(weer) Een nieuwe receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor degene die het drama-verhaal van m'n receiver nog even willen lezen : Receiver RMA, winkel sloopt receiver... wat nu?
Kort samengevat : Ging kapot, heeeel lang kwijt geweest door problemen met de verkopende partij en nu hij net een maand terug is begint ie weer issues te vertonen.
Op zoek naar een nieuwe dus.

Ik zoek een?
Een receiver om mijn speakers & tv aan te sturen.

Wat is je budget?
Budget staat niet vast maar zal ergens tussen de 0-700 liggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik vind Marantz mooi spul (qua design) maar ook Onkyo kan k prima waarderen. Tussendoor ook nog een Sony gehad en dat werkte ook prima, al merkte ik wel dat die beduidend minder instelmogelijkheden had.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb een Xbox One, PS4, Sonos Connect, Intel NUC als mediaspeler met Kodi & Ziggo Horizon box aangesloten aan m'n receiver. Aan de andere kant van de receiver zit een LG 65EF950V televisie aangesloten.
De receiver moet dus in staat zijn om 4K, HDR & 3D door te kunnen geven.
Aangesloten op de receiver qua speakers is een Jamo 606 HCS 5 (2 vloerstaanders en 2 boekenplank speakers achter) en een SVSound SB-1000 subwoofer.

Online kom ik van alles tegen, zo zag ik bijvoorbeeld de pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart tegen, maar aangezien die niets specifiek vermeld over 3D vraag ik me af of dat goed zal gaan.
Als iemand hier goede tips en/of ervaringen heeft met bepaalde merken/types dan hoor ik dat heel graag :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:49

page404

Website says no

Is 3D een eis dan? gaat dat over 3D icm HDMI passthrough?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:08:
Is 3D een eis dan? gaat dat over 3D icm HDMI passthrough?
M'n TV heeft 3D support, dus als ik dan toch moet zoeken naar een nieuwe receiver, dan het liefst 1 die ook met 3D overweg kan. Ik weet alleen niet of een receiver dat specifiek hoeft te supporten, aangezien het gewoon side by side beelden zijn die de tv over elkaar heen legt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:49

page404

Website says no

DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:09:
[...]

M'n TV heeft 3D support, dus als ik dan toch moet zoeken naar een nieuwe receiver, dan het liefst 1 die ook met 3D overweg kan. Ik weet alleen niet of een receiver dat specifiek hoeft te supporten, aangezien het gewoon side by side beelden zijn die de tv over elkaar heen legt..
Volgens mij moet ie gewoon een minimale HDMI versie hebben, 1.4 geloof ik. Dat hebben de meeste receivers volgens mij wel. En ik las iets over een high speed HDMI kabel. En ik maar denken dat die dingen wel een keer universeel zijn 8)7

Heb je al eens bij de koopjeskelder van Correct gekeken? Staat bv een mooie Cambridge van 800€. Oh crap, net boven budget :P
Ik zou wegblijven van Harman Kardon, lees overal dat dat merk de laatste jaren hard achteruit is gegaan. Beter een Onkyo of Marantz dan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Volgens mij moet ie gewoon een minimale HDMI versie hebben, 1.4 geloof ik. Dat hebben de meeste receivers volgens mij wel. En ik las iets over een high speed HDMI kabel. En ik maar denken dat die dingen wel een keer universeel zijn 8)7

Heb je al eens bij de koopjeskelder van Correct gekeken? Staat bv een mooie Cambridge van 800€. Oh crap, net boven budget :P
Ik zou wegblijven van Harman Kardon, lees overal dat dat merk de laatste jaren hard achteruit is gegaan. Beter een Onkyo of Marantz dan.
Ah, ja dat zou ook kunnen inderdaad. Ik zal die koopjeskelder van Correct eens checken. Leuk dat Cambridge ding, maar ik lees vooral dat ie bloedheet word, das niet handig in m'n audio-meubel :(
Ik kwam net ook dit nog tegen : pricewatch: Denon AVR-X1300W Of het grote broertje de x2300w. Die hebben alles wat ik nodig heb. Maar vraag me dan toch af of ik met die 1300w uit zou komen qua vermogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
http://www.onkyousa.com/P...m=TX-NR646&class=Receiver

En achter

HDMI Support for 3D, Audio Return Channel and CEC

Staat een vonkje. Dus hij zou 3D aan kunnen. Mijn stiefvader heeft de rx 646. En bevalt hem prima. Hiervoor had hij ook een onkyo die had allleen na 4 jaar een HDMI board probleem. Dit is uiteindelijk gewoon onder garantie van Onkyo binnen enkele dagen gefixt. Maar kreeg ook een nieuwe 4K TV. En vond wel dat hij HDMI 2.0 verdient had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om te zeuren hoor, maaruh, is dit niet gewoon een kwestie van de juiste vinkjes aantikken in de pricewatch?

Je hebt geen gekke eisen en niet het budget om heel erg exotische dingen aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firebird1562
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ik heb de yamaha RX-V579 , perfecte receiver

https://europe.yamaha.com...s_amps/rx-v579/index.html

hiervoor 2 x een onkyo gehad maar elke keer problemen met het hdmi board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
firebird1562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:01:
ik heb de yamaha RX-V579 , perfecte receiver

https://europe.yamaha.com...s_amps/rx-v579/index.html

hiervoor 2 x een onkyo gehad maar elke keer problemen met het hdmi board
Dat maakt mij inderdaad ook wat huiverig voor Onkyo, de problemen met de HDMI boards (samen met het oer-oude design van het on-screen menu en zo). Die Yamaha ziet er tof uit.
Weinig ervaring met Yamaha. Ik ga me er eens op inlezen :) Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Heb zelf een Onkyo 2e hands gekocht. Kreeg ook in notime het HDMI board probleem. Maar was binnen 2 weken opgelost door Onkyo zonder enige kosten.

Dus dat lijkt me niet echt een issue. Al blijven de andere redenen natuurlijk gewoon staan.

Elke receiver die voldoet aan je eisen is IMHO prima. Dus inderdaad in de pricewatch aanvinken wat je nodig hebt en dan kijken naar de prijs en/of design. En in jouw geval waar je hem besteld :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 23-05-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik weet niet hoe futureproof je wilt zijn, maar misschien is het handig om nog wat langer te wachten? Afhankelijk of je de features van de nieuwe HDMI standaard wilt gebruiken. Denk o.a. aan game mode etc.

nieuws: Hdmi 2.1 krijgt ondersteuning voor 8k/60, dynamische hdr en Game Mode...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:09:
Heb zelf een Onkyo 2e hands gekocht. Kreeg ook in notime het HDMI board probleem. Maar was binnen 2 weken opgelost door Onkyo zonder enige kosten.

Dus dat lijkt me niet echt een issue. Al blijven de andere redenen natuurlijk gewoon staan.

Elke receiver die voldoet aan je eisen is IMHO prima. Dus inderdaad in de pricewatch aanvinken wat je nodig hebt en dan kijken naar de prijs en/of design. En in jouw geval waar je hem besteld :Y)
Haha thanks. Ja, ik kan prima een lijstje uit de pricewatch vissen, maar de vraag blijft nog steeds waar ik nou goed aan doe qua minimaal vermogen voor een versterker met de aangesloten speakers. Ik heb daar helaas gewoon te weinig kaas van gegeten om dat te kunnen bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Dat maakt mij inderdaad ook wat huiverig voor Onkyo, de problemen met de HDMI boards (samen met het oer-oude design van het on-screen menu en zo). Die Yamaha ziet er tof uit.
Weinig ervaring met Yamaha. Ik ga me er eens op inlezen :) Thanks!
Die problemen zijn met de oudere series en inmiddels allang opgelost. Net zoals de verouderde menus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Haha thanks. Ja, ik kan prima een lijstje uit de pricewatch vissen, maar de vraag blijft nog steeds waar ik nou goed aan doe qua minimaal vermogen voor een versterker met de aangesloten speakers. Ik heb daar helaas gewoon te weinig kaas van gegeten om dat te kunnen bepalen.
Zoals ik al zei, je hebt geen exotische apparatuur. Neem iets vergelijkbaars wat je had en dan ben je klaar. Zo ongeveer iedere vergelijkbare receiver zal voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb een X2200W, maar in de 5 jaar hier voor 2 Onkyo's, een Marantz en een Pioneer in bezit gehad.

De Onkyo's waren beide fijne apparaten: gemakkelijk in te stellen, prima OSD en het belangrijkste; qua geluid dik in orde. De Marantz SR7002 vanwege zijn beperkte hoogte gekocht om de eerste Onkyo (TX-SR506) te vervangen, bediening redelijk te noemen, geluid wat vlakker maar zeker voldoende.

De Marantz ivm overstap naar 4K LCD vervangen door een Pioneer; nooit weer. Firmware bugs, 4K weergave viel met regelmaat uit, standby passthrough werkte vaak niet. Heel vervelend apparaat. Na de zoveelste keer subiet een nieuwe Onkyo gaan halen op zondagmiddag. Tweede uitstekende ervaring met Onkyo TX-SR535). Ben overgestapt op de Denon X2200W met overstap naar HDR OLED en Atmos.

De Denon is de eerste waar ik echt verliefd op ben. Fijne bediening, blaast me van de bank en doet het heel goed in combinatie met mijn KEF E305 + 2. Regelmatige firmware updates waarin ook de beloofde nieuwe surroundformats beschikbaar zijn gemaakt. Koop een X2300W is mijn advies :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:21:
Ik heb een X2200W, maar in de 5 jaar hier voor 2 Onkyo's, een Marantz en een Pioneer in bezit gehad.

De Onkyo's waren beide fijne apparaten: gemakkelijk in te stellen, prima OSD en het belangrijkste; qua geluid dik in orde. De Marantz SR7002 vanwege zijn beperkte hoogte gekocht om de eerste Onkyo (TX-SR506) te vervangen, bediening redelijk te noemen, geluid wat vlakker maar zeker voldoende.

De Marantz ivm overstap naar 4K LCD vervangen door een Pioneer; nooit weer. Firmware bugs, 4K weergave viel met regelmaat uit, standby passthrough werkte vaak niet. Heel vervelend apparaat. Na de zoveelste keer subiet een nieuwe Onkyo gaan halen op zondagmiddag. Tweede uitstekende ervaring met Onkyo TX-SR535). Ben overgestapt op de Denon X2200W met overstap naar HDR OLED en Atmos.

De Denon is de eerste waar ik echt verliefd op ben. Fijne bediening, blaast me van de bank en doet het heel goed in combinatie met mijn KEF E305 + 2. Regelmatige firmware updates waarin ook de beloofde nieuwe surroundformats beschikbaar zijn gemaakt. Koop een X2300W is mijn advies :)
Thanks voor je tips en info :) Klinkt goed die X2300W. Ik heb hem op m'n shortlist gezet :) Reviews op internet zien er ook erg goed uit !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:03:
Voor degene die het drama-verhaal van m'n receiver nog even willen lezen : Receiver RMA, winkel sloopt receiver... wat nu?
Kort samengevat : Ging kapot, heeeel lang kwijt geweest door problemen met de verkopende partij en nu hij net een maand terug is begint ie weer issues te vertonen.
Op zoek naar een nieuwe dus.

Ik zoek een?
Een receiver om mijn speakers & tv aan te sturen.

Wat is je budget?
Budget staat niet vast maar zal ergens tussen de 0-700 liggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik vind Marantz mooi spul (qua design) maar ook Onkyo kan k prima waarderen. Tussendoor ook nog een Sony gehad en dat werkte ook prima, al merkte ik wel dat die beduidend minder instelmogelijkheden had.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb een Xbox One, PS4, Sonos Connect, Intel NUC als mediaspeler met Kodi & Ziggo Horizon box aangesloten aan m'n receiver. Aan de andere kant van de receiver zit een LG 65EF950V televisie aangesloten.
De receiver moet dus in staat zijn om 4K, HDR & 3D door te kunnen geven.
Aangesloten op de receiver qua speakers is een Jamo 606 HCS 5 (2 vloerstaanders en 2 boekenplank speakers achter) en een SVSound SB-1000 subwoofer.

Online kom ik van alles tegen, zo zag ik bijvoorbeeld de pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart tegen, maar aangezien die niets specifiek vermeld over 3D vraag ik me af of dat goed zal gaan.
Als iemand hier goede tips en/of ervaringen heeft met bepaalde merken/types dan hoor ik dat heel graag :)
Maar wat voor issues heeft die huidige dan? En wil je niet eerst wachten met wat voor oplossing de winkel komt.

Voor hetzelfde geld zeggen ze joh hier heb je model X van Merk Y en omdat er zoveel gezeur is geweest laten we de meerprijs zitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:30:
[...]

Maar wat voor issues heeft die huidige dan? En wil je niet eerst wachten met wat voor oplossing de winkel komt.

Voor hetzelfde geld zeggen ze joh hier heb je model X van Merk Y en omdat er zoveel gezeur is geweest laten we de meerprijs zitten.
Het begon afgelopen weekend met paarse blokken en strepen door m'n beeld. Na het afkoppelen van de stroom en het weer opnieuw aansluiten werkte dat weer, maar toen had ik wel beeld maar geen geluid meer. Ook niet na switchen tussen inputs. Stekker er uit gehaald en s'avonds weer getest, toen had ik beeld en geluid maar toen ging hij elke 5 seconden uit zichzelf uit en gelijk weer aan... achter elkaar....

Ding is gewoon gaar. En ja, ik ben benieuwd waar de winkel mee komt, maar ik stuur nu zelf aan op ontbinding van de overeenkomst (dus aankoopbedrag terug), want die Marantz hoef ik iig niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik heb zelf 2x de Jamo s426 set. Op een Onkyo 509 dacht ik, en op een Denon x2000.

Over beide geen klachten, al gebruik ik de receivers puur voor de speakers en het verbinden van alle apparatuur.

Volgens mij, zolang je geen exotische speakers hebt, trekken de meeste speakers slechts een paar watt. Tenzij je het geluid echt idioot hard gaat zetten. En dan bedoel ik volumes waarbij je binnen 5 minuten Politie op de stoep hebt staan. Dus eigenlijk elke receiver zal wel voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:01
Heb zelf sinds een week een Pioneer VXS-S500 aan mijn Jamo 606 HCS 3 hangen. Hiervoor had ik een Onkyo TX-NR609. Beide voldoen/voldeden voor mij prima, de Onkyo was op papier iets krachtiger maar aangezien ik deze toch nooit verder dan 50% open draaide had ik al die power helemaal niet nodig.

De pioneer gebruikt gekocht en omgeruild. Lekker compacte klasse D versterker, kan fijn in het tv kastje in plaats van er bovenop vanwege formaat en koeling.

Wat ik wil zeggen, heb je wel echt zo'n zware receiver nodig? Ook 100 watt per kanaal is al behoorlijk wat. Daarbij gebruik ik mijn receiver niet als middelpunt van mijn setup. HDMI ARC voor geluid en het beeld schakel ik wel via de TV. Hoef ik ook niet de extra afstandsbediening te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GH45T schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:41:
Heb zelf sinds een week een Pioneer VXS-S500 aan mijn Jamo 606 HCS 3 hangen. Hiervoor had ik een Onkyo TX-NR609. Beide voldoen/voldeden voor mij prima, de Onkyo was op papier iets krachtiger maar aangezien ik deze toch nooit verder dan 50% open draaide had ik al die power helemaal niet nodig.

De pioneer gebruikt gekocht en omgeruild. Lekker compacte klasse D versterker, kan fijn in het tv kastje in plaats van er bovenop vanwege formaat en koeling.

Wat ik wil zeggen, heb je wel echt zo'n zware receiver nodig? Ook 100 watt per kanaal is al behoorlijk wat. Daarbij gebruik ik mijn receiver niet als middelpunt van mijn setup. HDMI ARC voor geluid en het beeld schakel ik wel via de TV. Hoef ik ook niet de extra afstandsbediening te gebruiken :)
Ik denk het niet, de huidige Marantz gaat eigenlijk nooit voorbij 40%, dan staat ie al op standje "pijn-aan-je-oren". HDMI ARC is prima voor NetFlix op m'n TV, maar wil ik niet gebruiken voor m'n XBO, PS4 & Mediaplayer, omdat ik dan bijvoorbeeld geen DTS HD meer kan gebruiken, en dat verschil hoor je wel. In principe prima dat ie als middelpunt word gebruikt, als ie het dan maar doet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Thanks voor je tips en info :) Klinkt goed die X2300W. Ik heb hem op m'n shortlist gezet :) Reviews op internet zien er ook erg goed uit !
Zou er niet te lang over denken. Ding is net weer gezakt in prijs.

https://nl.hardware.info/...44/denon-avr-x2300w-black

Voor dat geld zou ik niet langer rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

page404 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Wil je up to date zijn met 4K dan heb je minimaal HDMI 2.0 nodig met HDCP 2.2. Echter loop je met zo'n aanschaf eigenlijk direct weer achter de feiten aan aangezien HDMI 2.1 al is aangekondigd en waarschijnlijk vanaf het komende serie/jaar op receivers geïmplementeerd zal worden. Onkyo kennende zullen ze wel één van de eerst zijn. Het gaat dan over de HDMI-versie van het apparaat, die zorgt wat wel en niet kan. Kabel kan verschil maken op langere lengtes/hogere resolutie. Waarbij duurder niet per se beter is.
Waah schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:09:
Punt is alleen dat die garantie tot 2018 loopt en daarna doet Onkyo niets meer. Waarbij Onkyo het probleem ook niet oplost. Men plaatst een nieuw HDMI-board en dan krijg je de receiver weer retour. De receiver kan nog steeds warm worden en het HDMI-board doen sneuvelen. Gevallen waarbij en Onkyo 3-4 keer retour moet zijn geen uitzondering. Met de huidige series is dit issue er overigens niet meer, maar het heeft wel wat gekost. Zo heeft Onkyo de Room EQ van Audyssey laten vallen en gebruiken nu hun eigen (mindere) AccuEQ.
DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:16:
[...]
Zie [FAQ] Audio,. een receiver koop je niet op vermogen. Een receiver koop je op het aantal HDMI-ingangen en eventueel andere functies die je nodig hebt. Vermogen moet je niet op letten. Negen van de tien keer wordt het zo opgegeven dat het getal lekker hoog uit komt, maar je er in de praktijk niets aan hebt. En zoals gezegd heb je in de gemiddelde huiskamer aan slechts een paar Watt al meer dan voldoende. Iets wat overigens niet aan de stand van de volumeknop af is te lezen, 50% van het volume is niet 50% van het vermogen.

Ontopic:
Denon en Marantz zijn voor mij de merken waar ik het meeste mee heb. Grootste nadeel is wel de app voor bediening via het netwerk, die is letterlijk ruk. Mocht de receiver in een kleine ruimte komen te staan dan is het advies van een Klasse D-versterker wel een goede, veel minder warmteontwikkeling dan een Klasse A/B.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zou ook voor die Denon gaan. Heb zelf de Denon 3300W en ben ook verliefd op de receiver en het geluid is geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goed nieuws. Max-ICT stort het aankoop bedrag van m'n Marantz terug, dus ik kan een andere gaan halen.
Ik blijf alleen twijfelen tussen de Denon X1300W en de X2300W. Het enige verschil wat ik zo snel kan vinden is het vermogen... zou ik ook uit de voeten kunnen met die X1300W?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

DennusB schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:45:
Goed nieuws. Max-ICT stort het aankoop bedrag van m'n Marantz terug, dus ik kan een andere gaan halen.
Ik blijf alleen twijfelen tussen de Denon X1300W en de X2300W. Het enige verschil wat ik zo snel kan vinden is het vermogen... zou ik ook uit de voeten kunnen met die X1300W?
De verschillen moet je niet zoeken in het vermogen, dikwijls is dit gemeten op 1! kanaal, op 1kHz met een bak vervorming waar je "U" tegen zegt. En wanneer je de crossover frequentie op 60 of 80Hz zet, heeft de hoeveelheid vermogen helemaal geen rol van betekenis meer.

De schamele 75W gemeten op 5 kanalen bij 0,03% THD, die uit mijn receiver komt. Is genoeg om het leven van mijn buren (goed) zuur te maken!

Waar de verschillen wel inzitten, zit vooral in de rekenkracht van de DSP en de hoeveelheid meetpunten bij de ruimtekalibratie. Heel theoretisch benaderd zou dit een lineaire frequentie weergave moeten op leveren volgens de fabrikant, die de DSP software heeft geschreven. Het is dus gewoon een lapmiddel om de tekortkomingen van je luisterruimte te camoufleren. Wat onnatuurlijk klinkt en ook vermoeiende uitwerking heeft.

Ik ben hier te werk gegaan volgens het principe, "What goes in must come out". Waarbij geen "troep" aan de oorspronkelijke sinus word toegevoegd. De weergave van het geluid, heb ik verbeterd door bij de bron van ellende demping toe te voegen op de reflectie punten.

Het gevolg?

De overlast die ik veroorzaak, klinkt beter bij mijn buren. Waardoor het minder irriterende werking heeft. Op de sweetspot is de floor noise lager geworden. Luistervermoeidheid niet meer aan de orde, en een luidspreker upgrade is op de lange baan geschoven.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Oude Quad 33/303 met een output van 2x45 watt levert een bak volume op mijn B&W 683 S2's (die vrij veel vermogen vragen).... daar loop je bij weg. Opgave vermogen van receivers is verhouding met echte highend stereo's apparatuur wat discutabel zoals Lip al aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Ik heb hier een Denon AVR 2309, al weer een wat ouder apparaat. Ding is op 1 softwarebugje na helemaal goed. Bugje is overigens gemakkelijk te corrigeren (bas gaat te hard bij automatische inregeling van Audyssey, gewoon na inregelen de bas omlaag zetten).

Ik zou gezien de kwaliteit van dat ding blindelings een nieuwe Denon kopen. Ding doet al weer bijna 10 jaar foutloos zn werk.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn nieuwe Denon X2300W ontvangen. Apparaat lijkt qua optie's, menu's en qua afstandsbediening extreem veel op m'n vorige Marantz, maar hij doet t prima, das belangrijk.
Enige gekke wat ik nog niet gefixt krijg is dit : Ik heb in eerste Audyssey z'n run laten doen, maar ergens krijg ik de bass niet goed. M'n stub staat op 50% input, en de crossover staat helemaal open. In de receiver staat de crossover op 100Hz (alle speakers) en op LFE+Main, het klinkt in principe prima, maar als je echt een bass drop in een nummer hebt gaat ie de laatste ±20Hz echt vol gas opeens, terwijl dat helemaal niet nodig is en niet goed klinkt ook... Nog maar eens mee spelen vanavond!

Thanks voor de tips iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:16:
Ik heb gisteren mijn nieuwe Denon X2300W ontvangen. Apparaat lijkt qua optie's, menu's en qua afstandsbediening extreem veel op m'n vorige Marantz, maar hij doet t prima, das belangrijk.
Enige gekke wat ik nog niet gefixt krijg is dit : Ik heb in eerste Audyssey z'n run laten doen, maar ergens krijg ik de bass niet goed. M'n stub staat op 50% input, en de crossover staat helemaal open. In de receiver staat de crossover op 100Hz (alle speakers) en op LFE+Main, het klinkt in principe prima, maar als je echt een bass drop in een nummer hebt gaat ie de laatste ±20Hz echt vol gas opeens, terwijl dat helemaal niet nodig is en niet goed klinkt ook... Nog maar eens mee spelen vanavond!

Thanks voor de tips iedereen :)
Staan je speaker instellingen goed qua groot en klein e.d.? heb dat op mijn Yamaha gehad en een bizar verschil in gekregen bij verkeerde instellingen.

Verder wel fijn dat het allemaal is opgelost, de oude ook nog terug moeten sturen of heeft die een mooi plekje bij het grofvuil? (bij die laatste waar staat je grofvuil :+ >:))

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Staan je speaker instellingen goed qua groot en klein e.d.? heb dat op mijn Yamaha gehad en een bizar verschil in gekregen bij verkeerde instellingen.

Verder wel fijn dat het allemaal is opgelost, de oude ook nog terug moeten sturen of heeft die een mooi plekje bij het grofvuil? (bij die laatste waar staat je grofvuil :+ >:))
Ja, ookal heb ik vrij forse fronts (ook qua frequentiebereik) : Ik heb ze op small gezet, maar dan mis ik hele berg laag, heel raar. Moet er nog maar even mee spelen vanavond.
Twijfel ook of ik nou Audysey wel of niet aan moet laten... ik vraag me af hoe accuraat dat kan zijn...

Haha, nee die staat weer bij Max ICT. Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
DennusB: Dat basprobleem klinkt als het probleempje wat ik beschreef. Ik heb in de EQ gewoon die onderste omlaag gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SkiFan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:28:
DennusB: Dat basprobleem klinkt als het probleempje wat ik beschreef. Ik heb in de EQ gewoon die onderste omlaag gedraaid.
Ja dat ga ik vanavond eens testen. Het gekke is alleen dat het ook zonder Audyssey zo klonk... ik heb vast ergens een setting gemist.
Sowieso had Audyssey m'n sub op -12Db gezet na calibraitie xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Klinkt alsof ze in 10 jaar niks hebben gedaan aan die Audyssey software :-) Ik had identieke issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:33:
[...]
Ja, ookal heb ik vrij forse fronts (ook qua frequentiebereik) : Ik heb ze op small gezet, maar dan mis ik hele berg laag, heel raar. Moet er nog maar even mee spelen vanavond.
Speakers op "SMALL" is een goed uitgangspunt als je een subwoofer hebt. Crossover van 100 Hz lijkt mij wat aan de hoge kant, ik zou eerder een 60 - 80 Hz proberen. Maar goed, dat lost je probleem niet op.
DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:32:
[...]
Sowieso had Audyssey m'n sub op -12Db gezet na calibraitie xD
-12dB is gewoon de grootste waarde die Audyssey toe kan passen. Als je daar aan komt het volume op de subwoofer weer wat terug zetten en nog eens Audyssey uitvoeren. En let dat Audyssey niet zaligmakend is, XT32 is goed maar ook die maakt fouten. Lagere versies zijn nog wat minder en zeker in het laag.

[ Voor 61% gewijzigd door FeaR op 30-05-2017 12:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Speakers op "SMALL" is een goed uitgangspunt als je een subwoofer hebt. Crossover van 100 Hz lijkt mij wat aan de hoge kant, ik zou eerder een 60 - 80 Hz proberen. Maar goed, dat lost je probleem niet op.

[...]

-12dB is gewoon de grootste waarde die Audyssey toe kan passen. Als je daar aan komt het volume op de subwoofer weer wat terug zetten en nog eens Audyssey uitvoeren. En let dat Audyssey niet zaligmakend is, XT32 is goed maar ook die maakt fouten. Lagere versies zijn nog wat minder en zeker in het laag.
Thanks voor je reply. Ik heb de crossover op van alles gehad, van 60Hz tot 120Hz, ik hoorde niet extreem veel verschil. Even voor de zekerheid (ik ben door al die termen soms een beetje in de war) : Crossover betekent toch gewoon het punt vanaf waar hij het laag afkapt naar je speakers en het doorstuurt naar je sub? Dus als ik hem op 110Hz gaat alles <110Hz naar de sub?

Pagina: 1