[Windows 10] Netflix blokkeert audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een abonnement op Netflix. Nu gebruik ik op mijn PC (en laptop) de Windows 10 app 'Netflix' om te kijken.

Op mijn PC heb ik echter een probleem; zodra ik Netflix kijk via de Netflix app (vanuit de store), dan krijg ik alleen geluid van de Netflix app. Andere applicaties maken geen geluid meer, en dingen zoals Youtube, Twitch, en alle andere dingen die media afspelen (video en geluid) werken niet meer.

Dit probleem heb ik niet op mijn laptop. Ik denk dat het probleem met mijn geluidskaart te maken heeft, want hier heb ik in het verleden ook problemem mee gehad.
Als ik via de browser (Chrome) kijk dan werkt het geluid wel. Het nadeel is dat ik dan niet het geluid kan instellen op 2.0, 5.1, ik mis dus functies.

Zie mijn vorige topic over de drivers: Gigabyte GA-Z77X-D3H met Windows 10

Het herinstalleren van de drivers heeft geen nut (al geprobeerd). Zodra ik een film/serie pauzeer en terugga naar het hoofdmenu in Netflix dan stopt de 'blokkade' van het andere geluid en dan werkt het weer.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik normaal van geluid kan genieten mét Netflix aan? Ik heb een ingebouwde geluidskaart (moederbord pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H ) en gebruik de VIA audio driver (er is geen andere beschikbaar). Als speaker heb ik een pricewatch: Samsung HW-K360 via digitaal optische kabel. Het lijkt mij niet dat dit het probleem is, maar wellicht is het handig om te vermelden.
Opties zoals DTS/Dolby uitzetten heeft geen effect, en de samplesnelheid (48KHz) veranderen werkt ook niet.

Onder geluid > geadvanceerd heeft "het uitschakelen van toepassingen in exclusieve modus voorrang geven" ook niet gewerkt, "exclusief beheer van toepassing voor dit apparaat" ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Processorkoeler op 05-06-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik heb bijna hetzelfde moederbord, het type zonder de X en ik herken het probleem niet. Ik zou zeggen dat het probleem ergens in de software wordt veroorzaakt dan dat het moederbord/driver aangelegen is.

Volgens mij vind jij je antwoord hier: https://www.reddit.com/r/..._app_blocks_system_sound/

Je maakt denk ik gebruik van de optische ingang van de Samsung (is de enige volgens mij) en blijkbaar als die gebruikt wordt voor pass through audio vanuit netflix komen er geen andere geluiden door... de oplossing zou dan zijn om het geluid niet op pass through in te stellen maar eerst op het systeem te laten decoderen.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 05-06-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Oh, het bleek dus gewoon zo dat ik een restart moest uitvoeren nadat ik de wijziging van exclusieve toepassing had doorgevoerd. Stom.

Probleem opgelost! Bedankt @MicGlou :)