Zelf geluidsscherm bouwen

Pagina: 1
Acties:

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:41
Smobbo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Inderdaad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een 4-strooksweg op een paar meter van een huis toegestaan is.
Of staat het huis achterop het erf ofzo?
Dit huis staat bij het kruispunt van de N18 en de Usselerrondweg als je enschede uitrijdt. Die heeft echt jaren en jaren te koop gestaan, maar staat dus zelfs strak tegen de weg aan. Lijkt me vreselijk met de drukte op de weg daar, maar het kan blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/041/102/324_1440x960.jpg

Kun je niet een dikke muur van een soort van tralies maken, en die vullen met aarde en stenen en daar planten in laten groeien?

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 07:55
Heb een perceeltekeningen met de daadwerkelijke afstanden tot de weg en het geluidscherm dat er nu staat ?

Het volgende effect moet je ook nog meenemen:
Afbeeldingslocatie: http://wetten.overheid.nl/afbeelding?toestandid=BWBR0031722/2017-07-01_0&naam=250354.png

Want het kan best zijn dat het geluid dankzij de worp precies over je eigen gemaakte geluidscherm gaat, waardoor deze alsnog niets zal doen.

PSN: speedrazor3

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 09:59
We lopen een beetje tegen het zelfde probleem alleen onze 'worp' kan een probleem worden.

Voor ons zijn twee wegen met een sloot er tussen de verste zit op 33 meter en de andere tegen ons tuin aan op 15 meter. En we kunnen pas een schuttig plaatsen achter/naast onze woning. Dus als we een schutting of iets gaan plaatsen dan hebben er niet heel veel aan of we moeten direct achter het scherm gaan zitten?

Andere vraag hoe moet je omgaan met het geluid dat via de zijkant binnen komt. Waarschijnlijk moeten we gewoon ons terras (vierkant) helemaal voorzien van schuttingen zoals op de tekening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o4Fu4U2dMWUCycj2D02b6ONx/full.png

Hoe zit het eigenlijk met een schutting op eigen erf zetten niet aan de rand en hoe hoog ze mogen zijn. Kan je dan gewoon 3 meter hoog plaatsen?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 17:03
Toevallig, ik was ondertussen in Word als draft een topic aan het schrijven over een geluidsscherm. Ik stuiter hem hieronder even neer. Situatie is niet helemaal hetzelfde, doel wel: minder geluid in de tuin.

Het is mooi weer en dan is het prettig om lekker in de achtertuin en/of onder de veranda te zitten. Helaas hebben we vrij veel geluidsoverlast vanuit onze buren. Dit heeft deels met de constructie van onze carport te maken en deels (in mijn ogen) met houding van de buren. Al enkele malen met de buren over dit onderwerp gesproken, hele aardig mensen, maar helaas is er vrij weinig verbetering merkbaar. De 4 kinderen en 3 honden (die zonder gekheid echt bijna de hele dag aan het blaffen zijn) zorgen voor aardig wat overlast. Nu dan ook het plan op gevat om het constructieve deel aan te pakken: de carport.

Momenteel werkt de carport voor m’n gevoel als een versterker van het geluid. De zijde van de carport die aan de buren grenst is vanaf het straat werk tot 40cm van de bovenkant voorzien van een schutting in de vorm van houten staanders, vlechtwerk ertussen icm een kokosmatje en hier groeit hedera tegenaan. Je kijkt er op de meeste plekken aardig doorheen, dus geluid tegenhouden doet het zeker niet. Dit wil ik graag gaan aanpakken. De 40cm erboven tot aan onderzijde dak carport is open. Deze gehele zijde van de carport is 5,10m lang en 2,6m hoog.

Ik had iets gelezen over kokosschermen die geluidsdempend zouden zijn, dus daar een offerte opgevraagd. Dat viel even tegen:
Standaard kokos geluidsscherm
Isolatie Rw=30dB (Dlr=27dB, cat. B3 EN1793)
Absorptie: Dla=7db (a=0,80 cat A2 EN1793) aan beide zijden
Totaal voor 2650 euro ex BTW = 3200.- in BTW
Dat is een aardige klap geld, geloof mij als het helpt zou ik haast zeggen dat het het waard is. Maar mocht ik op een of andere manier toch wat euro’s op de bankrekening kunnen houden dan is dat natuurlijk interessant.

Onderstaand nog een overzicht van de situatie. Het rode vlak is de zijde van de carport die ik bedoel. Het doorzichtige blauwe vlak is het dak van de carport die in het dak van de veranda overloopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZvPy02Ln9YMNkWpdJ5LSeFSe/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 13-08-2017 11:10 ]

Pagina: 1