Dell computer blijft hangen bij "Dell logo"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb een dell inspiron 15 R met windows 8.
Deze start niet meer op sinds 3 dagen, hij blijft telkens hangen op het dell logo.
Ikzelf ben zeker en vast geen tweaker, maar ik heb wel al heel wat opgezocht en in het BIOS geweest om vanalles te proberen met informatie van op het internet. Het moeilijke hier was bijvoorbeeld in de command promt te raken. Ik wil mijn computer niet formateren omdat er nog een paar belangrijke bestanden opstaan die ik nog niet als back up had.

Probleem 1: Niettegenstaande ik de herstel CD van windows 8 heb lukte het mij eerst niet om deze de CD te doen lezen. De enige configuratie die hier werkt is "Secure boot: Disabled" " Load legacy option Rom: Enabled" " Boot list option: Legacy". Dus enkel met deze instellingen (en dus niet met UEFI of iets anders) krijgt ik de CD van windows 8 opgestart om dan te kiezen voor " Uw computer herstellen"

Probleem 2: Wanner ik dan verder ga naar " PC vernieuwen" met de windows cd krijg ik volgende melding: " Het station waarop windows is geinstealleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer. "

Probleem 3: Bij systeem herstel krijg ik " U moet opgeven welke installatie van windows u wilt terugzetten. Start de computer opnieuw op, selecteer een besturingssysteemen selecteer systeemherstel" Hier zit ik ook vast?

Probleem 4: Bij Automatisch herstellen krijg ik " De pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen"

Probleem 5: Ik heb veel commandos zitten proberen met opdrachtprompt door informatie die ik heb teruggevonden op het internet. Zoals
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd

Dit alles lukt.

Wanneer ik echter "bcdedit" ga proberen krijg ik " the boot configuration date store could not be openend" " Kan het gevraagde systeemapparaat niet vinden"

Graag zou ik nog wat tips hebben van wat er allemaal misloopt en wat ik mogelijks kan doen.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 07:19
Hard disk er uit en leveren in te lezen op een andere pc? Eventueel een image er van maken. Dan kan je in ieder geval je data veilig stellen en verder prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-10 09:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Dit topic had ik ook al gelezen (maar toch bedankt) maar de problemen lijken iets anders te zijn of deze manier van werken lukt niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
analogworm schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:03:
Hard disk er uit en leveren in te lezen op een andere pc? Eventueel een image er van maken. Dan kan je in ieder geval je data veilig stellen en verder prutsen.
Dan moet ik een soort adapter hebben om mijn hdd te kunnen lezen op een andere computer? Heb zelf weinig ervaring dus als het zover komt ga ik misschien beter naar en computerwinkel. Daarom probeer ik liever nog eens via de "normale" methoden en anders vrees ik idd voor deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is de windows verwijdert of zijn er problemen met de moederbord? Heb jij je kastje binnenin wel is schoongemaakt. Stof kan ook voor problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 07:19
amadeus123 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:07:
[...]

Dan moet ik een soort adapter hebben om mijn hdd te kunnen lezen op een andere computer? Heb zelf weinig ervaring dus als het zover komt ga ik misschien beter naar en computerwinkel. Daarom probeer ik liever nog eens via de "normale" methoden en anders vrees ik idd voor deze optie.
Vrijwel elke usb 2.5 inch behuizing zal werken. Evt kan je hem ook op een sata poort in een pc aansluiten, zorg wel dat je pc er dan niet vanaf probeert te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
We praten over windows 8, is het niet beter de data eraf te halen en hem naar 10 te gooien, eerst de windows 8 weer herinstaleren en dan naar 10 upgraden. (je 8 key zit in je bios, die hoef je dan niet in te vullen)

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2017 13:50 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ergens zit ik te denken dat je harde schijf niet meer goed is. Heb je SMART meldingen staan in je BIOS of gaf Windows waarschuwingen toen het nog werkte?

Je zou kunnen kijken of je met een andere computer nog de schijf kan benaderen. Koop een USB naar SATA kabel als je die nog niet hebt. Kosten maar een paar euro, maar zijn heel handig om te hebben.

Hopelijk heb je wel back-ups van je belangrijke data mocht de harde schijf echt stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Hallo iedereen. Ik heb jullie eerste advies al opgevolgd en heb mijn belangrijke hdd inhoud door middel van sata kabel op andere computer kunnen overzetten. Bedankt!

Echter wil ik nu de Windows 8installatie opnieuw uitvoeren en krijg ik de vraag waar ik Windows wil installeren. Echter kan dit nergens gebeuren omdat de schijf een GPT partie stijl heeft. Ik lees op het internet dat dit wel nog eens voorkomt, echter weet ik niet zeker wat best te doen. Ik kan bepaalde stations verwijderen. Ik kan ze formateren...wat doe ik hier best en met welke? En waarop installeer ik dan de nieuwe Windows
Ik heb 7 parties.
1) ESPN 500mb systeem
2)Diags 40 mb OEM (gereserveerd)
3)128mb MSR (gereserveerd)
4)WINRETOOLS 500MB herstel
5)OS 515 GB primair
6)450 mb herstel
7)PBR image 12,6 GB herstel

PS; zoals eerder gemeld in het topic kan ik enkel via legacy de Windows cd opstarten, ik kan dus niets anders selecteren in het bios anders werkt de dvd niet. Ik hoop dus dat jullie mij met mijn nieuwe bovenstaande vraag kunnen verder helpen.

Opnieuw hartelijk dank

[ Voor 3% gewijzigd door amadeus123 op 24-05-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:06

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je moet ze allemaal verwijderen en dan een nieuwe maken. Er komen dan vanzelf de goede parties te staan. Neem dan de grootste.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:18:
Je moet ze allemaal verwijderen en dan een nieuwe maken. Er komen dan vanzelf de goede parties te staan. Neem dan de grootste.
OK bedankt! Het kan dus geen kwaad dat herstel of recovery parties verwijdert worden? Er zitten daar geen interne Keys die ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

amadeus123 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:29:
[...]

OK bedankt! Het kan dus geen kwaad dat herstel of recovery parties verwijdert worden? Er zitten daar geen interne Keys die ik nodig heb?
Nee. Je kan dan natuurlijk niet meer naar een vorige versie gaan.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Super!! Mijn computer werkt terug! Bedankt!

Enige vreemde momenteel is dat ik nu probeer de updates binnen te halen maar dat deze gewoon blijft zoeken naar updates zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

amadeus123 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:40:
Super!! Mijn computer werkt terug! Bedankt!

Enige vreemde momenteel is dat ik nu probeer de updates binnen te halen maar dat deze gewoon blijft zoeken naar updates zonder succes.
En als je de upgrade tool download?
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ik zit momenteel nog op windows 8 en die link is om over te gaan op windows 10? :)
Op dit moment ben ik gewoon windows 8 standaard updates aan het proberen binnenhalen.

Momenteel heeft hij de updates al gevonden maar is ze nu wel aan het proberen downloaden (0% weliswaar op dit moment)

[ Voor 12% gewijzigd door amadeus123 op 25-05-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
amadeus123 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:03:
[...]

Ik zit momenteel nog op windows 8 en die link is om over te gaan op windows 10? :)
Op dit moment ben ik gewoon windows 8 standaard updates aan het proberen binnenhalen.
Gebruik wsus offline om je updates binnen te halen. Daarnaast gebruik je win 8 of win 8.1? Win 8 wordt zo ver ik het weet niet meer ondersteund. Dus ik zou des upgraden naar win 8.1
Momenteel heeft hij de updates al gevonden maar is ze nu wel aan het proberen downloaden (0% weliswaar op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Gebruik wsus offline om je updates binnen te halen. Daarnaast gebruik je win 8 of win 8.1? Win 8 wordt zo ver ik het weet niet meer ondersteund. Dus ik zou des upgraden naar win 8.1.
Pagina: 1