Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik vroeg mij of er mensen zijn met relatief goedkope alarmsystemen voor thuis. Ik heb wat research gedaan en ik heb het alarmsysteem van klik aan klik uit gezien en op Aliexpress ook wat alarmsystemen gevonden.

Wat ik minimaal zoek:
- bewegingsmelder draadloos
- alarm zelf
- afstandsbediening om alarmsysteem in.uit te schakelen
- deurmelder draadloos
- Informatie via een app voor iPhone bij alarm en om alarm in/uit te schakelen.
- Melding op telefoon als het alarm afgaat

Liefst ook een kastje wat bij de voordeur hangt waarmee je het alarm dmv een code uit kunt schakelen.

Klik aan Klik Uit heeft een beveiligingsset (1 deurmelder + 1 draadloze melder) Alset-2000 voor 150 euro en voor bediening met de app heb je de de 2000-internet-control-station nog nodig voor 130 euro.

Totaal dus 280 euro zonder 'kastje bij de deur'.

Op Aliexpress vond ik een set van Kerui, klik. Voor 53 euro, 1 deurmelder + 1 draadloze melder en kastje voor bij de deur en bediening via een app.

Iemand ervaringen met alarmsystemen via Aliexpress?

EDIT: op het forum las ik dit over Kerui: Kerui Alarmsysteem

Ik denk maar niet aan beginnen dus helaas :( beveiliging is schijnbaar crap :'(

[ Voor 6% gewijzigd door xenor op 30-05-2017 13:05 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 09:17
Ik heb zelf het klik aan klik uit systeem hangen en dat werkt in principe perfect. Als het alarm af gaat laat ik ook gelijk alle verlichting inschakelen.

Klein nadeel vind ik dat hij geen melding geeft op welke sensor er gemeld wordt terwijl hij de status wel kan controleren. Eigenlijk wil ik ook weten waar de melding heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 16:45
Zelf niet zo'n fan van klik-aan-klik-uit omdat het one-way is en niet heel erg betrouwbaar. Is de zipatobox niet een goed alternatief? https://www.domotica-blog.nl/post/zipato-guide-alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 14:05
Visonic is erg betrouwbaar en laag batterijverbruik van sensors. Misschien is dit iets voor je:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=15&t=11690

• xenor
_Piwi_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:41:
Zelf niet zo'n fan van klik-aan-klik-uit omdat het one-way is en niet heel erg betrouwbaar. Is de zipatobox niet een goed alternatief? https://www.domotica-blog.nl/post/zipato-guide-alarm
`

Ik heb hier kort naar gekeken maar welke onderdelen heb ik allemaal nodig om een eenvoudig alarmsysteem te installeren? Met de dingen die ik wens (zie start topic).

Het nadeel van het klikaanklikuit systeem vind ik dat ze niet zo'n kastje hebben voor bij de voordeur waar je de code mee in kan toetsen, (toch?)

[ Voor 13% gewijzigd door xenor op 24-08-2017 07:26 ]

-

• _Piwi_
xenor schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:23:
[...]

`

Ik heb hier kort naar gekeken maar welke onderdelen heb ik allemaal nodig om een eenvoudig alarmsysteem te installeren? Met de dingen die ik wens (zie start topic).

Het nadeel van het klikaanklikuit systeem vind ik dat ze niet zo'n kastje hebben voor bij de voordeur waar je de code mee in kan toetsen, (toch?)
Bijna de eerste hit op Google: https://www.domotica-blog.nl/post/zipato-guide-alarm

Je kunt i.i.g. zo'n kastje aan de muur hebben en het werkt ook met rfid druppels.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik heb al jaren woonveilig, bevalt. Je kan via marktplaats prima basis set krijgen (deur sensor, twee bewegingsmelder, basisstation en keypad (uit mijn hoofd)) voor niet al te veel geld.

Als je alleen maar bij 1 persoon meldingen op je telefoon (via de app) wilt zijn er verder geen kosten aan verbonden.

Be fast .... Be furious....

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er een beetje aan hoeveel fun je er zelf in wil stoppen, maar misschien is een combinatie met domotica leuk. Hierdoor kun je al snel dingen koppelen om het nog beter te maken. Zelf gebruik ik een HomeWizard, maar er zijn prima domoticasystemen genoeg op de markt.

Door deze koppeling komen dingen in beeld als:
- notificaties op je mobiel
- koppeling met IP camera's, waardoor je snapshots kunt maken als er beweging is / er een deur geopend wordt terwijl jij niet thuis bent
- Verlichting schakelen op het moment dat er beweging is / deuren open gaan
- Random of op tijd dingen schakelen als je niet thuis bent om zo het gevoel van activiteit te simuleren
- Rookmelders koppelen, zodat je ook direct een brandalarm hebt

Mijn HomeWizard werkt ook grotendeels met KAKU spullen. Op zich werkt dit wel goed, maar de manier van communiceren (one way 433Mhz) is iets kwetsbaarder. Bij mij werkt het altijd 100%, maar over grotere afstanden of in bepaalde situaties kan het wat moeilijker werken. Daarentegen is het spul heel goed betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:52
Ik heb zelf al enige tijd deze: https://www.bol.com/nl/p/...android/9200000052201158/

Van ETiger. Was voor mij een redelijk onbekend merk. Heb hem ook een maat van me aanbevolen en hij is er ook erg tevreden over. Inschakelen kan met afstandsbediening of op de kast zelf. Uitschakelen kan door middel van NFC RFID tag (krijg je erbij), afstandsbediening, app of op de kast zelf.
Zelf gebruik ik de app (en sms modus) niet maar deze zit er wel op.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 11:18
DonJunior schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:19:
Ik heb zelf al enige tijd deze: https://www.bol.com/nl/p/...android/9200000052201158/

Van ETiger. Was voor mij een redelijk onbekend merk. Heb hem ook een maat van me aanbevolen en hij is er ook erg tevreden over. Inschakelen kan met afstandsbediening of op de kast zelf. Uitschakelen kan door middel van NFC RFID tag (krijg je erbij), afstandsbediening, app of op de kast zelf.
Zelf gebruik ik de app (en sms modus) niet maar deze zit er wel op.
Ik heb geen ervaring met dit systeem, maar een minimum vereiste voor een alarmsysteem lijkt me dat de centrale en het bedieningspaneel separate units zijn (en bij voorkeur hangt de centrale in een beveiligde ruimte). Anders geef je het bedieningspaneel een flinke hengst als je binnen komt. Door de instapvertraging zal er dan nooit een signaal/alarm afgaan.

Het lijkt er hier op dat centrale en bedieningspaneel in 1 apparaat verenigd zijn

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
_Piwi_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:41:
Het alarmsysteem is niet one-way. Zou ook raar zijn voor de detectie. Tot nu toe betrouwbaar hier al een half jaar. Geen idee hoe lang jouw ervaring is door Het een niet betrouwbaar stempel te geven.

Daarnaast is de app natuurlijk een prima vervanging voor het kastje. Iedereen in huis die het nodig heeft heeft gewoon de app om het systeem in en uit te schakelen. En wie loopt er tegenwoordig niet met een smartphone.

[ Voor 18% gewijzigd door bvbal79 op 24-08-2017 19:42 ]

• _Piwi_
bvbal79 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:39:
[...]

Het alarmsysteem is niet one-way. Zou ook raar zijn voor de detectie. Tot nu toe betrouwbaar hier al een half jaar. Geen idee hoe lang jouw ervaring is door Het een niet betrouwbaar stempel te geven.

Daarnaast is de app natuurlijk een prima vervanging voor het kastje. Iedereen in huis die het nodig heeft heeft gewoon de app om het systeem in en uit te schakelen. En wie loopt er tegenwoordig niet met een smartphone.
Ik ken enkel de 433mhz systemen en die zijn niet twee-weg in ieder geval. Signalen kwamen vaker niet door etc. Mogelijk is dat tegenwoordig verbeterd maar dat heeft mij wel doen besluiten dat het voor simpele handelingen zoals verlichting prima is, maar het daar dan ook stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
_Piwi_ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Ik ken enkel de 433mhz systemen en die zijn niet twee-weg in ieder geval. Signalen kwamen vaker niet door etc. Mogelijk is dat tegenwoordig verbeterd maar dat heeft mij wel doen besluiten dat het voor simpele handelingen zoals verlichting prima is, maar het daar dan ook stopt.
Het alarmsysteem fungeert op 8xxmhz en is dus 2 weg en functioneert prima zeker icm met de ics2000. Ik denk dus dat je advies niet legitiem is bij deze vraag gezien ze uitgaan van een andere (niet correcte) veronderstelling van het KAKU alarmsysteem.

Daarnaast is er nog veel meer vernieuwd en begint het een mooie all in one systeem te worden met de ics2000 met ondersteuning van Zigbee (Hue, Ikea) en Somfy. Maar daarvoor verwijs ik je naar de andere topics.

[ Voor 21% gewijzigd door bvbal79 op 24-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
bvbal79 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:50:
[...]

Het alarmsysteem fungeert op 8xxmhz en is dus 2 weg en functioneert prima zeker icm met de ics2000. Ik denk dus dat je advies niet legitiem is bij deze vraag gezien ze uitgaan van een andere (niet correcte) veronderstelling van het KAKU alarmsysteem.

Daarnaast is er nog veel meer vernieuwd en begint het een mooie all in one systeem te worden met de ics2000 met ondersteuning van Zigbee (Hue, Ikea) en Somfy. Maar daarvoor verwijs ik je naar de andere topics.
Ik zit er steeds meer aan te denken om het alarmsysteem van klik aan klik uit aan te schaffen maar ik zit toch echt met 1 ding. Hoe geef ik de poetster (zonder smartphone) toegang tot het huis als ik aan het werk ben? Moet ik t alarm er dan afhalen? Waarom kan dat niet met gewoon een code aan de voordeur zoals bij elk ander traditioneel alarmsysteem ??

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Zenix

BOE!

Zenix in "Woonveilig huisbeveiliging" zoiets zou je ook kunnen nemen. Lekker goedkoop en makkelijk uit te breiden naar een groter systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Als je een beetje handig bent met electronica en computer kun je een heel eind komen met een Arduino en spul uit China. Ik heb zelf wel eens geknutseld met deurcontacten en een bewegingsmelder. Dan heb je voor een paar tientjes een prima alarmsysteem. Het moet dan wel bedraad, want zonder draad is het gewoon meteen duurder. Ik verkies draad i.v.m. het feit dat deurcontacten bijvoorbeeld open staan standaard, dus als een draad doorgeknipt wordt (of kapot gaat/is) dan wordt het alarm geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
xenor schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Ik zit er steeds meer aan te denken om het alarmsysteem van klik aan klik uit aan te schaffen maar ik zit toch echt met 1 ding. Hoe geef ik de poetster (zonder smartphone) toegang tot het huis als ik aan het werk ben? Moet ik t alarm er dan afhalen? Waarom kan dat niet met gewoon een code aan de voordeur zoals bij elk ander traditioneel alarmsysteem ??
Kan je via de ics-2000 niet een automatische regel instellen dat iedere donderdag tussen 8 en 12 uur het alarm eraf moet staan? oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
xenor schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Volgens mij kun je programmeren in de app welke periode het alarm er weer af moet gaan.

• xenor
Hmm, kan iemand daar uitsluitsel over geven? Waarom hebben ze niet gewoon van die druppels erbij? Dat zou toch veel eenvoudiger zijn, apart.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 18:19
Zou je op de KlikaanKlikuit Alset-2000 set ook stil alarm kunnen inschakelen?

Ik zit er niet zo op te wachten dat bij een vals alarm de hele buurt wakker schrikt. Ik wil het koppelen aan de ics-2000 zodat je dan wel de meldingen krijgt op je mobiel. Vervolgens is het idee via webcam(s) te kijken wat er aan de hand is en dan tegelijk al het licht in te schakelen. Evt. buren waarschuwen of een buurtberichtje via WhatsApp.

Desnoods zou ik natuurlijk ook de interne speakerkabel door kunnen knippen en hopen dat ie dan geen foutmelding geeft... De inbraaksensoren werken helaas alleen via de ics-2000 als er ook een alset-2000 is, dat heb ik namelijk al geprobeerd.
Pagina: 1