Handel in V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 6.195 views

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Wat is het standpunt van Tweakers over commercieel verkoop in vraag en aanbod?

In de voorwaarden valt te lezen:
[q]6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:

• minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
• producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

Mij valt namelijk op dat [Verwijderde gebruiker] 19 advertenties heeft geplaatst, en de naam van het account suggereert duidelijk commerciele activiteiten. Ik zie ook dat [Verwijderde gebruiker] een account heeft die zij gebruik voor V&A activiteiten. [Verwijderde gebruiker] is zo te zien ook commercieel bezig, al hebben zij slechts één advertentie.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 27-12-2012 09:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
Mijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?

Vraag en Aanbod is primair bedoeld als marktplaats voor consumenten. Omdat ook bedrijven wel eens wat hardware over hebben staan we ook toe dat een bedrijf een advertentie plaatst, zolang dit geen nieuwe producten zijn. Daarbij gaat het dus niet om de reguliere 'handel'. Geen nieuwe producten of overstock maar uitzonderlijke, soms eenmalige zaken. Denk hierbij aan een speciale order die niet wordt afgehaald, afgeschreven apparatuur, een onverkoopbaar nieuw product in een geopende of beschadigde doos, refurbished artikelen, een demo model of een product waar iets bij ontbreekt of met lichte gebruikssporen cq. schade. Neem in geval van twijfel voor het plaatsen van de advertentie contact met ons op.

Tevens mag er geen sprake zijn van oneerlijke concurrentie met particuliere verkopers. Zo mag een bedrijf best zijn gebruikte printer verkopen, maar is het niet toegestaan dat een handelaar in tweedehands computers deze voor dumpprijzen in V&A gaat plaatsen.

Bron: reviews: Tweakers FAQ

• Sebazzz
Druist dat dan niet in tegen de AV paragraaf 6.1? De voorwaarden die in de FAQ worden gesteld lijken mij moeilijk te controleren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

In essentie is commercieel gebruik een no-go, afgezien van dat ook een winkel best wat overtollige tweedehands zaken over kan hebben en die mag aanbieden. Het is in zo'n geval ook niet echt commerciële handel in de zin van een kernactiviteit.

Oordeel ligt zoals altijd bij de crew om te bepalen of van dergelijk gebruik sprake is wat niet meer te scharen is onder iets overtolligs of kleinschalige particuliere handel. In dit geval lijkt het me een ICT toko die eind van het jaar de kasten een keer heeft leeggeruimd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 17:07 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Sebazzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:00:
Druist dat dan niet in tegen de AV paragraaf 6.1? De voorwaarden die in de FAQ worden gesteld lijken mij moeilijk te controleren.
De aanvullende voorwaarden van V&A geven precies aan waar de uitzonderingen zitten. Wat Floppus zegt dus. Incidenteel is het toegestaan. Denk aan een opruimen van oude meuk, maar ook een specifieke bestelling/order/opdracht die niet is opgehaald of een product dat geruild is en in de huidige staat niet meer als nieuw verkoopbaar is. Door bijvoorbeeld een kapotte verpakking of gebruikssporen op het product.

We willen liever geen nieuwe producten in V&A en zeker niet van handelaren. Maar wel die buitenkansjes voor jullie behouden. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door zeef op 27-12-2012 17:51 ]

• Sebazzz
Oké, duidelijk. Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit ook maar de regel op Marktplaats, ik word gek van al die opdringerige bedrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Op speurders kun je selecteren tussen particulier/bedrijf. :)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:03
Daarom kijk ik niet eens meer op marktplaats, maar altijd hier. 9 van de 10 keer klik ik ergens op wat nog geheel nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

zeef schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:49:
[...]

De aanvullende voorwaarden van V&A geven precies aan waar de uitzonderingen zitten. Wat Floppus zegt dus. Incidenteel is het toegestaan. Denk aan een opruimen van oude meuk, maar ook een specifieke bestelling/order/opdracht die niet is opgehaald of een product dat geruild is en in de huidige staat niet meer als nieuw verkoopbaar is. Door bijvoorbeeld een kapotte verpakking of gebruikssporen op het product.

We willen liever geen nieuwe producten in V&A en zeker niet van handelaren. Maar wel die buitenkansjes voor jullie behouden. ;)
Even een kleine kick, dit lijkt nu ook weer/nog actueel te zijn, zie net als op MP bepaalde commerciele gebruikers een aantal tweedehands zaken in v@a zetten. Betreft volgens mij een winkel in tweedehands spullen.

Niet dat ik het op dit moment vervelend vind ofzo maar zo is het MP ook begonnen, winkels die de grenzen opzoeken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
We hebben de regels bij ons ook wat opgerekt. Er is vraag naar vanuit de community, dat schept vanzelf ook aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Ok, duidelijk antwoord.

Had ik dat nog ergens kunnen lezen of heb ik gewoon zitten slapen :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Pixelmagic schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:03:
Ok, duidelijk antwoord.

Had ik dat nog ergens kunnen lezen of heb ik gewoon zitten slapen :)
Ik dacht: :X

V&A FAQ
https://tweakers.net/voorwaarden

Onderaan elke V&A staat de verwijzing:
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A

Maar:
6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:
ii. producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
@zeef Ik snap dit niet helemaal, moet dit nog aangepast worden? Wordt het gedoogd of is dit bewust zo gehouden? Terwijl het al enige tijd toegestaan is in de V&A. :?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Het wordt al een tijd gedoogd, zie zeef in "Ruimere openstelling V&A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Aha, dus inderdaad gedoogd maar niet toegestaan en de regels zouden nog aangepast moeten worden volgens je eigen modbreak(denk ik) welke inmiddels ook vier maanden geleden is.

Ik moet zeggen dat het voor mij als Tweaker gewoon duidelijk is omdat ik dit volg, maar ik snap dat het voor nieuwe gebruikers of Tweakers die hier minder van lezen niet het onduidelijk is en niet heel transparant is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben teveel regels, FAQ's etc. etc. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het verschrikkelijk jammer dat tweakers vraag en antwoord overspoelt word door handelaren.

Je kan bijna geen leuke deal vinden voor een koopje zoals vroeger.

En soms weet ik niet eens dat ik met een handelaar te maken heb. En maar bieden ruim onder de vraagprijs.

Echt balen !

Kunnen jullie geen apart vraag en aanbod bouwen met daarin alleen commerciële gebruikers die iets aanbieden. Zodat men weet dat het een handelaar is. Want het is nu niet duidelijk op deze manier!

Nu loopt alles door elkaar heen en is het niet duidelijk meer net als op marktplaats

Misschien is het mogelijk er een speciaal icoontje bij te plaatsen ? Want het is reuze irritant dat mensen zo laag bieden en het blijkt een handelaar te zijn. Paar keer gedacht een arme tweaker die wat spulletjes nodig had, en mijn tweakers hart hem / haar toch voor die paar centen het laten kopen :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 09:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Ik deel de mening van skunkmaster, je moet nu opletten of het een mede tweaker is of gewoon een zakenman. Op GOT hebben we ook bedrijfsaccounts meen ik, misschien is het een idee om commerciele aanbiedingen toe te staan maar dan alleen vanaf geverifieerde bedrijfsaccounts en dit dan ook te tonen ėn ook een filter mogelijkheid graag.

Ik vind het kopen van 2e hands spullen van een tweaker toch nėt even wat anders dan van een willekeurige verkoper van een andere site. Weet dat het naief is maar het is toch een beetje het community gevoel.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Snap het probleem niet zo, als iemand 40 monitoren/laptops/iphones te koop heeft is het toch al overduidelijk een handelaar, heeft iemand 1 iphone en een externe hdd oid te koop dan is het geen handelaar.
En zelfs al is het een handelaar, als de prijs goed is (en daar kan je over handelen) is er toch niets aan de hand? Je kan makkelijk merken als het een beunhaas is (tot nu toe nog niet tegen gekomen hier)...
Er wordt zo dramatisch over gedaan, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik denk ook dat het verstandig is om eens te kijken naar speciale accounts voor handelaars. Nu krijg je de helft van de keren dat je iets specifieks zoekt alleen maar de optie om bij handelaars te kopen. En bijna altijd zonder bon, directe garantie of wet koop op afstand. Zo wordt V&A eigenlijk meer een plek voor grijze handelaars die geen importheffingen en BTW betalen en wetten kunnen omzeilen. Leuk dat wij af en toe een tientje kunnen besparen, maar het hoort natuurlijk niet en wordt steeds erger.

Nu heb je winkels -> betalen aan Tweakers en krijgen een plaats in de PW en bij de artikelen zelf.
En je hebt gewone gebruikers -> geen onderscheid tussen een gebruiker die wat wil verkopen en grijze en zwarte handelaars.

Is een categorie daar tussenin een goed idee? Geef handelaars een duidelijk zichtbare badge en laat ze iets van €0.50 - €1 per advertentie betalen en geef in de voorwaarden die ze moeten accepteren aan dat ze altijd een bon moeten bijleveren, dat ze op de hoogte zijn van hun wettelijke en belastingtechnische verplichtingen en dat hun adres geverifieerd wordt en altijd moet kloppen.

Voordelen voor Tweakers.net: inkomsten en geen grijs gebied op de website meer
Voordelen voor gebruikers: handelaars zijn weg te filteren, garantie, wet koop op afstand
Voordelen voor handelaars: geen idee, moet dat? :P Ze zijn in ieder geval duidelijk zichtbaar. Misschien een soort tool waarin ze reparaties en garantiekwesties kunnen registreren? Al zou ik me hier niet te veel mee bemoeien als ik Tweakers was.

Ooit zal Tweakers hier iets aan moeten doen, want op dit moment bieden ze faciliteiten voor grijze en zwarte handelaars en knijpen ze een oogje toe. So long so good en veel problemen heb ik er niet mee, maar aangezien er steeds meer handelaars bijkomen en er steeds meer tweakers zijn die zich er aan ergeren ga je een keer een botsing krijgen. Het lijkt mij dus een goed idee als er op het forum alvast gediscussieerd wordt over een eventuele oplossing.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
We gaan voorlopig geen extra energie in V&A steken, simpelweg omdat we teveel andere dingen te doen hebben. Het is zoals het is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Laatst online: 05-03 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:44:
Vind het verschrikkelijk jammer dat tweakers vraag en antwoord overspoelt word door handelaren.

Je kan bijna geen leuke deal vinden voor een koopje zoals vroeger.

En soms weet ik niet eens dat ik met een handelaar te maken heb. En maar bieden ruim onder de vraagprijs.

Echt balen !

Kunnen jullie geen apart vraag en aanbod bouwen met daarin alleen commerciële gebruikers die iets aanbieden. Zodat men weet dat het een handelaar is. Want het is nu niet duidelijk op deze manier!

Nu loopt alles door elkaar heen en is het niet duidelijk meer net als op marktplaats

Misschien is het mogelijk er een speciaal icoontje bij te plaatsen ? Want het is reuze irritant dat mensen zo laag bieden en het blijkt een handelaar te zijn. Paar keer gedacht een arme tweaker die wat spulletjes nodig had, en mijn tweakers hart hem / haar toch voor die paar centen het laten kopen :(
https://tweakers.net/aanbod/rating/383755/
https://tweakers.net/aanbod/rating/353921/
https://tweakers.net/aanbod/rating/290365/

Volgens mij ben je zelf ook wel een handelaar :)
Ample Energy schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:29:
Ik denk ook dat het verstandig is om eens te kijken naar speciale accounts voor handelaars. Nu krijg je de helft van de keren dat je iets specifieks zoekt alleen maar de optie om bij handelaars te kopen. En bijna altijd zonder bon, directe garantie of wet koop op afstand. Zo wordt V&A eigenlijk meer een plek voor grijze handelaars die geen importheffingen en BTW betalen en wetten kunnen omzeilen. Leuk dat wij af en toe een tientje kunnen besparen, maar het hoort natuurlijk niet en wordt steeds erger.
Als je het zo erg vind om spullen bij een handelaar te kopen, dan doe je toch gewoon niet? Ja zonder bon, directe garantie en wet koop of afstand, dat kost allemaal geld. Als je deze dingen willen dan koop je toch gewoon bij een winkel? Ik snap de haat naar handelaar niet echt, hebben ze jou opgelicht?
Nu heb je winkels -> betalen aan Tweakers en krijgen een plaats in de PW en bij de artikelen zelf.
En je hebt gewone gebruikers -> geen onderscheid tussen een gebruiker die wat wil verkopen en grijze en zwarte handelaars.

Is een categorie daar tussenin een goed idee? Geef handelaars een duidelijk zichtbare badge en laat ze iets van €0.50 - €1 per advertentie betalen en geef in de voorwaarden die ze moeten accepteren aan dat ze altijd een bon moeten bijleveren, dat ze op de hoogte zijn van hun wettelijke en belastingtechnische verplichtingen en dat hun adres geverifieerd wordt en altijd moet kloppen.

Voordelen voor Tweakers.net: inkomsten en geen grijs gebied op de website meer
Voordelen voor gebruikers: handelaars zijn weg te filteren, garantie, wet koop op afstand
Voordelen voor handelaars: geen idee, moet dat? :P Ze zijn in ieder geval duidelijk zichtbaar. Misschien een soort tool waarin ze reparaties en garantiekwesties kunnen registreren? Al zou ik me hier niet te veel mee bemoeien als ik Tweakers was.
Ja want f**k handelaren toch? ;) stelletjes geld wolven. Maar heel misschien niet alle handelaren over 1 kam scheren?
Ooit zal Tweakers hier iets aan moeten doen, want op dit moment bieden ze faciliteiten voor grijze en zwarte handelaars en knijpen ze een oogje toe. So long so good en veel problemen heb ik er niet mee, maar aangezien er steeds meer handelaars bijkomen en er steeds meer tweakers zijn die zich er aan ergeren ga je een keer een botsing krijgen. Het lijkt mij dus een goed idee als er op het forum alvast gediscussieerd wordt over een eventuele oplossing.
Tweakers is goed zoals het is, mensen maken het moeilijk. Je hoef echt niks bij een handelaar te kopen, niemand dwing je. bij V&A gaat om de prijs en de betrouwbaarheid. Is de prijs goed en is de verkoper betrouwbaar, dan koop je en anders doe je gewoon niet. Wil je garantie, koop op afstand en andere services? dan koop je bij een (web)winkel. Zo simpel is het. Of het nou handelaar of normale gebruiker maakt toch niet uit?

Er wordt elke keer dramatisch over gedaan als er woord "handelaar" voorbij komt. Wij leven eenmaal in Nederland, klagen hoort er bij. Als er paar mensen gaan klagen betekent toch niet dat het ook zo is? Als je kijk naar hoeveel gebruikers op Tweakers zit en hoeveel mensen gaan klagen over handelaren, volgens mij zijn er niet zo veel.

Als een handelaar slecht handelt, laat het dan aan andere Tweakers zien door een beoordeling achter te laten.

Dit is wat ik even wilde zeggen, deze oneindig discussie gaat nergens heen.
Fijne dag allemaal, ik ben uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Yibsel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:42:
[...]
Als je het zo erg vind om spullen bij een handelaar te kopen, dan doe je toch gewoon niet? Ja zonder bon, directe garantie en wet koop of afstand, dat kost allemaal geld. Als je deze dingen willen dan koop je toch gewoon bij een winkel? Ik snap de haat naar handelaar niet echt, hebben ze jou opgelicht?
Waar lees je dan precies haat? Dan pas ik m'n post even aan.
Ja want f**k handelaren toch? ;) stelletjes geld wolven. Maar heel misschien niet alle handelaren over 1 kam scheren?
Waar lees je dat precies dan?
En als ik je post zo lees ben jij voor het afschaffen van BTW, importheffingen, omzetbelastingen, loonheffingen, e.d. en consumentenrecht? Of alleen voor de zielige kleine ondernemer die anders niet tegen de grote boze ondernemingen op kan?
Dit is wat ik even wilde zeggen, deze oneindig discussie gaat nergens heen.
Fijne dag allemaal, ik ben uit :)
Tot ziens. Met jouw manier van communiceren wordt niemand beter...

Edit: Ah, je bent zelf een handelaar. Voel je je zo ontzettend bedreigd dan? Ik denk niet dat iemand daar op uit is hoor, maar er is dus blijkbaar een goede reden waarom je bang bent. Als je die nou rustig uitlegt kunnen we er met elkaar op een constructieve manier over praten. Zo wordt iedereen er beter van.

[ Voor 11% gewijzigd door Ample Energy op 22-02-2017 13:04 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Begin dan zelf eerst even met wat er zo verschikkelijk is aan handelaren, dan kan een handelaar zich er tegen verdedigen...
Vaak zat een handelaar gehad hier en de ene keer had ik een prima prijs, prima contact en zelfs toen PostNL het verpeste prima service, veel beter dan de meeste 'normale' verkopers, de andere keer precies hetzelfde enz. enz.
Net zoals gewone gebruikers moet je met handelaren kijken wat voor persoon het is, kan een ..... zijn of een normaal iemand waar je prima zaken mee kan doen. Maak dan een topic om de 'marktplaatsers' te weren als dat het probleem is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Handelaren in de V&A is natuurlijk niet per definitie slecht. Wat wel slecht is, is dat handelaren via dit platform de mogelijkheid geboden wordt om buiten alle regels om te handelen. Zo heb je vaak geen garantie, WKOA etc.

Klagen we in veel het shoppingforum over bedrijven die het niet te nauw nemen met regels, faciliteren we het wel :s

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:01
Gadgeteer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:22:
Handelaren in de V&A is natuurlijk niet per definitie slecht. Wat wel slecht is, is dat handelaren via dit platform de mogelijkheid geboden wordt om buiten alle regels om te handelen. Zo heb je vaak geen garantie, WKOA etc.

Klagen we in veel het shoppingforum over bedrijven die het niet te nauw nemen met regels, faciliteren we het wel :s
En dat is toch het hele idee van een marktplaats?
Als ik met een kleedje tijdens koningsdag van spullen af wil, dan is het toch ook as is, niet meer niet minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
RGAT schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:48:
Begin dan zelf eerst even met wat er zo verschikkelijk is aan handelaren, dan kan een handelaar zich er tegen verdedigen...
Zoals ik al zei heb ik er weinig problemen mee. Wat voor mij zelf vooral belangrijk is is dat Tweakers geen tweede Marktplaats wordt. Ik ben niet bezig met een kruistocht tegen handelaars en ik zeg ook niet dat elke handelaar illegaal bezig is, maar wat ik wel belangrijk vind is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die nog wat RAM DIMMs in de kast vonden en verkopen en de mensen die bijvoorbeeld 10-20 laptops per maand verkopen. Als jij bijv. 20 laptops per maand verkoopt heb je best wat kapitaal in je onderneming zitten en verdien je hoogstwaarschijnlijk ook een leuke som geld. Dan kan je zeggen dat je het geen onderneming vindt, maar dat is niet van belang.

En dat vind ik ook een belangrijk punt. Een grote boze onderneming mag geen enkel foutje maken en moet als het even kan geld verliezen als iets niet aan je verwachtingen voldoet, maar als het om iemand gaat die je tweaker kunt noemen mag er belasting worden ontdoken en geldt de wet niet.

En het lijkt mij dat hier over gesproken moet kunnen worden voordat er iets fout gaat of er dingen doorslaan. Ik zeg niet dat Tweakers binnen een week zaken moet aanpakken of dat alle handelaars moeten worden aangeklaagd, ik probeer alleen maar te zeggen dat we met deze community prima als denktank kunnen fungeren. Als we hier alvast zorgen, ideeën en verschillende standpunten kunnen uiten en er met elkaar over kunnen praten ben ik er van overtuigd dat we met een oplossing kunnen komen waar iedereen blij mee is. Wat Tweakers daar vervolgens mee doet moeten zij weten :P Al hoop ik dat ook crewleden hun visie komen delen.
markisoke schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:04:
[...]
Als ik met een kleedje tijdens koningsdag van spullen af wil, dan is het toch ook as is, niet meer niet minder.
Dat is ook geen enkel probleem en juist dat kleinschalige heeft de V&A volgens mij groot gemaakt. Maar als jij speciaal voor die Koningsdag inkopen bent gaan doen, er veel tijd in steekt en een ton omzet, dan ben jij gewoon een ondernemer, belastingplichtig en moet je je aan de wet houden.

• Gadgeteer
markisoke schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Tja, appels en peren vergelijken is ook altijd al zo iets geweest hier.

Ik begrijp dat jij er niet op tegen bent, prima. Het mag echter niet de bedoeling zijn van een online marktplaats (zie je het woord online? dat is wat anders dan een koninginnedag markt) om activiteiten mogelijk te maken die eigenlijk niet moeten kunnen.
Nogmaals, ik ben niet tegen handelaren op verkoopsites. Wel ben ik tegen op handelaren die op dit soort sites verkopen om zo onder de geldende regels uit te komen.

Verdere morele overwegingen laat ik ook buiten beschouwing, ik erger me aan meer dingen bij sommige handelaren maar dit is niet de plek om het daarover te gaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oudji
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 19:56

Oudji

Reduce, Reuse, Refurbish

Dat klopt niet wat je zegt! Je scheert nu alle handelaren over één kam, maar er zijn genoeg handelaren die zich wel netjes aan de regels houden, zoals BTW afdragen, Wet koop op afstand en dergelijke. Jullie maken hier zulke grote aannames, dat alle handelaren slecht zijn. Snap niet waar dit vandaan komt, terwijl ik alleen maar goede ervaringen heb met Tweakers. Ik denk dat de goede handelaren juist meerwaarde aan V&A kunnen bieden, door kwaliteit en dienstverlening. Als je kwaliteit levert zijn de meeste Tweakers hier juist erg positief.

Overigens de slechte handelaren die alle regels willen ontlopen kunnen dat ook elders doen op Marktplaats of elders op het net of zelfs offline. Dus ik weet niet waarom hier zo een groot probleem van wordt gemaakt. Ik sluit me aan bij RGAT het gaat om de persoon niet of die handelaar is of niet. ;)

Gobytes.nl - Refurbished IT Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Oudji schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:24:
[...]

Dat klopt niet wat je zegt! Je scheert nu alle handelaren over één kam, maar er zijn genoeg handelaren die zich wel netjes aan de regels houden, zoals BTW afdragen, Wet koop op afstand en dergelijke. Jullie maken hier zulke grote aannames, dat alle handelaren slecht zijn. Snap niet waar dit vandaan komt, terwijl ik alleen maar goede ervaringen heb met Tweakers. Ik denk dat de goede handelaren juist meerwaarde aan V&A kunnen bieden, door kwaliteit en dienstverlening. Als je kwaliteit levert zijn de meeste Tweakers hier juist erg positief.

Overigens de slechte handelaren die alle regels willen ontlopen kunnen dat ook elders doen op Marktplaats of elders op het net of zelfs offline. Dus ik weet niet waarom hier zo een groot probleem van wordt gemaakt. Ik sluit me aan bij RGAT het gaat om de persoon niet of die handelaar is of niet. ;)
Zou je mijn post nog eens willen doorlezen? Je quote me wel maar hebt duidelijk geen idee wat ik heb geschreven.

Ik zal het je een beetje makkelijker maken:
Gadgeteer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:22:
[...]

Nogmaals, ik ben niet tegen handelaren op verkoopsites. Wel ben ik tegen op handelaren die op dit soort sites verkopen om zo onder de geldende regels uit te komen.

.
Ik noem hier zeer specifiek de groep handelaren die de regels aan hun laars lappen en niet de overige groep. Misverstanden ontstaan vaak daar waar mensen niet goed lezen maar wel reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Ik vind handelaren in V&A niet een probleem, waar ik wel een probleem mee heb zijn:

Handelaren die hun hele inboedel op V&A zetten (50+ advertenties), maar met stip op nummer 1 zijn de mensen die het nodig vinden om dagelijks of wekelijks die advertentie er opnieuw op te zetten zodat hij weer hoog in de resultaten komt. (Marktplaats praktijk)

Het liefste zie ik ook dat tweakers hier een eind aan maakt op de volgende manier: Maximum van 20 advertenties per keer per 2 weken. Wil je er meer? Prima, neem dan op zijn minst een Hero abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

General_Snuss schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:24:
Ik vind handelaren in V&A niet een probleem, waar ik wel een probleem mee heb zijn:

Handelaren die hun hele inboedel op V&A zetten (50+ advertenties), maar met stip op nummer 1 zijn de mensen die het nodig vinden om dagelijks of wekelijks die advertentie er opnieuw op te zetten zodat hij weer hoog in de resultaten komt. (Marktplaats praktijk)
Dit kan je gewoon melden wanneer het vaak voorkomt :)

Bovenin de advertentie kan je zoiets gewoon melden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Dit kan je gewoon melden wanneer het vaak voorkomt :)

Bovenin de advertentie kan je zoiets gewoon melden ;)
Dat doe ik ook af en toe, maar het is veel makkelijker als het automatisch gebeurt door middel van een policy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Ligt het aan mij maar zijn er vooral een hoop handelaren actief met Apple spullen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelmagic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:04:
Ligt het aan mij maar zijn er vooral een hoop handelaren actief met Apple spullen ?
Die indruk krijg ik persoonlijk ook, maar daar zullen de mods meer van weten aan de hand van statistieken.

Om toch even mijn input te leveren in dit topic: ik heb rationeel niets tegen handelaren in de V&A, maar ik moet zeggen dat ik het gevoelsmatig toch irritant vind. Lastig onder woorden te brengen. Het was altijd "Tweakers onder elkaar" maar nu is het meer een Marktplaats-achtig idee. ( Alhoewel, ik moet zeggen dat de reviews van kopers en verkopers nog altijd een briljant systeem is. )

Maar zie gebruikers als deze bijvoorbeeld. De enige reden dat dit account bestaat is om te handelen. Het zal, los van zijn advertenties, nooit enige input leveren in de community. En dat zou wat mij betreft toch wel moeten zijn waar Tweakers om draait.

Wat ik wel onder woorden kan brengen is dat ik resellers erg irritant vindt. Er zijn een aantal gebruikers die niets anders doen dan het importeren van ( vooral Xiaomi-) producten uit China en ze hier voor het dubbele verkopen. Op zich is er niets illegaals aan natuurlijk, maar ik vind het gewoon ernstig niet des Tweakers om dingen niet zelf te importeren. Deze resellers maken gebruik van de onwetendheid van mensen die nieuw zijn bij het importeren. Ik zou het veel meer des Tweakers vinden om bijvoorbeeld een how-to te schrijven over hoe je veilig en legaal dingen importeert uit China dan om via de V&A mensen te hebben die als bijbaantje dingen importeren.

Nogmaals, het zal volgens de wet en de regels prima mogen, maar gevoelsmatig klopt het gewoon niet. Ook zou ik graag voorkomen dat we hier marktplaats-achtige toestanden krijgen waar je eerst door duizenden bedrijfs-advertenties heen moet scrollen voordat je daadwerkelijk een goede deal kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Om toch even mijn input te leveren in dit topic: ik heb rationeel niets tegen handelaren in de V&A, maar ik moet zeggen dat ik het gevoelsmatig toch irritant vind. Lastig onder woorden te brengen. Het was altijd "Tweakers onder elkaar" maar nu is het meer een Marktplaats-achtig idee. ( Alhoewel, ik moet zeggen dat de reviews van kopers en verkopers nog altijd een briljant systeem is. )

Maar zie gebruikers als deze bijvoorbeeld. De enige reden dat dit account bestaat is om te handelen. Het zal, los van zijn advertenties, nooit enige input leveren in de community. En dat zou wat mij betreft toch wel moeten zijn waar Tweakers om draait.
Helemaal mee eens en hoef hier weinig aan toe te voegen, tweakers draait om het community gevoel en niet om de snelle handel. Optreden lijkt me ook erg makkelijk, handelaren zijn jaren lang niet welkom geweest en kunnen na rapporteren verwezen worden naar alternatieve handelsplaatsen.

Het onderscheid dat V&A nu nog heeft is wel aan het verwateren vind ik.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

@zeef , @Verwijderd , @Microkid

In zeef in "Ruimere openstelling V&A" wordt het volgende aangegeven in de TS:
We gaan het daarom een kwartaal aanzien wat er gebeurt als we de teugels opdat gebied iets laten vieren. In principe mag alles, behalve wanneer winkels nieuwe artikelen structureel verkopen via V&A. Dat blijft hetzelfde: Geen concurrentie met de Pricewatch in V&A.
Nu kom ik regelmatig advertenties tegen van users die structureel in nieuwe producten handelen (Apple producten, SSD's) of worden er links naar webshops geplaatst.

Wat is het beleid hier op?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

arjants schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Helemaal mee eens en hoef hier weinig aan toe te voegen, tweakers draait om het community gevoel en niet om de snelle handel. Optreden lijkt me ook erg makkelijk, handelaren zijn jaren lang niet welkom geweest en kunnen na rapporteren verwezen worden naar alternatieve handelsplaatsen.

Inderdaad. Het grootste onderscheid is natuurlijk het review-systeem, maar ik heb persoonlijk het idee dat ik steeds meer MP-achtige praktijken ( 10 cent en ik kom hem over een seconde ophalen) zie.
Detmer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:43:
@zeef , @Verwijderd , @Microkid

In zeef in "Ruimere openstelling V&A" wordt het volgende aangegeven in de TS:

[...]

Nu kom ik regelmatig advertenties tegen van users die structureel in nieuwe producten handelen (Apple producten, SSD's) of worden er links naar webshops geplaatst.

Wat is het beleid hier op?
Zo te zien hebben ze vooralsnog geen tijd:
zeef schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:36:
We gaan voorlopig geen extra energie in V&A steken, simpelweg omdat we teveel andere dingen te doen hebben. Het is zoals het is.
Ik heb geen reden om eraan te twijfelen dat ze er geen tijd voor hebben, maar ik vind het toch wel jammer dat een community-based site zoals Tweakers hierdoor toch minder community-based wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

arjants schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Dit komt op mij over alsof een Tweaker geen handelaar kan zijn, of eigenlijk andersom, alsof een handelaar geen Tweaker kan zijn. Ik ben/voel (mij)zelf een geek/Tweaker, maar val toch ook echt in de categorie handelaar.

Zolang het (een beetje) gereguleerd wordt en de regels duidelijk zijn (wat ze nu overigens niet altijd zijn!) moeten handelaren naar mijn idee ook prima binnen V&A passen. Waar jij geen interesse hebt in de producten van een handelaar heeft iemand anders dat wel. Even voorbij scrollen is toch (g)een kleine moeite?

En ja, ik ben het absoluut eens dat het hier geen 2e Marktplaats moet worden, echter ben ik niet zo bang dat dit gaat gebeuren:
1. V&A is niet commercieel, Tweakers doet niet alles om maar zoveel mogelijk te verdienen met V&A. In tegenstelling tot Marktplaats.
2. Op Tweakers zijn de regels veel strenger (bijvoorbeeld niet binnen zoveel tijd opnieuw plaatsen e.d.)
3. Er zijn vakkundige en bedreven mods die hierop toezien
4. Je hebt hier een feedback systeem. Ben je een totale lul of doe je maar half zaken? Is terug te zien in de feedback.
5. Ongetwijfeld dat er nog wel meer redenen zijn waar ik zo niet op kom :9 .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Er wordt geregeld door de crew gezegd dat het incidenteel aanbieden van overtollige hardware wat niet meer via de normale weg te verkopen is wordt toegestaan maar dat reguliere handel niet de bedoeling is.
Ik heb vorige week een ad gerapporteerd van een handelaar die overduidelijk nieuwe hardware aanbied en daarbij gewezen op het feit dat deze handelaar er nog meer had staan. Ik heb bij dat report een link geplaatst naar een reactie van een mod waarin staat dat het niet zo moet en vervolgens wordt er niets mee gedaan en krijg ik niet eens een reactie terug waarom niet.

Als Tweakers wil dat mensen de regels snappen, is het wellicht handig om een reactie te geven op een report wanneer het een onterechte report is, zodat e.e.a. voor iedereen duidelijk is. Voor nu is het beleid kennelijk zo dat het beleid is gewijzigd naar handelaren hebben vrij spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:34:
Er wordt geregeld door de crew gezegd dat het incidenteel aanbieden van overtollige hardware wat niet meer via de normale weg te verkopen is wordt toegestaan
correct
maar dat reguliere handel niet de bedoeling is.
niet correct.

Dat mag best, daar hebben we de proef voor gedaan. Ik zal de komende tijd de FAQ en de voorwaarden gaan aanpassen.

De hele hetze tegen 'handelaren' staat me een beetje tegen. Laten we eens naar de praktijk kijken. Als er een categorie zorgt voor tevreden klanten, dan zijn het wel de "handelaren". Vrijwel nooit krijgen we klachten over mensen die structureel veel aanbieden in vraag en aanbod.

Tegelijkertijd zie je dat deze handelaar heel veel positieve reviews hebben. Dus waar helpen we de Community nu het meeste mee? Deze mensen die doen wat ze beloven voor een goede prijs wegjagen? Of binnen twee kans dat platform bieden waar vraag en aanbod elkaar letterlijk vinden? Want zeg nou zelf, dat leuke koopje, daar gaat het toch om?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
Ik snap je punt zeef. Ik hoop echter dat je ook inziet dat veel mensen geen tweede marktplaats willen. Ik persoonlijk vind marktplaats k#t omdat er voornamelijk veel bedrijven op adverteren. Advertentie..advertentie.. Advertentie.. Aah particulier..

En ik kan het niet wegfilteren. Mij lijkt het prettig als je op bedrijf en particulier kan filteren. Echter waar leg je dan de grens? Bij kvk inschrijving? Bij x producten per maand? Bij ..

Wat ik van V&A zo prettig vind is dat we met zijn alle een stel nerds zijn die hier en daar wat weten te verkopen/kopen. Sommigen zijn slim en verkopen een hoop. Anderen zoals ik, verkopen incidenteel iets. Dat is een community gevoel.

Mijn inziens als je bedrijven teveel ruimte geeft op V&A verlies je het community gevoel en wordt het niets anders dan een pricewatch oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:01:
[...]
correct
[...]
niet correct.

Dat mag best, daar hebben we de proef voor gedaan. Ik zal de komende tijd de FAQ en de voorwaarden gaan aanpassen.

De hele hetze tegen 'handelaren' staat me een beetje tegen. Laten we eens naar de praktijk kijken. Als er een categorie zorgt voor tevreden klanten, dan zijn het wel de "handelaren". Vrijwel nooit krijgen we klachten over mensen die structureel veel aanbieden in vraag en aanbod.

Tegelijkertijd zie je dat deze handelaar heel veel positieve reviews hebben. Dus waar helpen we de Community nu het meeste mee? Deze mensen die doen wat ze beloven voor een goede prijs wegjagen? Of binnen twee kans dat platform bieden waar vraag en aanbod elkaar letterlijk vinden? Want zeg nou zelf, dat leuke koopje, daar gaat het toch om?
Natuurlijk ben ik niet tegen de correcte handelaren, zolang er duidelijkheid is. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat het niet de bedoeling was en ram daarom zo nu en dan eens op report. Als ik weet dat het gewoon is toegestaan, laat ik dat report gewoon achterwege.
Echter, zoals al aangegeven, zou het prettig zijn om ze te kunnen wegfilteren. De particuliere tweaker die een gebruikt dingetje wil verkopen is er niet mee geholpen als een potentiele koper eerst 20 bedrijfs ads van nieuwe artikelen moet doorscrollen.
Wat ik en met mij een hoop andere tweakers proberen te zeggen is dat je moet zorgen dat de voordelen van het aanbieden hier in de V&A ten opzichte van het aanbieden op MP, niet verloren gaan door de drang om te willen groeien. Tweakers is begonnen als een community, laat dit aub niet verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
@Gadgeteer @analogworm dus wat zeggen we tegen (tien)duizenden tevreden kopers per maand: Sorry, dit mag niet meer? Als we door jullie benoemde 'handel' verbieden is het over en uit met V&A. We doen er dan simpelweg niet meer toe. V&A bestaat juist bij de gratie van de community. Het is dat jullie het zo actief gebruiken om te kopen en verkopen. Dus als we juist iets voor de community willen doen is het zorgen dat V&A een relevant aanbod geeft. Uitsluiten van 'handelaren' en de daarbij behorende aanbiedingen staat daar diametraal tegenover.

Een filter op 'handelaren', vertel me eens: hoe doen we dat? Een gemiddelde V&A verkoper plaats minder dan 5 advertenties. Dus wanneer ben je een handelaar? Bij 6? 10? 26? 100? advertenties? En wat brengt het apart labelen van iemand als 'handelaar'? Wat maakt die persoon anders dan ondergetekende? Die jaarlijks zijn iPhone via V&A verkoopt met als doel daar zoveel mogelijk voor te krijgen? Ik ga ook voor de winst, maar ik ben geen handelaar.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 03-03-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:55:
@Gadgeteer @analogworm dus wat zeggen we tegen (tien)duizenden tevreden kopers per maand: Sorry, dit mag niet meer? Als we door jullie benoemde 'handel' verbieden is het over en uit met V&A. We doen er dan simpelweg niet meer toe. V&A bestaat juist bij de gratie van de community. Het is dat jullie het zo actief gebruiken om te kopen en verkopen.

Een filter op 'handelaren', vertel me eens: hoe doen we dat? Een gemiddelde V&A verkoper plaats minder dan 5 advertenties. Dus wanneer ben je een handelaar? Bij 6? 10? 26? 100? advertenties? En wat brengt het apart labelen van iemand als 'handelaar'? Wat maakt die persoon anders dan ondergetekende? Die jaarlijks zijn iPhone via V&A verkoopt met als doel daar zoveel mogelijk voor te krijgen? Ik ga ook voor de winst, maar ik ben geen handelaar.
Tja, hoe filter je iets? Als ik nu druk op 'alle advertenties' dan krijg ik in het menu geen filter op 'nieuw of gebruikt'. Dat zou een eerste stap kunnen zijn lijkt mij.
Die enkele tweaker die een nieuw product in de verkoop heeft (bijvoorbeeld telefoon bij abonnement) die moet het maar voor lief nemen dat dit filter zijn nieuwe artikel tussen de nieuwe artikelen van een handelaar zet.

Zoals ik eerder ook aangaf ben ik niet tegen handelaren maar vooral voor duidelijkheid.
Ik krijg nu het idee dat je er wat zwart/wit instaat Zeef. Er is nog een weg tussen 'wel of niet verbieden' het is echter alleen de vraag of de wil er is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Tja, hoe filter je iets? Als ik nu druk op 'alle advertenties' dan krijg ik in het menu geen filter op 'nieuw of gebruikt'. Dat zou een eerste stap kunnen zijn lijkt mij.
Die enkele tweaker die een nieuw product in de verkoop heeft (bijvoorbeeld telefoon bij abonnement) die moet het maar voor lief nemen dat dit filter zijn nieuwe artikel tussen de nieuwe artikelen van een handelaar zet.

Zoals ik eerder ook aangaf ben ik niet tegen handelaren maar vooral voor duidelijkheid.
Ik krijg nu het idee dat je er wat zwart/wit instaat Zeef. Er is nog een weg tussen 'wel of niet verbieden' het is echter alleen de vraag of de wil er is?
We gaan niet terug in de tijd. Dus de wil om bepaalde advertenties of verkopers* te weren omdat ze 'handelaar' zijn is er niet. Iedereen die op V&A actief is, is uiteindelijk een handelaar. Vergeet ook niet dat we naast V&A nog een Pricewatch hebben met alleen maar nieuw aanbod.

Een nieuw/bijna nieuw/gebruikt filter lijkt geen probleem. Die status bieden we aan en daar zou je dan ook op moeten kunnen filteren.

* met uitzondering van fraudeurs, oplichters en ander tuig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
Hooguit dat je onder de noemer Activiteit verkoper een selectiemogelijkheid geeft op basis van 'aantal advertenties per jaar' ofzo (of bijvoorbeeld: 'aantal advertenties in laatste halfjaar'). Dat is uiteindelijk best een redelijk graadmeter of iemand een incidentele verkoper is of veel regelmatiger verkoopt.

offtopic:
Dat staat weliswaar los van de strikte definitie van handelaar maar lijkt me niet heel ingewikkeld om te maken. Serverbelasting lijkt me wél een aandachtspunt: je wilt niet 'live' van elke advertentie een query doen op alle advertenties van die user. Aan de andere kant hoeft de uitkomst van zo'n rekensommetje natuurlijk ook niet iedere seconde geupdate te worden. Als zoiets eens per dag een keer bijwerkt is dat ook al prima.

Dit mes kán aan twee kanten snijden. Soms is het handig om 'veelaanbieders' even buiten beeld te houden in je zoekopdracht terwijl je soms juist liever resultaten krijgt van wat meer 'ervaren' V&A'ers. Een dergelijk selectieschuifje (liefst dan met boven- en ondergrens) lijkt mij nog best een bruikbare toevoeging.

In mijn beleving is de kracht van V&A (t.o.v. bijvoorbeeld Marktplaats of Speurders) bij uitstek dat je prettig met zoekcriteria kunt spelen. Vanuit die ervaring zou ik zeggen: maak daar je 'unique selling point' van :)

offtopic:
En ja, ik snap de afkeer van handelaren in sommige gevallen wel. Ik zie bijvoorbeeld een verkoper die al drie maanden lang bepaalde harddisks aanbiedt, in 3,4, 5 of meer advertenties achter elkaar. Eerst zijn het er 5, weinig gebruikt, en '1 maand op de plank gelegen'. De volgende advertentie zijn het er evenveel of minder en drie maanden later kom je de identieke advertentie nog steeds tegen en hebben de schijven nog steeds weinig gedraaid 'en één maand op de plank gelegen'. Ik krijg daar toch een wat onbehaaglijk gevoel bij: dit klinkt alsof de omschrijving na drie maanden toch minimaal een beetje achterhaald is... Juist dát soort schoonheidsfoutjes wil ik niet als koper: als iemand slordig is met zijn advertenties (of er kennelijk niet voldoende aandacht aan kan of wil besteden) ben ik minder geneigd om met iemand zaken te doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Carpento op 03-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:21:
[...]

We gaan niet terug in de tijd. Dus de wil om bepaalde advertenties of verkopers* te weren omdat ze 'handelaar' zijn is er niet. Iedereen die op V&A actief is, is uiteindelijk een handelaar. Vergeet ook niet dat we naast V&A nog een Pricewatch hebben met alleen maar nieuw aanbod.

Een nieuw/bijna nieuw/gebruikt filter lijkt geen probleem. Die status bieden we aan en daar zou je dan ook op moeten kunnen filteren.

Nogmaals, het weren van handelaren is niet de vraag.
Het filter bestaat inderdaad maar niet wanneer je zoekt op alle advertenties om zo in verschillende categorien tegelijk te kunnen kijken.

edit: het huidige filter heeft ook teveel statussen als je wilt filteren tussen alleen nieuw of gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 03-03-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Okee, maar vanuit wie is die wil er niet? Is die wil er vanuit de community niet of vanuit de crew niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Okee, maar vanuit wie is die wil er niet? Is die wil er vanuit de community niet of vanuit de crew niet?
Ik kijk naar de resultaten van V&A en op basis van talloze postief beoordeelde reacties bij 'handelaren' zie ik dat de kopers tevreden zijn. Die ga ik vanuit Tweakers niet hun voordeeltje ontnemen. Overigens is dit niet een beslissing van de crew maar vanuit het management van Tweakers.

Ik heb een ticket aangemaakt voor een filter 'Nieuw/Zo goed als nieuw/Gebruikt'.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 03-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
Daarom stel ik inderdaad ook de vraag, waar leg je de grens? Wie bestempel je als handelaar en wie niet. Dat lijkt mij een belangrijk vraagstuk. Want je wilt idd niet een deel van de community wegjagen.

Maar voor de rest lijk je een beetje doof te zijn voor de zorgen die geuit worden door mij en bovenstaande tweakers. De hoofdvraag is inderdaad niet om handelaren of winkels met een outlet te weren. Het gaat mij om transparantie, dat het helder is dat er een bedrijf oid achter zit. En dat ik desgewenst bedrijven er uit kan filteren.
Het gaat mij en vele anderen er denk ik niet om om zgn handelaren te weren. Maar dat is wel waar je telkens je argumentatie omheen bouwt.

Daarbij vergeet je misschien dat een dergelijke aanduiding ook prettig kan zijn voor de verkoper zelf. Als een webshop/winkel bijvoorbeeld garantie geeft, of als het een bekende webshop is die tweedehands spullen verkoopt, is het wel zo prettig als dat helder aangeduid is. Zo'n aanduiding kan dus ook positief werken voor de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Ik ben niet doof, ik ben het niet met je eens. ;) In een aparte status voor handelaren zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
En de door mij geopperde slider ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
analogworm schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:18:
Daarom stel ik inderdaad ook de vraag, waar leg je de grens? Wie bestempel je als handelaar en wie niet. Dat lijkt mij een belangrijk vraagstuk. Want je wilt idd niet een deel van de community wegjagen.

Maar voor de rest lijk je een beetje doof te zijn voor de zorgen die geuit worden door mij en bovenstaande tweakers. De hoofdvraag is inderdaad niet om handelaren of winkels met een outlet te weren. Het gaat mij om transparantie, dat het helder is dat er een bedrijf oid achter zit. En dat ik desgewenst bedrijven er uit kan filteren.
Het gaat mij en vele anderen er denk ik niet om om zgn handelaren te weren. Maar dat is wel waar je telkens je argumentatie omheen bouwt.

Daarbij vergeet je misschien dat een dergelijke aanduiding ook prettig kan zijn voor de verkoper zelf. Als een webshop/winkel bijvoorbeeld garantie geeft, of als het een bekende webshop is die tweedehands spullen verkoopt, is het wel zo prettig als dat helder aangeduid is. Zo'n aanduiding kan dus ook positief werken voor de verkoper.
Wat ik mij dan weer afvraag is; Je hebt maar 1 beoordeling dus in hoeverre heb jij baat/belang/kijk op heel dit gebeuren? Het lijkt nu een beetje of iemand die van de zijlijn mee kijkt de beheerders komt vertellen hoe het moet. Lijkt me niet helemaal de juiste gang van zaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:53:
Ik ben niet doof, ik ben het niet met je eens. ;) In een aparte status voor handelaren zie ik niets.
Wat ik erg op prijs zou stellen is dat er gewoon een filter zou zijn, gebaseerd op eerlijkheid van de tweaker, of hij dit voor zijn brood doet of puur een persoonlijk,mniet meer gebruikt product verkoopt. Dat voorkomt dat het marktplaats word.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat je een titel als clmmunity manager draagt en vervolgens aangeeft dat je het zelf niet ziet zitten. Je community spreekt hier iets uit lijkt me.... (Overigens met alle vormen van respect richting je persoon en taak hier).

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Pixelmagic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Daarnaast vind ik het bijzonder dat je een titel als clmmunity manager draagt en vervolgens aangeeft dat je het zelf niet ziet zitten. Je community spreekt hier iets uit lijkt me.... (Overigens met alle vormen van respect richting je persoon en taak hier).
Ik krijg hier de kriebels van. Het begint aardig veel op de zwarte Pieten discussie te lijken, waar bij er een aantal personen hard schreeuwen en het vervolgens voor iedereen verzieken.

Zoals Zeef reeds aangaf zijn de reacties merendeel positief. Niet iedereen kan zijn zin krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Detmer op 03-03-2017 18:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeef
Pixelmagic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Wat ik erg op prijs zou stellen is dat er gewoon een filter zou zijn, gebaseerd op eerlijkheid van de tweaker, of hij dit voor zijn brood doet of puur een persoonlijk,mniet meer gebruikt product verkoopt. Dat voorkomt dat het marktplaats word.

De community is fors groter dan de klachten hier. Het aantal tevreden V&A gebruikers is zo'n 150.000 per jaar. Het is mijn taak om de balans te zoeken tussen allen wensen & klachten. Dus als ik de feedback hier match met de data van alle gebruikersonderzoeken, dan is wat jij vraagt niet de mening van de meerderheid van de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Detmer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:24:
[...]

Ik krijg hier de kriebels van. Het begint aardig veel op de zwarte Pieten discussie te lijken, waar bij er een aantal personen hard schreeuwen en het vervolgens voor iedereen verzieken.

Zoals Zeef reeds aangaf zijn de reacties merendeel positief. Niet iedereen kan zijn zin krijgen...
Dat snap ik, want stel dat het er komt heb jij er mogelijk last van. Jammer dat het kriebels oplevert bij je, zou niet hoeven, net als het bij mij geen kriebels oplevert. Het is mijn mening en ieder de zijne.

@ zeef, als je zegt dat het zo zit dan ben ik misschien een eenling of onderdeel van een kleine groep. Ik vind het jammer maar snap de beslissing. Hoop dat we niet over een tijd tot de conclusie dat het toch beter anders had gekund, heb het gevoel dat marktplaats namelijk zijn waarde kwijt is geraakt, hoop dat dit niet gebeurd bij mijn geliefde Tweakers :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Om hier weer even een trap te geven; de afgelopen week heb ik meerdere accounts voorbij zien komen die "speciaal" een account hebben aangemaakt om hier te handelen. (gedeelte is van tweakers die prive al op t.net zaten en nu bedrijfsmatig wat doen, een ander gedeelte is gewoon puur handel)

Prima, gezien de regels zijn versoepeld, echter zou ik zelf (en volgens mij heb ik dit geluid al eerder gehoord hier in dit topic) een soort van filter toe kunnen willen passen op particulier en bedrijfsmatig.
(De ene keer zoek ik iets wat alleen particulieren hebben, de andere keer wat bedrijven zouden kunnen hebben)

vb: Als ik een s2011 setje zoek, wil ik niet eerst door 200 gen8/9/r620/720/M4/M5 servers heen willen bladeren voordat ik eindelijk bij iemand terecht kom met een rampage 4 extreme (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik heb zelf een prive account, waarbij ik prive af en toe wat spulletjes op zet en zo af en toe consumentenspul van de zaak, wat incidenteel voorkomt (en niet onder onze reguliere handel valt).
Omdat de regels dus gewijzigd zijn/worden heb ik ook de intentie om "net als de rest" een "handelaars-account" aan te maken voor wat reguliere handel, al is het maar om te peilen wat de V&A userbase van t.net ons bedrijf kan bieden als afzetmarkt.

Maar zoals eerder, ik ben niet de enige met dit idee en gevoelsmatig zeg ik (alleen zeef zal de keiharde cijfers hebben) zal V&A overspoeld worden door advertenties van mij(n concullega's).

Voorheen werden handelaren geweerd en was het een echt "tweakers-ons-kent-ons-clubje", (waarbij meen ik ooit te hebben vernomen, de bedoeling was om de particulier de kans te geven om van zijn spulletjes af te komen zonder onder tal van bedrijfsadvertienties te verdwijnen).
Ondertussen is t.net wat groter geworden, handelaren worden toegestaan, echter zou ik toch willen vragen om dat in voor "iedereen" wenselijke banen te leiden.
En wie "iedereen" is, en wat "wenselijk" is, is denk ik wel uit een poll of enquete te halen? :)

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

KaWaReZ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:25:
Ik heb zelf een prive account, waarbij ik prive af en toe wat spulletjes op zet en zo af en toe consumentenspul van de zaak, wat incidenteel voorkomt (en niet onder onze reguliere handel valt).
Omdat de regels dus gewijzigd zijn/worden heb ik ook de intentie om "net als de rest" een "handelaars-account" aan te maken voor wat reguliere handel, al is het maar om te peilen wat de V&A userbase van t.net ons bedrijf kan bieden als afzetmarkt.
Ter info: we staan slechts 1 account per persoon toe.
Mocht je een goed vermoeden of bewijs hebben dat personen hier met meerdere accounts rondlopen, dan vernemen we dat graag, want dat is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 16-03-2017 17:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Handel in V&A? "nee, niet toegestaan" Toch gebeurde het.
Waarom is er zoveel handel in V&A? "Ja, wij wij kunnen niet zien wie handelaren zijn."
Maar hier is een lijst van extreme gevallen "Dat is heksenjacht! dit tolereren wij niet"
Dus wat is nu de regel mbt handel in V&A? " Handel mag, als het maar incourante modellen zijn, of open dozen"

Daar ben ik het zelf ook mee eens, een mooi compromis voor handelaren om toch zo van spullen af te kopen en tweakers ook een voordeeltje, top!

Tweakers.net is enorm van de regeltjes, FAQ's, structuur, vragen die beantwoord moeten worden alvorens een topic geplaatst kan worden. Maar V&A, dat voelt aan als het Wilde Westen. Uiteraard zit ik er vast naast, gezien de advertenties met toch courante producten in seal (lees: directe concurrenten voor de bedrijven die wel netjes betalen voor een vermelding in Pricewatch). Maar dat is wel/niet tegen de regels, afhankelijk van hoe de wind staat.

Voor mij voelt het aan als de discussie die vroeger speelde omtrent hoe geruchten op de Frontpage werden geplaatst. De communitie stelde voor om het woordje gerucht voor de titel te plaatsen, nein nein nein, we geven het weer als "[gerucht]" en dat is het. Uiteindelijk staat er nu toch Gerucht: [titel] op de frontpage en zijn de klachten verdwenen.

V&A heeft zoveel potentie om nog beter te worden, voor zowel de bezoekers als aanbieders en met wat denkwerk zijn er ook mogelijkheden tot extra inkomsten voor t.net in de vorm van bepaalde abo's etc.

Ach ja, we blijven dromen, wie weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 16-03-2017 21:11 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Fietsbel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:01:
Handel in V&A? "nee, niet toegestaan" Toch gebeurde het.
Waarom is er zoveel handel in V&A? "Ja, wij wij kunnen niet zien wie handelaren zijn."
Maar hier is een lijst van extreme gevallen "Dat is heksenjacht! dit tolereren wij niet"
Dus wat is nu de regel mbt handel in V&A? " Handel mag, als het maar incourante modellen zijn, of open dozen"

......

Tweakers.net is enorm van de regeltjes, FAQ's, structuur, vragen die beantwoord moeten worden alvorens een topic geplaatst kan worden. Maar V&A, dat voelt aan als het Wilde Westen. Uiteraard zit ik er vast naast, gezien de advertenties met toch courante producten in seal (lees: directe concurrenten voor de bedrijven die wel netjes betalen voor een vermelding in Pricewatch). Maar dat is wel/niet tegen de regels, afhankelijk van hoe de wind staat.
Inderdaad er worden gewoon nieuwe producten aangeboden. Het beleid is volgens mij nu zo dat je alles gewoon mag aanbieden, nieuw of incourant of gebruikt maakt geen verschil meer in de regels denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is zeker niet de bedoeling, we accepteren geen concurrentie met de PriceWatch. Mocht je dus advertenties met nieuwe producten tegenkomen, gebruik dan aub even het meldpunt, dan kijken we er naar. Wellicht moet de advertentie weg, of is er een valide reden waarom hij blijft staan. Maar dan moeten we eerst even erin duiken dus :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Microkid schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:19:
Dat is zeker niet de bedoeling, we accepteren geen concurrentie met de PriceWatch. Mocht je dus advertenties met nieuwe producten tegenkomen, gebruik dan aub even het meldpunt, dan kijken we er naar. Wellicht moet de advertentie weg, of is er een valide reden waarom hij blijft staan. Maar dan moeten we eerst even erin duiken dus :)
Maar waar trek je dan de grens? Er zijn ook zat bedrijven met tweedehands goederen die de concurrentie aangaan met je eigen gebruikers. Zo kan ik mijn Macbook Pro niet meer verkopen voor een prijs die ronde de helft van de aanschaf waarde ligt (ding is anderhalf jaar oud) omdat er een bedrijf is wat ze bij de vleet verkoopt hier. Staat letterlijk met KVK nummer vermeld in de advertentie. vandaag nog zijn er 4 nieuwe geplaatst.

Het is ook niet zozeer dat het marge goederen zijn. Deze man handelt letterlijk alleen maar in tweedehands producten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
Microkid schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:19:
Sorry voor de zeer late reactie.
Ik had enige tijd geleden een advertentie gerapporteerd van iemand die nieuwe desktops aanbood. Geen reactie meer gehad en de ads waren toen niet verwijderd. Het spijt me dat ik daar weinig vertrouwen meer in heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Guys, We zijn nu drie weken verder en nog steeds hebben we geen reactie omtrent het beleid van Tweakers.net.

Ondertussen hebben we er deze week alweer een ad of 10 bij en is het voor de hobby al steeds minder interessant om je oude macbook te verkopen via Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
supersnathan94 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:
Guys, We zijn nu drie weken verder en nog steeds hebben we geen reactie omtrent het beleid van Tweakers.net.

Ondertussen hebben we er deze week alweer een ad of 10 bij en is het voor de hobby al steeds minder interessant om je oude macbook te verkopen via Tweakers.
De reactie van Zeef van 3 maart lijkt me duidelijk genoeg?
zeef schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:29:
[...]

De community is fors groter dan de klachten hier. Het aantal tevreden V&A gebruikers is zo'n 150.000 per jaar. Het is mijn taak om de balans te zoeken tussen allen wensen & klachten. Dus als ik de feedback hier match met de data van alle gebruikersonderzoeken, dan is wat jij vraagt niet de mening van de meerderheid van de community.

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
supersnathan94 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:

Dus als ik het goed begrijp dan moet Tweakers het voordeel van de anderen verbieden om voor jou een hogere prijs te regelen? Dat lijkt me niet in het belang van de bezoekers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
zeef schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:37:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan moet Tweakers het voordeel van de anderen verbieden om voor jou een hogere prijs te regelen? Dat lijkt me niet in het belang van de bezoekers in het algemeen.
Het is me niet helemaal duidelijk gezien ik de prijzen niet weet, maar volgens mij bedoelde hij meer dat hij hem zelfs voor een schappelijke prijs niet kwijtraakt. Wellicht omdat zijn advertentie ondergesneeuwd raakt door advertenties van desbetreffende aanbieder?

Sowieso merk ik de laatste tijd vaak dat advertenties snel geheractiveerd (is dat wel een woord?) worden om hoog in de lijst te komen.

Ander punt wat ik zelf jammer vind is dat je tegenwoordig actief achter je feedback aan moet (zeker bij heel actieve users) maar dat is dan meer een persoonlijke irritatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
zeef schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:37:
[...]

Nee ik verwacht van tweakers dat ze de regels consistent houden en dus bedrijven die hun hoofdproduct met naam en toenaam er op wijzen dat dergelijke activiteiten niet in de V&A horen. Marge goederen en sporadische voorraad dumps okee, maar je komplete bedrijfsvoering op de V&A vestigen is een beetje overdreven vind je niet?

Leapp doet exact hetzelfde maar die moeten wel de pricewatch gebruiken als ze dat zouden willen right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
supersnathan94 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:44:
[...]

Nee ik verwacht van tweakers dat ze de regels consistent houden en dus bedrijven die hun hoofdproduct met naam en toenaam er op wijzen dat dergelijke activiteiten niet in de V&A horen. Marge goederen en sporadische voorraad dumps okee, maar je komplete bedrijfsvoering op de V&A vestigen is een beetje overdreven vind je niet?

Leapp doet exact hetzelfde maar die moeten wel de pricewatch gebruiken als ze dat zouden willen right?
De pricewatch is alleen voor nieuw. Refurbished of tweedehands kan alleen in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dagion schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:44:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk gezien ik de prijzen niet weet, maar volgens mij bedoelde hij meer dat hij hem zelfs voor een schappelijke prijs niet kwijtraakt. Wellicht omdat zijn advertentie ondergesneeuwd raakt door advertenties van desbetreffende aanbieder?

Sowieso merk ik de laatste tijd vaak dat advertenties snel geheractiveerd (is dat wel een woord?) worden om hoog in de lijst te komen.

Ander punt wat ik zelf jammer vind is dat je tegenwoordig actief achter je feedback aan moet (zeker bij heel actieve users) maar dat is dan meer een persoonlijke irritatie :)
Dat eerste ja. Als ik bedrijven zie smijten met prijzen die tussen de 50 en 60% van de nieuwprijs liggen met daarbovenop nog garantie van de verkoper, dan kan ik daar toch nooit meer tegenop? Waar een macbook normaal gesproken zo'n 20% afschrijving heeft in de eerste twee jaar is dat nu bijna 50%. Ik heb mijn mac hier al voorbij zien komen voor €1500 (machine was nieuw in de winkel €2800). Ik kan er dus maximaal €1400 voor vragen (want accu hoger aantal cycli) en ik heb geen apple care of garantie meer.

Minder dan de helft van de nieuwprijs voor een machine van net anderhalf jaar oud is natuurlijk ronduit belachelijk te noemen. Dat is met geen enkel elektronisch product te verantwoorden.

Advertenties van gebruikers die hun apparatuur willen verkopen worden derhalve nooit echt serieus genomen omdat onze vraagprijs een stuk hoger ligt en omdat de ads gewoon ondergesneeuwd worden (zeker als je gaat sorteren op prijs).

Dus misschien wordt het wel degelijk tijd dat we gaan kijken naar een refurbished pricewatch? Er zijn een hoop bedrijven die als main business tweedehands laptops en/of telefoons hebben. Die laatste categorie is ook met aanbiedingen aan het gooien alsof het niets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
supersnathan94 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Dat eerste ja. Als ik bedrijven zie smijten met prijzen die tussen de 50 en 60% van de nieuwprijs liggen met daarbovenop nog garantie van de verkoper, dan kan ik daar toch nooit meer tegenop? Waar een macbook normaal gesproken zo'n 20% afschrijving heeft in de eerste twee jaar is dat nu bijna 50%. Ik heb mijn mac hier al voorbij zien komen voor €1500 (machine was nieuw in de winkel €2800). Ik kan er dus maximaal €1400 voor vragen (want accu hoger aantal cycli) en ik heb geen apple care of garantie meer.

Minder dan de helft van de nieuwprijs voor een machine van net anderhalf jaar oud is natuurlijk ronduit belachelijk te noemen. Dat is met geen enkel elektronisch product te verantwoorden.

Advertenties van gebruikers die hun apparatuur willen verkopen worden derhalve nooit echt serieus genomen omdat onze vraagprijs een stuk hoger ligt en omdat de ads gewoon ondergesneeuwd worden (zeker als je gaat sorteren op prijs).

Dus misschien wordt het wel degelijk tijd dat we gaan kijken naar een refurbished pricewatch? Er zijn een hoop bedrijven die als main business tweedehands laptops en/of telefoons hebben. Die laatste categorie is ook met aanbiedingen aan het gooien alsof het niets is.
Heb je echt zo vaak een anderhalf jaar oude Macbook te koop dan waar je minimaal verlies op wil maken?...

Minder dan de helft van de nieuwprijs voor een elektronisch product is alles behalve raar, nog voordat jij er de winkel mee uit loopt is het al verouderd, dat is altijd al zo geweest en dat weet je als je elektronica koopt.
Ik kocht vroegah een 64MB USB stick voor ik geloof 30 gulden, krijg er nu niet eens de helft meer voor :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Dat heet gewoon marktwerking. Stel, die bedrijven zouden er niet op staan, waarom zou ik dan nog jouw Macbook kopen als ik die op een andere website refurbished, van een bedrijf (dus veel minder risico dan particuliere verkoop), mét garantie en ook nog eens voor €500 minder kan krijgen?
Dat heeft echt niets met het feit te maken of Tweakers wel of niet toestaat dat bedrijven ook aanbieden op V&A.

Je Macbook is gewoon harder in prijs gezakt dan waar je op had gegokt, jammer maar helaas. Je zou er ook voor kunnen kiezen om hem te houden en langer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu gaat het al 3x in het voorbeeld om een macbook, is nu het probleem dat bedrijven refurbished lager aanbieden, of dat macbook eigenaren dus niet willen accepteren dat de prijsvastigheid van de macbook een stuk minder is dan vroeger?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37

St@m

@ Your Service

SinergyX schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:37:
Nu gaat het al 3x in het voorbeeld om een macbook, is nu het probleem dat bedrijven refurbished lager aanbieden, of dat macbook eigenaren dus niet willen accepteren dat de prijsvastigheid van de macbook een stuk minder is dan vroeger?
Dat 2e uiteraard. Blijkbaar is er geen vraag naar overpriced 2e hands macbooks meer, als die vraag er wel was dan lag de prijs natuurlijk hoger. Bedrijven vragen prijzen die uit kunnen (over het algemeen), dus als een bedrijf 1500 euro vraagt met garantie en daar ook voor verkoopt.. tja.. dan kun je zeggen dat het niet eerlijk is, maar wellicht zul je dan zelf iets aan je prijs moeten doen om wel te verkopen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33

Shunt

Boe

[...]

Welkom op de vrije markt. Denk je nu echt dat die bedrijven producten gaan aanbieden voor minder geld omdat ze graag jou willen pesten? Het is simpel de markt is veranderd voor apple producten. (zie je ook goed terug in de telefoons). Bijna ieder gebruiksproduct verliest zo rond de 50% van de nieuw waarde over 2 jaar. Niets vreemds aan, dat sommige apple producten hier vroeger geen last van hadden is en gevalletje van in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst.

Stel de aanbieders van refurbished producten zou van de VA af gaan en in de pricewatch komen te staan. Dan bieden die bedrijven het product waarschijnlijk voor exact de zelfde prijzen aan en voor de zelfde voorwaarden. Dan kan jij alsnog je macbook niet voor meer verkocht.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik denk dat als je beste argument om tweedehandshandelaren te willen verbieden "zij vragen minder geld voor verouderde elektronica dan ik er zelf voor wil vangen" is, dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het probleem bij de tweedehandshandelaren ligt.

Wat je er zelf voor hebt betaald is volledig irrelevant als je iets wil verkopen; als je het wil verkopen heb je een betere deal te bieden dan je concurrentie. En of je concurrentie nou particulier is of niet, als je prijzen hoger liggen dan die van je concurrenten en je dienstverlening en/of reputatie kunnen dat niet opschoren, dan ga je weinig verkopen.
Feit is dat bedrijven niet alleen winst moeten maken tov inkoopprijs, maar ook nog eens kosten zoals opslag, bedrijfspand etc hebben; als zij dan alsnog steevast lagere prijzen hanteren dan particulieren die die kosten niet hebben wijst dat er enkel op dat particulieren de waarde van hun waren overschatten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kunnen filteren op garantie o.i.d. zou natuurlijk wel een positief iets zijn, maar de kans neemt dan wel weer toe dat er ook nieuwproducten aangeboden gaan worden, dus dat is ook niet wenselijk

[ Voor 69% gewijzigd door Woy op 12-05-2017 16:27 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dat niet gewoon een gevalletje pech gehad? Ik heb het ook niet op handelaren in de PW, maar dat is niet omdat ik zelf zo graag mijn zooi voor een hogere prijs wil verkopen. En zoals er al gezegd werd, de waardevastheid van Macs is gewoon naar beneden gegaan omdat andere laptops veel beter zijn geworden.

Wat afschrijving betreft, ik zie telefoons bij bosjes voor de helft van de nieuwprijs voorbij komen, vaak zijn die zelfs nog jonger dan anderhalf jaar. Is dus niet zo gek voor elektronica.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 16:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.