Moderatie beleid V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 3.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben een fervente bezoeker van de Vraag & Aanbod pagina hier op Tweakers. Het is een aangename verademing van de met bedrijven overspoelde advertenties op Marktplaats. Echter lijkt het erop dat ook V&A hier op T.net die kant gaat….

Steeds vaker zie ik advertenties voorbij komen van adverteerders met meer dan 20 advertenties actief (meer dan 1000+ in totaal) met vrijwel allemaal nieuwe hardware of ‘refurbished’. Kijkende naar de regel uit de FAQ “Mijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?” zijn uitzonderlijke, soms eenmalige zaken toegestaan om te verkopen als bedrijf, echter geen nieuwe of overstock producten. Helaas wordt deze regel niet gehandhaafd. Ik heb al meerdere keren melding gemaakt omtrent overduidelijk handelaarspraktijken (waarvan sommige zelfs een eigen iDeal gateway hebben – iets waarvoor een KvK inschrijving verplicht is), maar telkens worden deze meldingen zonder actie gesloten. Hetgeen nog het meest frustreert is dat er geen terugkoppeling komt, want er wordt niet gecorrespondeerd over de uitkomst of beslissing van een melding. Ook verdachte advertenties worden klakkeloos goedgekeurd, althans zo komt het op mij over, aangezien er niet gecommuniceerd wordt richting de melder…. En dat is jammer.

Dus lieve Tweakers, als deze regel toch niet gehandhaafd wordt, overweeg dan eens om deze uit jullie FAQ te halen en om te communiceren met jullie community, want daar moeten jullie het toch echt van hebben.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Freekers
Bespaar je de moeite, geniet van het mooie weer en gebruik je energie ergens anders voor.
Lees o.a. de topics die naitsoezn heeft geplaatst, het zijn 2 recente topics maar je krijgt een goed idee waarom het tervergeefs is.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

@naitsoezn die laatste edit van Zeef, waarin gezegd word dat de regels aangepast zullen worden, is van 18-10-2016. Ook een tweede post van hem daarover in je tweede gelinkte topic is al van maart 2017, toch ook al weer drie maanden terug. Word het dan niet eens tijd om de FAQ ook daadwerkelijk aan te passen? Ik ben het persoonlijk inmiddels grotendeels eens met dat nieuwe beleid, soms gaat het nog wel iets te ver qua grootte in mijn ogen maar dat terzijde, maar heb dan wel een lijn in al je communicatie. Nu moeten mensen in de fora op zoek naar het huidige beleid, dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij? Voor een korte tijd? Sure, er is tijd nodig om alles aan te passen, maar we zijn inmiddels ruim een half jaar verder. Het word, lijkt mij, tijd dat in alle communicatie omtrent deze regel een lijn word getrokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 03-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:47:
@naitsoezn die laatste edit van Zeef, waarin gezegd word dat de regels aangepast zullen worden, is van 18-10-2016. Ook een tweede post van hem daarover in je tweede gelinkte topic is al van maart 2017, toch ook al weer drie maanden terug. Word het dan niet eens tijd om de FAQ ook daadwerkelijk aan te passen? Ik ben het persoonlijk inmiddels grotendeels eens met dat nieuwe beleid, soms gaat het nog wel iets te ver qua grootte in mijn ogen maar dat terzijde, maar heb dan wel een lijn in al je communicatie. Nu moeten mensen in de fora op zoek naar het huidige beleid, dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij? Voor een korte tijd? Sure, er is tijd nodig om alles aan te passen, maar we zijn inmiddels ruim een half jaar verder. Het word, lijkt mij, tijd dat in alle communicatie omtrent deze regel een lijn word getrokken.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon te druk met andere zaken en heeft dit niet echt een hoge prioriteit imho .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Anoniem: 372172 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze gewoon te druk met andere zaken en heeft dit niet echt een hoge prioriteit imho .
Opzich begrijp ik dat, maar er komen wel regelmatig weer vragen over langs, dus blijkbaar zorgt het toch voor onduidelijkheid. En elke keer die vragen beantwoorden, wat ze wel netjes doen overigens, kost natuurlijk ook tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Fietsbel schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:58:
@Freekers
Bespaar je de moeite, geniet van het mooie weer en gebruik je energie ergens anders voor.
Lees o.a. de topics die naitsoezn heeft geplaatst, het zijn 2 recente topics maar je krijgt een goed idee waarom het tervergeefs is.
Ik heb de gelinkte topics doorgenomen en het is me nu duidelijk dat het opgestelde beleid niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Dit is dus tussendoor gewijzigd maar niet verwerkt wat erg jammer is; het levert onnodige verwarring en frustratie op. En aangezien er niet gecorrespondeerd wordt over de uitkomst van V&A Meldingen zoals een echte dictatuur betaamd kom je hier dus ook nooit achter als je niet het forum gaat doorspitten. Zodoende ben ik het met @Lars. eens dat het eens tijd wordt dat men het beleid bijwerkt naar de werkelijkheid. Just my 2 cents.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 17:52
Ik heb ook het idee dat er echt een verandering in v&a gaande is. Vroeger stond het vol met leuke dingen voor weinig. Tegenwoordig staat er erg veel duur spul op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:29
Freekers schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:31:
zoals een echte dictatuur betaamd
Slotje doen dan maar?

Er zijn maandelijks duizenden tevreden kopers en verkopers. Sinds we de teugels gevierd hebben groeit dat aantal gestaag. Er is voor Tweakers geen reden om nu verdere aanpassingen te doen. zeef in "Ruimere openstelling V&A" is nog steeds van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Hier net zo iets, heeft veel advertentie's online en 1 fake review.

gallery: digoo.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 15:57
Nog even en de "Tweakers zonder topadvertenties" browserplugins moeten geschreven worden :P

Snap het wel qua verdienmodel maar de allure dat je iets "van een Tweaker" koopt is al een tijdje weg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Alexji schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:07:
Nog even en de "Tweakers zonder topadvertenties" browserplugins moeten geschreven worden :P

Snap het wel qua verdienmodel maar de allure dat je iets "van een Tweaker" koopt is al een tijdje weg helaas.
Aan de andere kant zijn er ook verkopers die heel veel tweakers heel blij maken. De vraag is of de puriteinse benadering van V&A het grote publiek gelukkig maakt of alleen de puristen.Als ik kijk naar de hoeveelheid karma die sommigen verdienen, naar de positieve reviews die worden uitgedeeld, dan is het grote publiek blijkbaar (zeer) tevreden.

Laat ik het eens helemaal anders stellen: wat zou je vinden van het blokkeren van adblockers in V&A? De dienst is gratis, geeft koper en verkoper voordeel en ondertussen blokkeert iedereen vrolijk onze advertenties. Is dat dan een manier om de lusten en lasten eerlijk te verdelen. Ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken.
Anoniem: 597256 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:56:
Hier net zo iets, heeft veel advertentie's online en 1 fake review.

gallery: digoo.be
Da's refurbished en dat mag in principe. Die review is trouwens van een echte tweaker. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 07-06-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

zeef schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:17:
[...]

Aan de andere kant zijn er ook verkopers die heel veel tweakers heel blij maken. De vraag is of de puriteinse benadering van V&A het grote publiek gelukkig maakt of alleen de puristen.Als ik kijk naar de hoeveelheid karma die sommigen verdienen, naar de positieve reviews die worden uitgedeeld, dan is het grote publiek blijkbaar (zeer) tevreden.

Laat ik het eens helemaal anders stellen: wat zou je vinden van het blokkeren van adblockers in V&A? De dienst is gratis, geeft koper en verkoper voordeel en ondertussen blokkeert iedereen vrolijk onze advertenties. Is dat dan een manier om de lusten en lasten eerlijk te verdelen. Ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken.

[...]

Da's refurbished en dat mag in principe. Die review is trouwens van een echte tweaker. 8)7
Hij zegt dat hij in het verleden zaken met hun heeft gedaan, en dat hij nu pas ziet dat ze ook op Tweakers zitten. een review mag je toch pas geven als je via tweakers zaken met iemand hebt gedaan? dat bedoel ik met ''fake'' review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Alexji schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:07:

Ik koop en verkoop redelijk wat en eigenlijk altijd "van een tweaker" dus dat gevoel heb ik echt niet. V&A is echt heel prima, je moet gewoon weten wat te negeren. :) Het ligt vast ook aan de productgroep in kwestie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
zeef schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:54:
Slotje doen dan maar?

Er zijn maandelijks duizenden tevreden kopers en verkopers. Sinds we de teugels gevierd hebben groeit dat aantal gestaag. Er is voor Tweakers geen reden om nu verdere aanpassingen te doen. zeef in "Ruimere openstelling V&A" is nog steeds van kracht.
Lijkt me een strak plan. Alles wat er te zeggen valt is reeds gezegd, alleen verborgen in forumposts waar de gebruiker zelf actief naar op zoek moet omdat men het beleid niet wil updaten 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Misschien is het dan een idee om bedrijven een "bedrijfs V&A profiel" te laten aanmaken. Zo scheidt je duidelijk een lijn tussen bedrijven en mede-tweakers, en kan daar ook op gefilterd worden bij het zoeken naar een product. Dan kom je wel weer voor de vraag te staan of een bedrijf binnen de Pricewatch thuis hoort of binnen V&A handelt.

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om bedrijven via V&A tegen te komen, maar zou het prima vinden als ik kan filteren tussen bedrijf of persoon! Feature request? :) Ik stoor mij er inderdaad aan dat als ik een 2e hands iPhone zou willen kopen via Tweakers haar V&A, ik mij eerst door 42 advertenties van een bedrijf moet slaan voordat ik bij een mede tweaker uit komt. Naar mijn idee klopt dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Freekers schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Lijkt me een strak plan. Alles wat er te zeggen valt is reeds gezegd, alleen verborgen in forumposts waar de gebruiker zelf actief naar op zoek moet omdat men het beleid niet wil updaten 8)7
Dat updaten, daar wordt as we speak aan gewerkt. ;)

Overigens volstrekt eens met je dat het een herhaling van zetten is.
krullerbruller schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:10:
Misschien is het dan een idee om bedrijven een "bedrijfs V&A profiel" te laten aanmaken. Zo scheidt je duidelijk een lijn tussen bedrijven en mede-tweakers, en kan daar ook op gefilterd worden bij het zoeken naar een product. Dan kom je wel weer voor de vraag te staan of een bedrijf binnen de Pricewatch thuis hoort of binnen V&A handelt.

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om bedrijven via V&A tegen te komen, maar zou het prima vinden als ik kan filteren tussen bedrijf of persoon! Feature request? :) Ik stoor mij er inderdaad aan dat als ik een 2e hands iPhone zou willen kopen via Tweakers haar V&A, ik mij eerst door 42 advertenties van een bedrijf moet slaan voordat ik bij een mede tweaker uit komt. Naar mijn idee klopt dat niet.
Ik weet het niet, om eerlijk te zijn. Voel niet zo voor tweederangs statussen. Iedereen in V&A heeft gelijk, er is geen preferentie. Ik beloof dat ik er over zal nadenken, maar mijn gevoel is vooralsnog :N.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 07-06-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:59:

Ik weet het niet, om eerlijk te zijn. Voel niet zo voor tweederangs statussen. Iedereen in V&A heeft gelijk, er is geen preferentie. Ik beloof dat ik er over zal nadenken, maar mijn gevoel is vooralsnog :N.
Máár een tweaker zou ook juist andersom alleen kunnen filteren op V&A bedrijven als hij of zij dat wilt! :p

Misschien niet het beste voorbeeld wat ik gaf hoor, probeerde even snel een oplossing te verzinnen. Er zit naar mijn idee een verschil tussen een product op V&A zetten, en een gehele catalogus. Los staand van of die tweaker een bedrijf is of een persoon. In het geval van digoo.be is dat overduidlijk het laatste.
Ben benieuwd met wat voor een oplossing jullie komen! Fijn in ieder geval dat je er over na gaat denken! :D

[ Voor 3% gewijzigd door kywr op 07-06-2017 22:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Ik heb mij bewust afzijdig gehouden bij deze discussie omdat het mij niet zoveel interesseerde als er sporadisch een ad van een bedrijf langskomt. Ook eigenlijk niet als er een paar verschijnen met regelmaat. Echter, een bedrijf als digoo, dat zijn hele inventaris op v&a neerplempt, dat vind ik echt mega storend. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06 11:07
Je zou ook een limiet kunnen zetten op de hoeveelheid advertenties die iemand per tijdseenheid kan plaatsen.

Ik ben persoonlijk nog erg tevreden over V&A zeker als ik het vergelijk met de manier hoe het er op Marktplaats aan toe gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
Wouter Lucassen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:59:
Ik heb mij bewust afzijdig gehouden bij deze discussie omdat het mij niet zoveel interesseerde als er sporadisch een ad van een bedrijf langskomt. Ook eigenlijk niet als er een paar verschijnen met regelmaat. Echter, een bedrijf als digoo, dat zijn hele inventaris op v&a neerplempt, dat vind ik echt mega storend. :/
Inderdaad. Net zoals Omni. Het is voor de bedrijven natuurlijk wel lekker makkelijk af; ze komen van hun "onverkoopbare" spullen af en hoeven omdat het via een "particulier" verkocht wordt zich ook niet meer aan de spelregels voor bedrijven te houden (de wet kopen op afstand en garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-06 20:51

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik denk dat het probleem meer licht aan hoe je het opstelt. Want als een bedrijf niet mag waarom mag iemand als Omni wel ? (devil's advocate)

Mening:
Ik denk persoonlijk een week limiet of dat je onder de zo veel beoordeling maar een X aantal mag per dag. Is misschien een optie voor "bedrijven" kunnen aanvinken als het een bedrijf Is. en dat we dan als we dit willen kunnen filteren ?

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
lamain schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:31:
Je zou ook een limiet kunnen zetten op de hoeveelheid advertenties die iemand per tijdseenheid kan plaatsen.
Ik vraag me af of dit zal helpen, als een bedrijf echt wil wachten ze gewoon de limiet timer af. Daarbij kan een tijdslimiet ook remmend werken voor mede Tweakers, zo had ik laatst een mini zolder opruiming en heb ik ook ~10 advertenties in een keer online gezet.
Wat volgens mij gewoon nodig is is heldere regelgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door kywr op 20-06-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
kywr schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:07:
[...]

Ik vraag me af of dit zal helpen, als een bedrijf echt wil wachten ze gewoon de limiet timer af. Daarbij kan een tijdslimiet ook remmend werken voor mede Tweakers, zo had ik laatst een mini zolder opruiming en heb ik ook ~10 advertenties in een keer online gezet.
Wat volgens mij gewoon nodig is is heldere regelgeving.
Iets als een maximum van x aantal advertenties tegelijk online lijkt mij dan veel redelijker. Dan krijg je dus ook niet van dat soort gevallen als Digoo die gewoon 30+ er tegelijk op knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:19:
[...]

Iets als een maximum van x aantal advertenties tegelijk online lijkt mij dan veel redelijker. Dan krijg je dus ook niet van dat soort gevallen als Digoo die gewoon 30+ er tegelijk op knallen.
Of je koppelt het maximum aantal advertenties aan een bepaalt karma niveau wat je hebt? Zo worden Tweakers die veel voor de communitie doen beloont en weer je automatisch Tweakers die puur en alleen een account aanmaken voor handel. Niet dat er iets mis is met dat laatste, maar zo moet een Tweaker zich wel eerst "bewijzen" (=positieve reviews, ect) voordat hij of zij een hele catalogus online gooit na het aanmaken van een account.

[ Voor 0% gewijzigd door kywr op 20-06-2017 00:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
De regels zijn zoals ze zijn. Vooralsnog geen beperkingen, behalve voor oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
zeef schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 01:03:
De regels zijn zoals ze zijn. Vooralsnog geen beperkingen, behalve voor oplichters.
Zou je mij eens uit kunnen leggen waarom jullie het omzeilen van verkoopregels voor bedrijven helpen faciliteren? Het lijkt mij onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jbhc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Zou je mij eens uit kunnen leggen waarom jullie het omzeilen van verkoopregels voor bedrijven helpen faciliteren? Het lijkt mij onwenselijk.
We zien V&A groeien, we zien de tevredenheid over V&A groeien en dat is wat we willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
zeef schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:09:
[...]

We zien V&A groeien, we zien de tevredenheid over V&A groeien en dat is wat we willen.
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoelt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

jbhc schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:12:
[...]
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoelt is?
Ik ben bang van niet.

Maar zijn we niet allemaal blij met groei want (ik heb zeker al 3 bedrijven gezien die totaal zeker 400 Advies online hebben gezet), jeee groei 8)7.

[ Voor 8% gewijzigd door Sweatleek op 20-06-2017 23:37 ]

confused reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Wij streven naar groei en relevantie. Zowel in aanbod als in tevreden klanten. Dat er sommigen zijn die veel advertenties plaatsen, dat zien wij ook wel. Maar we zien ook dat de community in den brede daar zeer content mee is. Dus voor Tweakers is er geen aanleiding om nu van alles en nog wat te gaan verbieden of beperken. Niemand dwingt je om V&A te gebruiken als het niet bevalt of om bij verkoper X of Y iets te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
zeef schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:17:
Wij streven naar groei en relevantie. Zowel in aanbod als in tevreden klanten. Dat er sommigen zijn die veel advertenties plaatsen, dat zien wij ook wel. Maar we zien ook dat de community in den brede daar zeer content mee is. Dus voor Tweakers is er geen aanleiding om nu van alles en nog wat te gaan verbieden of beperken. Niemand dwingt je om V&A te gebruiken als het niet bevalt of om bij verkoper X of Y iets te kopen.
Maar, ook genoeg mensen die niet blij zijn met commercieele verkoop in V&A. En ook mensen die er geen probleem mee hebben, maar graag zouden willen kunnen filteren op commercieele of particuliere verkoop.

De afweging om wat ontwikkeltijd te steken in het maken van zo'n filtermogelijkheid - hoe wordt die gemaakt? Kan je kwantificeren hoeveel mensen er gelukkiger door zouden worden?
(ook relevant, zit er in de database al een vlaggetje wat als input voor zo'n filter gebruikt kan worden? Ontwikkeltijd voor een filter is eenmalig, maar de database met broninformatie vullen en bijhouden is meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
vanaalten schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:45:
De afweging om wat ontwikkeltijd te steken in het maken van zo'n filtermogelijkheid - hoe wordt die gemaakt? Kan je kwantificeren hoeveel mensen er gelukkiger door zouden worden?
(ook relevant, zit er in de database al een vlaggetje wat als input voor zo'n filter gebruikt kan worden? Ontwikkeltijd voor een filter is eenmalig, maar de database met broninformatie vullen en bijhouden is meer)
Dat filter gaan we niet maken. Die discussie is al vaker gevoerd, het antwoord blijft: neen. Iedere adverteerder is ons even dierbaar, de oplichters uitgezonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
zeef schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Dat filter gaan we niet maken. Die discussie is al vaker gevoerd, het antwoord blijft: neen. Iedere adverteerder is ons even dierbaar, de oplichters uitgezonderd.
Bijzonder.
Kennelijk is groei belangrijker dan ethiek?
Comerciële activiteit hoort in mijn ogen niet in V&A maar in pricewatch en iemand met meer dat 1000 beoordelingen is gewoon commercieel bezig.

Ik heb het niet over mensen di eens 5 ssd's aanbieden maar over mensen die complete magazijnen te koop hebben staan. T.net faciliteerd nu gewoon het omzeilen van de wet kopen op afstand.

[ Voor 32% gewijzigd door jbhc op 21-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Niet om mijzelf nou in te likken bij de mods, maar met de 'bedrijven' in V&A is op zichzelf niks mis; lijkt mij. Ik bedoel als hun er iets voor een goede prijs opzetten is het niet verkeerd om wat te kopen van hun. Als ik weet wat ik 2e hands zoek, zoek ik toch wel het goedkoopste/beste uit.

Maar zodra er verplichte advertenties op komen te staan (zoals bij marktplaats), dan zullen ze mij nooit meer zien op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

NO_Excuses schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:42:
Niet om mijzelf nou in te likken bij de mods, maar met de 'bedrijven' in V&A is op zichzelf niks mis; lijkt mij. Ik bedoel als hun er iets voor een goede prijs opzetten is het niet verkeerd om wat te kopen van hun. Als ik weet wat ik 2e hands zoek, zoek ik toch wel het goedkoopste/beste uit.

Maar zodra er verplichte advertenties op komen te staan (zoals bij marktplaats), dan zullen ze mij nooit meer zien op tweakers.
Ik denk dat daar het probleem ook niet licht. Maar meer aan ze spammen de V&A in een keer vol. en bij een V&A denk ik aan een tweaker die wat hardware over heeft en er van af wilt. een geen Google tweakers ADV. wat @jbhc ook zeg "particulieren horen thuis op de Pricewatch" en niet op V&A. Ik denk ook wel als dit door gaat en als er een gigant als Bol.com of cool blue er in komt. dat veel mensen gaan afhaken van de V&A en ergs anders op zoek gaan naar hardware.

[rant]Ik vind het ook niet gek dat we vaker partuklieren hier zien. het is gewoon Gratis adv. op markt plaats betalen ze iets van 10,-. En daar krijg ellen maar van die kopjes jagers ect wat op tweakers niet het geval is. @ tweakers vraag er nog te ministen geld voor. Ik denk dat hier best een simpel systeem voor kan komen. Of geef ze dan te minsten een andere kleur 🏠 net als de mods zo dat je het kan zien[/rant]

met google ads kan ik te minsten nog adblocker gebruiken :X

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

jbhc schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb het niet over mensen di eens 5 ssd's aanbieden maar over mensen die complete magazijnen te koop hebben staan. T.net faciliteerd nu gewoon het omzeilen van de wet kopen op afstand.
Eh? Ik zie graag enige juridische onderbouwing voor dergelijke claims, want dit slaat als een tang op een varken ;)

Als iemand handelaar is, dan heeft hij zich gewoon aan de wet te houden. Waar iemand het verkoopt is niet relevant. Dus als de koop op afstand tot stand komt, dan is de wet daar duidelijk over en kan de koper de verkoper daarop wijzen.

Als wij gedegen klachten ontvangen dat verkopers zich niet aan hun verplichtingen houden en het is voldoende aannemelijk dat het draait om een handelaar, dan worden ze daar ook gewoon op aangesproken. Zo ook dat ze in gevallen gewaarschuwd worden dat ze zelf niet bepalen of ze particulier zijn of niet, maar dat zowel de wet als de belastingdienst daar eigen ideeën over heeft. Het is dan hun eigen verantwoordelijkheid hun zaken op orde te hebben - dat we dat advies geven gaat al veel verder dan wat moet. De eigenaar van een winkelpand gaat ook niet zijn huurder najagen of zijn verkoopregels wel volgens de wet zijn en of hij aan zijn belastingen denkt.

Mensen zijn in grote mate zeer tevreden over de aankopen die ze doen bij handelaren. Het is ook niet eens mogelijk een harde lijn te trekken wat wel en niet een handelaar is en of dat dan voor de wet zo gezien zou worden, of dat iemand dat voor de belastingdienst is. Dus het beleid is gewoon eenduidig:
- Wie niet netjes handelt wordt aangesproken
- Nieuwe goederen (op een keer een toevallig aanbod na) horen in de PriceWatch. Een bol of een cool blue gaan dus met nieuwe goederen sowieso niet in V&A komen

@Sweatleek Ik vermoed dat je de betekenis van particulier niet goed kent. Je verhaal wordt er niet duidelijker mee. In ieder geval, is het zoals geschetst simpelweg niet eens mogelijk eenduidig vast te stellen wat een handelaar is en in welke situatie. Als dezelfde Coolblue bijvoorbeeld hun oude verkoopbalie verkoopt, terwijl ze niet handelen in meubilair, dan zijn ze bij die verkoop geen handelaar.
Soms klinkt het dus leuk, dat onderscheid, maar in praktijk is het niet zo simpel.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 23-06-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Eh? Ik zie graag enige juridische onderbouwing voor dergelijke claims, want dit slaat als een tang op een varken ;)
Wat precies wil je onderbouwd hebben?

Als bedrijven of handelaren hun spullen als "particulier" in de v&a hebben staan dan hoeven ze toch niet te voldoen aan de wet kopen op afstand? Het is dan namelijk een "particuliere" verkoop.

Zolang jullie bewust bedrijven en handelaren op de v&a toestaan dan faciliteer je dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jbhc schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:10:
[...]

Wat precies wil je onderbouwd hebben?

Als bedrijven of handelaren hun spullen als "particulier" in de v&a hebben staan dan hoeven ze toch niet te voldoen aan de wet kopen op afstand? Het is dan namelijk een "particuliere" verkoop.

Zolang jullie bewust bedrijven en handelaren op de v&a toestaan dan faciliteer je dit dus.
Tsja, als je de rest van de reactie niet leest, en alleen vage stellingen herhaalt, dan is verdere discussie ook niet nodig. Je kan comfortabel je eigen interpretatie vasthouden omdat je iets tegen handelaren in V&A hebt, maar het heeft geen verband met de realiteit en biedt geen reden het beleid aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:08:
[...]

Tsja, als je de rest van de reactie niet leest, en alleen vage stellingen herhaalt, dan is verdere discussie ook niet nodig. Je kan comfortabel je eigen interpretatie vasthouden omdat je iets tegen handelaren in V&A hebt, maar het heeft geen verband met de realiteit en biedt geen reden het beleid aan te passen.
Dat ik niet op je complete verhaal reageer wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb.

Verder denk ik dat het weining zinvol is om mijn stelling op een andere manier uiteen te zetten, de mening van t.net is ondertussen wel duidelijk.

Blijf vooral dit soort topics bagitaliseren want dan lost het probleem zich vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
jbhc schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:09:
[...]

Dat ik niet op je complete verhaal reageer wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb.

Verder denk ik dat het weining zinvol is om mijn stelling op een andere manier uiteen te zetten, de mening van t.net is ondertussen wel duidelijk.

Blijf vooral dit soort topics bagitaliseren want dan lost het probleem zich vanzelf op.
Welk probleem?...
Probleem was bedrijven die spammen, zie ook de TS:
met bedrijven overspoelde advertenties
Dat jij daar dan handelaren van maakt en het hebt over 'een probleem' wat je verder ook niet wil toelichten maakt het sowieso niet echt makkelijk om daar een inhoudelijke reactie op te geven ;)
Dus, wat is het probleem van handelaren volgens jou?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

@Anoniem: 27535
- Nieuwe goederen (op een keer een toevallig aanbod na) horen in de PriceWatch. Een bol of een cool blue gaan dus met nieuwe goederen sowieso niet in V&A komen
Niet zo bedoelt maar oké. Het klikt misschien raar maar op marktplaats doen ze het al. Als ze het door hebben dat ze het hier voor niks kunnen doen. En meer aandacht krijgen, Staan ze zo voor ons bij de duur.
Ik vermoed dat je de betekenis van particulier niet goed kent
Ik heb de term "particulier " inderdaad verkeert gebruikt.
Soms klinkt het dus leuk, dat onderscheid, maar in praktijk is het niet zo simpel.
simpel als je onder een je bedrijfs account verkoop ben je gewoon een bedrijf. verkoop je het op je prive account dan ben.
<end>

mening
Ik trek een lijn waar neer je in de adv je KvK nummer of "Waarom (bedrijfnaam)? ". want dan ben je in mijn ogen niet je leftovers aan het verkopen maar gewaan aan het reclame maken voor je bedrijf.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puntje bij paaltje, leveren ze niet-nieuwe zaken. Dingen waar mensen interesse in hebben en die de algemene interesse voor advertenties doet toenemen.

Zoals gezegd worden klachten zeer serieus genomen en worden mensen dan aangesproken. Onze insteek is dat het in het belang van de bezoeker moet zijn blijven.

Dat alleen al is garantie dat we hier geen marktplaats worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
T. 0570-626250 (Lokaal tarief)
Openingstijden: Ma-Vr 9.00 - 18.00u
Betaling per PIN/Vooruit/Op rekening (na kredietcontrole)
Alle prijzen zijn in Euro en inclusief 21% BTW, onder voorbehoud prijswijzigingen.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:09:
O nee ? want volgens mij hebben meerde tweakers een André mening er over.
:X
Modbreak:GEEN HEKSENJACHT!
Zoals gezegd worden klachten zeer serieus genomen en worden mensen dan aangesproken. Onze insteek is dat het in het belang van de bezoeker moet zijn blijven.
Niet lullig bedoelt maar wat verstaan jullie hier onder ?
.
.
@maximiliaan_nl Iemand die hier niet allen komt om iets te verkopen. maar iemand die andere helpt iemand die me denkt. die tweakers niet allen als handels plantform ziet maar als un community.

Het is ook niet dat ze 100% weg gaan. Wat ik denk wat we willen is beter ondershijt tussen tussen. bedrijven en tweakers. Ik denk ook niet dat hier een simpel op lossing voor is. |:(

[ Voor 79% gewijzigd door zeef op 25-06-2017 11:04 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Sweatleek Wat is precies een echte Tweaker? Moet je dan een baan in de IT hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat wil je nou? Eerst is het zogenaamd ontduiking van WKoA, en dan haal je als voorbeeld een verkoper aan die er duidelijk over is dat het handel is en dus dat je rechten hebt.
Het aangebodene is refurbished, en heeft dus ook geen plaats in de pricewatch. Er zijn eveneens geen klachten over de verkoper.

De advertenties komen gelijk aan alle andere in de lijst, en hebben geen speciale status. Ze leveren blijkbaar ook met betaling achteraf - maar eisen dan een creditcheck. Lijkt mij weinig zinvol in V&A op die manier, maar als het kopers afschrikt dan is dat niet anders dan welke ander slecht geadverteerd aanbod. Hun eigen probleem.

Je komt niet verder dan "het is een commerciele partij" en dat is geen argument. Zolang ze zich aan de regels houden en er geen klachten zijn, is het aanbod waar mensen baat bij kunnen hebben.

En ja, er zal altijd een aantal mensen zijn die A willen en niet B, terwijl anderen liever B willen. Uit de feedback die wij krijgen is men in het algemeen blij met het aanbod van handelaren. Als dat in brede zin verandert, dan wordt er zeker actie genomen, want het belang van de bezoeker blijft voorop staan. Maar realiteit is dat dit op het moment een probleem gevonden wordt door een kleine groep, en misschien niet leuk om te horen maar wel waar: we kunnen niet elke n=1 tevreden houden, en als dat betekent dat die groep V&A niet bruikbaar vindt, dan moeten ze vooral iets anders zoeken.

Ter illustratie; @Sweatleek stelt dat het voor echte Tweakers moet zijn. Anderen zullen stellen dat als je amper een jaar geregistreerd bent je geen recht van spreken hebt over wat 'echte Tweakers' zijn. Is dat fair? Is de inbreng en argumentatie minder waard? Moet zijn aanbod als minderwaardig gefilterd kunnen worden? En als hij niet een jaar, maar 6 maanden lid was? Een maand? Twee weken?
Want die argumenten zijn er ook geweest; laat mensen die nieuw op Tweakers komen een hoop beperkingen hebben. Was hij dan gebleven?

Het is allemaal perspectief, en we moeten er velen in acht nemen. En voordat het argument weer van stal komt 'maar bijna iedereen hier vindt...' - we doen met regelmaat concreet onderzoek. Een topic is uitermate ongeschikt om te peilen omdat enkel wie het een probleem vindt in de regel reageert.

Komt bij dat de geschiedenis ook leert dat een V&A alleen voor actieve leden (want dat was het vroeger) vrijwel geen activiteit oplevert. Er was vrijwel geen aanbod, waarmee er ook vrijwel geen interesse was van kopers om actief in V&A rond te neuzen. Je hebt er als 'echte Tweaker' weinig aan iets te koop te zetten als er vrijwel geen kopers zijn. Daar komt bij dat veel handelaren ook actief kopen van Tweakers - wellicht niet waar een winkel achter zit, maar er zijn veel tweedehands handelaren en die kopen geregeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 24-06-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Wat wil je nou? Eerst is het zogenaamd ontduiking van WKoA, en dan haal je als voorbeeld een verkoper aan die er duidelijk over is dat het handel is en dus dat je rechten hebt.
Het aangebodene is refurbished, en heeft dus ook geen plaats in de pricewatch. Er zijn eveneens geen klachten over de verkoper.
Handelaren danwel bedrijven die zich voordoen als particulier ontduiken gewoon de WKoA.
Wat jij nu van mij quote was puur een reactie op:
De advertenties komen gelijk aan alle andere in de lijst, en hebben geen speciale status. Ze leveren blijkbaar ook met betaling achteraf - maar eisen dan een creditcheck. Lijkt mij weinig zinvol in V&A op die manier, maar als het kopers afschrikt dan is dat niet anders dan welke ander slecht geadverteerd aanbod. Hun eigen probleem.

Je komt niet verder dan "het is een commerciele partij" en dat is geen argument. Zolang ze zich aan de regels houden en er geen klachten zijn, is het aanbod waar mensen baat bij kunnen hebben.
T.net vind het geen argument. Ik ben van mening dat het gewoon in de pricewatch thuis hoort.
En ja, er zal altijd een aantal mensen zijn die A willen en niet B, terwijl anderen liever B willen. Uit de feedback die wij krijgen is men in het algemeen blij met het aanbod van handelaren. Als dat in brede zin verandert, dan wordt er zeker actie genomen, want het belang van de bezoeker blijft voorop staan. Maar realiteit is dat dit op het moment een probleem gevonden wordt door een kleine groep, en misschien niet leuk om te horen maar wel waar: we kunnen niet elke n=1 tevreden houden, en als dat betekent dat die groep V&A niet bruikbaar vindt, dan moeten ze vooral iets anders zoeken.
Ja hoor, jullie ontvangen dagelijks mailtjes van mensen waarin ze stellen dat het nieuwe v&a beleid een verademing is. Ook alle jubeltopics daarover zijn daar natuurlijk het bewijs van.
Maar je mening is duidelijk; "als het je niet bevalt ga dan lekker weg"
Ter illustratie; @Sweatleek stelt dat het voor echte Tweakers moet zijn. Anderen zullen stellen dat als je amper een jaar geregistreerd bent je geen recht van spreken hebt over wat 'echte Tweakers' zijn. Is dat fair? Is de inbreng en argumentatie minder waard? Moet zijn aanbod als minderwaardig gefilterd kunnen worden? En als hij niet een jaar, maar 6 maanden lid was? Een maand? Twee weken?
Want die argumenten zijn er ook geweest; laat mensen die nieuw op Tweakers komen een hoop beperkingen hebben. Was hij dan gebleven?
Ik ben het niet met Sweatleak eens
Het is allemaal perspectief, en we moeten er velen in acht nemen. En voordat het argument weer van stal komt 'maar bijna iedereen hier vindt...' - we doen met regelmaat concreet onderzoek. Een topic is uitermate ongeschikt om te peilen omdat enkel wie het een probleem vindt in de regel reageert.
Ik denk dat je je vergist. De regelmaat waarmee dit soort topict verschijnt geeft weldegenlijk aan dat er iets niet goed gaat.
Komt bij dat de geschiedenis ook leert dat een V&A alleen voor actieve leden (want dat was het vroeger) vrijwel geen activiteit oplevert. Er was vrijwel geen aanbod, waarmee er ook vrijwel geen interesse was van kopers om actief in V&A rond te neuzen. Je hebt er als 'echte Tweaker' weinig aan iets te koop te zetten als er vrijwel geen kopers zijn. Daar komt bij dat veel handelaren ook actief kopen van Tweakers - wellicht niet waar een winkel achter zit, maar er zijn veel tweedehands handelaren en die kopen geregeld.
Wat een onzin. Ik kom al meer dan 10 jaar op T.net en v&a is altijd al goed gevuld geweest.
Fietsbel schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:58:
@Freekers
Dat dit de 3e reactie in het topic is is wel tekenend. Mensen beginnen het op te geven en dit is het "probleem" waar ik in een eerdere reactie op doelde; Jullie zien mensen die klagen over het huidige v&a beleid als een probleem en de oplossing voor dit probleem is het wegwuiven van alle bezwaren die er langskomen.

[ Voor 8% gewijzigd door jbhc op 24-06-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feedback wordt altijd gewaardeerd, en meegenomen. Als jij denkt dat onderzoek betekent dat we op mailtjes wachten dan moet je dat vooral blijven denken. Als het je onderbuik zo lekker voedt dat je dingen onzin noemt die iemand noemt die hier al 16 jaar rondloopt en al meer dan 10 jaar V&A vrijwillig beheert met altijd de drive de dingen zo goed mogelijk voor het publiek te regelen, dan sta ik dat niet in de weg.

Dat je aangeeft het niet met @Sweatleek eens bent illustreert het nog eens goed. Voeren we in wat jij voorstaat, claimt hij dat we niet naar de bezoeker luisteren. Voeren we in wat hij voorstaat, dan blijf jij volharden dat er niet geluisterd wordt. En beiden negeren dat de meerderheid er helemaal geen probleem mee heeft, omdat je die mensen niet ziet reageren. Ik nodig je uit op te tellen hoe veel mensen in defgelijke topics hebben geklaagd in de afgelopen 5 jaar en dat af te zetten tegen de hele userbase of zelfs maar de mensen die in feedbacktopics komen.

Het standpunt is gegeven en onderbouwd. Sluit het niet aan bij jouw specifieke wens, dan rest niets anders dan je oprecht succes te wensen bij je zoektocht naar een platform dat wel op jouw standpunt aansluit.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 24-06-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:00:
Feedback wordt altijd gewaardeerd, en meegenomen. Als jij denkt dat onderzoek betekent dat we op mailtjes wachten dan moet je dat vooral blijven denken. Als het je onderbuik zo lekker voedt dat je dingen onzin noemt die iemand noemt die hier al 16 jaar rondloopt en al meer dan 10 jaar V&A vrijwillig beheert met altijd de drive de dingen zo goed mogelijk voor het publiek te regelen, dan sta ik dat niet in de weg.
Ik weet niet zo goed wat mijn onderbuik hiermee te maken heeft.
Dat er op v&a nu meer spullen te koop staan wil niet zeggen dat dat een verbetering is.
Het standpunt is gegeven en onderbouwd. Sluit het niet aan bij jouw specifieke wens, dan rest niets anders dan je oprecht succes te wensen bij je zoektocht naar een platform dat wel op jouw standpunt aansluit.
Met andere woorden: "Als het je niet bevalt, ga dan lekker weg" helaas, zo zit ik niet in elkaar.
Dat je aangeeft het niet met @Sweatleek eens bent illustreert het nog eens goed. Voeren we in wat jij voorstaat, claimt hij dat we niet naar de bezoeker luisteren. Voeren we in wat hij voorstaat, dan blijf jij volharden dat er niet geluisterd wordt. En beiden negeren dat de meerderheid er helemaal geen probleem mee heeft, omdat je die mensen niet ziet reageren. Ik nodig je uit op te tellen hoe veel mensen in defgelijke topics hebben geklaagd in de afgelopen 5 jaar en dat af te zetten tegen de hele userbase of zelfs maar de mensen die in feedbacktopics komen.
Ik denk dat zowel @Sweetleek als ik het prettig zouden vinden als de commerciele verkopers van v&a geweerd zouden worden.
Ik vrees alleen dat het voorlopig niet gaat gebeuren omdat:
Ik vind dat jammer.

[ Voor 37% gewijzigd door jbhc op 24-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jbhc schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:38:
[...]

Handelaren danwel bedrijven die zich voordoen als particulier ontduiken gewoon de WKoA.
Dat lijkt mij natuurlijk niet wenselijk, bedrijven in de V&A zouden - waar toepasselijk - wel duidelijk als bedrijf herkenbaar moeten zijn.

Wat dat betreft vind ik dat link-voorbeeld van jouw eerdere post wel een positieve: overduidelijk van een bedrijf, tweedehands ('refurbished' - ik gok een WKoA retour), dus wel de korting, garantie en WKoA regels van toepassing.
jbhc schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:38:
T.net vind het geen argument. Ik ben van mening dat het gewoon in de pricewatch thuis hoort.
Hè bah, nee, da's ook niet ideaal. Je ziet nu al dat men 'tweedehands' vaker 'refurbished' noemt, straks komen er nog andere mooie onbegrijpelijke termen en voor je het weet is het in de PW niet meer duidelijk of iets nieuw of tweedehands is.

Ik krijg de indruk dat Tweakers.net als verdeelmethode heeft: nieuw in de PW, tweedehands in V&A. Met als aanname dat particulieren alleen tweedehands spullen hebben. Dus de bepalende eigenschap is of het nieuw is of niet. En dat jouw voorkeur voor bepalende eigenschappen anders is, namelijk particulier of bedrijf.

En voor beide valt wat te zeggen: een tweedehands aankoop van een particulier verschilt o.a. op het gebied van WKoA rechten en *daarom* ben ik voorstander van een filteroptie voor bedrijven/particulieren: het heeft best voordelen om tweedehandsjes van bedrijven in de V&A te hebben, ten opzichte van het particuliere aanbod. Maar goed, dat punt is al besproken en gaat niet gebeuren.

Daarnaast heeft het mogelijk nog een mooi bij-effect van bedrijven in de V&A: het geeft ze een mooie uitgang om de retours van WKoA gevallen te verkopen. En dus zullen die bedrijven ook minder 'lastig' doen bij een retournering, als ze weten dat ze het als refurbished hier kunnen wegzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik blijf het vooral jammer vinden dat er geen maximum aantal advertenties meer bestaat. Vroeger was dat 40? Dan stonden al die telefoons van digoo.be ook in twee, drie advertenties.

Merk dat ik steeds minder rondsnuffel als hobby/tijdverdrijf op V&A. Alleen nog gericht zoeken op iets (en dan hopen dat er geen 50 advertenties van eenzelfde handelaar/winkel naar voren komen). Pluspunten zijn overigens nog steeds de filteropties en het feedbacksysteem.

Overigens is het wel veilig om te zeggen dat ontevreden gebruikers maar een ander platform moeten zoeken, smoort de discussie zo lekker :)

Zeker als je kijkt naar de andere opties
- Marktplaats: filteren is onmogelijk, veel advertenties zijn van bedrijven en wordt gruwelijk hard omhoog gekickt.
- Ebay: handig om te kopen, verkopen niet zo. Overigens wel een fijn feedbacksysteem, betalingsopties en een grote markt.
- Speurders etc.: kleine markt (denk ik, al lang niet meer op gekeken)

Voorheen zag ik V&A als het beste platform en een leuk tijdverdrijf bovendien, nu is het de minst slechte optie. Ach, misschien word ik ook wel gewoon te oud, maar ergens achter in je hoofd heb je een stemmetje dat blijft hopen dat het weer wordt zoals eerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dagion schreef op zondag 25 juni 2017 @ 07:09:
Merk dat ik steeds minder rondsnuffel als hobby/tijdverdrijf op V&A. Alleen nog gericht zoeken op iets (en dan hopen dat er geen 50 advertenties van eenzelfde handelaar/winkel naar voren komen). Pluspunten zijn overigens nog steeds de filteropties en het feedbacksysteem.
Mja, maar dat is dan enkel even als je naar jezelf kijkt. Voor Tweakers.net geldt natuurlijk het grotere geheel: als V&A over het geheel groeit, maar daardoor een paar tweakers kwijt raakt, is dat beter dan dat die tweakers er gebruik van blijven maken maar geen groei is.
Overigens is het wel veilig om te zeggen dat ontevreden gebruikers maar een ander platform moeten zoeken, smoort de discussie zo lekker :)
Nou, dat is geloof ik niet de eerste reactie die er gegeven werd. In principe geeft men hier wel de mogelijkheid om te klagen en in discussie te gaan en wordt er wel indien mogelijk beargumenteerd waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. En op een gegeven moment kan je niet anders dan concluderen het niet met elkaar eens te worden... wat moet je dan nog? Afscheid nemen dus.

Heel simpel vergelijk: als bij mijn supermarkt een product uit het assortiment gaat kan ik klagen, krijg ik te horen waarom 'ie er uit is (te weinig schapruimte, te weinig afname, leverancier haalt het uit het assortiment, whatever) maar daarna houdt het gewoon op: bevalt het niet, zoek je maar een andere supermarkt. Wat dat betreft is er hier veel meer ruimte voor discussie dan bij de supermarkt, zo slecht is het hier nog niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Dagion schreef op zondag 25 juni 2017 @ 07:09:
Ik blijf het vooral jammer vinden dat er geen maximum aantal advertenties meer bestaat. Vroeger was dat 40? Dan stonden al die telefoons van digoo.be ook in twee, drie advertenties.

Zeker als je kijkt naar de andere opties
- Marktplaats: filteren is onmogelijk, veel advertenties zijn van bedrijven en wordt gruwelijk hard omhoog gekickt.
- Ebay: handig om te kopen, verkopen niet zo. Overigens wel een fijn feedbacksysteem, betalingsopties en een grote markt.
- Speurders etc.: kleine markt (denk ik, al lang niet meer op gekeken)

Voorheen zag ik V&A als het beste platform en een leuk tijdverdrijf bovendien, nu is het de minst slechte optie. Ach, misschien word ik ook wel gewoon te oud, maar ergens achter in je hoofd heb je een stemmetje dat blijft hopen dat het weer wordt zoals eerst..
Vroeger was een andere fase in je leven. Waren er andere dingen die verhandeld werden op V&A. Schreef tweakers over andere zaken. Het leven gaat door, ook voor Tweakers. We groeien als site, als bedrijf maar vooraleerst als mensen. Onze interesses veranderen, onze bezoekersgroep verandert continu en dus ook de behoefte. We zien aan een aantal factoren dat de meerderheid tevreden is over hoe het nu gaat.
  • We meten door statistisch significant onderzoek onder de community. Elk kwartaal doen we bezoekersonderzoek en V&A staat iedere keer op de eerste plek van de 'overige' onderdelen van Tweakers, dus buiten nieuws, reviews, pricewatch en forum.
  • We zien het aantal positieve reviews exponentieel stijgen. Dat is voor ons een graadmeter over de tevredenheid op individuele transacties. Uiteraard zijn we scherp op frauderen met positieve reviews, maar daar waar dat gebeurt is dat op het grote geheel zo minimaal dat het geen impact heet
  • Het aantal advertenties groeit. V&A doet er toe en dat is mooi. Met de cijfers van een jaar of 10 geleden was het afgelopen met V&A. Het opzetten en onderhouden kost ons capaciteit (lees geld) en daar staat niets tegenover. V&A is gratis, voor koper én verkoper. Omdat het een bestemming is die veel gebruikt wordt door diehard Tweakers is het adblocker percentage nog hoger dan gemiddeld. Maar dat terzijde.
In dit topic willen een aantal mensen terug naar hoe het vroeger was. Maar die tijd komt (helaas?) niet meer terug. Om V&A in de lucht te houden is en knokken om relevant te blijven. Daarbij hoort een aanbod dat in overeenstemming is met de vraag. Als we aan jullie gevoel tegemoet zouden komen, dan is die verhouding niet meer in balans. Het aanbod stemt niet meer overeen met de vraag, V&A verliest daardoor haar relevantie en dan is het over en uit.

Daar kiest Tweaker uitdrukkelijk niet voor. We willen V&A behouden. Een platform dat door de beoordeling van koper en verkoper een grotere kans op een goede transactie biedt. Een platform dat aansluit bij wat Tweakers leuk vinden doordat we alleen actief zijn in de categorieën die we (grosso modo) in de Pricewatsch hebben. En een platform waar je veel voordeel uit kan halen zonder dat je er iets voor hoeft te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Het is niet de bedoeling om in dit topic individuele personen te bespreken. We willen géén heksenjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Natuurlijk spreek ik vanuit eigen ervaring, andere ervaringen heb ik niet. Als de groei een noodzakelijk iets is om V&A te laten voortbestaan dan is dat zo.

Ik merk gewoon dat ik het prettiger vond toen er een limiet zat aan het aantal advertenties, kan zomaar zijn dat dat alweer 10 jaar geleden is maar het lijkt korter geleden.

Overigens vind ik de vergelijking met supermarkten niet helemaal kloppen. V&A is uniek qua filtering en het feedbacksysteem dus een vergelijkbaar alternatief is er niet, terwijl een AH of Jumbo niet veel verschillen qua platform.

Zoals ik al zei, ik koop en verkoop nog steeds via V&A maar gerichter zonder rond te dwalen. Dat vind ik zonde, niets meer niets minder.

Edit: bedankt voor de uitgebreide toelichting hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dagion op 25-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Dagion schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:16:
Natuurlijk spreek ik vanuit eigen ervaring, andere ervaringen heb ik niet. Als de (wild)groei een noodzakelijk iets is om V&A te laten voortbestaan dan is dat zo.
Ik werp de beschuldiging van wildgroei verre van mij en van Tweakers af. Dat zou willen zeggen dat het buiten onze controle én onze wens zo ver is gekomen. Dat is geenszins het geval. Er is bewust gekozen voor groei, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Het zou je sieren als je die opmerking aanpast.
Edit: bedankt voor de uitgebreide toelichting hierboven :)
Graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
zeef schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:09:
[...]
Ik werp de beschuldiging van wildgroei verre van mij en van Tweakers af. Dat zou willen zeggen dat het buiten onze controle én onze wens zo ver is gekomen. Dat is geenszins het geval. Er is bewust gekozen voor groei, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Het zou je sieren als je die opmerking aanpast.
[...]

Graag gedaan. :)
Heb het woordje wild verwijderd, echter weet ik niet goed hoe ik moet verwoorden dat (in mijn ogen) het plaatsen van 150 advertenties door een enkele aanbieder een ongewenste variant van groei is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Dagion schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Heb het woordje wild verwijderd, echter weet ik niet goed hoe ik moet verwoorden dat (in mijn ogen) het plaatsen van 150 advertenties door een enkele aanbieder een ongewenste variant van groei is?
Jij mag het gerust ongewenst vinden; Tweakers mag daar anders over denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
zeef schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Jij mag het gerust ongewenst vinden; Tweakers mag daar anders over denken. ;)
Helemaal waar natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
zeef schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:05:
[modbreak]Het is niet de bedoeling om in dit topic individuele personen te bespreken. We willen géén heksenjacht.[/modbreak]
Ten eerste vind ik dat je modbreak nogal ongelukkig in het topic terecht is gekomen. Ik moest even een paar keer kijken voordat ik begreep wie hem geplaatst had. Misschien is het handiger om dit soort dingen niet te doen in een topic waarin je zelf aan het mee discussieren bent.

En alhoewel ik het met je eens ben dat het geen heksenjacht moet worden maakt dit natuurlijk wel dat er niet met behulp van concrete voorbeelden een discussie gevoerd kan worden.
Serieus, vragen om censuur?
quote:

Niet lullig bedoelt maar wat verstaan jullie hier onder ?
Er gebeuren af en toe dingen die echt niet echt fris zijn. zoals **** die wanneer hij een slechte review krijgt standaard een slechte review terug geeft en dan de koper ervan overtuigd beide reviews te laten verwijderen.

De mate van aanspreken is op zijn zachts gezegd nogal slap. Dergelijke ondermijning van het beoordelingssysteem zou op een ban moeten komen te staan zeker bij handelaren.

Als laatste nog even dit;

Er staat een heel verhaal over het bedrijf, geld en groei.
Ik lees al jaren dingen over v&a en het forum en dat deze geld kosten en weet ik veel wat voor onzin. Juist deze dingen maken T.net tot wat het is en als jullie dat zouden verwijderen denk ik niet dat T.net heel lang zal blijven bestaan.

Ik snap heus wel dat er geld verdient moet worden ik heb niet voor niets een abbo maar de wereld draait niet alleen maar om geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe vervelend je het ook vindt dat zaken veranderen, uiteindelijk is je ook wat directer uitgelegd wat dan de opties zijn. Je toonzetting wordt er keer op keer niet beter op, tot en met conclusies over dingen waar je helemaal geen inzicht in hebt en we hebben het punt nu wel bereikt dat we die negatieve spiraal beëindigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 26-06-2017 11:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.