Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game + design desktop 1000-1200eur

Pagina: 1
Acties:

• kronaar
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-02-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
1) Gamen: goh ja geen nood aan 1440 of 60fps, maar wil wel van de huidige generatie ongelimiteerd zijn. Heb geen go-to game of genre per sé, maar geen strikte vereisten voor het type game dat ik speel.
2) Photoshop, Illustrator, Indesign -> RAM guzzlers als ik het goed voorheb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget: 1000-1200eur, give or take. Zou nog alle randapparatuur moeten kopen ook. Heb nog serviceable keyboard etc maar zou die liever ook vervangen. Zoek ook een 24inch+ scherm, nog eens bereid 2-300 daarvoor te leggen. Keyboard + muis zoek ik iets neutraals: geen gaming ledlampenwinkel - iets strak design. Liefst klein, minimalistisch, hoeft geen mechanisch KB te zijn. Chicklet-achtige laptop keyboards bvb zou de vriendin wel apprecieren :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Niks!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
16GB RAM voor al mn grafische rommel. Geen bijzondere noden daarbuiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Goh was aan het schipperen op Ryzen, maar truth be told neem ik liever geen risico. Intel lijkt, voor mij, de way to go. Nu denk ik ook dat mijn gebruik (grafisch + gaming) niet altijd gaat baten bij multi-core (of thread?) en dus ook minder baat bij Ryzen (denk ik te verstaan). Daarom aan het kijken naar een recente i5 met hoge clocksnelheid. Ik begrijp dat er de verwachting is dat de prijzen van 1070 zouden gaan dalen als AMD met hun nieuwe release afkomen, maar ga er niet op zitten wachten, wil dit ding nunununu (heb al met Ryzen afgewacht en uiteindelijk had ik dat beter niet gedaan).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Indien mogelijk liefst zo'n klein mogelijke form-factor. Woonst is niet groot en een kleine behuizing is een dikke plus. Om zelfde reden ben ik bereid wat meer te leggen voor het geluidsniveau in te perken, al had ik graag voorstellen daaromtrent apart gezien (zodat ik kan afwegen of de prijs het me waard is - heb er geen idee van).

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zou er liever me niet zelf mee bezighouden. Denk dat ik er gewoon de tijd niet voor zou vinden om het uit te zoeken en toe te passen. Niet bijbetalen voor overclockable componenten dus.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou graag alle componenten in één webshop kunnen aankopen, eventueel laten assembleren daar. Dat gaat wellicht ten koste van optimale prijzen, maar het zij zo. Gemak is een grote vereiste aldus :)
Ik heb geen nood aan een mooie kast of componenten. Ik wil geen window om naar mn koeling te kunnen kijken. Hij komt toch onder de bureau, uit zicht.
Waar ik bijzonder hulp bij nodig heb: ik heb een idee van processor/graka (adv het lezen van andere topics en prijs), maar weet bvb niet welke mobo's daarbij compatibel zijn, welke onderdelen kunnen profiteren van snellere RAM, hoe een sterke voeding ik nodig zal hebben.... Dus ik baseer me op wat core ideeën, maar ik heb geen idee hoe het te vervolledigen.
Als jullie ideeën hebben om het kleiner te krijgen, stiller te krijgen, dan ben ik "all ears" om CPU, graka etc aan te passen.

Hieronder dus een eerste aanzet - meningen omtrent graka veronderstel ik dat een aantal de RX580 gaan aanbevelen: ik weet niet wat beter geschikt is voor mijn noden? Afhankelijk daarvan dan een compatibel mobo...

Alvast dank!!!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 229,15€ 229,15
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 61,50€ 61,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,50€ 141,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,15

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 314,82€ 314,82
1MSI B250I Pro€ 91,95€ 91,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 61,50€ 61,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 106,95€ 106,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,22

De i7 omdat die soms nog wel eens meerwaarde heeft bij gaming ten opzichte van een i5. In Battlefield games bijvoorbeeld. Mocht je bij je programma's multithread nodig hebben dan zit dat goed en de single core van deze chip is ook niet misselijk.
Nog wat geld over om eventueel SSD's en HDD's te kopen als je die nog niet hebt. Een processorkoeler kan voor de stilte, maar voor temperaturen hoef je het waarschijnlijk niet te doen.
Suggestie:
pricewatch: be quiet! Pure Rock

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ga gewoon beargumenteren waarom je dus wel voor een Ryzen moet gaan. ;)

Ten eerste zijn er al games die gebruik maken van meer dan vier cores. Het bekendste/beruchtste voorbeeld hiervan is BF1, de game die een i5 maximaal belast bij de MP. Dat vertaald zich met name in framedrops, zeer irritant. Nu is natuurlijk niet elke game BF1, maar de BF titles zijn de laatste jaren wel indicatief gebleken over wat je kan verwachten. Ze zijn zwaar, maar ook zeer goed geoptimaliseerd en toonaangevend.

Kijk je dan naar wat een 7700k @5ghz voor loads verwerkt, dan is dat niet best. De CPU zit al bijna aan zijn limiet. Een nog zwaardere game dan BF1 zal een bottleneck gaan vormen. Jij wil nu een langzamere CPU pakken, zonder de extra threads van de 7700k. Die loopt gewoon op een limiet. Nu is dit met een GTX1080, en zijn de GPU loads iets minder met een langzamere GPU, maar niet zoveel dat je die vier threads weg kan denken. Ondertussen heeft een Ryzen 7 nog belachelijk veel ruimte over, een Ryzen 5 1600 is daar niet anders in.
YouTube: Ryzen 1700 vs i7 7700K | An Unbiased Look at Benchmarks

Het wordt ook weergegeven in reviews. Kijk naar het verschil in minimale framerates met weliswaar een iets lager geclockte i5 7500 en Ryzen, ten opzichte van een paar frames average. Hoge average frames zijn natuurlijk leuk, maar veel stabielere framerates zijn veel beter. ;)
http://www.gamersnexus.ne...fading-i5-argument/page-4

Ook is Intel gelimiteerd qua overclocking van zowel de CPU, als RAM. Je moet een Z bordje kopen om je RAM te overclocken, anders zit je op 2400mhz en niks meer dan dit. Dat is belangrijk, omdat Intel CPU's ook baat hebben bij sneller werkgeheugen, net zoals Ryzen. Zie:
YouTube: The TRUTH about RYZEN 5 and FAST RAM
YouTube: Does Ryzen Really Need Fast Memory? Guide for Gamers

Als laatste zal je gezien je budget en begrijpelijke wens om nu een systeem te bouwen, met een RX580 of een GTX1060/70 gaan werken. Ook zal je op een 1080p scherm uitkomen gezien je budget. Op deze resolutie, met dergelijke GPU's maakt het bijna tot helemaal niks uit of je een i5 7600 hebt of een R5 1600. Zeker als je die 1600 gewoon naar 3,7ghz overclocked. Dat is niet bepaald moeilijk om te doen. Het hoeft ook niet voor gewenste prestaties, maar het kan. Ondertussen heb je wel 50% extra cores/threads tot je beschikking, zonder meerprijs, die games nu al gebruiken, met name om stabielere framerates te produceren. Later zullen deze gewoon noodzakelijk gaan worden, en dan ben je blij dat je ze toch hebt.

In conclusie zou ik dus willen stellen dat je juist een risico neemt door nu voor Intel te kiezen. Het moge duidelijk zijn dat er games zijn die een nieuwe i5 al maximaal belasten. Dat belooft weinig goeds voor de levensduur van je CPU. Een 7700 kopen voor €320 om dit probleem op te lossen is vrij onzinnig. Het is een behoorlijk dure CPU, die ook niet vrij is van problemen, en het fundamentele probleem niet oplost, namelijk de vraag naar meer cores voor enige toekomstvastheid. De clocks van een 7700 zijn ook niet indrukwekkend. Voor het geld kan je dan beter een Ryzen 5 1600X kopen, en deze niet overclocken. Is ook nog eens goedkoper.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11

Squats

Wereldreizende tweaker

Syseemtijd:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 225,90€ 225,90
1ASRock AB350M Pro4€ 84,45€ 84,45
1Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5€ 260,43€ 260,43
1Seagate Barracuda, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define Mini C€ 78,-€ 78,-
1Dell S2415H Zilver, Zwart€ 170,51€ 170,51
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,95€ 19,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,14

Uitleg:
Ryzen 1600, komt moet koeler, geweldige prestaties voor het zachte prijsje _/-\o_
moederbord is prima voor wat je doet, je kan absoluut naar 3.7ghz klokken zonder problemen
RX580, goede prijs/performance, lukt je makkelijk om alles op 1080p te maxen
1TB harde schijf, seagate is inmiddels met zn nieuwe lijn een stuk beter geworden, en gewoon heel goed qua prijs/prestatie
Define mini C is een erg stille, mooie kast die niet te duur is en komt met twee casefans, niet zo klein als een nano S, maar helaas zijn er nog niet genoeg itx bordjes verkrijgbaar behalve die van biostar voor am4.
Dell monitor, niet 1ms responstijd, maar wel een redelijk kleuraccuraat ips scherm wat goed is voor design.
windows OEM, nouja je hebt een os nodig, kost je 20 euro.
16gb ram, je klokt waarschijnlijk naar 2933mhz, die 67mhz naar 3ghz is verwaarloosbaar...
CX450m, niet de mooiste voeding, maar dichte kast... dus wat maakt het uit, niet de beste op piekbelasting maar dat haal je toch niet.
850 evo is gewoon een super snelle SSD, heb er zelf ook een, start binnen 14 sec op tot aan bureaublad.

Heb hierbij alleen niet gekeken naar welke webwinkels het zijn ivm prijzen, maar als je een keer een vrij zondag middagje hebt is het best ontspannend om te doen :D
Deze prijzen zijn waarschijnlijk zonder verzendkosten, maar waarschijnlijk hou je nog wel geld over voor een toetsenbordje en een muis! ;)

PS: @DaniëlWW2 ik had het niet beter kunnen zeggen, dus ga nou maar gewoon voor ryzen haha 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Squats op 27-05-2017 10:09 ]

Bericht ontvangen uit China

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou een paar dingetjes aanpassen. ;)

Qua mATX bordjes is dit een heel aardige. pricewatch: MSI B350M PRO-VDH
Voor de GPU, tja, alleen deze is nog leverbaar... pricewatch: Asus DUAL-RX580-O8G
Voor de SSD kan je beter pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB pakken, want extra capaciteit.

Als laatste zou ik absoluut een freesync scherm pakken als je toch een AMD GPU koopt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11

Squats

Wereldreizende tweaker

Vrijwel helemaal mee eens, moederbord was gewoon een educated guess, heb zelf goede ervaringen met pro4 series van asrock dus van daar, maar kan uiteraard ook een andere worden ;)

Voor de gpu zou je ook kunnen kijken naar een 480 en die met msi afterburner of dergelijke iets harder pushen en dan heb je vrijwel een 580, helemaal als je m iets goedkoper kan krijgen of kijk even op v&a :D

SSD, het is of iets sneller met 250 of iets langzamer met 25 gb meer. Ik kan zeggen (ik heb beide in twee aparte systemen, met dezelfde programmas met opstarten, ookal zal het niet helemaal gelijk zijn) de 850 evo is toch net wat sneller met opstarten en dergelijke, en sinds je het meerendeel toch opslaat op je HDD, kan je het overwegen. Maar dat sluit niet uit dat de mx300 toch net iets meer ruimte heeft die je wat minder bekneld mocht je veel dingen op je C: schijf opslaan. Dus het is iets meer storage of iets snappier (beide zijn goed btw)

En ja, freesync is geen prijs premium ala gsync dus het doet geen kwaad om te hebben, en is best handig :D

Bericht ontvangen uit China

• kronaar
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 228,-€ 228,-
1MSI B250I Pro€ 93,21€ 93,21
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 479,90€ 479,90
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,-€ 62,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,-€ 23,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.352,91

Heb me toch weer naar het intel kamp laten sleuren en heb dit samengesteld, vooral op basis van het feit dat al deze componenten bij Alternate beschikbaar zijn.

Ze hadden wel die Corsair CX450M voeding niet, dus weet niet of de 550 een goed alternatief is, of eerder overkill?

Qua hitte/stilte: extra processor koeling, is dat wenselijk? Ik heb hier een vrij cheapo be quiet erbij gepakt...
Ook in deze kast: plaatsing van videokaart vs voeding: zijn er betere combo's tssn graka en voeding voor betere koeling?

Met deze setup weet ik ook niet welke schermgrootte (24 of 27inch?) en resolutie (1080 vs 1440p) haalbaar is. Wat raden jullie aan?

Almost! _/-\o_

Verwijderd

De RM550x is nogal lang voor de Nano S. In die behuizing wil liever een voeding die niet langer is dan 14 cm. De Corsair TX550M V2 is dan een beter alternatief.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
i7 7700k voor puur gaming
i5 is de domste keuze die je nu kan maken
Dus als je budget het niet toelaat gewoon voor de ryzen 1600 gaan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Om te beginnen, koop nou een Ryzen hexacore CPU. Geen enkele i5 is interessant vergeleken met Ryzen en de 7700k is veel te duur, voor weinig extra prestaties.

Verder kan je met een GTX1070 wegkomen met 1440p. Je budget is alleen €1000-€1200, en daar kan je eigenlijk geen GTX1070 van betalen.

• kronaar
Bon als het dan toch Ryzen moet zijn: hier op basis van Squats zijn suggestie. Echter, daar zat nog een scherm bij dus heb nog wel ruimte om hier wat duurder te gaan. Zou zonder scherm tot 1500eur willen gaan. Waar zou ik hier nog meer power en/of silence kunnen uithalen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1ASRock AB350M Pro4€ 84,65€ 84,65
1Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5€ 321,50€ 321,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 46,78€ 46,78
1Fractal Design Define Mini C€ 78,-€ 78,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 118,95€ 118,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.005,83

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
In elke bench loopt de 7700(k) rondjes om alle Ryzen processoren in gaming en hij blijft aangeraden worden 8)7 . Heck zelfs de i5 7600(k) is een betere keuze voor gaming. Dus nee je MOET geen ryzen.

@kronaar De RX580 is zeer oninteressant op dit moment. Hij is veel te duur en zeer slecht leverbaar.
Betaal 100 euro meer voor een 1070 of zelfs 150 euro voor een 1080. Als je budget naar 1500 euro gaat zou ik voor zoiets gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 308,46€ 308,46
1MSI H270 Gaming M3€ 121,44€ 121,44
1KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB€ 534,51€ 534,51
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 54,95€ 54,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,50€ 79,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.475,30