Toon posts:

winamp afspelen schokt met normaal werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een beetje zit te surfen en te tikken in windows xp/2000 dan stottert winamp met afspelen. Heeel irritant. Nu op het moment dat ik m topic aan het tikkn ben slaat ie elke keer over. En vaak als ik een icq berichtje binnenkrijg klinkt die ook helemaal verrot, alsof die stottert.
Erder gebruikte ik me onboard zound en had nergens last van, nu heb ik een soundblaster 128 pci, en nu doet ie zo irritant. alsje verder echt helemaal niks doet met windows dan stottert ie niet :?

Heeft iemand een oplosing hiervoor????
Ik word er een beetje gek van :'(

hij doet het zelfs met het bewegen van de muis.. aaargh

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Ligt enkel en alleen aan de SB 128 PCI. Ik heb ook altijd problemen gehad met die kaart. Ga je scrollen, hapert je mp3'tje weer... Ik zou zeggen, leg wat extra dukaten neer en haal een 1024. Die geeft namelijk niet van die problemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

hmmm keb zelf een SB 128 PCI maar ik ken de verschijnselen niet... :? Miescien rare instelling of lage memory buffer of eeuuhh iig ik hebt er geen last van...

Asus A7V
Athlon (net geeen gig proc)
256 Mb intern
19 Gb ata 100 Maxtor
Aopen DVD, Philips CD-RW
2 x 3com Ethernet 905 B
Asus 7100 AGP Nvidia
W2K
en een hele hoop andere zooi.... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Het valt me op dat er zo ontzettend veel mensen problemen hebben met geluidskaarten. Zijn het dan zo'n baggerdingen?

Ik zit nog steeds met m'n antieke SoundBlaster AWE64 ISA en die heeft me nog nooit in de steek gelaten, altijd geluid en nooit last van geschok oid.

Ik ga pas een nieuwe kopen als deze echt niks meer doet, want ik ben bang dat ik met een nieuwe alleen maar problemen krijg :P

Verwijderd

Topicstarter
buffer aanpassen in winamp helpt ook niks. Is echt irritant.....Die onboard had dat niet, maar deze klinkt op zich wel beter als de on-board, als je tenminste niet je muis of toetsenbord aanraakt :(

Verwijderd

Je kan proberen directsound plugin (zit er standaard bij) maar ik weet niet of dat helpt....

Verwijderd

heb ook een SB PCI 128, had het vroeger wel eens, zo gestotter, maar heb men PC nu al 1 jaar constant lichtjes ligge bijtweake, heb der geen last meer van, zelfs ni alsek een blue screen heb :D winamp draait altijd zonder probleme door, wat er ook gebeurt (crashes, hange, blue screen, hevige multitasking, games,...)

edit:// thread priority staat op normal bij mij

Verwijderd

gewoon je buffer wat groter maken met winamp en volgens mij is dan het probleem opgelost

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Heb een Live 1024 en soms hetzelfde probleem. Niet zo erg als bij jou, maar wel af en toe, dat een mp3'tje bv. klinkt alsof het 'slecht' gecodeerd is of dat de DAE van de cd-rom die hem geript heeft niet helemaal lekker was (niet echt een 'tik', maar een soort 'plop') :? :Y)

Erg iri, bv. inderdaad als je ICQ bij een berichtje up-popt (op-popt? :+). Heb er bij de standaard win2k drivers die herkend worden minder last van dan bij de Liveware 3.0 drivers van Creative, maar helemaal weg gaan doet het ook niet :(

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Heb er ook last van soms en heb ook een SB128 maar ga waarschijnlijk een Terratec DMX-X-fire 1024 kopen of een SB1024. Weet nog niet. :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 05 juli 2001 23:50 schreef rb338 het volgende:
Het valt me op dat er zo ontzettend veel mensen problemen hebben met geluidskaarten. Zijn het dan zo'n baggerdingen?

Ik zit nog steeds met m'n antieke SoundBlaster AWE64 ISA en die heeft me nog nooit in de steek gelaten, altijd geluid en nooit last van geschok oid.

Ik ga pas een nieuwe kopen als deze echt niks meer doet, want ik ben bang dat ik met een nieuwe alleen maar problemen krijg :P
Ik denk dat't er mee te maken heeft dat iedereen met problemen hier dingen gaat posten, en personen bij wie alles goed werkt dat niet doen.

Ik heb hier een TerraTec XLerate Pro (Aureal Vortex2) en 'n MSI K7T Pro 2-A (KT133), een combinatie die niet zelden problemen zou geven, maar ik heb nergens last van :+
Mij hoor je daar dus (bijna) nooit over.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
euhm, ff iets over het hoofd gezien. In windows 2000 doet ie het haast niet. dit was in windows XP RC1.
al het daar wel aan liggen. Nou maar hopen dat microshit deze build niet uitbrengt. Ik ebn al meer onvolkomeheden tegengekomen, Start menu dat na een tidjj werken harstikke sloom wordt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb hetzelfde probleem!

Ik heb nu de final van XP geinstaleerd en af en toe haperd het afspelen van mp3's. en het is gewoon tijdens normaal gebruik. In windoos 2000 heb ik hier helemaal geen last van.

mijn config:
AMD Athlon 800
MSI 6167 mobo
SB live 1024
256Mb ram

Aan mijn hardware kan het ook niet echt liggen denk ik.
heeft er al iemand een oplossing?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu dus ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 00:24:
Ik heb dit probleem nu dus ook.
Nog even verdere uitleg:

Heb zonet eens winamp 3 geinstalleerd, maar dat beviel me niet. Probleem is dat ik oude winamp alweer gedelete had, dus ik de nieuwere versie van winamp 2 installeren.
Maar nu slaat m'n muziek over wanneer ik iets doe, websites bezoek etc... Ik heb dit eerder gehad, maar op de een of andere manier had ik het later niet meer (weet niet meer wat ik toen gedaan heb).

Zelfde geluidskaart als de topicstarter... Win 98.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Experimenteer dan eens wat met bufferlengte, en probeer nullsoft waveoutput in plaats van directsound of andersom

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Allemaal al gedaan :{

Maar ik geloof dat ik ooit eens iets gedownload heb, maar dat moet dan bij de uninstall van winamp verloren zijn gegaan, dus ik weet niet meer wat het nou was...

Misschien moet ik maar eens formatteren

Verwijderd

control panel / sounds and multimedia / audio tab / bij Sound playback -> Advanced / Performance.
Daar hardware acceleration dicht zetten !
Heeft het bij mij steeds opgelost.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 23:43

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer de geluidskaartkaart eens in een ander PCI-slot.

Lijkt op een oud probleem:
Kijk hier eens: http://www.georgebreese.com/net/software/
En wel naar het kopje: ""PCI Latency" patch for VIA chipsets"

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Ik zal zo eens die site bekijken.

Maar hij slaat nu niet meer over, de muziek kraakt de hele tijd als ik aan het computeren ben (wanneer de compu meer dan een uur aanstaat... als ik reset kraakt ie niet meer... tot max. een uur dus)

:{

Verwijderd

Nog ff wat info:

Pci 128 bits Soundblaster bulk
AMD K7-1000
256 MB RAM
Geforce 2 MX400

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 09:38:
control panel / sounds and multimedia / audio tab / bij Sound playback -> Advanced / Performance.
Daar hardware acceleration dicht zetten !
Heeft het bij mij steeds opgelost.
Werkt niet helaas

Verwijderd

Opgelost na format :)
Pagina: 1