Deze PC zal een pc zijn waar alle soorten programma's op gedraaid zullen worden. Denk aan lichte office programma's en boekhoud-programma's, maar ook programmeer dingen, maar ook Adobe Premiere Pro bijvoorbeeld.
Ik heb nog is goed over het systeem nagedacht en dingen tegen elkaar afgewogen, zoals een M.2 PCI-e ssd er in of toch de 2,5" ssd en voor een gpu, etc. Daaruit ben ik op de volgende selectie terechtgekomen:
Zoals je kunt zien is het een vrij mooie samenstelling, al zeg ik het zelf. Dit in combinatie met:
zal het een mooi resultaat leveren, denk ik.. Totaalprijs = 1457,08 euro.
Nu is mij vraag: zijn de producten die ik gekozen heb, compatibel met elkaar, en indien niet, mogelijke alternatief. Ook vraag ik mij af of de gekozen psu genoeg vermogen levert voor dit systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en een 500 GB WD hdd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung HDD, de gekozen kast en de GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een top-pc zijn die van alle markten thuis moet zijn.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik de juiste productselectie gemaakt om in ieder geval 7 á 8 jaar door te komen met deze producten + zijn de producten compatible met elkaar (install & go) of moet ik updates uitvoeren in bijvoorbeeld bios met deze selectie + lever ik voldoende vermogen aan met de PSU?
Edit: Moet bij deze kast dan ook extra fans onder de videokaart of zijn de GPU-fans op zichzelf al goed genoeg + zit er op de standaardkoeler ook al koelpasta?
Ik heb nog is goed over het systeem nagedacht en dingen tegen elkaar afgewogen, zoals een M.2 PCI-e ssd er in of toch de 2,5" ssd en voor een gpu, etc. Daaruit ben ik op de volgende selectie terechtgekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 228,- | € 228,- |
1 | Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI | € 112,- | € 112,- |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 308,95 | € 308,95 |
1 | Fractal Design Node 202 | € 74,43 | € 74,43 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14 | € 64,25 | € 64,25 |
1 | Corsair SF450 | € 82,- | € 82,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,45 | € 164,45 |
Totaal | € 1.032,08 |
Zoals je kunt zien is het een vrij mooie samenstelling, al zeg ik het zelf. Dit in combinatie met:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Dell Ultrasharp U2414H | € 212,- | € 212,- |
1 | Dell Ultrasharp U2414H | € 212,- | € 212,- |
Totaal | € 424,- |
zal het een mooi resultaat leveren, denk ik.. Totaalprijs = 1457,08 euro.
Nu is mij vraag: zijn de producten die ik gekozen heb, compatibel met elkaar, en indien niet, mogelijke alternatief. Ook vraag ik mij af of de gekozen psu genoeg vermogen levert voor dit systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en een 500 GB WD hdd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung HDD, de gekozen kast en de GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een top-pc zijn die van alle markten thuis moet zijn.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik de juiste productselectie gemaakt om in ieder geval 7 á 8 jaar door te komen met deze producten + zijn de producten compatible met elkaar (install & go) of moet ik updates uitvoeren in bijvoorbeeld bios met deze selectie + lever ik voldoende vermogen aan met de PSU?
Edit: Moet bij deze kast dan ook extra fans onder de videokaart of zijn de GPU-fans op zichzelf al goed genoeg + zit er op de standaardkoeler ook al koelpasta?
[ Voor 1% gewijzigd door WillemDNL op 05-06-2017 15:44 . Reden: Foutje in MB ]