Het is zelfs de vraag of het niet een ethische grens overgaat. Want dit leidt indirect tot discriminatie van studenten die bijvoorbeeld door persoonlijke omstandigheden nooit hoog hebben kunnen scoren. Nou geldt dit natuurlijk al wel voor zesjes, maar als er dan bij vermeld wordt dat jij bij de 5% hoort die een zes heeft gehaald...!Voxalizer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:20:
Interessante kwestie.
In principe zegt een diploma al dat iemand de juiste vaardigheden in huis heeft. Om dan nog een extra onderscheid op basis van cijfers te maken lijkt me voor een aanstaand werknemer misschien wat oneerlijk. De besten komen sowieso wel boven drijven, met hoge cijfers op een cijferlijst gaat het gewoon wat sneller. Voor iemand met mindere cijfers op zijn lijst lijkt het me echter vrij nadelig.
Voor mij als werkgever is de keus bijvoorbeeld vrij makkelijk als ik bij het kiezen van kandidaten inzicht heb in hun cijferlijsten. Mij lijkt het ideaal. Of het ook echt wenselijk is?
Ik denk niet dat het in het belang is van werknemers dat iedereen zomaar inzicht krijgt in hun cijferlijst.
Wat absoluut niet zo hoeft te zijn, want het niveau van universiteitsvakken kan soms ook achterlijk/onredelijk hoog zijn.Stoney3K schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:22:
[...]
Nu wekken werkgevers de indruk dat iemand met een '6' diploma gewoon niet competent is.
[ Voor 12% gewijzigd door 712641 op 02-06-2017 14:24 ]