Hi,
Graag wil ik jullie advies voor een servertje. Deze moet in de meterkast komen, en gaat gebruik worden om niet performance intensieve zaken, zoals NAS, backup, GIT, etc. Als ik er dingen van kan streamen is dat mooi, maar niet echt noodzakelijk
Daarom heb ik een aantal vragen:
Graag wil ik jullie advies voor een servertje. Deze moet in de meterkast komen, en gaat gebruik worden om niet performance intensieve zaken, zoals NAS, backup, GIT, etc. Als ik er dingen van kan streamen is dat mooi, maar niet echt noodzakelijk
Daarom heb ik een aantal vragen:
- Ik ga er Linux op draaien. HW moet ondersteund worden door Linux zonder dat ik allerlei custom drivers/kernels moet gaan compileren waarna het nog niet echt werkt
- Ik gebruik nu een Foxcon nettop box uit 2012. Ik heb er een hekel aan dat elke keer als het FS gecrasht is, het netwerk niet werkt, dat ik dan een monitor van zolder moet halen. (ik gebruik alleen laptops) Zijn er servers die een andere interface hebben die ik direct kan koppelen aan laptop?
- De server moet geen aan/uit knop hebben. Kan ik op deze nettop wel bij Bios aanzetten dat er gerestart moet worden bij stroomuitval maar dat werkt toch niet helemaal altijd.
- Plaats aan meerdere (2.5inch) HD's zodat ik RAID kan draaien (NAS).
- Passief gekoeld of in ieder geval slimme koeling.
- Energiezuinig. Staat atijd aan.
- Kleine form factor en licht. Ik heb maar een inbouwruimte van 10cm diep, en dan zeg 15x15 cm. Dit is niet zo'n harde eis: ik kan het ook elders plaatsen middels WIFI.
[ Voor 6% gewijzigd door traders op 21-05-2017 14:23 ]