Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Ik wil er ook graag mee filmen. Mijn budget is 400 euro, tweedehands kan ook.
Vraag
Alle reacties
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Waarom wil je een spiegelreflexcamera kopen? Wat zijn je eisen/wensen (behalve dat je er mee wilt filmen)?
Waarom wil je een spiegelreflexcamera kopen? Wat zijn je eisen/wensen (behalve dat je er mee wilt filmen)?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bedankt voor je reactie. Ik doe nu een opleiding mediavormgeving en wil meer de filmkant op, ook als hobby wil ik meer foto's gaan maken. Mijn eisen zijn 1080p filmen en mooie kwaliteit, 60fps is een wens alleen weet ik niet of dat mogelijk is voor mijn budget.Waarom wil je een spiegelreflexcamera kopen? Wat zijn je eisen/wensen (behalve dat je er mee wilt filmen)?
Welke modellen heb je al gevonden die aan je eisen voldoen?
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik dacht aan de Nikon D3300, maar die is net wat te duur als ik er ook nog een goede lens bij wil. Ik weet niet veel van camera's dus ik weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.tobiasvs schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:14:
Welke modellen heb je al gevonden die aan je eisen voldoen?
Nikon heeft volgens mij zijn autofocus bij filmen niet zo goed op orde. Als je per se een dslr wilt, zou ik dus naar Canon gaan kijken. Maar waarom kijk je niet naar mirrorless m43-camera's? Volgens mij zijn die veel handiger als het om filmen gaat.
Disclaimer: ik heb geen verstand van mirrorless. Ik heb een dslr die niet eens kan filmen.
Disclaimer: ik heb geen verstand van mirrorless. Ik heb een dslr die niet eens kan filmen.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Tja, we willen je met alle liefde helpen, maar het is wellicht wel handig om zelf even goed in te lezen in wat er allemaal verkrijgbaar is. Alleen dan kunnen we je van gepast advies voorzien. Zoals hierboven ook al werd gezegd, is het starterstopic een goede plaats om te beginnen! Daar staat tevens informatie voor welke soort camera je kan kiezen (DSLR, mirrorless) en wat voordelen van elk systeem zijn.creamcups schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:21:
[...]
Ik dacht aan de Nikon D3300, maar die is net wat te duur als ik er ook nog een goede lens bij wil. Ik weet niet veel van camera's dus ik weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.
Daarnaast: door middel van filters in de pricewatch kom je ook al snel tot een beknopte lijst.
[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 02-06-2017 11:47 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Als een D3300 al te duur is dan houd het snel op wat DSLRs betreft..creamcups schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:21:
[...]
Ik dacht aan de Nikon D3300, maar die is net wat te duur als ik er ook nog een goede lens bij wil. Ik weet niet veel van camera's dus ik weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.
Maar we missen hier wat eigen input, ga eerst zelf eens onderzoek doen naar de specifieke eisen waar je naar op zoek bent en vraag hulp in het hier boven genoemde topic. Voor nu sluit ik dit topic.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.