Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vodafone thuis / T-mobile glasvezelverbinding, met daarbij het bijbehorende modem / router Vigor2132f.

Bij het aansluiten vandaag van een 3e apparaat op de router, kwam ik erachter dat alleen de fysieke poorten 1 en 2 een internetsignaal leveren, en 3/4 helaas niet.
Ik heb sterk de indruk dat dit ligt aan mijn routerinstellingen, maar ik kom er niet uit waardoor dit komt. Heb al verscheidene instellingen gewijzigd, maar het werd van kwaad tot erger. Nu weer terug bij de situatie: internet op poort 1 en 2 en niet op 3 en 4.Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5g9ezyoshvu1bqf/Screen%20Shot%2005-20-17%20at%2006.06%20PM.PNG?dl=0

Bij voorbaat dank!
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-05-2017 13:44)

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 16:34
Die zijn alleen geschikt voor tv :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 16:34
Die zijn alleen geschikt voor tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:41
Zoals Bennie al aangeeft, die zijn enkel geschikt voor TV. Je zult een switch moeten gebruiken of als het mogelijk is de vlan aanpassen van poort 3&4 zodat die ook voor internet te gebruiken is, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Goed om te weten, dan stop ik met me te ergeren.... Kon dat nergens terugvinden. Dan link ik er een tweede router aan voor wat extra poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:41
Als je het puur voor netwerkpoorten wilt gaan gebruiken zou ik geen router inzetten maar gewoon een simpele gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:44:
Bedankt! Goed om te weten, dan stop ik met me te ergeren.... Kon dat nergens terugvinden. Dan link ik er een tweede router aan voor wat extra poorten.
Je wilt er een switch aanhangen zoals Rik zegt. Zoek even het verschil op tussen switch en router. Switches zijn ook goedkoper dan routers.

[ Voor 5% gewijzigd door Grim op 21-05-2017 13:46 ]

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank! ik had nog een router liggen vandaar. Ik gebruik nu de Vigor puur als modem. DHCP en wlan uitgeschakeld. Via Lanpoort 1 een kabel naar een TP-Link waar dus wel DHCP en wlan ingeschakeld. Heb nu 6 wlan poorten. 2 op de Vigor en 4 op een TP-Link. Voorlopig werkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:25:
Dank! ik had nog een router liggen vandaar. Ik gebruik nu de Vigor puur als modem. DHCP en wlan uitgeschakeld. Via Lanpoort 1 een kabel naar een TP-Link waar dus wel DHCP en wlan ingeschakeld. Heb nu 6 wlan poorten. 2 op de Vigor en 4 op een TP-Link. Voorlopig werkt het...
Dat gaat dus niet werken ;)
Als je de TP-Link als hoofdrouter gebruikt d.m.v. je vigor dhcp e.d. uit te schakelen, dan heb je niets meer aan LAN-poortje 2 op je vigor.
Het verschil nu is dus i.p.v. 2 poortjes (1 & 2) op de Vigor, heb je er nu 4 op de TP-link.

Heb je op je TP-link nu wel een WAN-IP adres ingesteld? Aangezien je DHCP uit hebt staan op je Vigor, of staat deze nu in bridgemodus? (weet niet of dat kan @ vodafone/t-mobile)

Als je daadwerkelijk meer poorten wilt/nodig bent ben je zoals al eerder genoemd een switch nodig.. al te krijgen vanaf ~€15

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk je hebt gelijk, kon na een dag vigor niet meer bereiken, zelf niet via kabel. Gebruik nu de vigor weer als router en heb de tp-link aan het netwerk toegevoegd met static ip en daar DHCP uitgeschakeld. Bijkomend voordeel is dat ik nu zowel een n-only en b-g-n combi signaal in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk je hebt gelijk, kon na een dag vigor niet meer bereiken, zelf niet via kabel. Gebruik nu de vigor weer als router en heb de tp-link aan het netwerk toegevoegd met static ip en daar DHCP uitgeschakeld zoals hier beschreven http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078. Bijkomend voordeel is dat ik nu zowel een n-only en b-g-n combi signaal in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmaz
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-05-2022
Door de 2 poorten enkel voor tv heb ik niets aan de devolo dLan 1200 Wifi ac. Die heb ik voornamelijk voor de tv op zolder en dacht dan gelijk een Wifi versterker te hebben. Maar omdat hij in de TV poort moet werkt de internetversterker dus niet (glasvezel). Als ik hem in de internetpoort doe dan werkt de TV niet, iemand ervaring? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hmaz welkom op Tweakers.

Je zal dan aan de slag moeten met managed switches, waardoor je beide Vlans over één kabel kan sturen. In \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie staat daarover het eea. geschreven.

Overigens is het niet toegestaan om topics te kicken en te kapen, mocht je er dus niet zelf uitkomen, maak dan even een nieuw topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmaz
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-05-2022
bedankt, ga ermee aan de slag
Pagina: 1