We zijn inmiddels een tijdje verder en ik ben nog steeds dik tevreden, op 1 punt na: mijn UHD-blu-rayspeler (LG UP970) mist een display. Een
eerstewereldprobleem natuurlijk, maar het is
lastig minder prettig als je niet weet welk tracknummer er speelt, hoe lang de cd nog duurt, etc. Voor mijn gevoel duurt het ook erg lang voordat een muziek-cd start. Iedere keer de tv aan doen, om muziek te luisteren/selecteren, vind ik gewoon niet handig.
Ik heb nu 2 opties:
Een losse dedicated cd-speler kopen voor de set, of mijn huidige UHD-speler (LG UP970) vervangen door een UHD-speler met display.
Als ik kijk naar (cd-)spelers die bij mijn Marantz SR7011 passen qua uiterlijk, dan heeft Marantz eigenlijk 3 opties:
CD5005, CD6006, UD7007. De laatste is een UHD-speler, maar kost richting de € 1000. Zoveel geld wil ik er eigenlijk niet meer aan spenderen. De CD5005 en CD6006 kosten momenteel rond de € 160 en € 300 bij de MediaMarkt (en concurrenten die in de prijs meegaan). Ik heb ze geprobeerd uitgebreid te vergelijken, maar kan niet echt ontdekken of de 6006 nu de dubbele prijs waard is. Iets met SA2 en HDAM+SA2. Het zegt me echter niet zoveel.
Voordeel van een dedicated cd-speler is natuurlijk dat hij geheel gericht is op het gebruiksgemak met cd's. Nadeel - als je dat zo kan noemen - is dat ik 2 discplayers heb staan en dat voelt ook overdreven.
In dezelfde categorie/prijsklasse kom ik ook spelers van Pioneer en Onkyo tegen met goede recensies, maar die passen qua uiterlijk niet bij de set. (Overigens staat mijn huidige UP970 niet in de buurt van de SR7011 maar op mijn centerspeaker, dus bijpassend is geen 100%-eis.)
Als ik naar een andere UHD-blu-rayspeler kijk om daarmee de UP970 te vervangen (die dan in de verkoop gaat) is het een lastige zoektocht naar een speler die kan wat ik wil.
Sowieso:
* Dolby Vision
* 4k UHD
* frontdisplay
* gapless playback voor cd's (geen pauzes tussen mixalbums e.d.)
Liefst ook:
* HDR10+
* zoveel mogelijk disc-formaten
* redelijke prijs (< € 400)
Ik had als vervanging de Sony UBP-X700 en X800 gezien. Die vinken veel van mijn wensen af, maar missen beide een display en de x800 heeft geen Dolby Vision. Pioneer en Panasonic hebben prachtige spelers, maar die kosten de hoofdprijs.
Iemand die misschien een suggestie heeft voor mij? Bij voorkeur 1 die in de aanbieding is bij de MediaMarkt. Dat scheelt weer een berg centjes.
Huidige opstelling:
Receiver:
pricewatch: Marantz SR7011 Zwart
TV:
pricewatch: LG OLED55C7V Zwart
UHD-player:
pricewatch: LG UP970
Mogelijkheden die ik reeds bekeken heb:
cd only:
pricewatch: Marantz CD5005 Zwart
pricewatch: Marantz CD6006 Zwart
pricewatch: Onkyo C-N7050
pricewatch: Onkyo C-7030 CD-Speler (Zwart)
pricewatch: Denon DCD-520AE Zwart
https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/cd-sacd-spelers
UHD:
product: Marantz UD7007
pricewatch: Sony UBP-X700
pricewatch: Sony UBP-X800
https://www.sony.nl/elect...y-disc-spelers/ubp-x800m2
pricewatch: Panasonic DP-UB824
pricewatch: Panasonic DP-UB9004
https://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/producten/udp-lx500
Wie weet zie ik wel een uitstekend alternatief over het hoofd...
Concrete vragen: is de Marantz CD5005 net zo goed als de veelgeprezen CD6006?
De overige cd-spelers zijn vooral uitgezocht op prijs en beschikbaarheid bij MediaMarkt. Hoe weet ik of hij "goed" is?
De DP-UB824 van Panasonic is de enige speler in een nog enigszins betaalbare klasse met DV en een frontdisplay. Is dit een goede upgrade voor cd's en 4k-discs als ik de LG verkoop?
Wat zouden jullie mij aanraden?
Edit: Ik heb na wikken en wegen besloten om voor de cd5005 te gaan. Reviews waren goed en het was ook de goedkoopste oplossing om mijn setup te voorzien van het missende gemak. Wat is eigenlijk de beste manier van aansluiten? Toslink, of RCA? Ik vermoed Toslink, vanwege de digitale overdracht.
[
Voor 10% gewijzigd door
Jorgen op 28-01-2019 04:29
]