[KPN Experia Box v8] Could not find DHCP daemon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Sinds een paar jaar geeft mijn Experia Box v8 (Arcadyan VGV7519) in de Security Log steeds aan dat de DHCP daemon niet gevonden kan worden

Zodoende behoudt de log file max een half uur aan informatie en is het amper bruikbaar :-(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
05/20/2017  18:09:32 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
05/20/2017  18:09:29 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:26 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:23 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:20 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:19 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
05/20/2017  18:09:16 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:13 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:10 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
05/20/2017  18:09:07 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

Deze modem/router werkt voor de rest prima en ik zie ook niets vreemd in de DHCP instellingen. Verder heb ik geen idee wat er aan de hand is of waar de DHCP daemon dan wel voor bedoeld is

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fzxXu7vt.png

Na wat zoekwerk op de foutmelding zie ik alleen topics van mensen die juist wel last hebben van hun internetverbinding :?

Beste antwoord (via Ketho op 21-05-2017 00:23)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 08:30
Ketho schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:18:
Ik heb inderdaad een abonnement zonder TV (Internet+Bellen Thuis). In de configuratie kan ik overigens geen optie vinden om het (ATM3?) uit te schakelen, als dat de reden zou kunnen zijn.
Tja. Het is immers KPNs modem.

Ze hebben er gewoon voor gekozen om het zo te doen, maakt het ook lekker simpel als je een keer wel TV neemt: dan gaat de firewall eraf en werkt het allemaal zonder dat ze je modem hoeven te herconfigureren.
Er is in ieder geval geen 10.0.0.0/8 host te zien in de DHCP server of ergens anders
Niet daar nee. Ik ben alweer kwijt waar ik 'm zag, maar in het topic dat je aanhaalt is wel iemand te vinden die expliciet meldt dat ATM3 de IPTV-interface is.
Soms wil ik wel eens weten hoe lang de modem al aan staat, wanneer er iemand verbinding maakt via de wifi en wanneer ik voor het laatst ingelogd was :P
Helder, dat was ook de enige die ik kon bedenken. Vrees dat dat met deze Experiabox dan helaas niet gaat lukken, hoe lullig de reden ook is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
Heb je deze via KPN? Dan gewoon proberen een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
RobinF schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:49:
Heb je deze via KPN? Dan gewoon proberen een nieuwe te krijgen.
Ja ik heb hem van KPN, ik zal maar eens aan KPN vragen wat zij erover weten en anders een nieuwe modem krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ketho schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:40:
Zodoende behoudt de log file max een half uur aan informatie en is het amper bruikbaar :-(
Welke informatie zoek je dan? Vaak is de log van zo'n modem uberhaupt niet nuttig.
Deze modem/router werkt voor de rest prima en ik zie ook niets vreemd in de DHCP instellingen. Verder heb ik geen idee wat er aan de hand is of waar de DHCP daemon dan wel voor bedoeld is
Gezien hij mekkert over een discover lijkt het me een DHCP client.

De enige plek waar KPN een DHCP client gebruikt is voor het IPTV VLAN. Als je wat harder Googlet vind je ook logs van mensen die een 10.0.0.0/8-IP krijgen toegewezen op ATM3.

Wat voor abonnement heb je? Toevallig iets zonder TV? Dat zou verklaren waarom je geen lease krijgt ;)
Na wat zoekwerk op de foutmelding zie ik alleen topics van mensen die juist wel last hebben van hun internetverbinding :?
Dat lijkt me ongerelateerd, maar het klinkt natuurlijk heel 'eng', dus dan gaat men onterecht verbanden leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Thralas schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:02:
Gezien hij mekkert over een discover lijkt het me een DHCP client.

De enige plek waar KPN een DHCP client gebruikt is voor het IPTV VLAN. Als je wat harder Googlet vind je ook logs van mensen die een 10.0.0.0/8-IP krijgen toegewezen op ATM3.

Wat voor abonnement heb je? Toevallig iets zonder TV? Dat zou verklaren waarom je geen lease krijgt ;)
Ik heb inderdaad een abonnement zonder TV (Internet+Bellen Thuis). In de configuratie kan ik overigens geen optie vinden om het (ATM3?) uit te schakelen, als dat de reden zou kunnen zijn. Er is in ieder geval geen 10.0.0.0/8 host te zien in de DHCP server of ergens anders
https://forum.kpn.com/int...ngen-log-over-atm3-401772
Thralas schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:02:
Welke informatie zoek je dan? Vaak is de log van zo'n modem uberhaupt niet nuttig.
Soms wil ik wel eens weten hoe lang de modem al aan staat, wanneer er iemand verbinding maakt via de wifi en wanneer ik voor het laatst ingelogd was :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ketho op 20-05-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:35
Heb je al eens een factory reset gedaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ketho schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:18:
Ik heb inderdaad een abonnement zonder TV (Internet+Bellen Thuis). In de configuratie kan ik overigens geen optie vinden om het (ATM3?) uit te schakelen, als dat de reden zou kunnen zijn.
Tja. Het is immers KPNs modem.

Ze hebben er gewoon voor gekozen om het zo te doen, maakt het ook lekker simpel als je een keer wel TV neemt: dan gaat de firewall eraf en werkt het allemaal zonder dat ze je modem hoeven te herconfigureren.
Er is in ieder geval geen 10.0.0.0/8 host te zien in de DHCP server of ergens anders
Niet daar nee. Ik ben alweer kwijt waar ik 'm zag, maar in het topic dat je aanhaalt is wel iemand te vinden die expliciet meldt dat ATM3 de IPTV-interface is.
Helder, dat was ook de enige die ik kon bedenken. Vrees dat dat met deze Experiabox dan helaas niet gaat lukken, hoe lullig de reden ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Staat mij iets van bij dat ethernet poort 3 gereserveerd was voor TV. Zou het kunnen dat de poort enkel een KPN settopbox verwacht en er nu iets anders is ingeplugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Thralas schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:55:
Mja, misschien moet ik dan toch maar IPTV nemen? :+
Tripple20 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:04:
Staat mij iets van bij dat ethernet poort 3 gereserveerd was voor TV. Zou het kunnen dat de poort enkel een KPN settopbox verwacht en er nu iets anders is ingeplugd?
Op het moment gebruik ik alleen poort 4 en de poorten voor DSL en VOIP

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/posgk6ft.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7Dt9TOt.jpg
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:40:
Heb je al eens een factory reset gedaan?
Ik zal proberen een backup te maken en dan een factory reset te doen, als je niets meer van me hoort heb ik geen internet meer. (edit) reset naar Factory Defaults gedaan en dat heeft het helaas niet verholpen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Ketho op 21-05-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 13:10
Poort 3 wordt al een tijd niet meer alleen voor IPTV gebruikt. Wordt geregeld via VLAN's.
Pagina: 1