Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc 1500-2000

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

• xchamszgfx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 19:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken om te gamen, ik speel vooral League of Legends, Counterstrike Global offensive, Rocket league, Playerunknown Battleground. Daarbij gebruik ik ook programmas zoals Photoshop illustrator after effects en premiere. als extra de mogelijkheid om games en opnemen beide tegelijk mogelijk te maken graag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
voor alleen de computer mag het wel zo een 1500-2000 kosten. Dit is een richtlijn en niet maximaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb slechts enkel een simpele draadloos muis en oortjes, dus alle accesoires mogen erbij(muis, toetsenbord,muismat,headset,geluidsboxjes, liefst 2 monitoren 24-27 inch.(accesoires niet meegerekend in het budget van de pc.hiervoor een budget van 750 euro inclusief 2 schermen. 500 met 1 scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dan ben ik hier geen expert in maar een i7, Nvidia 1070(minimaal), 16GB ram is wel het gene wat ik er heel graag in wil hebben. hoop dat dit voldoende is :o

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil geen AMD erin hebben zitten, dat is het enige eigenlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me niet heel erg uit, liefst zo min mogelijk geluid en natuurlijk een lage temperatuur.

Ga je overklokken?
Niet van plan om het meteen te doen, hou het wel in mijn achterhoofd.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil dus een goede pc, omdat ik niet veel verstand ervan heb vraag ik van jullie, advies kwa producten en onderdelen. Geld is (tot op bepaalde hoogte uiteraard(2000)) geen probleem. ik wil het best mogelijk haalbare voor het geld.

[ Voor 4% gewijzigd door xchamszgfx op 30-05-2017 13:54 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:07

Thomg

Aww yiss

Is dit niet interessant?
Intel game-PC van +/- 2000,-

Hmm, kijkende naar hoe het ging, misschien niet het beste idee. Richtlijn, perhaps?

[ Voor 36% gewijzigd door Thomg op 30-05-2017 13:56 ]

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Met dat budget zou ik voor zoiets gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 319,36€ 319,36
1MSI H270 Gaming M3€ 121,13€ 121,13
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 541,-€ 541,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 54,95€ 54,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,79€ 164,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.473,36

Dan heb je een prima build en ook nog wat geld om een mooie monitor voor te kopen.
Zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart
Dan heb je één super sick scherm met de grootte van 2 schermen.

Verwijderd

Waarom geen AMD? Een Ryzen 7 1700 biedt betere prestaties voor je geld dan een Intel i7.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:54:
Waarom geen AMD? Een Ryzen 7 1700 biedt betere prestaties voor je geld dan een Intel i7.
Ja en dat is dus gewoon niet waar.
reviews: AMD's Ryzen 7 1700: plus de gameprestaties van Ryzen Zelfs niet in Dx12 nu kan je de integriteit van dit onderzoek in twijfel trekken natuurlijk, maar tweakers is niet de enige die dit heeft getest. Ook ik zelf heb in verschillende benchmarks een verschil gezien.

• xchamszgfx
is wel een heel vet scherm maar wel prijzig, ik heb liever 2 aparte schermen.
Ooit in de toekomst haal ik een wide screen maar dan zijn er weer een paar maandjes voor bij. verder ziet het lijstje er mooi uit. ook met de prijs valt t wel mee.

• xchamszgfx
Maar is een ryzen 7 1700 een betere alrounder? zelf hoor ik van vrienden dat eigenlijk intel the way to go is. en dan ben ik eigenlijk de ezel die hun gelooft.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

Laat ik het zo zeggen; je zegt niet alleen te gamen, maar ook premiere en aftereffects te gebruiken, dan is de r7 1700 een super logische keuze. Intel WAS the way to go de afgelopen jaren voor ryzen omdat AMD simpelweg geen goede chips had voor wat ze kostten. Laat ik mijn reden even uitleggen:

De GTX1080 gaat met gemak over 144 fps heen met beide chips op 1080p in de spellen die je noemt, dus daar ga je geen verschil merken mocht je een 144 hz scherm willen. De 1700 heeft zelfs betere minimum frames, waardoor je minder stutter gaat krijgen, wellicht zijn de maximale frames een paar procent minder, maar de ervaring is wel echt een stuk beter, plus betere tijden in premiere ;)
Mocht je 1440p of hoger gaan, wordt dat verschil nog kleiner. En natuurlijk een goede (en rgb!) stock koeler erbij ipv dat stomme intel ding :D

Bericht ontvangen uit China

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Zou gewoon lekker voor intel gaan. Weetje tenminste wat je in huis haalt. Ryzen heeft nog steeds kinderziektes. AMD heeft zicht nog te bewijzen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Squats schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:01:
Laat ik het zo zeggen; je zegt niet alleen te gamen, maar ook premiere en aftereffects te gebruiken, dan is de r7 1700 een super logische keuze. Intel WAS the way to go de afgelopen jaren voor ryzen omdat AMD simpelweg geen goede chips had voor wat ze kostten. Laat ik mijn reden even uitleggen:
Waar heb je dit vandaan? :? Uit de meeste reviews die ik heb gezien, gaat de Ryzen 1800 nipt aan de i7 7700 voorbij, waarbij het afhankelijk is naar welke test je kijkt. Soms scheelt het tot wel (maximaal) 5% (en dat is verwaarloosbaar, imo), waar andere testen juist laten zien dat de Intel i7 7700k toch echt nog sneller is dan de Ryzen 1800. Bron: https://www.pugetsystems....0X-1800X-Performance-909/ en vervolgens je statement uitleggen aan de hand van een GPU is gewoon volstrekt onlogisch.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2017 18:34 ]

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

Ramon m schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:18:
Zou gewoon lekker voor intel gaan. Weetje tenminste wat je in huis haalt. Ryzen heeft nog steeds kinderziektes. AMD heeft zicht nog te bewijzen.
Dat kon je bij launch zeggen, inmiddels ondersteund ryzen al tot 3200 mhz ram, en er komen binnenkort microcodes uit voor 3666+ verder werkt windows al volledig, games blijven geoptimaliseerd worden zoals vandaag bleek uit een vernieuwing van rise of the tomb raider waar ineens ryzen een stuk grotere boost kreeg dan de 7700k. Ik gebruik zelf cad, sketchup, premiere pro en photoshop en heb zelf absoluut geen problemen ondervonden. Dus over wat voor kinderziektes heb je het nu?

Bericht ontvangen uit China

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Squats schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:38:
[...]

Dat kon je bij launch zeggen, inmiddels ondersteund ryzen al tot 3200 mhz ram, en er komen binnenkort microcodes uit voor 3666+ verder werkt windows al volledig, games blijven geoptimaliseerd worden zoals vandaag bleek uit een vernieuwing van rise of the tomb raider waar ineens ryzen een stuk grotere boost kreeg dan de 7700k. Ik gebruik zelf cad, sketchup, premiere pro en photoshop en heb zelf absoluut geen problemen ondervonden. Dus over wat voor kinderziektes heb je het nu?
Daar zit ik dus ook mee. Ik hoor men over kinderziektes over de Ryzen, maar exact welke hoor je dan niet.... :O

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
RifatSahin schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Daar zit ik dus ook mee. Ik hoor men over kinderziektes over de Ryzen, maar exact welke hoor je dan niet.... :O
enige dat nog echt mist is ondersteuning voor virtualiseren van videokaarten, en daarnaast ondersteuning voor hogere geheugensnelheden van een deel van de geheugensloten, vooral boven 2666MHz. En dus in sommige spellen (waarvan op zich duidelijk is welke, maar waarbij reviewers dit nogal eens hebben gebruikt als argument waarom de hardware inferieur zou zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door foppe-jan op 02-06-2017 08:23 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van september, november, januari, maart en mei.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.