellen die meer nodig heeft dan een i5 dan ben je echt een held.
Als dat de reden is waarom je een i7 aanraadt die 100 euro meer kost...
Mag ik je er namelijk op wijzen dat deze cpu's vrij identiek zijn in performance, afgezien van de hyperthreading
en toevallig maken games daar zeer weinig tot geen gebruik van.
Dit zou ik zelfs als helemaal niet als argument moeten aangeven want het is gewoon te gek voor woorden om te insinueren dat je voor het draaien van een spel en steam een i7 in je systeem kunt verantwoorden.

Verwijderd

Ik ben helemaal eens met Quint3n, all laat je 100 apps tegelijk lopen als ze niet geoptimaliseerd zijn voor HT dan kunnen ze ook geen gebruik maken van die parallel tech, soms werkt ie juist tegen en moet je het dus uit zetten.

http://bitsum.com/pl_when_hyperthreading_hurts.php

• tijnn
Allen bedankt voor de reacties!

Ik heb voor de zekerheid de i7 3770k in mijn lijst gezet, omdat ik dacht dat deze wellicht inderdaad beter is voor de combinatie gamen/streamen. Ik ben me er van bewust dat deze geen extra voordelen heeft tenopzichte van de i7 3570k als het gaat om gamen, maar wist dit niet zeker m.b.t. streamen.

Ik heb 16 GB in mijn lijst, omdat dit redelijk goedkoop is en het volgens mij nooit kwaad kan om teveel te hebben ook al zo 8GB misschien wel genoeg zijn. Ik wil voor mijn werk misschien ook met VMware gaan werken en dan zou het geheugen wel goed uit kunnen komen.

De Scythe Mugen II had ik gekozen, omdat ik had gelezen dat deze beter presteerd dan de Mugen III, maar als dit niet waar is dan kan ik beter versie 3 kiezen.

@qmaster312
Ik ben niet van plan om te overclocken.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02 23:35
Als je niet gaat overclocken kan je misschien overwegen om onderstaand mobo en koeler te nemen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Als je toch die Mugen 2 (al is die heel duur nu, zeker als je je CPU niet gaat overclocken...) wil, dan neem je als geheugen best ook een low profile kitje, dat gaat beter passen.

Op zich ga je met de i5 3750k genoeg snelheid hebben om te game en streamen tegelijk. Als je niet gaat overclocken dan kan de best de i5 3450 nemen, die prijs/kwaliteit top is.

Wil je toch echt die i7 neem dan de iets goedkopere non-k versie de pricewatch: Intel Core i7 3770 Boxed al denk ik niet dat er veer voordeel aan gaat zijn tov de goedkopere i5.

Al met al zijn er mogelijkheden genoeg om misschien een deel van je budget te verschuiven zodat je een mooi scherm kan kopen zonder dat je echt performance verliest.

• tijnn
Zou iemand mij kunnen vertellen welk geheugen de lowprofile variant is van het geheugen dat ik nu heb gekozen? Ik kan het niet vinden.

• SmokingCrop
  • Niet online
Welke bedoel je? de 8Gb versie?
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

of bedoel je een andere?

• tijnn
Ah ja klopt, bedankt. Dus als ik 16gb wil dan zou ik hier 2 van moeten hebben en komen er dus 4 bankslotjes vol te zitten?

• SmokingCrop
  • Niet online

• tijnn
Wat is het verschil tussen C10 en C9? Aan het eind staat bij jouw keuze C10 en bij mijn oude C9. Als dit niet uitmaakt dan neem ik die inderdaad.

• SmokingCrop
  • Niet online
iets waar je niets van zal merken :+

http://www.tomshardware.c...ry-scaling-i7,2325-7.html
kijk naar de:
DDR3-1600 11-11-11-30
DDR3-1600 8-8-8-8-24

Tussen deze 2 zit er dus al meer verschil dan 9 vs 10

en dan heb je nog het feit dat het 2x8 vs 4x4 niet mee geteld is (met 4x4 zet je meer druk op de controller)

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2012 14:33 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Scythe Mugen 3 is ook een optie. zoveel slechter is die nou ook weer niet. Of anders de Gelid Tra...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• tijnn
Ik heb inderdaad enkele veranderingen gemaakt. Ik ga de Scythe Mugen 3 nemen en qua geheugen voor de Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10.

De rest lijkt mij in orde ten zij iemand nog op- en/of aanmerkingen heeft.

• tijnn
Beste tweakers,

Onlangs heb ik dit systeem met een paar aanpassingen aangeschaft en ben er zeer tevreden over op één ding na. Het microfoon geluid is enorm laag, ondanks dat ik de volume van de microfoon op max heb staan inclusief de mic boost.

Ik heb 2 verschillende microfoons geprobeerd die op mijn oude pc perfect werken. Ik heb de drivers ge-update, maar ook dit heeft helaas niet geholpen. Ik heb gekeken naar de instellingen van het software (VIA HD Audio Pack), maar hier stond niets verdachts in.

Het is onboard geluid van Gigabyte GA-Z77X-D3H.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb geprobeerd te googlen, maar kon nergens een oplossing vinden.

Ik weet niet zeker of het hierin past, maar anders hoor ik dit graag.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tijnn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:55:
Beste tweakers,

Onlangs heb ik dit systeem met een paar aanpassingen aangeschaft en ben er zeer tevreden over op één ding na. Het microfoon geluid is enorm laag, ondanks dat ik de volume van de microfoon op max heb staan inclusief de mic boost.

Ik heb 2 verschillende microfoons geprobeerd die op mijn oude pc perfect werken. Ik heb de drivers ge-update, maar ook dit heeft helaas niet geholpen. Ik heb gekeken naar de instellingen van het software (VIA HD Audio Pack), maar hier stond niets verdachts in.

Het is onboard geluid van Gigabyte GA-Z77X-D3H.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb geprobeerd te googlen, maar kon nergens een oplossing vinden.

Ik weet niet zeker of het hierin past, maar anders hoor ik dit graag.
Dat kan te maken hebben met de impedantie van je microfoons en kan je denk ik weinig aan doen qua software. Enigste wat ik je kan aanraden is te kijken naar een microfoon voorversterktje die je wel bij Conrad bijvoorbeeld kan krijgen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een geluidskaart met ingebouwde headphone AMP is ook lekker:
pricewatch: Asus Xonar DGX

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1