PCI-e 6 pins (male) naar PCI-e 8 pins

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 14:39
Dag allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag. Ik heb net een MSI R9 290 videokaart overgenomen en zit nu te klooien met de stroomvoorziening. De R9 heeft een 6-pins en een 8 pins ingang voor de stroom voorziening (beiden male). Aan de zijde van voeding heb ik twee opties: 1) een 6 pins PCI-e ingang en 2) een stuk of wat 4-pins molex ingangen.

1) De 6-pins PCI-e ingang van de voeding is ook male en ik heb me suf gezocht naar een 8 pins (male) naar 6 pins (male) kabel, maar ik vind het niet. Bestaat dat uberhaupt en kunnen jullie me helpen dit te vinden?

2) voor wat betreft de molex ingangen op de voeding heb ik werkelijk geen flauw idee wat het is (male of female). Nu zijn de meest kabels die je kunt kopen aan de ene zijde 8-pins PCI-e en aan voedingszijde 2x 4-pins molex. Heeft deze unit 2x4-pins vanuit de voeding omdat hij anders niet genoeg stroom levert?

Ik hoop dat mijn vraag een klein beetje duidelijk is. Ik zit niet zo goed in de termen. Alvast veel dank voor jullie hulp!

[ Voor 0% gewijzigd door Dorestad op 05-06-2017 08:00 . Reden: verduidelijking ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Misschien handig om te vermelden welke voeding je precies hebt. ;)

Zoals ik het begrijp, heb je 1x 6-pins PCI-e op je voeding en zal je dus met verloopkabeltjes moeten werken, alleen wordt dat niet echt aangeraden. Die 2x4-pins is voor je processor (een 8-pins PCI-e is 6+2).

Ziet het er zo uit?

Afbeeldingslocatie: https://www.custompcreview.com/wp-content/uploads/2014/02/msi-r9-290-gaming-4gb-graphics-card-custom-pc-review-6.jpg

Als mijn ouders goed hun best hebben gedaan met seksuele voorlichting, is een gaatje bij mij altijd female dus op je videokaart zit 1x 6-pins + 1x 8-pins female. Overigens is het bij videokaarten altijd female. Op de voeding zitten de male. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
De ingang op de videokaart ziet er inderdaad zo uit. Ik heb een Cooler Master 520W. Als ik zo even zoek, dan lijkt het verdacht veel op deze unit: pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ai, da's een niet al te beste en is eigenlijk aan vervanging toe (hij is ook al oud). Zou het persoonlijk niet aandurven met je nieuwe videokaart. Mocht je het toch willen proberen, heb je sowieso een verloopkabeltje nodig want hij heeft 2x 6-pins PCI-e aansluitingen. Maar zoals ik al zei, kan je beter kijken naar een andere voeding kijken van betere kwaliteit en de juiste aansluitingen. Daarvoor kun je het beste hier kijken > Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Hier trouwens iemand met een soortgelijke situatie > 2x6pin pci-e voeding met 1x6pin & 1x8pin videokaart?

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 05-06-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Ok helder, dank voor je antwoord en je advies. Ik ga eens neuzen in dat topic! Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je voeding het niet aan kan? Uitval en in het ergste geval kapotte componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52
De pc zal dan vast lopen Etc.
Als je voeding en vooral een slechte kwaliteit voeding overlijd, dan kan deze de rest van je pc ook meenemen. De kans dat dit gebeurd bij een goede voeding is iig een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
En daar wordt niemand blij van. Dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dit is de beste maar ook de duurste > pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Deze twee zijn ook goed en iets goedkoper > pricewatch: Corsair CX450M en pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Wat is trouwens de rest van je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Dat is wel een goede vraag. Het is zolang geleden dat ik het ding heb gekocht dat ik het niet eens meer weet. Ik zoek het vanavond even en gooi de specs in de thread. Dank iig voor die tips. Ik las nog wat in het voeding draadje over dat er eens kans bestond dat de videokaart het ook zou doen met de 6-pins male ipv de 6+2. Helaas, dat feest ging niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Even terugkomend op de vraag naar mijn systeem. Het blijft wat stil van mijn kant omdat ik de computer momenteel niet kan opstarten vanwege zwarte schermen. Ik vind het net wat teveel geklooi om weer de oude videokaart in te bouwen voor het opzoeken van de systeemgegevens. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Dorestad schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:37:
Even terugkomend op de vraag naar mijn systeem. Het blijft wat stil van mijn kant omdat ik de computer momenteel niet kan opstarten vanwege zwarte schermen. Ik vind het net wat teveel geklooi om weer de oude videokaart in te bouwen voor het opzoeken van de systeemgegevens. =)
Hier proberen "Tweakers" je te helpen. Het helpen gaat het beste als je ook vragen kunt/ wilt beantwoorden.

Als ik het nu begrijp krijg je zwarte schermen en je hebt geen zin om je oude videokaart erin te doen om te testen. Echter je hebt nu een niet werkend systeem. Klopt deze gedachten gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorestad schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:37:
Als je geholpen wil worden zal je er zelf ook wat voor moeten doen. :Y Zo niet dan houd het voor ons ook op. :Y

;w Doei! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
We kunnen er logischerwijs vanuit gaan dat als ts een 520 watt voeding heeft een andere voeding van 520+ watt ook zou kunnen werken? Dit is dan een mooie aanrader: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Verder is dit inderdaad een aanname en dat is niet ideaal. Wat specs van ts zijn pc zouden wel helpen. Dit zou hem best geld kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Die seasonic is al weer op leeftijd. En zijn onderhand betere voedingen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Zo, eindelijk wat tijd gevonden om de oude videokaart terug te plaatsen. Dat is voor mij, met twee linkerhanden, iets waar ik even de tijd voor moet hebben.

Ik heb de volgende specs:
Processor: AMD FX(tm)-6100-Six-Core 3.3 Ghz
Intern geheugen: 8gb
1 TB HD
128 SSD
Voeding: Cool Master Real Power M520
Ik draai Windows 10 Pro
Verder heb ik geen idee waar ik informatie over het moederbord kan vinden

Ik speel er voornamelijk World of Tanks mee. Dat begon langzaam te draaien met m'n huidige videokaart (AMD Radeon HD 6850)

Met mijn eisen denk ik dat de komende jaren nog prima toe kan met de processor en het interne geheugen. De videokaart is met name de bottleneck.

Excuus voor de vertraging in m'n reactie en alvast veel dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nogmaals, de drie bovengenoemde voedingen zijn allemaal prima voor jou.

Je kan je systeemspecificaties uitlezen met een tooltje als HWiNFO64 > http://www.guru3d.com/files-details/hwinfo64-download.html

Alleen je moederbord zal waarschijnlijk een PCI-e 2.0 slot hebben terwijl die R9 290 PCI-e 3.0 is. Weet niet of dat nog een beperkte factor zal zijn. Misschien dat ie een klein beetje minder presteert. Maar ik zou sowieso niets meer investeren in deze PC en (indien mogelijk) doorsparen voor een compleet nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Thx! Ook voor dat tooltje, die ga ik even downloaden.

Ik ga idd niet meer investeren in dit systeem. Nieuwe voeding volgens bovenstaande adviezen, R9 er in, en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een systeem met FX en R9 290 zou ik meer nemen dan 400 - 450w. Iets als pricewatch: Corsair TX550M V2. Zelfde prijs als de Bitfenix, vergelijkbare kwaliteit.

Hou er rekening mee dat WoT de cpu meer belast dan de gpu. Aangezien de cpu een nogal lage ipc heeft zou het resultaat van de upgrade tegen kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
Waarom belast WoT de cpu meer dan de gpu eigenlijk?
Pagina: 1