Ik woon mooi in het buitengebied. Leuk vrijstaand, groot huis en als de glasvezel er ligt, dan heb ik helemaal niets te klagen. Enige minpunt is dat ik direct aan een drukke, 2 baans (4 stroken) weg woon. In huis heb ik daar geen last van (goed geïsoleerd), maar in de tuin is het lawaai van de weg irritant. Dus ik ben op zoek naar oplossingen. Even wat feiten:
- hart van de weg (middenberm) tot aan de rand van onze grond is een meter of 10
- het is een 80 km/h weg waar hard wordt gereden
- de weg is 2 jaar geleden helemaal vernieuwd met o.a. nieuw asfalt
- ik kan een geluidsscherm wegwerken achter een heg
- we hebben geen (over)buren waar we rekening mee hoeven te houden.
- maximale hoogtes voorgeschreven door gemeentes interesseren me niet zoveel. Uit het oogpunt van effectiviteit is een hoogte van 3 meter volgens mij prima.
- lengte is een meter of 20 en dan nog 4 meter de hoek om
In de handel is best wel wat te krijgen:
- Kokowall (Lite). Kosten per meter niet bekend, ik moet nog een offerte aanvragen
- Noistop Kosten per meter ook niet bekend.
Mijn vraag: kennen jullie nog meer voorbeelden van leveranciers van geluidsschermen of ideeën om een scherm zelf te bouwen? Het gaat mij om de isolatie; absorptie van geluid is niet nodig aangezien we geen overburen hebben. Een aarden wal heb ik helaas geen ruimte voor, een houten schutting lijkt me niet duurzaam, dus misschien iets met plastic platen waar tegenaan klimop kan groeien?
- hart van de weg (middenberm) tot aan de rand van onze grond is een meter of 10
- het is een 80 km/h weg waar hard wordt gereden
- de weg is 2 jaar geleden helemaal vernieuwd met o.a. nieuw asfalt
- ik kan een geluidsscherm wegwerken achter een heg
- we hebben geen (over)buren waar we rekening mee hoeven te houden.
- maximale hoogtes voorgeschreven door gemeentes interesseren me niet zoveel. Uit het oogpunt van effectiviteit is een hoogte van 3 meter volgens mij prima.
- lengte is een meter of 20 en dan nog 4 meter de hoek om
In de handel is best wel wat te krijgen:
- Kokowall (Lite). Kosten per meter niet bekend, ik moet nog een offerte aanvragen
- Noistop Kosten per meter ook niet bekend.
Mijn vraag: kennen jullie nog meer voorbeelden van leveranciers van geluidsschermen of ideeën om een scherm zelf te bouwen? Het gaat mij om de isolatie; absorptie van geluid is niet nodig aangezien we geen overburen hebben. Een aarden wal heb ik helaas geen ruimte voor, een houten schutting lijkt me niet duurzaam, dus misschien iets met plastic platen waar tegenaan klimop kan groeien?
De islam kan uw vrijheid schaden