Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Avensis unlock/lock probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

weten jullie wat deze probleem is waardoor het komt

met mijn autosleutel om te openen unlock knop doet hij het wel en bagage knop om te openen
maar om te dicht doen lock knopje doet die het niet maar de lampje op sleutel als je op lock knopje drukt brand wel maar van de auto niet en hij gaat niet op slot weten jullie misschien hier meervan en degen deze probleem heeft ervaart
(alle 2 sleutel zelfde probleem)

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat zegt je garage?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Misschien een defect portierslot of sensor. Als de auto denkt dat 1 van de portieren niet gesloten is dan zal deze waarschijnlijk niet op slot gaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
@Mavamaarten ik ben nog niet naar de garage gegaan

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 19:46 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:40:
@Xander deze auto heeft geen parkeersensor
Ik heb het toch ook niet over een parkeersensor? :? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
@Xander ja sorry mijn fout ik weet niet of deze sensor heeft

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29

DarkSide

theres no place like ::1

Als je in de auto zit en je opent een deur krijg je dan een melding.(op de BC bijvoorbeeld)
De meeste, redelijk moderne, auto's hebben idd wel een sensor die weergeeft of een deur of klep openstaat.
En de meeste autos vertikken het idd de auto op slot te doen als de bestuurders deur openstaat.

Passagierdeur en achterdeuren open maakt niets uit.
Het is geen slecht idee om het even te controleren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ben bij garages geweest zij konden oorzaak/probleem niets vinden alles is goed aan auto
wat ze wel zeiden ga naar toyota dealer om de sleutel ter herprogrammeren

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Herprogrammeren lijkt me ietwat raar. Hoe zou de software op dat ding opeens veranderd zijn. Staat ingebakken op een chipje..

Ik zou eerder proberen of het vervangen van je batterij misschien werkt. Misschien stuurt ie een net te zwak signaal uit?

Verwijderd

Topicstarter
koektrommeltje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:42:
Herprogrammeren lijkt me ietwat raar. Hoe zou de software op dat ding opeens veranderd zijn. Staat ingebakken op een chipje..

Ik zou eerder proberen of het vervangen van je batterij misschien werkt. Misschien stuurt ie een net te zwak signaal uit?
batterijen ook zelf vervangen
maar kan het zijn dat me accu leeg was en heb met ander auto opgeladen accu maar nar half uurtje deed die het niets heb volgende dag andere accu gekocht zou het programmeringgeheugen van auto weg/gewist zijn
unlock/openen doet die het wel maar sluiten niet/lock

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Met googlen op 'avensis locking problem' kom je een stuk verder..

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Met fatsoenlijk geformuleerde zinnen met hoofdletters en leestekens ook...

Ik zie dat je daar een slechte gewoonte van hebt gemaakt op dit forum. Zou je de FAQ een keer in zijn geheel willen doornemen, inclusief het gedeelte over een goede topicstart en eigen inzet om het antwoord op je vraag te vinden?

[ Voor 65% gewijzigd door Tomatoman op 06-06-2017 22:35 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
Hoogstwaarschijnlijk de receiver van het signaal aan de kant van de auto.

Had een van de deursensoren defect geweest had de interieurverlichting ook niet gewerkt zoals je wilt en verwacht.

Doet de centrale vergrendeling vanuit de auto het wel? Dus als je op t knopje drukt dat ergens in de middenconsole gesitueerd is?

Verwijderd

Topicstarter
@Nico_GTR ik ga nog kijken morgen in de auto cv in de auto je bedoelt bij de bestuurderskant deur die je de portiers open en sluit

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Tja het kan van alles zijn... de deuren gaan wel op slot als je de sleutel gebruikt?

het kan namelijk zijn dat 1 van de deuren niet helemaal goed sluit en daardoor de rest ook niet wil sluiten met de afstandbediening.

Wat ook zou kunnen is een kapotte snelheidssensor (als je auto daarmee is uitgerust) die regelt dat de deuren niet geopend kunnen worden tijdens het rijden.

Of een kapotte ECU die het sluiten van de deuren regelt.

PS... probeer aub wat betere zinnen te formuleren, wat punten en komma's zou fijn zijn want het is bijna onleesbaar.

Verwijderd

Topicstarter
koektrommeltje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:18:
Met googlen op 'avensis locking problem' kom je een stuk verder..
ja dat weet ik ook maar is bijna zelfde wat ik gedaan hebt:
The obvious is to replace the battery in the remote. The only other problem it could be is a faulty keyless entry module or a faulty drivers side power door lock switch. Are there ever any issues with locking or unlocking the doors from inside the car? The keyless entry system unlocks all the doors through the master door lock switch so I would try to find a used switch and see if that fixes it. otherwise it will most likely need a keyless entry module. Is the keyless remote part of the key or is it separate from the key. If it is separate from the key then it is quite likely that is is a dealer installed toyota security system and those are very common for failing. I hope this helps

• Nico_GTR
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:40:
@Nico_GTR ik ga nog kijken morgen in de auto cv in de auto je bedoelt bij de bestuurderskant deur die je de portiers open en sluit
Centrale deurvergrendeling. ;) Het standaard knopje dat alle deuren sluit of opent in de auto zelf. Dus niet op de afstandsbediening.
Als dat knopje werkt is het de FM ontvanger die onder de antenne van de auto zit die stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:42:
Tja het kan van alles zijn... de deuren gaan wel op slot als je de sleutel gebruikt?

het kan namelijk zijn dat 1 van de deuren niet helemaal goed sluit en daardoor de rest ook niet wil sluiten met de afstandbediening.

Wat ook zou kunnen is een kapotte snelheidssensor (als je auto daarmee is uitgerust) die regelt dat de deuren niet geopend kunnen worden tijdens het rijden.

Of een kapotte ECU die het sluiten van de deuren regelt.

PS... probeer aub wat betere zinnen te formuleren, wat punten en komma's zou fijn zijn want het is bijna onleesbaar.
de deuren gaan op slot als ik de sleutel gebruikt, niet van de afstandbieding
als de ecu kapot is dan zou van de afstandbieding unjlock niet gaan openen.......

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:48:
[...]

de deuren gaan op slot als ik de sleutel gebruikt, niet van de afstandbieding
als de ecu kapot is dan zou van de afstandbieding unjlock niet gaan openen.......
Voor het sluiten zou een aparte ECU kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:49:
[...]

Voor het sluiten zou een aparte ECU kunnen zijn...
ja dat kan wel
zelf weet ik niet er van

Verwijderd

Topicstarter
Nico_GTR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:47:
[...]

Centrale deurvergrendeling. ;) Het standaard knopje dat alle deuren sluit of opent in de auto zelf. Dus niet op de afstandsbediening.
Als dat knopje werkt is het de FM ontvanger die onder de antenne van de auto zit die stuk is.
Centrale deurvergrendeling doet helemaal goed geen probleem ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook met toyota dealer gesproken via mail
deze zei:
Het kan de sleutel, computer of deurcontact zijn.
De sleutel programmeren is ook nog een optie maar vaak is dit niet het geval

• Nico_GTR
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:04:
ik heb ook met toyota dealer gesproken via mail
deze zei:
Het kan de sleutel, computer of deurcontact zijn.
De sleutel programmeren is ook nog een optie maar vaak is dit niet het geval
Dus sleutel openmaken en met een heeeeeel fijn soldeerboutje even alle contactjes aantippen. Als dat het niet oplost heb je nog maar 2 fouten over. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:56:
[...]

Dus sleutel openmaken en met een heeeeeel fijn soldeerboutje even alle contactjes aantippen. Als dat het niet oplost heb je nog maar 2 fouten over. ;)
als aan sleutel ligt waarom doet die unlock dan wel......

• MicGlou
Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:56:
[...]

Reservesleutel vertoont hetzelfde probleem volgens ts... het probleem kan bijna niet anders dan in de auto zitten.

Als het een contact in de deur zou zijn, dan zou de auto normaal gesproken ook niet sluiten met de sleutel...

• Nico_GTR
MicGlou schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Reservesleutel vertoont hetzelfde probleem volgens ts... het probleem kan bijna niet anders dan in de auto zitten.

Als het een contact in de deur zou zijn, dan zou de auto normaal gesproken ook niet sluiten met de sleutel...
True, ff vergeten!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ben naar de toyota dealer geweest, hij deed alles wat jullie zeiden cv deurvergrendeling/ fm ontvanger / sleutel programmeren nacontrole gedaan maar geen een van deze is de oorzaker.
de probleem was de bagage/achterklep is opengebleven, ging niet dicht waar door de lamp continu ging branden deze het stroomverbruik ging accu van de auto ook leeg afgelopen zondag
Pagina: 1