[canal digitaal] Internet verbinding valt constant weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Mensen,

mijn ouders wonen in het buitengebied. Hier hebben zij een abonnement bij Canal ditigtaal voor Televisie, Internet en Bellen. Televisie en bellen werkt altijd uitstekend, het internet was echter altijd niet snel maar wel stabiel.

De laatste 3 maanden echter blijft de internet verbinding maar constant wegvallen.
Wanneer ik inlog op de Experiabox v8 valt mij in de Log op dat er een serie foutmeldingen is welke constant terug komt zodra de internet verbinding eruit ligt.
Deze meldingen zijn:
02/04/2016 14:01:52 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
02/04/2016 14:01:55 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information

Een uitgebreide google ronde hierop leert mij dat dit min of meer betekent dat er geen contact gelegd kan worden tussen het modem en de DHCP van Canaldigitaal.

Ik heb hier meerdere keren contact over gehad met de helpdesk.
Exact de foutmelding doorgegeven en verteld wat ik hiervan gevonden had op internet.
De eerste paar keer werdt mij verteld dat ze niets voor mij konden doen omdat ik het modem nog geen 4x gereset had. Ik moest van hun het modem resetten en 48 uur de tijd geven om weer "normaal" te functioneren.

Inmiddels heb ik de helpdesk / klantenservice zover gekregen dat ik een nieuwe experiabox heb ontvangen.
De nieuwe exeriabox (V8) heb ik geinstalleerd en na installatie en inladen klant gegevens had ik weer een werkende verbinding. Echter ook met deze experiabox blijft de verbinding wegvallen, precies het zelfde probleem en meldingen in de log als van de "oude" experia box.

Inmiddels hebben ze vaker geen dan wel internet, en als er verbinding is dan is het maar afwachten voor hoelang.

Naar mijn idee kan ik de kabel / verbinding tussen modem en wijkcentrale uitsluiten omdat de telefoonverbinding normaal blijft functioneren. Echter ben ik hierin een leek dus mocht ik dit fout concluderen dan hoor ik dit graag.

wat heb ik inmiddels gedaan om het probleem op te lossen:
  • kabel tussen experiabox en computer vervangen
  • zowel bedraad als draadloos geprobeerd
  • experiabox vervangen
  • apparatuur uitsluiten door slechts 1 apparaat per keer verbonden te hebben met internet. Dit zou echter betekenen dat alle apparatuur met internet functie niet deugd want bij alle apparatuur valt de verbinding weg.
hoe nu verder
Hoe nu verder? Met de helpdesk kom ik er niet uit, in hun ogen is er niets mis met de verbinding en werkt alles naar behoren. Iemand voor mij advies wat het probleem zou kunnen veroorzaken / hoe ik dit opgelost krijg bij de provider?