Toon posts:

Iiyama Pro 451 aangekregen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat inderdaad de nieuwe modellen gemodificeerd zijn, want dit is een PRACHTscherm.. convergentieproblemen? Neen! Vage kleuren? Neen! Vage plekken? Neen! Alleen die 2 dunne lijntjes over het scherm kunnen hinderen bij een witte achtergrond, maar dat is het dan ook...

Tip voor iedereen!

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:43 schreef DiEana het volgende:
Ik denk dat inderdaad de nieuwe modellen gemodificeerd zijn, want dit is een PRACHTscherm.. convergentieproblemen? Neen! Vage kleuren? Neen! Vage plekken? Neen! Alleen die 2 dunne lijntjes over het scherm kunnen hinderen bij een witte achtergrond, maar dat is het dan ook...

Tip voor iedereen!
Gefeliciteerd ten eerste! :)

Maarre, als je een venster bekijkt, lopen dan de randen van dat venster een beetje bol of hol, dus een beetje naar buiten of binnen () of )( zo :? Bij mij wel namelijk, met m'n 450 that is :)

Verwijderd

Topicstarter
Een ietsiepietsje )(

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:23
Hi dudes,

bij mij lopen ze ook een beetje naar binnen

greetz B-)

Verwijderd

Ok, dat vroeg ik me gewoon ff af, schijnt wel normaal te zijn....

iig veel plezier met t bakkie :)

Verwijderd

Topicstarter
IS het niet eerder dat ze naar de "diepte" lopen (dus naar de achterkant van je scherm) dan naar de zijkanten? Ga maar eens recht voor de lijnen zitten, dan zijn ze wel recht hoor?

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:12 schreef DiEana het volgende:
IS het niet eerder dat ze naar de "diepte" lopen (dus naar de achterkant van je scherm) dan naar de zijkanten? Ga maar eens recht voor de lijnen zitten, dan zijn ze wel recht hoor?
nope, bij mij niet, maar hé, zelfs een hele dure sony heeft t :P dus........ :)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Ik heb de 450 en zie eigenlijk niet wat jullie zien, heb ik dan een hele goede :P of kijk ik gewoon verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Cruyff zei ooi: "Elk voordeel heeft zijn nadeel.."
Hij zal wel gelijk hebben zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 19:25 schreef uibeltje het volgende:
Ik heb de 450 en zie eigenlijk niet wat jullie zien, heb ik dan een hele goede :P of kijk ik gewoon verkeerd.
Vind jij niet dat je scherm de diepte n gaat? Precies dat het middenste van je scherm dieper ligt dan de buitenkanten? Een kommetje zeg maar...

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:25 schreef uibeltje het volgende:
[mierenneuk modus]
hou eens een a4-tje langs de rand van een venster, dan kan ik t tenminste erg goed zien :)
[/mierenneukmodus]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 19:28 schreef AirHead het volgende:

[..]

[mierenneuk modus]
hou eens een a4-tje langs de rand van een venster, dan kan ik t tenminste erg goed zien :)
[/mierenneukmodus]

Yup, het is precies of het scherm zeeziek wordt :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:26 schreef DiEana het volgende:

[..]

Vind jij niet dat je scherm de diepte n gaat? Precies dat het middenste van je scherm dieper ligt dan de buitenkanten? Een kommetje zeg maar...
Had je hier voor nog een platte beeldbuis?
zo niet dan komt het daardoor. je hersenen willen het beeld nog corrigeren van die visse kom, daardoor lijkt als je je diep beeld hebt...gaat na een paar dagen wel over

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik vind het design van die 451 niet zo aanspreken. van voren lijkt ie wel kewl maar van de zijkant is het niet zo mooi gezicht.
maarja dat is subjectief :)

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/art/a902mt.jpg

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 22:11 schreef I_Stealth_I het volgende:
ik vind het design van die 451 niet zo aanspreken. van voren lijkt ie wel kewl maar van de zijkant is het niet zo mooi gezicht.
maarja dat is subjectief :)

[afbeelding]
Ach valt best mee hoor :)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op donderdag 05 juli 2001 19:39 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Had je hier voor nog een platte beeldbuis?
zo niet dan komt het daardoor. je hersenen willen het beeld nog corrigeren van die visse kom, daardoor lijkt als je je diep beeld hebt...gaat na een paar dagen wel over
Nee, wat jij doet is het napraten van reclame-onzin-smoesjes. Diamondtron en trinitron beeldbuizen hebben wel degelijk last van "holle" beelden. Het effect dat het na een paar dagen wel over gaat heeft meer te maken met het feit dat jij went aan hol dan ontwent aan bol. Probeer maar eens op een LCD-scherm te kijken. Daar heb je dus nooit last van "holle" beelden (immers geen projectie nodig). Monitorfabrikanten weten dit. Het is een hels karwei om de boel juist te projecteren op een platte beeldbuis. Sterker nog, de nieuwste technieken proberen dit holle effect tegen te gaan door het beeld eerst op een "bolle" tussenlaag te projecteren.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Iis dat die 'pre-stretch' techniek/truc, die in de Hitachi 772 en Hansol 920EF zit?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Op donderdag 05 juli 2001 19:25 schreef DiEana het volgende:
Cruyff zei ooit: "Elk voordeel heeft zijn nadeel.."
Nee nee, Cruyff zei: "Elk voordeel heb z'n nadeel" ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 09:49 schreef Frenzy het volgende:

[..]

Nee nee, Cruyff zei: "Elk voordeel heb z'n nadeel" ;)
Als belg ben ik al blij dat er al iets van weet >:)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 00:04 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet is het napraten van reclame-onzin-smoesjes. Diamondtron en trinitron beeldbuizen hebben wel degelijk last van "holle" beelden. Het effect dat het na een paar dagen wel over gaat heeft meer te maken met het feit dat jij went aan hol dan ontwent aan bol. Probeer maar eens op een LCD-scherm te kijken. Daar heb je dus nooit last van "holle" beelden (immers geen projectie nodig). Monitorfabrikanten weten dit. Het is een hels karwei om de boel juist te projecteren op een platte beeldbuis. Sterker nog, de nieuwste technieken proberen dit holle effect tegen te gaan door het beeld eerst op een "bolle" tussenlaag te projecteren.
Idd. Eigenlijk moet een scherm gewoon geen geometry fouten mogen hebben, maar ja, ik ben iig er maar over opgehouden bij mijn scherm, want iiyama doet er nix aan.....

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op vrijdag 06 juli 2001 09:46 schreef Heintje het volgende:
Iis dat die 'pre-stretch' techniek/truc, die in de Hitachi 772 en Hansol 920EF zit?
Kijk! Eindelijk een kenner!!
Ik heb zelf een iiYama Vision Master Pro 450 (19" diamandtron) en ben er gewoon erg gelukkig mee. Maar ik weet dondersgoed wat de zwakke punten zijn (twee zichtbare draden en "hol") en dat wist ik ook op het moment dat ik het ging kopen. Wat ik in ieder geval niet ga doen is mezelf bedriegen.

Ik wordt zo ziek van die figuren die zo'n bekende dozenschuivers-zin eruit gooien van "je moet ontwennen aan het bolle...blabla".

Wakker worden!!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ah! Ik ben blij dat iiyama eindelijk z'n zaakjes weer voor elkaar heeft gekregen :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

welk serie nr. heeft hij ?

Want de 5004 hebben allemaal veel problemen.

zie ook hier

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mijn VMpro 410 is niet () of )( ...
je kan het toch instellen?

Als ie () of )( is dan kun je dat ook zien aan je monitor rand.. das wel oke dus.. die draadjes zijn soms ook dikker en dunner bij verschillende monitoren.. die van mij zie je haast niet..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 00:04 schreef nigelator het volgende:
Mijn VMpro 410 is niet () of )( ...
je kan het toch instellen?
Die bolvorming naar binnen of buiten loopt 9 van de 10 keer (bij een "echte" afwijking) niet vanaf de bovenkant of onderkant, maar daar zo'n 2 centimeter van af. Dus met de )( instellingen van de OSD is dat niet op te lossen.

Beeld:
|.......|
).......(
|.......|

Iiyama heeft dat voor mij "gecorrigeerd", maar het is weer terug gekomen (samen met een andere afwijking, maar dat heeft niks met )( te maken.

Een afwijking van 1 a' 2 milimeter is "normaal" voor die monitoren. Bij mij was/is het 3+.

Eigenlijk vind ik zo'm afwijking dus niet normaal (ookal is het 1 a' 2 milimeter). Er staat ook helemaal niets over in de handleiding!

En gezien het feit dat niet elke 19 inch Iiyama de afwijking heeft, zou je gewoon een goede monitor moeten eisen zonder die afwijking. Ik vindt het gewoon niet normaal dat men vaak bij Iiyama zegt "Dat hebben alle CRT monitoren!". Makkelijke uitweg voor zo'n probleem.

• Barney
  • Laatst online: 11-07 23:46

Barney

nee, ik kan niet darten

Ik zit heel erg te twijfelen of ik de VM pro 451 zal kopen. Iiyama heeft altijd goede monitoren gehad en de specs en design van de VM pro 451 bevallen me ook wel. Maar als ik deze monitor koop wil ik wel zeker weten dat ik niet 3 keer terug moet met dat ding, omdat de hoeken knipperen of het beeld trilt :( Weet iemand zeker of deze problemen zijn opgelost in de nieuwe serie(s) of zijn ze gewoon allemaal bagger? Ik hoop echt dat 't opgelost is, want deze monitor schopt echt kont :P

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Don't buy !

Ik heb hier een zogenaamde gemodificeerde monitor gekregen van Iiyama ... dat ding is ook verschrikkelijk ! Ik zit er nu mooi mee opgescheept.
Be smart ... en koop gewoon een Philips ofzo.
Mij zul je in ieder geval nooit meer een Iiyama zien kopen !

Verwijderd

Nou ik heb deze monitor al sinds november vorig jaar, en ik vind hem echt geweldig.

Welke 19" monitor haalt nou 2048*1536@72 hertz?? En ja dat kan hij dus ook echt aan, en het ziet er bij mij prachtig uit. Ik stond echt versteld ervan, toen ik deze resolutie koos binnen quake3 en windhoos. Hij haalt het gewoon makkelijk. Staat nergens in de specs >:)

Verder sommige mensen hebben hier veel problemen en andere niet. Ik heb een van de eerste versies en deze is gewoon goed. Over de nieuwe versies kan ik helaas niks vertellen.

Wat ik wel hoor is dat sommige mensen toch liever een sony of philips kopen. Ik raad je aan, als je hem gaat kopen, om hem in de winkel te bekijken. Laat de monitor die jij krijgt eerst in de winkel aansluiten, en laat hem lekker een half uur draaien. Zie je niks geks koop hem, krijg je problemen buy another monitor.

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb een Vision Master Pro 400 (17 inch diamontron (of hoe heet dat)). Is al een wat ouder beestje, zo'n 3 jaar. Mijn garantie verloopt volgende week :)

Zit er toch een beetje mee nu ik dit lees. Als ik mijn scherm heel mooi vierkant instel:

|...|

Dan krijg ik zo'n 2 centimeter van links vreselijk kromme verticale lijnen. Vooral in Windows Verkenner is dit heel duidelijk te zien, je krijgt dan een linker venster wat er zo uitziet:

|.)..|

Hoeveel mocht het zijn en zou ik binnen een week nog binnen de garantie dit kunnen laten repareren? Ik heb ooit wel eens een E mailtje hierover gestuurd naar iiyama, maar nooit antwoord gehad (daar heb ik toch zo'n hekel aan he)

Iemand tips?

Bedankt,

Cliff.
Pagina: 1