Mobiele airco afvoer via schuifpui??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupiler666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-02 08:08
Mijn vraag

Heeft iemand ervaring en een oplossing voor het volgende probleem:
We hebben een mobiele airco aangeschaft en de enige afvoer mogelijkheid in de woonkamer is via de schuifpui....nu kan er zon plat koppelstuk op de buis die je normaal in de raamadapter gebruikt maar dan moet nog steeds de schuifpui op een flinke kier blijven staan.

Nu had ik op internet dit gevonden, maar dit is nergens in nederland leverbaar of te bestellen:

http://www.sylvane.com/ho...iding-glass-door-kit.html

Het geeft niet dat hij niet op slot kan want ik wil als de airco uit gaat dat element er van tussen halen zodat de deur weer dicht kan.
Ik wil eigenlijk niets vast gaan lijmen of schroeven aan ons nieuwe schuifpuitje :)

Hopelijk heeft 1 van jullie een tip of een ander idee hoe dit op te lossen is :) :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:11

CeesKees

I rest my Kees

Een plaat hout/ stuk karton met een gat er in en de deur er tegenaan schuiven?

Neemt niet weg dat een mobiele airco je niet echt gaat helpen. Ja, aan een hoop ergernis en een hoge energierekening.

Maar goed. Eerste regel in mijn bericht zou het antwoord op je vraag moeten zijn. Of het de oplossing voor je probleem is.....

[ Voor 1% gewijzigd door CeesKees op 23-05-2017 11:09 . Reden: Tering. Ik schreef goed met een t.... |:( ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Zoiets? https://justfire.nl/airco...fdichting-windowseal.html

Je schijnt dit soort seals te hebben voor openingen van 4x4m.

[ Voor 30% gewijzigd door m0nk op 23-05-2017 11:13 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 20:16

BasilFX

BasilFX

Voor een dakraam heb ik isolatieplaten van piepschuim op elkaar gelijmd en daar een gat in gemaakt. Voordeel hiervan was dat piepschuim iets flexibel is, en hierdoor mooi klemt in het kozijn van het dakraam.

Voor een schuifdeur zou dat ook gemakkelijk te maken moeten zijn.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupiler666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-02 08:08
thanx voor het meedenken...een airco seal is meer voor als je ramen open kan zetten of dakramen op kantel stand...schuipui is helemaal open natuurlijk maar hout of piepschuim is inderdaad nog wel een ideetje.. :)

@CeesKees zo nutteloos is hij niet hoor ;) ...hij staat zowieso niet hele dagen aan en mn ouder hebben er 1 omdat ze zomers wegbakken door de te hete serre en dat werkt als een treintje hoor je moet alleen zorgen dat er niet teveel warme lucht terug komt doordat er dingen op een kier moeten staan voor de slang maar ook bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
>>>TFW

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 18:03
Mobiele airco's zijn niet effectief. Maken een hoop herrie en er komt wat koude lucht uit, maar de temperatuur in de ruimte neemt niet heel erg af.

split-units, dat werkt!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Mobiele airco's pompen lucht uit de ruimte naar buiten. Deze lucht moet worden vervangen, dus moet er ook weer lucht naar binnen. Via het raam waar de slang uit hangt, of een ander tochtgat.

Wil je een ruimte koelen, dan moet je een split unit installeren.

Je mobiele airco krijgt het waarschijnlijk één of twee graden koeler. Maar dan staat hij wel continu energie te verstoken. (~50 cent per uur)

[ Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 23-05-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Bergie

Lekker belangrijk...

FragDaddy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:06:
Mobiele airco's zijn niet effectief. Maken een hoop herrie en er komt wat koude lucht uit, maar de temperatuur in de ruimte neemt niet heel erg af.

split-units, dat werkt!
jeroen3 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:48:
Mobiele airco's pompen lucht uit de ruimte naar buiten. Deze lucht moet worden vervangen, dus moet er ook weer lucht naar binnen. Via het raam waar de slang uit hangt, of een ander tochtgat.

Wil je een ruimte koelen, dan moet je een split unit installeren.
Klopt; maar dat is waar de TS naar vraagt ;)

Ik gebruik zelf zo'n ding ook alleen maar tijdens de echt warme dagen op de slaapkamer. Dan richt ik hem op het bed en dan is dat tenminste lekker koel op het moment dat je gaat slapen. Dat het daarna snel weer opwarmt boeit me niet; dan slaap ik toch al :P

@TS
Ik zou ook inderdaad iets doen met een houten plaat oid die je er dan even tussen kan zetten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
FragDaddy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:06:

split-units, dat werkt!
Valt met de moderne erg mee. 12.000 BTU Whirlpool houdt slaapkamer en gang op 20-21 graden en slaat ook nog af in de avonduren. Alleen als de zon volop schijnt (overdag) door het raam stijgt de temperatuur naar 24-25 graden en slaat hij niet meer af. Buitentemperatuur is in dat geval >30C. Zonder airco loopt de temperatuur in no time op naar 34-35 gr C. Het raam is waar de slang doorheen zit is wel goed dichtgemaakt en voor een luchttoevoer gezorgd aan de andere kant van het appartement (lucht moet ergens ook naarbinnen). Geluidproductie is behoorlijk maar dat is ook te verwachten natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb een aantal reacties afgesplitst naar een eigen topic. Zie Afvoer mobiele airco zolder

Select * from fish

Pagina: 1