Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Intel game-PC van +/- 2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Druganov
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-08 12:42
Goedendag!

Na jaren achter mijn PS3 en PS4 gehangen te hebben vind ik het tijd om weer een redelijk dikke game desktop aan te schaffen die toekomstbestendig is. ik wil weer games zoals Civ6, Cities skylines, en alle andere moderne (FPS/RTS) PC games (wat ik de laatste jaren voorbij het laten gaan omdat mijn huidige laptop dat niet trekt) gaan spelen. tevens misschien wat Hyper-V/VMware virtuals draaien voor een testlab.

De laatste keer dat ik een (game) desktop heb gekocht en geassembleerd is al dik 10 jaar geleden, welke ondertussen al lang bij het grofvuil staat. Daarom ben ik niet meer heel erg bekend met de huidige status van componenten ondanks dat ik een systeembeheerder ben, ik heb wel echter al goed research gedaan en ik weet redelijk zeker wat ik wil.

Wat mag het kosten? :
2000,- of evt. meer

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 24" 1080p IPS monitor (Welke ik misschien in de toekomst ga vervangen) en tobo. ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, absoluut geen AMD (Ook geen Ryzen) waarom? daarom :+

Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet. misschien in de toekomst en dan vervang ik b.v. de stock CPU cooler.

Wat verwacht je van ons?
Of ik niet per ongeluk echt een stomme keuze heb gemaakt, tips waar het beter kan zonder dat het al te veel extra geld kost, en of het misschien stiller kan aangezien de desktop in de huiskamer komt te staan.

OS?
Windows 10 Pro of Enterprise, heb ik al licenties voor.

Waarom micro-ATX?
Omdat imho full-size ATX allang niet meer nodig is. de tijd van 5 PCI kaarten nodig te hebben is allang voorbij aangezien alles tegenwoordig on-board zit :)

Assemblage?
Uiteraard zelf, tsk.. :P

Wat heb je in gedachten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 358,-€ 358,-
1Asus ROG Strix Z270G GAMING€ 193,95€ 193,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 570,95€ 570,95
1Seagate Barracuda, 3TB€ 98,95€ 98,95
1Corsair Obsidian 350D Window€ 89,95€ 89,95
1Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart€ 12,19€ 12,19
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 49,99€ 49,99
1Razer Goliathus Speed Terra Edition Small€ 13,93€ 13,93
1G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ€ 197,-€ 197,-
1Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart€ 16,50€ 16,50
1Corsair RM550x€ 93,50€ 93,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 236,95€ 236,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.931,86

P.S. het geheugen wil ik 2x kopen zodat ik op 32 GB kom, ik kan echter nergens vinden hoe ik dat aan kan geven op mijn wensenlijst :?

P.P.S. een RAID setup is niet nodig aangezien ik alle belangrijke zaken zoals b.v. "My Documents" redirect naar mijn NAS die al in RAID1 draait, en ik regelmatig backups maak.

Alvast bedankt!

Penny Arcade! - ..Gimme a bullet to bite on, and I'll make believe

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:50
Waarom wil je absoluut geen Ryzen? Je zal echt een betere reden moeten geven dan daarom, want er is eigenlijk alle reden om het een kans te geven.

Als je niet van plan bent om op korte termijn om je scherm te vervangen is een 1080 pure waanzin voor 1080p. Hetzelfde geldt voor een NVME SSD, neem gewoon een SATA-model, daar merk je niets van.

• Linxs
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:33
Mooi lijstje, wel wat duur maar je zult er geen spijt van krijgen!

Je hebt de K versie gekozen van de intel cpu, dat betekend dat je met die cpu wl kan overklokken. Dit is bewust gedaan neem ik aan?

De 1080 is inderdaad gekkewerk, en 32 gb ram geheugen heb je ook echt niet nodig.

En jij hoef geen verantwoording af te leggen waarom jij wel of geen ryzen/amd wilt!

Linxs wijzigde deze reactie 17-05-2017 18:35 (13%)

• Druganov
quote:
ParaDroid2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:09:
Waarom wil je absoluut geen Ryzen? Je zal echt een betere reden moeten geven dan daarom, want er is eigenlijk alle reden om het een kans te geven.

Als je niet van plan bent om op korte termijn om je scherm te vervangen is een 1080 pure waanzin voor 1080p. Hetzelfde geldt voor een NVME SSD, neem gewoon een SATA-model, daar merk je niets van.
Ik heb gewoonweg (als systeembeheerder) erg slechte ervaringen gehad met AMD de afgelopen 18 jaar. Ik heb de keuze voor Intel gemaakt. Ik zou het fijn vinden als je wat meer constructief commentaar zou kunnen leveren op de keuze van mijn systeem behalve een flame-war proberen te starten over Intel v.s. AMD. 8)

Het scherm ga ik, wat ik al aangaf, binnenkort waarschijnlijk vervangen. en ja een Nvidia 1080 is idd overkill op dit moment voor 1080p, maar is dat nog zo over 4 a 5 jaar?

Qua M.2 (neem ik aan wat je bedoeld?) v.s. een SATA ssd heb je gelijk. echter als ik de benchmarks zie scheelt dat gigantisch, ik heb het geld dus ik wil gewoon het beste van het beste. ook al merk ik er hoogstwaarschijnlijk behalve syntetische benchmarks niks aan eerlijk gezegd, ik zal er over nadenken. thanks!

• Druganov
quote:
Linxs schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:32:
Mooi lijstje, wel wat duur maar je zult er geen spijt van krijgen!

Je hebt de K versie gekozen van de intel cpu, dat betekend dat je met die cpu wl kan overklokken. Dit is bewust gedaan neem ik aan?

De 1080 is inderdaad gekkewerk, en 32 gb ram geheugen heb je ook echt niet nodig.

En jij hoef geen verantwoording af te leggen waarom jij wel of geen ryzen/amd wilt!
Wat ik aangaf, ik wil gewoon nu een kneitergoede CPU aangezien de laatste desktop die ik gekocht is meer dan 10 jaar geleden was, en ik wil dat deze makkelijk 5 jaar meegaat. in de toekomst wil ik waarschijnlijk wel overklokken, dat was de beweegreden er achter. wat ik gelezen heb is de 7700K de beste game-CPU op dit moment (en prijzig :X )

32 Gig RAM lijkt me niet zo heel erg veel als ik ook nog virtuals wil gaan draaien lijkt me?

Ik weet het omtrend de 1080, maar ik wil rekening houden met de toekomst,
Laat ik het zo zeggen; toendertijd dat ik mijn laatste desktop kocht was een Radeon 9800 Pro de shizzle, maar na 3 a 4 jaar liep hij al behoorlijk achter :z

Druganov wijzigde deze reactie 17-05-2017 19:08 (5%)

• Linxs
quote:
Druganov schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:00:
[...]

Wat ik aangaf, ik wil gewoon nu een kneitergoede CPU aangezien de laatste desktop die ik gekocht is meer dan 10 jaar geleden was, en ik wil dat deze makkelijk 5 jaar meegaat. in de toekomst wil ik waarschijnlijk wel overklokken, dat was de beweegreden er achter. wat ik gelezen heb is de 7700K de beste game-CPU op dit moment (en prijzig :X )

32 Gig RAM lijkt me niet zo heel erg veel als ik ook nog virtuals wil gaan draaien lijkt me?

Ik weet het omtrend de 1080, maar ik wil rekening houden met de toekomst,
Laat ik het zo zeggen; toendertijd dat ik mijn laatste desktop kocht was een Radeon 9800 Pro de shizzle, maar na 3 a 4 jaar liep hij al behoorlijk achter :z
Ik zie nu pas inderdaad over de virtuals, ik durf het niet te zeggen.. :$

Future proof met de 1080 is het zeker, dat is een mooie keuze.
de 7700k is inderdaad de beste cpu op dit moment, natuurlijk komen er altijd weer nieuwe uit.. maar zo blijf je bezig.. :Z
het is een mooi lijstje, ik verwacht dat je zeker een paar jaar niet hoef te upgraden _/-\o_

ik stap zelf ook over van de console naar PC, aangezien ik op een aardappel speel ga ik voor de i5 7400.
als mijn budget hoger lag dan nam ik ook de 7700!

ls je wil kan je nog wel een paar euros besparen op de 3 TB HDD, maar ik denk dat je 3TB met een reden hebt gekozen
Ook de behuizing kan goedkoper, maar dit is iets persoonlijks.

ik heb er zelf niets op aan te merken,(puur uit intresse:) bij welk bedrijf ga je de onderdelen bestellen? of verschillende?

• Bennnie
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:50
Met dat moederbord en die processor kom je in aanmerking voor 100 cashback:

https://www.asus-promotion.com/cpu/nl/netherlands

Acties:
  • +1Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:48
quote:
[...]

Wat ik aangaf, ik wil gewoon nu een kneitergoede CPU aangezien de laatste desktop die ik gekocht is meer dan 10 jaar geleden was, en ik wil dat deze makkelijk 5 jaar meegaat.
YouTube: Ryzen - The Tech Press Loses The Plot < ik zou je aanraden dit vlog te kijken vanaf 13 minuten -- gaat specifiek daarover, en ik vond het erg inzichtelijk. Vergelijking tussen ryzen 1700@4ghz en i7-7700@4.9 van cpugebruik in BF1 op (ik vermoed) 1080p ultra.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Dunky555
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
foppe-jan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:24:
[...]

YouTube: Ryzen - The Tech Press Loses The Plot < ik zou je aanraden dit vlog te kijken vanaf 13 minuten -- gaat specifiek daarover, en ik vond het erg inzichtelijk. Vergelijking tussen ryzen 1700@4ghz en i7-7700@4.9 van cpugebruik in BF1 op (ik vermoed) 1080p ultra.
Dit heb ik ook al gezien inderdaad en de 7700K is voor de meeste games nu nog vaak het beste (ook niet echt veel beter), maar hoe lang blijft dit nog? De verwachting is dat vanaf nu ook games meer en meer cores gaan benutten. Zeker ook omdat de consoles ook 8 cores bezitten en veel pc-games daar vanaf geport worden.
Ik snap ook heel goed waarom je geen AMD zou willen als je er zo slechte ervaring mee hebt, maar besef wel dat dat bedrijfsmatig is. Voor priv gebruik heb je toch nooit support nodig en anders is het www goed genoeg lijkt mij.
Als je echt weer 5 tot 10 jaar met een Intel cpu wil doen zou je misschien beter voor x99 platform kunnen gaan.

• keesdesteen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23-07 15:57
Op wat voor tijdsschaal wil je je monitor gaan vervangen? Want als we het hier over een jaar of 2 hebben zou je kunnen overwegen om gewoon voor een RX580 te gaan en tzt te wisselen voor een nieuwe kaart uit dezelfde prijsklasse. Is aan het einde van de rit even duur, maar dan heb je wl een nieuwe kaar tussendoor.

En je zei dat het systeem in de woonkamer staat... Intel stock koelers zijn nou niet bepaald de stilste dingen op de markt... voor 30 euro heb je een prima aftermarket koeler. Veel stiller.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:03
quote:
ParaDroid2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:09:
Het is een prima reden. Het is de TS zijn geld, als hij dat niet wil uitgeven aan een AMD CPU is dat zijn goed recht.
quote:
Ligt eraan. Hoeveel VM's moeten er tegelijk actief zijn? Ik heb 32GB in mijn laptop en dat is voor mij heel krap. Ik heb zelf 64GB en meer nodig voor al mijn VM's plus applicaties.

16GB is prima als je een paar kleine VM's hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Druganov
quote:
Linxs schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:18:
[...]

ls je wil kan je nog wel een paar euros besparen op de 3 TB HDD, maar ik denk dat je 3TB met een reden hebt gekozen
Ook de behuizing kan goedkoper, maar dit is iets persoonlijks.

ik heb er zelf niets op aan te merken,(puur uit intresse:) bij welk bedrijf ga je de onderdelen bestellen? of verschillende?
Bedrijf weet ik nog niet, en 3TB was een arbitraire keuze, leek me genoeg opslagruimte :P

• Druganov
quote:
Bennnie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:23:
Met dat moederbord en die processor kom je in aanmerking voor 100 cashback:

https://www.asus-promotion.com/cpu/nl/netherlands
Cool! thanks!

• Druganov
quote:
keesdesteen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:22:
Op wat voor tijdsschaal wil je je monitor gaan vervangen? Want als we het hier over een jaar of 2 hebben zou je kunnen overwegen om gewoon voor een RX580 te gaan en tzt te wisselen voor een nieuwe kaart uit dezelfde prijsklasse. Is aan het einde van de rit even duur, maar dan heb je wl een nieuwe kaar tussendoor.

En je zei dat het systeem in de woonkamer staat... Intel stock koelers zijn nou niet bepaald de stilste dingen op de markt... voor 30 euro heb je een prima aftermarket koeler. Veel stiller.
Qua monitor binnenkort, ahem 8) weet ik dus nog niet.

Welke aftermarket cooler kan je mij adviseren?

Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Druganov
quote:
Dunky555 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:40:
[...]

Dit heb ik ook al gezien inderdaad en de 7700K is voor de meeste games nu nog vaak het beste (ook niet echt veel beter), maar hoe lang blijft dit nog? De verwachting is dat vanaf nu ook games meer en meer cores gaan benutten. Zeker ook omdat de consoles ook 8 cores bezitten en veel pc-games daar vanaf geport worden.
Ik snap ook heel goed waarom je geen AMD zou willen als je er zo slechte ervaring mee hebt, maar besef wel dat dat bedrijfsmatig is. Voor priv gebruik heb je toch nooit support nodig en anders is het www goed genoeg lijkt mij.
Als je echt weer 5 tot 10 jaar met een Intel cpu wil doen zou je misschien beter voor x99 platform kunnen gaan.
Ik weet dat het Ryzen platform supernieuw is en dat een heleboel leveranciers van games/software nu bezig zijn hun producten er (ook) voor aan het optimalizeren zijn, en dat het een heel goed platform gaat/kan worden, hoop ik? :9~

De ervaringen die ik heb met AMD is niet louter qua desktops maar idd meer qua merk in algemeen als sysop, en dat heeft *niks* met support te maken, maar meer met de algehele betrouwbaarheid.
Nu ik er over nadenk heb ik alweer flashbacks dat ik op het datacenter stond op een zaterdachtnacht rondt 03:00 om weer een uitgefikte server met Opterons te vervangen, brr :(

Wat is het x99 platform?

Maar potverdorie, toch weer een AMD opmerking in dit topic, terwijl ik al duidelijk had aangegeven dat dit een Intel BBG topic was :(

• Dunky555
  • Niet online
Maar potverdorie, toch weer een AMD opmerking in dit topic, terwijl ik al duidelijk had aangegeven dat dit een Intel BBG topic was :(
Tja, normaliter kom je vandaag de dag niet zo makkelijk om Ryzen heen en zeker met de reden "daarom" :9 ,is niet echt een reden natuurlijk, die gaf je later pas. Maar ik hou er over op :X .

Wat is het x99 platform?

Socket 2011-3 met de X99 moederborden is de high-end lijn van Intel met ook meer dan 4 cores en 8 threads, maar als je de 7700k al duur vind is dat misschien een stap te ver.

• keesdesteen
  • Laatst online: 23-07 15:57
quote:
Druganov schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:09:
[...]

Qua monitor binnenkort, ahem 8) weet ik dus nog niet.

Welke aftermarket cooler kan je mij adviseren?

Thanks!
Persoonlijk heb ik - gewoon op de gok - deze gekocht
pricewatch: Arctic Freezer i32
prima ding en erg makkelijk te installeren, in tegenstelling tot andere modellen die ik in het verleden heb gehad... Echter niet geschikt voor OC.
Andere goede units zijn
pricewatch: Scythe Mugen 4
of als je wilt overclocken heb je dit beest van noctua (of iets vergelijkbaars, op hun website wordt een indicatie gegeven welke andere noctua koelers geschikt zijn voor OC)
pricewatch: Noctua NH-D15

• lars.ruiter
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:32
quote:
keesdesteen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:50:
[...]

Persoonlijk heb ik - gewoon op de gok - deze gekocht
pricewatch: Arctic Freezer i32
prima ding en erg makkelijk te installeren, in tegenstelling tot andere modellen die ik in het verleden heb gehad... Echter niet geschikt voor OC.
Andere goede units zijn
pricewatch: Scythe Mugen 4
of als je wilt overclocken heb je dit beest van noctua (of iets vergelijkbaars, op hun website wordt een indicatie gegeven welke andere noctua koelers geschikt zijn voor OC)
pricewatch: Noctua NH-D15
De mugen 4 is al weer achterhaald. Dan zou ik de Scythe mugen 5 aanraden. Maar als je echt echt top kwaliteit wil en de aftermarket koelers van de aftermarket koelers zou ik idd ook voor Noctua gaan. Uitstekende kwaliteit, support en garantie En fluister stil met voldoende capaciteit voor OC. Een NHD14 of nh d15 zal prima voldoen.

• Druganov
quote:
lars.ruiter schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:26:
[...]

De mugen 4 is al weer achterhaald. Dan zou ik de Scythe mugen 5 aanraden. Maar als je echt echt top kwaliteit wil en de aftermarket koelers van de aftermarket koelers zou ik idd ook voor Noctua gaan. Uitstekende kwaliteit, support en garantie En fluister stil met voldoende capaciteit voor OC. Een NHD14 of nh d15 zal prima voldoen.
Bedankt allemaal voor de tips. Die D15 is niet mooi maar de kwaliteit is zo te zien idd erg goed, en stil wat het belangrijkste is.
Past hij uberhaupt in een pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window ?

• lars.ruiter
Nee, heb het even gecheckt die gaat inderdaad niet passen. Ik zie wel Noctua koelers van 120mm met een hoogte van 159 maar dan heb je 1 cm speling wat ook krap zal worden in die kast. Anders kom je op een >92 mm uit maar dat is dan weer minder geschikt voor OC. Of een andere koeler of je zult uit moeten wijken naar een andere kast. Een case met een window is een vereiste?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-08 21:51
Als je toch al zoveel jaren ervaring hebt met systemen, waarom heb je dan nog steeds niet ingezien dat 'toekomstbestendig' gewoon een illusie is en een drogreden om nu veel geld uit te geven?

Zoals je zelf al weet en merkt is een GTX1080 debiel duur om in combinatie met een simpele 1080p monitor te gebruiken. Upgrade dan later naar een GTX1170/GTX1270 of whatever de naam binnen enkele jaren is... en start nu met een kaart die meer geschikt is voor wat je er nu mee doet. Over 4 jaar geef je evenveel geld uit maar binnen enkele jaren zit je met een kaart die 30% sneller is dan de GTX1080 en dan heb je misschien wel een 4K monitor en VR set...

Die SSD is ook echt veel te duur... je merkt daar echt zogoed als NIKS van tov een 'normale' SSD. Ook weer 'daarom' als reden geven... tja waarom vraag je dan advies? Misschien eens kijken naar een SSD only systeem, voor dezelfde prijs kan je 1TB SSD opslag nemen.

Is er ook een reden waarom je bijna 200 geeft aan een mobo?
Overclocken in 'de toekomst' is ook iets dat zelden of nooit gebeurt...

32GB RAM? Wut? en waarom zo'n dure versie, ook gewoon daarom?

Ben zelf ook geen fan van AMD, op zich zitten we daar op dezelfde lijn. Ze hebben nu eindelijk eens terug een CPU die met Intel mee kan maar geef ze toch maar eerst even de tijd om zich verder te bewijzen, dat is toch een onderdeel dat hopelijk jaren mee gaat. DE I7-7700K is daarom wel een goede keuze, duur maar dat is opzich nog wel een onderdeel dat het waard is. Zowiezo een aftermarket koeler erbij, er staan al enkele goede voorbeelden hierboven. Dat hoeft ook niet meer dan 40 te kosten als je toch niet gaat overclocken... zelf heb ik een PC gemaakt met de Arctic Freezer en die is vrij stil en degelijk.

Heb je die case al irl gezien? Vind het maar een lelijk ding, zeker met zo'n useless window...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voorgamers
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 26-06 10:39
Prachtige build hoor. Weinig op aan te merken.

CPU cooler heb je wel nodig. De K processoren zit helemaal geen standaard Intel cooler bijgeleverd namelijk.

Zelf werk ik regelmatig met de Noctua NH-U12S. Uitstekende cooler, niet heel dik, past qua hoogte en deze scoort goed:

pricewatch: Noctua NH-U12S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-08 15:12

Thomg

Aww yiss

Zou eerder voor deze gaan.
pricewatch: Thermalright Macho 120 Rev. A

Voor 32GB valt op zich nog wel motivatie te vinden, denk aan iets als ramcache, maar als je toch maar max dual channel hebt is 4x 8GB sticks niet iets wat ik aan zou raden, doe dan eerst 2x 8GB. Niet alsof je performance verliest.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-08 09:24
offtopic:
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp werkelijk sommige tweakers niet... zelfs als de TS zelf aangeeft wat die nou echt NIET wilt, dan zijn er nog mensen die hem/haar ervan proberen te overtuigen om het toch wel te doen en heb je ook nog eens mensen die zoals @ParaDroid2 die praktisch van je eisen om te vertellen waarom niet. |:( |:( Nee, hij MOET helemaal met geen enkel andere reden komen als die geen AMD wil. Sterker nog, dat hij als reden "daarom" gegeven heeft is al teveel want "ik wil geen AMD" is voldoende. De TS heeft geen vragen gesteld om hem te helpen tussen het maken van een keuze tussen AMD of intel, daar is hij heel duidelijk: dit wordt een intel rig en voor DIE intel setup vraagt hij om input... wat de reden is van waarom hij geen AMD wil is niet meer belangrijk en doet er niet toe.

ik snap dat niet, in het grootste deel van de threads kom je dit tegen, als de TS aan geeft dat die perse ryzen wil, eisen mensen verklaring waarom geen intel, en als de TS aangeeft dat die juist perse intel wil dan kom je dit soort taferelen tegen. |:( |:(

/einde rant

teddy270us wijzigde deze reactie 19-05-2017 12:06 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ParaDroid2
Wat is daar zo raar aan? Ik geef alleen maar aan dat er alle reden was om het wel een kans te geven. De reden 'daarom niet' klinkt namelijk als fanboyism en daar houden we op Tweakers niet van. Ondertussen is er al een reden gegeven en kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 21:59
Er wordt sinds Skylake geen stock koeler meer geleverd met K series processoren. Je zult dus een koeler moeten aanschaffen. Of heel hard blazen

Nycrea wijzigde deze reactie 19-05-2017 12:08 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voorgamers
quote:
Thomg schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:02:
Zou eerder voor deze gaan.
pricewatch: Thermalright Macho 120 Rev. A

Voor 32GB valt op zich nog wel motivatie te vinden, denk aan iets als ramcache, maar als je toch maar max dual channel hebt is 4x 8GB sticks niet iets wat ik aan zou raden, doe dan eerst 2x 8GB. Niet alsof je performance verliest.
Die Macho is wel erg dik. Moet wel passen op een mATX!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• teddy270us
wederom Off-topic en mijn excuses aan de TS voor de hijacking van je post
quote:
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:07:
Wat is daar zo raar aan? Ik geef alleen maar aan dat er alle reden was om het wel een kans te geven. De reden 'daarom niet' klinkt namelijk als fanboyism en daar houden we op Tweakers niet van. Ondertussen is er al een reden gegeven en kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Als de TS op 2 plekken duidelijk aangeeft dat hij een intel rig wil en dat dus alle input wat er komt alleen een intel machine moet betreffen, heeft de TS geen enkele verplichting om aan te geven waarom hij dat wilt, want het doet er niet toe, of het nou als "fanboyism" klinkt of niet. (Oh en trouwens, sinds wanneer spreek jij namens iedereen op tweakers? -- daar houden we niet op tweakers niet van)

Wat is er raar aan?
Hij wil een intel machine, hij vraagt of zijn setup zoals die is goed is, geeft aan dat die geen amd wilt, en jij zegt dat hij zal en moeten vertellen waarom. Want wat? Anders ben je niet bereid om hem te helpen? Maakt zijn redenatie iets uit in het geheel? Stel dat hij een mobo gekozen had die niet bij zijn cpu paste (qua socket)… wat maakt het nou uit welke reden hij geeft waarom hij geen AMD wilt. Stel dat hij een fanboy zijn, of juist niet en dat hij een tik heeft waardoor hij nooit iets koopt waar in de naam een A in zit, of hij heeft zoals hij het aangaf slechte ervaring heeft met AMD.. wat maakt het in het hele verhaal van “je mobo zal niet werken met die CPU” uit? Helemaal niets.

Wat is er nou raar aan dat iemand zegt: ik wil perse een Volvo kopen, omdat ik van Volvo hou, welke uitvoering zou het beste zijn? En dat ik kom zeggen: je MOET en ZAL een goede reden geven waarom je geen BMW wilt, want er is alle reden voor om naar een BMW te kijken. |:(

Hou toch op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Linxs
Ongelofelijk .... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ParaDroid2
Tja, het lijkt mij toch een hele terechte vraag. De mogelijkheid bestond dat TS in de veronderstelling was dat AMD niets voorstelde, wat de afgelopen 7 jaar het geval is geweest. Daarom vraag ik dat (en als ik dat niet had gedaan had iemand anders dat wel gedaan) en toen bleek dat TS een reden ervoor had. Dan lijkt het me helemaal prima. Echter, dit was niet te halen uit de startpost en het zou gewoon zonde zijn als iemand vanwege onvoldoende kennis een merk afschrijft. Dat is dan niet dwingen om een ander merk te nemen, dat is helpen, daar zijn we hier op het forum. En ja, dit is een forum waar je elke keuze moet onderbouwen, anders hoef je hier geen hulp te komen vragen.

Je analogie qua auto's gaat wat mij betreft ook niet op, aangezien je volgens mij niets gaat merken van welk merk er op je CPU staat, dit in tegenstelling tot een auto, die alleen al anders er uit ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-08 18:38
@ParaDroid2 Het punt is nu door meerdere tweakers gemaakt dat je op moet houden dus wij >:) als Tweakers hopen dat het hiermee is afgedaan.

TS wil Intel en dus koopt hij Intel, Intel is niet perse slechter dan AMD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik zei toch ook al dat TS een goede reden had gegeven ;) een i7-7700k is natuurlijk ook een enorm goede processor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-08 15:12

Thomg

Aww yiss

quote:
Nu ben jij de boeman, ik ben het wel volledig met je eens. 8)

Nou, druganov, heb je al wat keuzes gemaakt :+
Kunnen we misschien nog kijken of wat je nu hebt de 2k waard is :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Druganov
Ja nou uhh. ik weet niet echt meer of ik moet reageren op mijn topic aangezien het uitgegroeid is tot een algehele flamewar met aan de ene kant nutteloze comments, en daarop weer hele gegronde comments op de nutteloze comments (wat ik waardeer), maar waar ik nog steeds niet heel veel aan heb, als je begrijpt wat ik bedoel :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Druganov
quote:
Nycrea schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:07:
Er wordt sinds Skylake geen stock koeler meer geleverd met K series processoren. Je zult dus een koeler moeten aanschaffen. Of heel hard blazen
Kijk, DAAR heb ik wat aan, dankjewel. :*)

Ik was nog steeds in de veronderstelling dat een boxed cpu inc. cooler was, die zal ik er dus bij gooien. thanks!

Dankzij de tips van anderen in dit topic denk ik dat, ook qua ruimte in de kast (nee window is niet echt per se nodig maar meer voor de lolz) voor de pricewatch: Noctua NH-U12S ga.

Dan komt mijn setupje zo'n beetje op het volgende neer:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 353,01€ 353,01
1Asus ROG Strix Z270G GAMING€ 193,95€ 193,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 570,95€ 570,95
1Seagate Barracuda, 3TB€ 98,95€ 98,95
1Corsair Obsidian 350D Window€ 89,95€ 89,95
1Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart€ 10,17€ 10,17
1Noctua NH-U12S€ 55,90€ 55,90
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 49,99€ 49,99
1Razer Goliathus Speed Terra Edition Small€ 13,76€ 13,76
1G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ€ 197,-€ 197,-
1Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart€ 16,88€ 16,88
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Samsung 960 EVO 500GB€ 236,95€ 236,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.978,71

Druganov wijzigde deze reactie 19-05-2017 18:11 (84%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Druganov
quote:
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:08:
Tja, het lijkt mij toch een hele terechte vraag. De mogelijkheid bestond dat TS in de veronderstelling was dat AMD niets voorstelde, wat de afgelopen 7 jaar het geval is geweest. Daarom vraag ik dat (en als ik dat niet had gedaan had iemand anders dat wel gedaan) en toen bleek dat TS een reden ervoor had. Dan lijkt het me helemaal prima. Echter, dit was niet te halen uit de startpost en het zou gewoon zonde zijn als iemand vanwege onvoldoende kennis een merk afschrijft.
De zin in mijn openingspost "ondanks dat ik een systeembeheerder ben, ik heb wel echter al goed research gedaan en ik weet redelijk zeker wat ik wil." zegt niet genoeg blijkt.

Misschien had ik moeten zeggen "Ik werk al 20 jaar met Intel en AMD servers, vanaf lullige Supermicro's t/m IBM X3850's en Poweredge R910's" misschien dat de hele discussie dan achterwege was gebleven en er geen twijfel was geweest dat ik "onvoldoende kennis" had gehad... >:)

De reden dat ik dit (Zucht.. Intel) topic had geopend voor een Desktop advies omdat bovenstaande uiteraard niet betekend dat ik kennis genoeg heb om foutloos een knappe desktop in elkaar te schroeven, zoals b.v. niet wetende dat een Intel K niet meer met een cooler geleverd wordt.. daar hou je normaliter geen rekening mee als je een server van 50 ruggen besteld. 8)

Druganov wijzigde deze reactie 19-05-2017 18:24 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ParaDroid2
Als je een goedkoper z270 bord neemt, een SATA SSD en 3000 MHz ram, zou je zo'n 300 euro kunnen besparen, waar je direct een 1440p of 4k scherm van kunt kopen. Dit aansluiten op een simpel 1080p scherm is erg zonde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Druganov
quote:
Inrage schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:42:
Als je toch al zoveel jaren ervaring hebt met systemen, waarom heb je dan nog steeds niet ingezien dat 'toekomstbestendig' gewoon een illusie is en een drogreden om nu veel geld uit te geven?

...

Die SSD is ook echt veel te duur... je merkt daar echt zogoed als NIKS van tov een 'normale' SSD. Ook weer 'daarom' als reden geven... tja waarom vraag je dan advies? Misschien eens kijken naar een SSD only systeem, voor dezelfde prijs kan je 1TB SSD opslag nemen.

Is er ook een reden waarom je bijna 200 geeft aan een mobo?
Overclocken in 'de toekomst' is ook iets dat zelden of nooit gebeurt...

...

32GB RAM? Wut? en waarom zo'n dure versie, ook gewoon daarom?

...

Heb je die case al irl gezien? Vind het maar een lelijk ding, zeker met zo'n useless window...
Ik heb nog nooit zoveel negativiteit en drogredenen in een reactie gezien, dit neigt gewoon naar jaloezie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:24
quote:
Druganov schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:28:
[...]

Ik heb nog nooit zoveel negativiteit en drogredenen in een reactie gezien, dit neigt gewoon naar jaloezie.
Jaloezie? Moet niet gekker worden..

Jij opent een 'ik ben van plan 2000 euro over de balk smijten' draadje en vermomt het als advies verzoek.

Op het moment dat mensen dan terecht opmerken dat dit totaal overkill is en dat het voor minder dan de helft kan is dit jaloezie?

Misschien moet je je 2000 euro gewoon op de balie leggen bij Alternate oid, die weten vast wel raad met dit soort gevallen.. :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teddy270us
laatste post van mijn kant betreft dit :+
quote:
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:08:
Tja, het lijkt mij toch een hele terechte vraag. De mogelijkheid bestond dat TS in de veronderstelling was dat AMD niets voorstelde, wat de afgelopen 7 jaar het geval is geweest. Daarom vraag ik dat (en als ik dat niet had gedaan had iemand anders dat wel gedaan) en toen bleek dat TS een reden ervoor had. Dan lijkt het me helemaal prima. Echter, dit was niet te halen uit de startpost en het zou gewoon zonde zijn als iemand vanwege onvoldoende kennis een merk afschrijft. Dat is dan niet dwingen om een ander merk te nemen, dat is helpen, daar zijn we hier op het forum. En ja, dit is een forum waar je elke keuze moet onderbouwen, anders hoef je hier geen hulp te komen vragen.

Je analogie qua auto's gaat wat mij betreft ook niet op, aangezien je volgens mij niets gaat merken van welk merk er op je CPU staat, dit in tegenstelling tot een auto, die alleen al anders er uit ziet.
Wat jij niet wilt begrijpen naar mijn mening is het punt dat het dus helemaal geen terechte vraag is. De TS heeft al van tevoren bepaald binnen welke kader er gesproken mag worden/advies gegeven mag worden: een intel build, punt. en dan eis jij, notabene, dat hij uitleg geeft waarom hij geen amd wilt. Dus de TS geeft aan dat hij advies wil over A, B en C (hij wil een volvo kopen) dan eis jij dat hij eerst moet uit leggen waarom hij F, G en H niet wilt (een bmw kopen -- dus ja, de analogie gaat wel degelijk op, want de analogie ging over het feit dat iemand aan geeft dat hij het ene ding wilt, wilt besprekdaar en advies over wilt, en jij wilt dat hij uitlegt waarom hij iets waar hij geen advies over wilt en ook niet wilt, niet wilt ;) )

Het zou een kompleet andere verhaal zijn geweest, als hij helemaal niet had aan gegeven dat het perse een intel build moest zijn, dan was het terecht om te vragen: goh, waarom heb je intel gekozen ipv Ryzen? Nog berter, zelfs zoals het nu is was het ok geweest (alleen ok, maar zeker niet "terecht") als je gevraagd waarom hij geen AMD wilt... maar jij eist het. en dat is kul.

De keuzes die er toedoen moeten onderbouwd worden, niet dingen die er niet toe doen. Wat hij wilt doet er toe, wat hij niet wilt doet er niet toe, gezien je anders joost-mag-weten-hoeveel-regels moet typen waarom je elk andere processor niet wilt als je de een gekozen hebt. Heb je de ene PSU gekozen? voordat ik je help met je huidige build, vertel maar eerst waarom je de andere 1772 PSU's die op de site staan niet wilt. Te gek voor woorden.

@Druganov veel sterkte met je build :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ParaDroid2
Tja sorry, daar kan ik het niet mee eens zijn. We zijn hier op Tweakers, niet op een Intel forum. Als je dan n van de twee (niet 172, zoals bij de voedingen) merken voor een cpu zomaar afwijst, lijkt me toch dat daar enige uitleg bij hoort. Wil je dat niet, dan ga je maar naar een Intel forum.

Edit: excuses als het overkwam als dwingen, dat was niet de bedoeling. Dat komt ook doordat de reden daarom mijns inziens niet op Tweakers thuis hoort. Dan ben ik gewoon benieuwd wat de echte reden daar achter is. Ik vind het niet op Tweakers en DAA horen om zomaar dingen af te wijzen zonder een reden daarvoor te geven.

ParaDroid2 wijzigde deze reactie 19-05-2017 20:08 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.M
  • Niet online
quote:
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:18:
Ik zei toch ook al dat TS een goede reden had gegeven ;) een i7-7700k is natuurlijk ook een enorm goede processor.
Ts is jou helemaal geen reden verschuldig, anders hou je even op dit topic te vervuilen en ga je lekker verder in het topic van iemand die wel AMD kiest.

Edit: Inmiddels heb je het hele topic gekaapt en verpest, chapeau!
Juist dat hoort zeker niet op Tweakers thuis.

Mr.M wijzigde deze reactie 19-05-2017 22:18 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voorgamers
quote:
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:26:
Als je een goedkoper z270 bord neemt, een SATA SSD en 3000 MHz ram, zou je zo'n 300 euro kunnen besparen, waar je direct een 1440p of 4k scherm van kunt kopen. Dit aansluiten op een simpel 1080p scherm is erg zonde.
Wat betreft SATA SSD en werkgeheugen kan ik me hierbij wel aansluiten. Moederbord is er niet zoveel keuze voor Z270 mATX. Het is wel een erg mooi moederbord om te zien, oog wil ook wat ;).

Qua werkgeheugen. Als je het flashy wil kun je ook hiervoor kiezen:
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR

Corsair geheugen ook prima:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Geheugen wat je hebt gekozen is best prijzig voor denk ik zeer minimale meerwaarde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-08 15:43
quote:
Druganov schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:21:
[...]
Misschien had ik moeten zeggen "Ik werk al 20 jaar met Intel en AMD servers, vanaf lullige Supermicro's t/m IBM X3850's en Poweredge R910's" misschien dat de hele discussie dan achterwege was gebleven en er geen twijfel was geweest dat ik "onvoldoende kennis" had gehad... >:)
Sorry, maar dat zegt dus echt werkelijk niets en is ook de reden waarom ik nu reageer.

Stel mij er zelf vragen bij als je situaties van een server even los gaat extrapoleren naar een desktop en een compleet nieuwe architectuur. Ik heb ook negatieve flashbacks naar bepaalde Microsoft producten (ik noem het zelf mijn Daflagan periode) dat betekent niet dat ik alles negatief uit die stal benader of mijn kop in het zand steek.

Ik heb de voorbije 10 jaar enkel maar Intel processoren gehad maar ik herinner mij ook nog de Duron/Thunderbird/Athlon64 tijdperk (en dat is geen > 20 jaar geleden) waar ze echt kickass waren* Vraag mij af als je 20 jaar rondloopt op welk onbewoond eiland je toen precies zat dat dit je compleet is ontgaan.
quote:
De TS heeft al van tevoren bepaald binnen welke kader er gesproken mag worden/advies gegeven mag worden: een intel build
Als er echt iets is wat echt schreeuwt "tweaken" dan is het "wat er mag" en "kaders"... of overklokbare K processoren die je niet mag overclocken :+ Het zal aan mij liggen maar ik vind uw attitude enorm raar en pas triest.

Paste iedereen uw attitude toe dan is de wereld saai en grijs want je mag absoluut niets in twijfel trekken. /Intel vind dit leuk (verkochten ze waarschijnlijk nu nog altijd P4's)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Druganov
quote:
Grimmie187 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:36:
[...]

Jaloezie? Moet niet gekker worden..

Jij opent een 'ik ben van plan 2000 euro over de balk smijten' draadje en vermomt het als advies verzoek.
Sodeknetters, ik heb zojuist mijn eigen topic gerapporteerd van doe hem asjeblieft op slot. ik heb in tijden niet op een forum zoveel haat ontvangen eerlijk gezegd. ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf, niet iedereen natuurlijk die WEL een positieve bijdrage hebben geleverd, maar ik hoop dat de personen die dit topic verziekt hebben het weten, small chance i'm afraid. :(

Finishing words voordat ik echt nooit, maar dan ook echt nooit meer op GoT een topic open, and i quote from my TS:

Wat verwacht je van ons?
Of ik niet per ongeluk echt een stomme keuze heb gemaakt, tips waar het beter kan zonder dat het al te veel extra geld kost, en of het misschien stiller kan aangezien de desktop in de huiskamer komt te staan.

De enige serieuze reacties die ik heb gehad, en waar ik echt waar aan had, was, "let op er zit geen cooler meer bij een 7700k (Nycrea), dus die moet je zelf kopen", en" je kan goedkoper geheugen (Voorgamers) kopen". nogmaals bedankt voor dat. ;)

Dus NIET "koop AMD want dat is goedkoper", "Ik haat je want ik kan jouw geplande desktop niet betalen", "toekomstbestendig gewoon een illusie is en een drogreden om nu veel geld uit te geven" "Ik heb de voorbije 10 jaar enkel maar Intel processoren gehad maar ik herinner mij ook nog de Duron/Thunderbird/Athlon64 tijdperk (en dat is geen > 20 jaar geleden) waar ze echt kickass waren* "

Druganov wijzigde deze reactie 19-05-2017 21:53 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lars.ruiter
Beste mensen,
Ja misschien is het off topic maar ik wil het wel even kwijt.
Hoe lang kun je nog met deze discussie doorgaan? :/ Volgens mij wel eindeloos als ik het zo lees en begrijp. Kom op, wees verstandig en geef nu alleen nog maar passend advies.

Als jullie verder met elkaar willen discussiren daarover, maak dan een eigen topic aan en discussieer daar verder :O Laten we het hier netjes houden.

Ts: ik zou persoonlijk de HDD veranderen naar een Toshiba, HGST, of WD blue. Persoonlijk betere ervaring. Voorderest heb ik weinig meer op te merken op de lijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:
Goed, de voorkeur van TS is duidelijk. De overweging daarbij is duidelijk. TS heeft aangegeven waarom hij absoluut geen AMD wil. Wil je daar niet in mee, is dit niet je topic. Game on.

@Druganov voor het vervolg, hanteer even de optie om meerdere quotes in 1 post te gebruiken. Meerdere quotes achter elkaar leidt tot kicken van je topic, wat niet wordt gewaardeerd :).

• Madrox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-08 15:52

Madrox

Oh, Pharaoh!

Met overklokken valt er niet veel winst te halen en het stroomverbruik zal niet linear stijgen maar extra. Met deze snelheden is overklokken niet bijster interressant, zeker niet als je er de meerkosten tegenover zet.
Moederbord: hopla, algauw 50 a 100 extra. Koeling, vaak ook duurder. winst? Marginaal.

Zet je dat uit je hoofd, kan je heel anders gaan shoppen en een degelijk build bouwen, honderden euro's goedkoper, wat je ergens anders kan besteden. Iets wat wel direct zichtbaar is, zoals een luxere monitor bijv.

pricewatch: Asus ROG Strix B250G Gaming
Is ook een prima moederbord. Hou je zo 100 euro over voor andere zaken. Koeling hoeft dan ook echt niet meer dan 40 euro te kosten. Bespaar je ook 15 a 20 euro. Reden voor een M.2 ssd is er eigenlijk ook niet, kan goedkoper en ook dat kan je weer nuttiger besteden.

Offtopic: niemand kan iets opeisen of claimen. Wat niet wil zeggen dat er ook met geen woord gerept mag worden over iets waar jij geen voorkeur voor hebt. Heb zelf vooral ervaring met desktop AMD-systemen en die zijn in mijn geschiedenis niets slechter geweest dan de Intel-builds. En ja, ook ik was er vroeg bij.
Toch heb ik nu socket 1150, vooral vanwege de gaming performance. De Ryzen echter, is vandaag de dag een serieuze kandidaat. Natuurlijk wil ik mee in je topic, ongeacht je voorkeur.

Seagate is btw ook niet mijn ding, ben al 20 jaar trouw WD aanhanger en die hebben me doorgaans nooit in de steek gelaten, op een paar budget Greens na. Blue en Blacks hebben het hier altijd goed gedaan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• simplicidad
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-08 15:43
quote:
br00ky schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:03:
Modbreak:
Goed, de voorkeur van TS is duidelijk. De overweging daarbij is duidelijk. TS heeft aangegeven waarom hij absoluut geen AMD wil. Wil je daar niet in mee, is dit niet je topic. Game on.

@Druganov voor het vervolg, hanteer even de optie om meerdere quotes in 1 post te gebruiken. Meerdere quotes achter elkaar leidt tot kicken van je topic, wat niet wordt gewaardeerd :).
*knip* graag nu on topic. Dit kan je kwijt in andere subfora :).

br00ky wijzigde deze reactie 20-05-2017 11:18 (36%)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-08 21:42
Ik ben van mening dat de reden waarom er specifiek niet voor iets gekozen wordt (voor wat voor component dan ook) wel degelijk erg belangrijk is, wellicht dat diezelfde reden ook invloed heeft op de andere onderdelen.
Zonder te begrijpen wat jouw beweegredenen zijn kunnen we onmogelijk goed advies geven.

Als wij (de "adviseurs") denken dat een ander product beter bij jouw gebruik past en tevens een betere koop is (best buy), vind ik dat het onze plicht is dat te vermelden.
In de TS leek het er ook niet op dat er daadwerkelijk vooronderzoek was gedaan naar de verschillen tussen de gekozen 7700k en een Ryzen 5/7. Des te meer reden dit toch aan te kaarten.

Modbreak:
*knip* punt is gemaakt. Aan TS om daar iets mee te doen of niet. In herhaling vallen voegt daar dan weinig meer toe.

br00ky wijzigde deze reactie 20-05-2017 13:52 (26%)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor een 'misschien overklokken in de toekomst' is het wellicht verstandiger om nu niet overclockbare hardware te kopen, wat vaak goedkoper is, zodat je dat in upgrades kan steken tegen de tijd dat je wel wil overklokken, lijkt mij. :) Dan is een i7 7700K op zich niet zo heel erg nodig, of je moet dan ook daadwerkelijk de hogere clockspeeds e.d. nodig zijn, al lijkt me dat niet zo, eigenlijk.

[ Overwatch ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-08 21:51
quote:
Druganov schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:28:
[...]

Lees het zoals je zelf wil, ik ken je niet en heb geen enkele reden om jalours te zijn...
Al m'n opmerkingen waren bedoeld om je 'naar mijn inziens' een betere koop te brengen.
Als je enkel het advies leest dat je wil lezen dan is dat jouw probleem.
Maar ok, je gaat hier nooit geen topic meer maken, goed zo. Helaas zal je niet de laatste geweest zijn die eigenlijk geen advies wil maar toch lekker veel geld wil uitgeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0mcd
  • Laatst online: 07:40
De Gskill RAM sticks zijn zware overkill, als je 4x8 wilt kun je bijvoorbeeld ook :Of voor de epische looks en iets minder savings.Reden : 200 mhz extra geeft je nagenoeg geen extra performance (~2% in synthetische benchmarks). Kaby lake sweetspot zit op 2966 mhz.

Als je ook een beetje aan looks wilt denken, wat ik snap in je huiskamer en je hebt toch een window er in.
Neem dan van dat geld een mooie AiO koeler! Deze maken al lang niet meer zoveel geluid en geven je ook meer overclock potentieel wanneer je je daar aan wilt gaan wagen.

pricewatch: NZXT Kraken X62 (zonder AM4 support)

optioneel voor looks en wat stillere fans een iets duurdere 1080 :Toch zou ik je aanraden om ipv een 1080 voor een 1070 te kiezen, het performance verschil is niet zo significant dat je met de 1080 jaren langer mee kan.
voor looks :bang for your buck :Deze laatste heb ik zelf draaien op 2100 mhz boostclock op het moment. Blijft prachtig op rond de 63 graden hangen. wat een beest.

J0mcd wijzigde deze reactie 23-05-2017 17:15 (3%)

Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*