G4560 + gtx1050ti passief

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Ik heb een volledig passief systeem in elkaar gezet

cpu: Intel G4560
gpu: Gigabyte gtx1050ti mini
Mobo: MSI H110I
ssd: toshiba xg3 256Gb m.2
psu: corsair sf450
ram: kingston hyperX 16Gb ddr4
behuizing: Streacom DB4

In totaal 18 heatpipes en 4 tubes mx4 :P

Temperaturen zijn veel beter dan verwacht, idle cpu 38C gpu 30C max load cpu 65C gpu48C

Ik heb streacom en hdplex door elkaar gebruikt. Cpu is direct-die gekoeld 8)

Foto's volgen zodra ik 3 meer karma puntjes heb voor fotoalbum.

Laat me weten of jullie bepaalde tests willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit lijkt me meer iets voor in Het Show je Build! Topic.
Je kan gewoon foto's posten vanuit een image upload site a la Imgur, Tinypic etc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-05-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
stin00 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:58:
Dit lijkt me meer iets voor in Het Show je Build! Topic.
Je kan gewoon foto's posten vanuit een image upload site a la Imgur, Tinypic etc. :)
Hmm, daar staat toch echt duidelijk: Let op:
Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Maar wat wil je nu discuseren? Ik mis een beetje het nut van dit topic. En ziet er meer uit als een kijk mijn systeem topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
Dit was niet een standaard lego build wat de meeste systemen zijn, die heb ik ook maar die zou ik sowieso nooit posten.

Ik denk dat er maar heel weinig echt goed volledig passief werkende systemen zijn die op 1080p kunnen gamen. Het leek mij wel leuk om daar met geïnteresseerden ideeën over uit te wisselen.

Maar als dit meteen de houding is, ok ik hoef niet echt op deze site te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 12:42
raiju schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:27:
Dit was niet een standaard lego build wat de meeste systemen zijn, die heb ik ook maar die zou ik sowieso nooit posten.

Ik denk dat er maar heel weinig echt goed volledig passief werkende systemen zijn die op 1080p kunnen gamen. Het leek mij wel leuk om daar met geïnteresseerden ideeën over uit te wisselen.

Dat is natuurlijk een leuk idee, maar dat staat voor de rest nergens in een post van je en anderen kunnen niet ruiken dat je dat wilde. :P Mij lijkt het wel tof als zo'n topic er komt, maar dan moet je even een andere opzet maken dan alleen je eigen build showen en voor de rest weinig andere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gewoon z'n build showen in het show je build topic is toch ook al interessant? Ik ben wel benieuwd iig..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
raiju schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:27:

Ik mis een beetje diepgang. Zoals waar liep je tegen aan met de bouw. Wat waren de struikelblokken. En we hebben natuurlijk ook nog [Geluid] Het stille PC topic deel IV

En daar kan je natuurlijk naar hartelust discuseren over je passieve build.

/edit mierenneukermodus aan

Je voeding is semi passief.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 25-05-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
nee, voeding is ook volledig passief.

Maar dit is mijn laatse post hier, geen zin in mensen die alleen maar lopen te posten over hoe wel niet te posten ipv een community met hobbyisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23
Plaatjes zeggen meer dan woorden natuurlijk. Die kan je ook uploaden naar imgur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De Corsair SF450 is volgens mij passief tot 90w, daarboven gaat de fan langzaam draaien. Of je moet er iets aan gemod hebben, dat weet ik niet :)

Verder vind ik je reacties wat onnodig fel. Je moet het echt niet verkeerd opvatten, maar je openingspost is wat kort en roept niet echt een discussie op. Ik mis wat diepgang, foto's of een soort buildlog.

Er valt nu gewoon weinig te bespreken/discussiëren helaas. Het is momenteel 'dit is mijn systeem' en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
raiju schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Hmm, daar staat toch echt duidelijk: Let op: Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers.
Ja, en in Het algemeen beleid staat duidelijk: Mocht je een topic willen openen waarin je niet zozeer een probleem aankaart maar een bepaald onderwerp wilt bespreken, dan is het de bedoeling dat je een duidelijk beargumenteerde stelling of mening in je topicstart verwerkt zodat er discussie kan ontstaan.

Dat heb je niet gedaan en is al reden voor een slotje. Er is mogelijk ruimte voor een apart topic over passief gekoelde systemen, maar niet zonder goede opzet of als het anderzijds in strijd is met het beleid of de policy.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.