Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik lees erg positieve ervaringen over een Kerui alarmsyteem.
Met name van het type KR G19 die in onderstaande link is te vinden.

http://www.sprics.com/ker(...)system/kr-g19-hybrid

Ik denk eraan om dit systeem aan te schaffen, maar lees dat draadloze alarmsysteemen zijn te beinvloeden door gebruik te maken van een jammer. dus in ieder geval gebruiken in combinatie met bedrade PIR'retjes

Heeft iemand hier ervaringen met dit systeem ?

[ Voor 19% gewijzigd door Piet400 op 17-05-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Nee maar wel met een goed draadloos systeem hier. Van belang is de frequentie waar het op werkt. 434 is meestal in gebruik bij de goedkope sets, 868 mhz die de betere sets. 434 heeft meer last van storing, 868 is gereserveerd voor alarmsystemen.
Ligt allemaal aan wat je precies ermee wilt. Beste is in elk geval een aparte centrale, en daarbij losse keypads.
Het is wel van belang dat je je systeem kunt gebruiken zonder loze alarmen, en afgestemd op je behoefte.

Interessant leesvoer https://www.credexalarmsy...blog/alarmsysteem-kiezen/

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLD-010
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
@reyals Heb jij toevallig ervaring met de producten van Credex?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik heb toevallig vorige week de G19 besteld, vanuit professionele interesse. Ik ga dat ding eens van voor tot achter doorlichten, om te zien wat je allemaal niet kan ontdekken. Inderdaad kijken naar gevoeligheid voor jamming, maar ook naar andere zaken zoals encryptie, maar ook naar wat voor informatie dat ding eigenlijk weer naar huis stuurt.

EDIT:
Ik ben nog niet eens goed begonnen en ik zou nu al zeggen: laat die G19 lekker links liggen. Of als je persé dit goedkope ding wilt, gebruik dan de afstandbedieninkjes niet, maar houd't bij PIN invoer en/of de RFID tags. Kort samengevat: die remotes hebben geen rolling code, maar een hard-coded en simpel te klonen ID.

[ Voor 33% gewijzigd door Liegebeest op 01-09-2016 12:29 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Daar was ik weer!

Wat betreft het draadloze werk van dit alarmsysteem kan ik kort en bondig zijn: it's crap.
  • Geen rolling codes
  • Geen encryptie
  • Vatbaar voor replay attacks
  • En bewijsbaar te blokkeren met een Arduino van $7
Ik heb veel geleerd van m'n project en ben nog lang niet klaar :) Voor m'n RF-werk met de Kerui kan je hier terecht (links naar m'n eigen site).

* Replay attack
* Jamming

EDIT:
Ik zit eens op die Credex-site te lezen die werd aangehaald: "Helaas mogen de prijzen van Jablotron 100 niet online worden gezet."

Dafaque? :|

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 21-10-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb net je bevindingen doorgelezen.

Dat is wel fijn om te lezen als je net besteld hebt O-)
Ach, we zullen maar zeggen dat het a. niet te duur was en lag de verwachting niet al te hoog (want 433Mhz) en b. het 'afschrik-effect' is ook wat waard :+

Wat mij niet geheel duidelijk was;
Moeten de ID van de remotes bekend zijn om ze te kunnen replayen? m.a.w. moet er minimaal één keer communicatie zijn geweest?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt kerui alarm via gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Het alarmsysteem kan SMS versturen en een voorgeprogrammeerd nummer bellen.

De app is erg dom: een keuze in de app genereeert een SMS die je via de Messages app van je telefoon verstuurt naar het alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
bord4kop schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:05:

Wat mij niet geheel duidelijk was;
Moeten de ID van de remotes bekend zijn om ze te kunnen replayen? m.a.w. moet er minimaal één keer communicatie zijn geweest?
Stom dat ik deze vraag had gemist. Twee jaar na dato...

Wil je in een keer een commando sturen, dan moet je’m idd weten door eerst mee te luisteren. Je kan de boel natuurlijk ook bruteforcen door een script op een microcontroller door alle codes te laten cyclen, waarmee dan telkens een unlock wordt gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

dank voor je antwoord!

(inmiddels al wel ontdekt, maar toch! :*) )

| Security Management |

Pagina: 1