Computerstoring bij British Airways

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09
Tot mijn verbazing besteedde Tweakers geen artikel aan de grote computerstoring bij British Airways van afgelopen weekend. Ik had gezocht vanaf zeg maar de hoofdpagina maar geen resultaten. Vreemd dacht ik, dus ik stelde een vraag hierover in volgens mij Algemene Zaken. Bleek dat het wel besproken maar in een rubriek waarbij mijn zoeken ook niks opleverde.

Twee vragen:

Waarom besteedde Tweakers hier geen aandacht aan in apart artikel?

Waarom werkt het zoeken vervolgens niet (ik zocht op British Airways, lijkt mij correct)?

Beste antwoord (via be3a18 op 30-05-2017 20:59)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:21
wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:20:
[...]

Het lijkt me qua onderwerp niet echt relevant voor een nieuws-artikel. De storing zat immers niet in de computers an sich, maar in een probleem met de stroomvoorziening. Dat is niet de doelgroep waarop Tweakers zich richt lijkt me, dan zou je naar een electricien-forum/site oid moeten :)

Je kan moeilijke elke storing (computer of niet) van elk bedrijf ter wereld gaan posten op de FP, dan worden we overspoeld ermee.

Alles imho uiteraard.
Er zitten hier toch o.a. een heel aantal systeembeheerders voor wie dit onderwerp toch wel interessant kan zijn. Het feit dat een ""power surge"" (af te vragen of dat echt het geval was) ervoor kan zorgen dat zowel de hoofdsystemen als backupsystemen "tijdelijk" onbruikbaar werden is zeker niet zomaar een verstoring (impact was duidelijk).

Stroomroblemen zijn gewoon onderdeel van de disaster-recovery plannen, daar heeft menig beheerder mee te maken. Wat als een heel datacenter uitvalt? Onderbrekreking in de main-feed, welke systemen moeten achter een beschermde feed hangen? Stroom is echt niet alleen iets voor electriciens hoor.

Voor ons mag (theoretisch ;)) een heel datacenter tegen de grond gaan, we blijven operationeel.

Nu zijn niet alle details bekend...maar om nou te zeggen dat het niet interessant is voor de bezoekers hier... (...misschien niet de thuis-pc-hobbyisten ;))

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De redactie doet alleen nieuws, die gaat niet kijken waarom de zoekmachine het niet doet. Als je dus hier hebt gezocht en Het Luchtvaart Topic - Deel 5 kwam niet omhoog (het is nu het tweede resultaat voor mij), open dan daarover een topic in Stoute Bugs. :)

Dan doe ik hier direct even een titelfix zodat de relevantie voor de redactie duidelijk is. :)

Iets wat mij overigens wel opvalt, als je op de frontpage op 'alles' zoekt, wordt het forum niet meegenomen, de rest wel...

[ Voor 16% gewijzigd door Dirk op 30-05-2017 15:48 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom besteedde Tweakers hier geen aandacht aan in apart artikel?
Het lijkt me qua onderwerp niet echt relevant voor een nieuws-artikel. De storing zat immers niet in de computers an sich, maar in een probleem met de stroomvoorziening. Dat is niet de doelgroep waarop Tweakers zich richt lijkt me, dan zou je naar een electricien-forum/site oid moeten :)

Je kan moeilijke elke storing (computer of niet) van elk bedrijf ter wereld gaan posten op de FP, dan worden we overspoeld ermee.

Alles imho uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:21
wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:20:
[...]

Alles imho uiteraard.
Er zitten hier toch o.a. een heel aantal systeembeheerders voor wie dit onderwerp toch wel interessant kan zijn. Het feit dat een ""power surge"" (af te vragen of dat echt het geval was) ervoor kan zorgen dat zowel de hoofdsystemen als backupsystemen "tijdelijk" onbruikbaar werden is zeker niet zomaar een verstoring (impact was duidelijk).

Stroomroblemen zijn gewoon onderdeel van de disaster-recovery plannen, daar heeft menig beheerder mee te maken. Wat als een heel datacenter uitvalt? Onderbrekreking in de main-feed, welke systemen moeten achter een beschermde feed hangen? Stroom is echt niet alleen iets voor electriciens hoor.

Voor ons mag (theoretisch ;)) een heel datacenter tegen de grond gaan, we blijven operationeel.

Nu zijn niet alle details bekend...maar om nou te zeggen dat het niet interessant is voor de bezoekers hier... (...misschien niet de thuis-pc-hobbyisten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het had best een bericht kunnen worden maar heel spannend voor Tweakers was het ook weer niet. Er waren nauwelijks details over de technische aard van de storing en anders dan de hierboven aangehaalde voorbeelden ging het niet om Nederland.
Pagina: 1