IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33
Mijn monitor doet het redelijk goed , ik heb ook een VM pro451, ik heb alleen 1 a 2 keer per dag van donkere hoekjes, links en rechts onder in het scherm.
Voor mij geen reden om de monitor terug te sturen, want die storing duurt meestal niet langer dan 5 sec.. :-)

Het enige wat mij niet lukt is om de monitor op een refreshrate hoger dan 85 Hertz te krijgen, dit terwijl hij veel hoger moet kunnen, maar windows2000 geeft 85 hertz als max aan..

Ik gebruik een matrox g200 videokaart, op zich een prima 2D kaart..waar zou dit aan kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

Flexx

This side up

idd, en die resolutie van 1920x1440 doet hij ook niet in windows. Moet je ff powerstrip gebruiken dan kan hij dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel de goede beelscherm drivers?
kan je op de iiyama pagina wel downloaden, bij mij gaat ie in winme tot 100 hrz bij 1280x1024......wat ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje aan diegene die een GF(2) aan hun VMP451 hebben hangen....
Geef eens een eerlijke mening over de 2D kwaliteit van je videokaart bij een res. van 1280x1024.
Ik had hiervoor een MX en dat zoog in 2D,maar hoe zit het met een GTS/Pro/Ultra of GF3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 02 juni 2001 15:07 schreef Messaf het volgende:
Mijn probleem is opgelost. Ik zit nu achter een LG 915FT Plus. Ik kon hem bij PCL Computers alsnog omruilen. Dat liet ik mij dus geen twee keer zeggen. Ik juich niet te vroeg, tot nu toe perfect beeld. Er is wel een nadeel; mijn bureau staat nu 30 cm van de muur, vanwege dat enorme kanon wat er achter hangt.
Ahhh eindelijk iemand die door heeft dat die LG perfect beeld geeft :) (ik ben zelf ook blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Hmmmm GoT + T.net plat... nu weer online... dus ik wil inloggen... drYddi bestaat niet! Ehhh guys... what? :? Maar goed... alles weg! Damn :(

Ter zake:
Mij was dus een paar weken geleden een nieuwe monitor beloofd. Ten eerst zou ik binnen een week teruggebeld worden. Niet dus. :( Mail naar IIYAMA => Antwoord van Arnoud... U wordt door het NGP gebeld. Niet dus. :O (het standaardverhaal)

Ik naar Arnoud gebeld. Toen kwam het volgende. Het NGP heeft u meerdere malen proberen te bereiken! :? Nou als ik op m'n 3310 gebeld wordt zie ik wie er belt en kan ik dus terugbellen. Daarnaast zouden ook naar mijn ouders hebben gebeld... bij ons is er bijna altijd wel iemand thuis. Dus vind ik dat een beetje moeilijk om te geloven. Maar goed. Het NGP zou bellen. :z

Dus ik d8 laten we de rollen eens omdraaien. *D Dinsdagmiddag naar het NGP gebeld. Ik moest meneer Giesbers daar hebben. Die was er niet meer. Woensdagmorgen gebeld. Meneer Giesbers is er vanaf 1 uur weer. Ik donderdagmorgen gebeld. Blijkt dat ik niet meneer Giesbers moet hebben maar EC Chain. :?

EC Chain: Naam Postcode Woonplaats... Wanneer kunnen we langkomen? *D
Dus ik zeg kan dat morgen? Ja hoor dat kan! Dan bellen we morgenvroeg even hoe laat we ongeveer komen... *D (dat noem ik service!)

En ja hoor... vrijdagmiddag is er bij mij een "nieuwe" VMPro 451 afgeleverd... *D
(ik zeg "nieuwe"... ik ben niet 100% overtuigd dat ie nieuw is... maar hij ruikt wel nieuw als ik m'n kamer binnen kom... accepted)

De dansende letters zijn weg! *D
De vage hoek rechts-onder is weg! *D
Hij ziet er een stuk scherper uit! *D

Vlakke monitoren van IIYAMA zijn gewoon uit plakjes opgebouwd blijkt wel weer. :( Dat is dus niet veranderd.

Had ik hem maar eerst ergens moeten bezichtigen voordat ik hem kocht.

En we hebben wat nieuws... ja hoor... een brakke video 1/2 knop... ding is verrot. Niet iets waarvoor ik hem op laat halen maar wel als het blijkt dat ie niet werkt (aangezien ik binnen nu en 2 weken een 2e pc heb ;)).

Over de hoeken doe ik nog geen uitspraken. Daar heb ik hem nog niet lang genoeg voor.

Op het moment ben ik tevreden, maar heel erg teleurgesteld door de -ik geloof dat ze het nog steeds zo noemen- :r service van IIYAMA.

ps. Wat ik wel weet is dat IIYAMA dit leest! Toen ik deze week belde zei die gast: Dus jij bent die drYddi!
(uitgesproken als dokter ijdie... it's IDDY maar dan andersom) *D

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op maandag 04 juni 2001 00:21 schreef drYddi het volgende:
Vlakke monitoren van IIYAMA zijn gewoon uit plakjes opgebouwd blijkt wel weer. :( Dat is dus niet veranderd.
Plakjes??? Leg dat eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 20:18 schreef Reaper® het volgende:
vraagje aan diegene die een GF(2) aan hun VMP451 hebben hangen....
Geef eens een eerlijke mening over de 2D kwaliteit van je videokaart bij een res. van 1280x1024.
Ik had hiervoor een MX en dat zoog in 2D,maar hoe zit het met een GTS/Pro/Ultra of GF3 ?
nou...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op maandag 04 juni 2001 03:45 schreef Cap het volgende:

[..]

Plakjes??? Leg dat eens uit?
Nou als ik naar mijn monitor kijk wil ik nou niet zeggen dat het één geheel is. Het lijken gewoon flinterdunne verticale reepjes. Reepje beeld reepje niets reepje beeld reepje niets... En dat is behoorlijk lelijk. Ik was al bang dat ik aan die twee horizontale lijntjes niet zou wennen maar nu heb ik dus 2 horizontale (da's normaal) en 1000 verticale. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op maandag 04 juni 2001 20:24 schreef drYddi het volgende:

[..]

Nou als ik naar mijn monitor kijk wil ik nou niet zeggen dat het één geheel is. Het lijken gewoon flinterdunne verticale reepjes. Reepje beeld reepje niets reepje beeld reepje niets... En dat is behoorlijk lelijk. Ik was al bang dat ik aan die twee horizontale lijntjes niet zou wennen maar nu heb ik dus 2 horizontale (da's normaal) en 1000 verticale. :(
Lol, die vertikale streepjes, dat heet nou TRINITRON (of DIAMONDTRON). Streepmasker dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reachtie van mij........
vandaag gebeld, ja meneer U moet eerst een email/fax sturen.
heb ik dus gezegd dat ik daar geen beschikking over heb, kon het toch wel direct even................volgende week halen ze hem. binnen 5-10 dagen terug. zal daarna weer even posten of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of we wachten met zun allen ff af tot de druk een beetje van de ketel is. Die gasten worden zelf ook doodziek van al die probs en als iedereen massaal zijn/haar monitor gaat sturen zal dat heus niet het proces versnellen. Ik wacht mooi een maand of 3 en stuur dan mijn kijkdoosje terug. Dan hoef ik me niet te ergeren en gaat het waarschijnlijk wel goed. Heel makkelijk om nu lekker dom te doen en niet even mee te denken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik koop een monitor......die is niet goed, dan eis ik een goede.
als ze slim zijn doen ze het heel anders, laat ze een goede meebrengen en de oude meenemen, die kunnen ze toch zo weer verkopen........niemand die het doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op maandag 04 juni 2001 23:25 schreef Cap het volgende:

[..]

Lol, die vertikale streepjes, dat heet nou TRINITRON (of DIAMONDTRON). Streepmasker dus. ;)
weet ik dat ook weer... maar het blijft lelijk... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

btw nog geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Godverredomme....

Wat een gezeik, inmiddels is mijn monitor omgeruild, nu heb ik dus een gloednieuwe uit de doos....

en nu komt het:
1) USB Hub doet het niet....
2) Knippert donker en licht, verkleurde hoekjes en meer van die onzin...

Ik ga nu maar even HEEL boos Iiyama bellen, beetje raar als anderhalve rug voor een monitor neertelt, dat je twee kapotte krijgt

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 13:16 schreef dutchrups het volgende:
Godverredomme....

Wat een gezeik, inmiddels is mijn monitor omgeruild, nu heb ik dus een gloednieuwe uit de doos....

en nu komt het:
1) USB Hub doet het niet....
2) Knippert donker en licht, verkleurde hoekjes en meer van die onzin...

Ik ga nu maar even HEEL boos Iiyama bellen, beetje raar als anderhalve rug voor een monitor neertelt, dat je twee kapotte krijgt

:(
Post ff hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Rico

Wie dit leest is gek....

Ze gaan gewoon weer een andere monitor aanbieden die speciaal door hun is afgesteld.

Gewoon omruilen voor een ander merk.
Die Iiyama is echt een vissekom in een stuk plastic.
Voor 1500,- bied ie geen waar voor z'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen vervelende reacties op mijn hals halen maar...

Ik ben sinds een maand bezitter van de IIyama Pro 451 en ik ben er echt ontzettend blij mee. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ja okay die speakers zijn niet echt top maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.

Verder heb ik een G-Force 2 Pro 64 mb ddr met tv out en ik vind de 2d kwaliteit ook wel goed... (maar ik ken die van de Readon dan niet..)

Btw ik heb dus ook geen last van verkleurende hoekjes of wat dan ook... (mijn serienummer begint met 5003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Nou wou ik net een 19" kopen en dus iiyama maar nu dus niet meer :7

Nou las ik net iemand met een VMpro 411 en dat die dingen wel goed zouden zijn.
Daar zou ik even op willen reageren 8-)

Ik heb 5 van die krengen door mijn handen laten gaan 3 stuks klapten er gelijk uit de allereerste keer dat ze in windows 2000 kwamen. Wat blijkt: er zit een toshiba chippie in die bakken met een refresh index. Zo van: ik stuur commando 'x' en monitor gaat naar refresh 'y'. In dat chippie zit een brute fout (in de commando set van 2000 dan). Het laat zich raden wat er vervolgens misgaat: je komt nietsvermoedend windows (2000) binnen en *klap* weg is er een kleur (er brand er altijd een door) zo heb ik dus al monitoren gezien die groen, geel en blauw werden >:) hartstikke leuk voor een sterk verhaal: maar wel erg irritant.

Daarbij komt nog eens dat die iiyama 411 standaard het beeld scheef zet -> )( en dat geloof ik een manko is van alle iiyama's. Het komt er dus eigenlijk op neer dat iiyama's idd superieur beeld geven (binnen redelijke prijsklasses bekeken dan) maar dat ze wel eerst goed moeten werken voordat je daar van kan gaan genieten: m.a.w. geen iiyama's mee voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ik heb een heel ander probleem met de iiyama 451 en een geforce 2gts.Bij mij veranderd de kleur wel eens.Zo heb ik een groen beeld dan weer geel en dan rood. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zaterdag 03 maart 2001 18:28 schreef wvp het volgende:
iiyama zijn echt slechte monitoren voor een lage prijs, bijstellen van het scherm met die 3 knoppen is al moeilijk.
sony's zijn stukken beter.
Dit is niet op argumenten gefundeerd. Dikke onzin. Ik zit hier met een VM Pro 452 (19") en totaal GEEN problemen hier. Zelfs geen verkleurende hoeken ofzo.
VM Pro 451, daar zijn de meeste problemen mee, maar dat hebben ze met de nieuwe serie volgens mij opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn vmp 451 is vandaag opgehaald, geen bericht gehad via de meel dus ik dacht gisteren laat ik maar bellen. Hij kon vandaag meteen gehaald worden, das weer snelle service in tegenstelling tot het ontvangen van (geen) meelreply.
ik heb bij het call-center uitdrukkelijk aangegeven dat ik um 1 keer laat weg halen voor reparatie en dat ik geen zin heb om als jojo te dienen (dat laatste heb ik niet zo letterlijk gezegd). Sommige van ons hebben wel tig keer die monitor zien komen en weer gaan en daar pas ik gewoon voor, kvind gewoon dat voor z'n product het eigenlijk meteen goed moet zijn. Las op de achterkant nog dat ie in China gemaakt is, zouden ze daar soms geen check doen aan het einde van die lopende band :Z en gewoon het op een boot naar Nederland zetten :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op dinsdag 05 juni 2001 23:00 schreef drYddi het volgende:
btw nog geen klachten
hmmm nog steeds geen kl88... maar ook nog geen 2e pc zodat ik m'n video 1/2 knop kan testen... (m'n AMD1333 ligt met m'n Epox 8KTA3+ in de knoop :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne wordt morgen opgehaald.
krijg dan voor maximaal 10 dagen een leen monitor. heb gezegd dat ik wel een 19" wil natuurlijk.......dat krijg ik dan ook. ik ga echt niet 10 dagen tegen een shitty monitor zitten staren. maar goed, ik post hier zodra ik hem terug heb!
hehe, ze mogen hem wel van 7 hoog halen want de lift is kapot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mijn 4e monitor nu twee weken, en deze werkt tot nu toe prima.
Eens in de week knippert hij nog wel eens, maar dat is geen probleem.
Verder een strak beeld, en geen trillende letters enzo.
Eindelijk tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne is opgehaald. ben benieuwd, raad es wat voor leen monitor ik heb?
geen klein kut ding van 17" ofzo met bolle beeldbuid, nee een VMPRO510 en die is dacht ik 22"........das wel lekker :-)

maar goed, over 10 dagen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Gewoon die VMP510 houden
Mits die goed is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ehm vooral die mensen die nog geen flikkerend beeld heeft gehad met een VMP451, test het maar eens met een hogere kamer temperatuur en de monitor de hele dag aan.. Ik zweer het je het komt echt door de temperatuur.. Die hoeken vind ik nog niet eens zo erg die zijn ook zo weer weg maar het trillende beeld kan soms erg vervelend zijn vooral als het er heftig aan toe gaat.. ;(

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik hoor het steeds vaker maar ik kan een ding aanraden koop gewoon een iiyama Pro ...

Maar dan moet je er snel bij zijn omdat ik een tijd geleden nog een iiyama 17" wou kopen bij fun price en daar hadden ze hem niet meer, omdat het een oud model is en nu zijn dus die ander monitoren er met z'n USB en speaker voet maar de kwaliteit is kut van die nieuwe :(

maar in de pricewatch staan ze nog wel :)
DUS ga voor iiyama PR :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de vm pro 451 en idd af en toe last van knipperende hoeken (heel soms een paar seconden).
Ik stoor me er (nog) niet aan en ik heb ook niet het idee dat het erger wordt.
Of is dat te optimistisch gedacht van me en kan ik verwachten dat het steeds vaker voorkomt?
Anders laat ik 't erbij voordat ik straks met een :r monitor van iemand anders zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik mijn mijn monitor nu ong. 2 maanden.
Ik heb nog steeds de 1e (dus nooit omgeruild ofzo). Ik kan helaas maar 1 ding concluderen: het is een goede monitor :).

Ik heb ong. 1x in de 3 weken dat de hoekjes even knipperen (van donker naar licht, en weer terug, waarna hij automatisch weer 'normaal' wordt). Het is maar 30seconden in totaal, en daar kan ik dus wel mee leven.

Instellingen, beeldscherpte, geometrie, beeldstabiliteit e.d. is allemaal goed.

Ik gebruik hem dus gemiddeld 6 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ik heb nu 2 weken mijn Philips 109P20 ipv de Iiyama VMP451 en ik kan zeggen dat ik heel erg tevreden ben.
Die 451 is zijn geld niet waard. Dacht ook dat die iiyama mooi beeld gaf maar dus wel enige bugs had. Maar de beeldkwaliteit van die philips is gewoon vele malen beter.
Niks knipperen van hoekjes en niks geen getril en ook geen 15 minuten warmdraaien voordat je normale beeldinstellingen er weer zijn.
Heb ook eens de VMP450 gezien en die heeft een beter beeld dan alle 451's die ik heb gehad.
De Philips is 70,- duurder en heeft geen usb hub maar is gewoon beter.
Ik zou eerder de LG aanraden en als er wat meer geld is de Philips. Sony heb ik nog niet gezien, maar zal ook wel goed zijn.

Maar ik hoop voor de mensen die de monitor niet kunnen omruilen dat ze uiteindelijk een perfect exemplaar krijgen. Moet ook voor de 1500,- die jullie ervoor betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb deze monitor al sinds november, en ik vind hem geweldig. Ok hij knippert een paar keer. Maar dit gebeurt maar misschien een keer in het week. Dus mij hoor je echt niet klagen.

Hij heeft prachtig mooi beeld, hij haalt een resolutie van 2053*1538@72 Hz :9
Welke andere 19" haalt dit nou, en het ziet er bij mij echt prachtig uit.

Haal je zulke hoge resoluties op een philips of sony 19"? En dan nog gruwelijk scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Philips 107B, 107P, 109B en 109P halen tot 1920 * 1440 max.
De 21" gaan hoger.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou de 109P20 kan tot in de 2xxx maar dat staat niet in de .INF file.
Maar wie draait er nou een zo'n resolutie?
Moet je geen 19" hebben.
Ik draai zelf 1280x1024 op 100hz.
1600x1200 misschien ooit eens in een game, maar tot op heden laat mijn vga kaart dat niet soepel toe.
Ik vond die iiyama dus ook heel scherp toen ik hem had, maar nu ik die Philips voor m'n neus heb zie ik het verschil wel.
Kijk wat niet weet wat niet deert zegt men altijd. Je moet het eerst zien.
Maar ik wil geen knipperende monitor van 1500,-. Dat hoort niet in de prijsklasse sorry.
Maar ben blij om te horen dat er al meer mensen zijn hier die tevreden zijn over hun 451.
De ene zal wat kritischer zijn dan de andere denk ik.
Maar zoals ik al zei...die hele hoger resoluties gebruik je niet of bijna niet. Je ziet je iconen dan al bijna niet meer.
Ik heb gewoon liever een monitor die perfect beeld geeft op 1280x1024 dan een die tot 5000x4000 kan en dan op 1280x1024 zit te knipperen soms etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op donderdag 14 juni 2001 12:06 schreef Rico het volgende:
Ik draai zelf 1280x1024 op 100hz.
Ben het verder helemaal eens met je redenering, maar ik zou als ik jou was toch gewoon op 1280*960 draaien, dan heb je de standaard 4:3 verhouding en dus geen vervormd beeld of zwarte balken onder en bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

vervorming zie ik niet.
Hoor dat wel vaker over vervorming, maar hoe zie je dat dan?
Alles ziet er volgens mij normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op donderdag 14 juni 2001 22:54 schreef Rico het volgende:
vervorming zie ik niet.
Hoor dat wel vaker over vervorming, maar hoe zie je dat dan?
Alles ziet er volgens mij normaal uit.
Ik zal het even uitleggen.

Jij wilt twee dingen right? Namelijk:

1. je wilt geen zwarte randen, maar een 100% (ok 99%) vullend beeld aan alle randen.
2. je wilt dat de verhoudingen vertikaal en horizontaal kloppen, met andere woorden: een vierkant moet echt een vierkant zijn en een cirkel echt een cirkel etc.

De combinatie van 1. en 2. gaat je niet lukken bij 1280*1024. Waarom? Omdat bij deze resolutie het aantal beeldlijnen horizontaal t.o.v. vertikaal niet 4:3 is. En aangezien je beeldscherm (het zichtbare glas dus) wel een beeldverhouding 4:3 heeft moet je dan:

1. of zwarte randen accepteren met echte vierkanten en echte cirkels etc zoals ze bedoeld zijn
2. of beeldvullend draaien met vierkant is niet vierkant en cirkel is niet cirkel etc.

Oplossing voor dit probleem is een resolutie kiezen die overeenkomt met de beeldverhouding van je beeldbuis, dus 1600*1200, 1280*960, 1152*864, 800*600 of 640*480. Delen van de beeldlijnen op elkaar geeft bij al deze resoluties 1.33 = 4 staat tot 3 beeldverhouding = gelijk aan de verhoudingen van je monitor beeldbuis :)

Persoonlijk vind ik de 1280*960 en 1152*864 ideaal voor een 19 inch, vooral de laatste omdat spellen dan nog net dat extra tikje soepeler lopen en je monitor niet van resolutie hoeft te wisselen bij switchen van spel naar desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op zondag 04 maart 2001 21:41 schreef Reaper® het volgende:
Mensen let op :
In ALLE VMP451 monitoren zit een productiefout !!!
problemen:
*flikkeren van het beeld ongeacht welke resolutie
*verkleurde hoekjes (vooral linksonder)
*het niet onthouden van de instellingen.

Dit ligt dus NIET aan de videokaart,maar aan je monitor.
Oplossing:
Contact opnemen met IIyama,problemen omschrijven en hun geven nummer op van teleplan.Die halen je monitor op,brengen leenmonitor mee en een weekje later heb je een perfecte monitor terug !!!:P
Dan krijg je dus een nieuwe, maar je zegt zelf dat de fout in alle monitoren zit.
Dus wat heb je eraan?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Op donderdag 14 juni 2001 23:10 schreef Cap het volgende:

Ik zal het even uitleggen.

Jij wilt twee dingen right? Namelijk:

1. je wilt geen zwarte randen, maar een 100% (ok 99%) vullend beeld aan alle randen.
2. je wilt dat de verhoudingen vertikaal en horizontaal kloppen, met andere woorden: een vierkant moet echt een vierkant zijn en een cirkel echt een cirkel etc.

De combinatie van 1. en 2. gaat je niet lukken bij 1280*1024. Waarom? Omdat bij deze resolutie het aantal beeldlijnen horizontaal t.o.v. vertikaal niet 4:3 is. En aangezien je beeldscherm (het zichtbare glas dus) wel een beeldverhouding 4:3 heeft moet je dan:

1. of zwarte randen accepteren met echte vierkanten en echte cirkels etc zoals ze bedoeld zijn
2. of beeldvullend draaien met vierkant is niet vierkant en cirkel is niet cirkel etc.

Oplossing voor dit probleem is een resolutie kiezen die overeenkomt met de beeldverhouding van je beeldbuis, dus 1600*1200, 1280*960, 1152*864, 800*600 of 640*480. Delen van de beeldlijnen op elkaar geeft bij al deze resoluties 1.33 = 4 staat tot 3 beeldverhouding = gelijk aan de verhoudingen van je monitor beeldbuis :)

Persoonlijk vind ik de 1280*960 en 1152*864 ideaal voor een 19 inch, vooral de laatste omdat spellen dan nog net dat extra tikje soepeler lopen en je monitor niet van resolutie hoeft te wisselen bij switchen van spel naar desktop :)
Hmmm, was me eigenlijk nooit opgevallen dat die 1280*1024 niet klopte. Ik draai het gelukkig ook niet. Maar waarom is 1280*1024 dan standaard en niet 1280*960? Ik kan namelijk helemaal geen 1280*960 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eindelijk mijn monitor terug gekregen op woensdag 20 juni. Had een week daarvoor nog es gebeld met Teleplan. U monitor staat nu bij de monteur....wat bedoelt u precies met dat hij er nu staat?? Euuuh...Ik zal een meeltje aan de reparatieafdeling sturen om u reperatie naar voren te laten halen. Dinsdag de 19 gebeld om te kijken of ie inderdaad naar voren was gehaald...en jawel...u kunt ieder moment door logistiek gebeld kunnen worden want hij is klaar.

Ik had bij het contact met Teleplan nadrukkelijk een aantal keren aangegeven dat ik geen jojo wilde zijn en dat ie eenmalig ter reparatie wordt aangeboden....je voelt um al aankomen...niet dus he :( . Ik alles weer aansluiten en het zaakje aangedaan.....klonk allemaal mooi: behoorlijke degausklap....schakelen.....geen beeld dus :( Ik heb behoorlijk wat af gescholden...van kwaad tot erger dus... Dacht eerst nog dat mijn videokaart het begeven had maar ik had natuurlijk gelijk beter moeten weten.

Weer teleplan bellen...nog medegedeeld dat ik bij de eerste keer het een en ander al duidelijk had vermeld....ja we kunnen niets voor u doen behalve de monitor weer voor reparatie op halen....we hebben namelijk geen nieuwe monitoren hier :r . Ik gezegd dat ik het met Iiyama zelf ga opnemen want dit sucks bigtime natuurlijk.

Moet nu alleen nog een meeltje naar de TD van Iiyama Nederland sturen en dan zal ie gehaald worden door Iiyama zelf. Wat een :r bedrijf dat Teleplan, kweet niet wat voor :+ s ze daar hebben werken op de TD maar Iiyama moet maar es heel goed nadenken over hun servicecontract want hun naam gaat m.i. naar de donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook zelfde monitor :(

Zou het een produktiefout zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel es willen weten of al die monitoren met gebreken in China zijn gemaakt...die van mij kwam in ieder geval uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij is nu nog goed,beetje moeilijkheden om het beeld "echt" recht te krijgen maar na een tijdje proberen lukt het wel en heb ik gelukkig nog scherp beeld,als het verandert dan bel ik dat Teleplan bedrijfje gewoon op

Oja ik zou dan dus echt nooit genoegen nemen met een bolle 17incher he,als leen monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb (nog steeds) een VM Pro 510 (22 incher plat) als leen monitor.........

maandag gaik bellen, het is dan 12 dagen geleden, dus ik wil en zal hem dan terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze monitor, mijne doet ook geregeld gek, die randen heb ik alleen bij Win ME, niet bij Win2k of Win98.

Verder doet mijn USB hub onderin de monitor het niet.

Videokaart is Geforce 2 MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:05 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Dan krijg je dus een nieuwe, maar je zegt zelf dat de fout in alle monitoren zit.
Dus wat heb je eraan?
De huidige VMP451's zijn gemodificeerd.
En achteraf bleek dus niet alle vmp451 mointoren er last van te hebben.

Ik heb nu m'n 4de hier staan en nog ben ik niet helemaal tevreden.
Voornaamste ergenis : onscherp (vooral rechts) en andere instellingen bij opstarten.
Heb inmiddels andere vga-kaart (GF2Ultra ipv Radeon),maar problemen liggen echt bij de monitor.
Binnenkort ga ik maar weer eens voor de verandering contact opnemen met hun TD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 14:19 schreef hawkeye007 het volgende:
ik heb (nog steeds) een VM Pro 510 (22 incher plat) als leen monitor.........

maandag gaik bellen, het is dan 12 dagen geleden, dus ik wil en zal hem dan terug hebben.
Als die het wel goed doet, zou ik er zelf niet over beginnen. Kun je mooi die 22" houden als ze het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:51
Even mijn ervaringen over de service tot nu toe:

Ok. Heb eind mei A902MT gekocht en ik bleek behalve die flikkeringen in helderheid ook last van dooie pixel te hebben. Ik denk "meteen melden en omruilen die hap".

Ik tot 3x gemailed voordat ik eindelijk een response van IIyama kreeg en eindelijk; vanochtend werd mijn monitor opgehaald. Maar wat krijg ik ervoor terug: een brakke 17" waar ik na vijf minuten al koppijn van krijg. Ik moet gewoon heel veel gebruik maken van mijn PC voor werk en studie en was toch echt niet van plan om hier anderhalve week verder te werken.
Ik had bovendien vermeld dat ik een goede monitor terug wou hebben; het liefst meteen een nieuw exemplaar.

Ik gebeld naar IIyama. Uitgelegd wat er aan de hand is. Doorverwezen naar Teleplan die deze 'service' regelt. 15 minuten wachten :( - eindelijk iemand aan de lijn. Uitgelegd; weer doorverwezen. Weer 15 miuten :( wachten; weer iemand aan de lijn. weer de situatie uitgelegd, maar haar reactie was samengevat dat ik het er maar mee moest doen. Blijkbaar hadden ze me moeten vertellen dat ik wel eens een minder exemplaar terug kon krijgen: No way dat ik dat dus gehoord heb. Ook kreeg ik te horen dat ik dit binnen 8 dagen had moeten regelen; had ik gewoon gedaan! Zij reageerden zo traag. :(

Ik tegen die troela gezegd dat ik hier absoluut niet mee akkoord kon gaan, maar ze weigerde nog steeds. Ik zeg "nou dan weet ik het goed gemaakt: ik wil mijn geld terug".
Schrok ze blijkbaar toch wel van want toen kreeg ik opeens te horen dat deze dienstverlening de verantwoordelijkheid van Iiyama zelf was.

Vooruit, ik weer terug bellen naar Iiyama, nog een keer doorverwezen en weer het hele verhaal uitgelegd.
Ik wordt terug gebeld en ik ben benieuwd wat ze voor me verzinnen, maar ik hoop dat het goed is.
Anders wil ik gewoon mijn geld terug en koop ik mooi een Sony of zo!
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop!

PS Vriend van mij kocht zijn scherm een week eerder, diende klacht tegelijkertijd in en kreeg meteen een nieuw exemplaar, dus ze kunnen het blijkbaar wel!

UPDATE: Ik ben vanmiddag terug gebeld door Teleplan. Ik had inderdaag een 19" model ter tijdelijke vervanging moeten krijgen. Ik kon of mijn leenexemplaar weer tijdelijk laten omruilen voor een 19" en de reparatie van mijn monitor afwachten, of hij kon ervoor zorgen dat ik mijn eigen scherm deze week nog gerepareerd terug zou krijgen. Ik heb het laatste toch maar gekozen. Ik zal nog posten of het scherm wel of niet op tijd binnen is en of de problemen verholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij werd ook in 1x omgeruild.
Ik was nog niet helemaal tevreden met mijn tweede, maar volgens de TD moest die goed wezen :R.

Ik ga denk ik maar wer eens bellen. De pixels staan gewoon niet stil e ndat is vet irriterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Het blijft behelpen met die Iiyama monitor.
Die dingen zijn gewoon niet goed en al zeker hun geld niet waard.
Vraag anders of je hem kan omruilen voor een VMP452 want die moet beter zijn.
En misschien hebben ze nog wel een VMP450 staan. Gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Laatst online: 14-09 12:50
Ik heb een s900MT1 @ 1024x768 met een Viper770 ervoor en zie heel af en toe het beeld licht degaussen of verspringen. Ik heb echter nog geen last van de hoekjes. Zoals eerder vermeld maakt de kamer temperatuur erg veel uit. Tijdens een LAN party een keer te dicht bij een kachel gezeten..dat was niet te doen |:(
Verder erg tervreden over de monitor.

Dave,..

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omruilen voor een 452 heeft ook niet veel zin hoor..heb er daar ook al weer twee van versleten. dingen zijn helemaal niet scherp....
mijn 451 is nu ter reparatie en komt een dezer dagen weer terug..ben benieuwd zeg maar.
de gemodificeerde 451 had het knipperen in de hoeken ook...trillen was weg.
rechterkant van de 451 was niet scherp.. voor de rest was ik wel tevreden maar moet maar weer afwachten hoe je hem terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na deze hele verhalen te hebben gelezen, ga ik dus echt niet mijn monitor omruilen. Die van mij is gewoon geweldig vergeleken met die van jullie. Misschien een keer per week dat de hoekjes heel even verkleuren, en dan is er weer niks aan de hand(hier zeik ik dus echt niet over). Verder compleet geen klachten.

Verder niks onscherp. Hij is zelfs perfect scherp op 2053*1538@72 Hertz(en ja dat haalt hij makkelijk met mijn videokaart) >: ik wist niet eens dat hij zo hoog kon halen, stond echt gruwelijk van te kijken onder quake3)

Ik vind deze monitor geweldig, ik heb hem sinds november vorig jaar, met serienr 50005865.

This one really rocks, of ik heb gewoon een van de good batch. But I love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Laatst online: 22:40

Rejgun

Leven is Bier drinken

mijn serienummer is 50056777

vrijdag gekocht en helemaal nergens problemen mee

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je wil weten hoe er bij Teleplan wordt omgegaan met je monitor dan moet je even op deze link kijken.

http://archief.ad.nl/artikel?text=teleplan&sort=presence&ED=ola&SEC=%2A&SO=%2A&fdoc=1

Ook ik had problemen bij Teleplan.
Ik kreeg een 451 terug met vershil in kleur met de achterkap en de voorkant.
Dat wil zeggen dat ze gewoon de onderdelen verwisselen.
Verder is Teleplan een WAARDELOOS :r :r :r
bedrijf,die groot en log is, met domme blondjes als telefonistes die werkelijk nergens wat van weten als ze je iets vraagt.
Dus gewoon Iiyama bellen.
Teleplan is Iiyama onwaardig,ik snap niet dat ze daar mee in zee zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Er jammer om dit allemaal te lezen...
Ik heb nu een vision master pro 400 en ik heb nu besloten om na de vakantie een eizo flexscan t761 te kopen ipv de vision master pro 451

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/eioT761.jpg
Eizo FlexScan T761
19 inch screen size
1600x1200 maximum resolution
0,24 mm shadow mask
30-115 kHz horizontal frequency
50-160 Hz vertical frequency
RGB Analog
Fully Flat Trinitron
USB HUB
3-year warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff doorgaan met dat gezeik en iedereen gaat denken dat IIyama's slecht zijn....wat dus helemaal nie waar is!
Ik heb zelf al 1,5 jaar een Vision Master Pro 410 waar ik echt nog nooit iets raars mee heb gehad. Heb twee weken geleden een 22" Pro 510 d'r bij gekocht :9~ werkt ook perfect!!!

Probleem is alleen dat er heel veel mensen zijn met een IIyama...waardoor het lijkt alsof ze vaker probleem monitoren leveren dan andere merken.

Belangrijke punten om op te letten zijn genoeg ruimte om de monitor voor goede ventilatie (ze worden nogal heet...) en de magnetische velden...maar da's logisch toch?!?!? Oh....en verkoop die $^#%^ MX kaartjes en koop een normale videokaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 19:01 schreef ScOOt het volgende:
Nog ff doorgaan met dat gezeik en iedereen gaat denken dat IIyama's slecht zijn....wat dus helemaal nie waar is!
Ik heb zelf al 1,5 jaar een Vision Master Pro 410 waar ik echt nog nooit iets raars mee heb gehad. Heb twee weken geleden een 22" Pro 510 d'r bij gekocht :9~ werkt ook perfect!!!

Probleem is alleen dat er heel veel mensen zijn met een IIyama...waardoor het lijkt alsof ze vaker probleem monitoren leveren dan andere merken.

Belangrijke punten om op te letten zijn genoeg ruimte om de monitor voor goede ventilatie (ze worden nogal heet...) en de magnetische velden...maar da's logisch toch?!?!? Oh....en verkoop die $^#%^ MX kaartjes en koop een normale videokaart!
Het maakt nix uit of je nu een MX of een Matrox G450 hebt of welke videokaart dan ook. Het feit is dat de VM Pro 451 kuren heeft en dat Teleplan het slecht afhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Na 6 maanden is hij eindelijk opgehaald voor reparatie. Ik heb die 6 maanden (vanaf dag 10 dat ik hem had) met mijn oude 15" zitten werken. Ik zit nu met een tijdelijke 17" gare bolbuis.

Die gast die hem ophaalde propte die monitor in de doos zonder te kijken of de voet wel recht zat. Zat hij keihard te duwen op die monitor hoor ik opeens keihard, KRAK. Nou hoop ik maar dat dat het piepschuim was en niet de voet die omhoog tegen de printplaat op de boden van de beeldbuis kwam en hem zo in 2 brak, anders hebben ze een groot probleem.

Maar ik moet toegeven de service bij Iiyama is echt wel 0,0%. Wat een stelletje afzetters zijn dat zeg, ik moet gewoon 6 maanden w8en totdat ze wat ondernemen. En in de tussentijd 100X gebeld. :r

NO MORE IIYAMA 4 ME, NEVER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een half jaar is extreem lang jezus he. i kwou dan echt mijn geld terug.

Ik ga morgen bellen. Ik ben nog niet tevreden. Ik geef ze twee mogelijkheden

1) ik krijg voor het einde van volgnede week een perfecte monitor

2) ik wil 1389 gulden terug zien en zij krijgen deze monitor.

anders ga ik ff met de auto en deze monitor naar zoetermeer toe en krijgen ze hem ff via de brievenbus naar binnen gekeild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag eindelijk m'n vm pro 451 terug. :P

even afwachten hoe hijzich houdt, maar ik heb het idee dat rechtsonder het scherm opeens 'blauw is' das vast niet normaal ofwel?

naja, als hij weer gek gaat doen bel ik iiyama zelf (iemand een telefoon nummer van?) en dan eis ik m'n geld wel terug hoor. ik heb er iets van 1300 piek voo rneergelegd.

jullie horen nog van me.........oh en als iemand het tel nummer van iiyama zelf heeft mail het met even: hawkeye007007@gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Iiyama SUX!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Op woensdag 27 juni 2001 15:52 schreef HENNEP het volgende:
Iiyama SUX!! :P
nog ff meer onzin poste joh. je moet er nog 29 voor de huiskamer. :P

maarre ja mijn tweede monitor van iiyama heeft dus precies dezelfde problemen. dus maar weer is bellen hoe het daar bij teleplan is. WANT IK WIL @#$@&%$ NU TOCH WEL IS ECHT EEN GOEIE MONITOR HEBBEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 15:30 schreef hawkeye007 het volgende:
vandaag eindelijk m'n vm pro 451 terug. :P

even afwachten hoe hijzich houdt, maar ik heb het idee dat rechtsonder het scherm opeens 'blauw is' das vast niet normaal ofwel?

naja, als hij weer gek gaat doen bel ik iiyama zelf (iemand een telefoon nummer van?) en dan eis ik m'n geld wel terug hoor. ik heb er iets van 1300 piek voo rneergelegd.

jullie horen nog van me.........oh en als iemand het tel nummer van iiyama zelf heeft mail het met even: hawkeye007007@gmx.net
www.iiyama.nl
bij naw gegevens

sorry te lui om zelf op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is allang bekend bij IIYAMA en is hier ook al een paar keer aan bod gekomen. De correcties in de hoeken is bij deze versie van IIYAMA niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat de meeste hier die lopen te klagen een AMD :r processor hebben!
Missen jullie misschien iets waar je niets aan kunt doen en daarom moet een andere fabrikant het maar ontgelden?
Volgens mij zijn jullie systemen een beetje boel BRAK!
Ik op mn INTEL B-) P4 1500MHz en 384MB :9 heb toch echt nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op donderdag 28 juni 2001 07:59 schreef Zeurkop het volgende:
Wat mij opvalt is dat de meeste hier die lopen te klagen een AMD :r processor hebben!
Missen jullie misschien iets waar je niets aan kunt doen en daarom moet een andere fabrikant het maar ontgelden?
Jezus daar heb je zeurkop weer met een totaal irrelevante irritante opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 08:15 schreef Cap het volgende:

[..]

Jezus daar heb je zeurkop weer met een totaal irrelevante irritante opmerking.
Heb jij er wel eens over nagedacht dat de AMD moederborden een hele andere spanningsstabilisatie hebben dan de Pentiumborden? En dit meerdere problemen veroorzaakt? Ik weet het zeker van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Jaja zeurkop weer.
Nou jongens allemaal de VMP451 achter in de auto en testen bij Zeurkop thuis.
Indien ie dan niet niet goed is geeft Zeurkop je je geld terug en lost het zelf allemaal op.
Wil die P4 ook wel eens zien. Draait er een AMD bij hem thuis hahahahaha
Altijd nutteloze opmerkingen. Zelfs als mijn VMP451 niet aan een videokaart hing dan zag je een scherm dat ie naar videoinput zat te zoeken. En in dat scherm zaten de pixels al te dansen....
Nou ga je natuurlijk zeggen dat ik de monitor op een andere electriciteitscentrale moet proberen. Of juist niet op een aardgascentrale maar op een kerncentrale omdat die een stabielere spanning geeft.
Of ik moet hem maar eens op Mars proberen omdat de lucht samenstelling daar anders is.
Had een hekel aan mijn Iiyama monitor maar Zeurkop is nog erger.
Zal eens bellen met de TD van Iiyama of ik jou daar kan omruilen voor een normale kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Laatst online: 04-09 08:21
Ik heb een intel celeron 400, op een asus P2B, dus alles is intel, en ik heb OOK last van blauwe hoekjes.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:10 schreef Rico het volgende:
Jaja zeurkop weer.
Nou jongens allemaal de VMP451 achter in de auto en testen bij Zeurkop thuis.
Indien ie dan niet niet goed is geeft Zeurkop je je geld terug en lost het zelf allemaal op.
Wil die P4 ook wel eens zien. Draait er een AMD bij hem thuis hahahahaha
Altijd nutteloze opmerkingen. Zelfs als mijn VMP451 niet aan een videokaart hing dan zag je een scherm dat ie naar videoinput zat te zoeken. En in dat scherm zaten de pixels al te dansen....
Nou ga je natuurlijk zeggen dat ik de monitor op een andere electriciteitscentrale moet proberen. Of juist niet op een aardgascentrale maar op een kerncentrale omdat die een stabielere spanning geeft.
Of ik moet hem maar eens op Mars proberen omdat de lucht samenstelling daar anders is.
Had een hekel aan mijn Iiyama monitor maar Zeurkop is nog erger.
Zal eens bellen met de TD van Iiyama of ik jou daar kan omruilen voor een normale kop.
Hoi zeikwijf, ut is bij jouw ook nooit goed he? Constateer ik iets, geef een beetje uitleg en kom jij weer met je PhilipsKLOTEKOP. Jij hoort helemaal niet meer thuis op dit forum, ga lekker drivers zoeken zodat je monitor hoger kan!
Tip van mijn kant; zet um op het dak dan staat ie lekker hoog!! En hopelijk heb je een plat dak dan pleurt ie niet naar benee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:22 schreef Wirf het volgende:

[..]

Ik heb een intel celeron 400, op een asus P2B, dus alles is intel, en ik heb OOK last van blauwe hoekjes.
Tja, je bent goed op weg maar wat is je videokaart? vast een Geforce of TNT2, leuke kaart voor de games maar helaas zoals overal te lezen niet de meest stabiele.
En dan de Geforce in combi met een AMD levert helemaal problemen op; onstabiel moederbord met processor en een Geforce is dubbel pech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Mijn monitor hoeft niet hoger.
En wie zeurt hier nou? Probeer juist een oplossing te vinden. Heb zelf 3 van die monitoren gehad en kon hem gelukkig omruilen.
Er zijn alleen een hoop mensen die hem niet kunnen omruilen en dus een oplossing zoeken.
Heb je zelf zo'n VMP451?
En als AMD al een probleem zou geven dan nog is dat niet toelaatbaar. Want mijn philips heeft ook geen problemen met een AMD en GeForce2.
Kom eens met normale tips ipv die domme opmerkingen.
En als je dat niet kunt moet je gewoon met je P4 gaan spelen en ons verder laten zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:22 schreef Rico het volgende:
Mijn monitor hoeft niet hoger.
En wie zeurt hier nou? Probeer juist een oplossing te vinden. Heb zelf 3 van die monitoren gehad en kon hem gelukkig omruilen.
Er zijn alleen een hoop mensen die hem niet kunnen omruilen en dus een oplossing zoeken.
Heb je zelf zo'n VMP451?
En als AMD al een probleem zou geven dan nog is dat niet toelaatbaar. Want mijn philips heeft ook geen problemen met een AMD en GeForce2.
Kom eens met normale tips ipv die domme opmerkingen.
En als je dat niet kunt moet je gewoon met je P4 gaan spelen en ons verder laten zoeken naar een oplossing.
Pff, ik dacht dat je me voor mn kop zou rammen na die agressieve reactie van mij.
Maarre je monitor omruilen voor een ander merk vind ik wel een erg simpele oplossing. Hoe kan je nu verder zoeken?
Heeft die Philips ook beam landing correctie? NEE dus het houdt weer op met onderzoeken. Oja, heb je al die 4 in 1 driver geinstalleerd? lost ook een hoop ellende op! En nee ikzelf heb geen AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan. nog iemand met een hersenbeschadiging.
HOE KAN GVD EEN PROCESSOR MET HET FALEN VAN EEN MONITOR TE MAKEN HEBBEN !

zo sorry dat moest er ff uit, maar ik word niet goed van die mense die alleen maar op AMD flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus daadwerkelijk (op advies van de leverancier),mijn vmp451 getest met verschilende sytemen.
Natuurlijk eerst op m'n eigen:
ik had eerst een Radeon 64Mb,toen een Voodoo 3 erin gehangen en heb nu (permantent)een Elsa Gladic Ultra.Echter met alle 3 de videokaarten dezelfde problemen.(had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht).
Toen de monitor op 2 geheel andere systemen gehangen,bij een kamaraad (pIII 667/ PI 233),maar ook dit hielp geen reet.
Het enigste wat mij nu het meeste nog stoort aan deze monitor is dat ie rechts zeer onscherp is.
De instellingen veranderen ook nog wel bij bv booten,en af en toe knippert (degaussed) ie,maar dat vind ik niet zo'n punt.
btw met het proggie Nokia-test,kun je controleren hoe die is qua scherpte ed.
(h/v Convergentie)en daar klopt bij mij niks van....als ik em rechts wil corrigeren,is ie bv links weer brak enz.
Dus Iiyama mag em weer om komen ruilen....voor de 5e keer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:01 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Hoi zeikwijf, ut is bij jouw ook nooit goed he? Constateer ik iets, geef een beetje uitleg en kom jij weer met je PhilipsKLOTEKOP. Jij hoort helemaal niet meer thuis op dit forum, ga lekker drivers zoeken zodat je monitor hoger kan!
Tip van mijn kant; zet um op het dak dan staat ie lekker hoog!! En hopelijk heb je een plat dak dan pleurt ie niet naar benee!!!
plaats eens wat zinnigs

ik ga maar niet meer reageren op die posts van jouw, een zinnige discussie zal er toch niet uit voortvloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:56 schreef Reaper® het volgende:
Ik heb dus daadwerkelijk (op advies van de leverancier),mijn vmp451 getest met verschilende sytemen.
Natuurlijk eerst op m'n eigen:
ik had eerst een Radeon 64Mb,toen een Voodoo 3 erin gehangen en heb nu (permantent)een Elsa Gladic Ultra.Echter met alle 3 de videokaarten dezelfde problemen.(had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht).
Toen de monitor op 2 geheel andere systemen gehangen,bij een kamaraad (pIII 667/ PI 233),maar ook dit hielp geen reet.
Het enigste wat mij nu het meeste nog stoort aan deze monitor is dat ie rechts zeer onscherp is.
De instellingen veranderen ook nog wel bij bv booten,en af en toe knippert (degaussed) ie,maar dat vind ik niet zo'n punt.
btw met het proggie Nokia-test,kun je controleren hoe die is qua scherpte ed.
(h/v Convergentie)en daar klopt bij mij niks van....als ik em rechts wil corrigeren,is ie bv links weer brak enz.
Dus Iiyama mag em weer om komen ruilen....voor de 5e keer :z
Als ik tijd hebt, bel i kvanmiddag weer voor een 2e omruil
Het beeld is op zich scherp en goed. Alleen de letters trillen. Vooral als het buiten zeer warm is heeft ie er veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Op donderdag 28 juni 2001 12:01 schreef Nephilium het volgende:

[..]
Het beeld is op zich scherp en goed. Alleen de letters trillen. Vooral als het buiten zeer warm is heeft ie er veel last van.
Ik heb dit op een al wat oudere IIyama 21" Vision Master 8221 ook met een Geforce 2 GTS (en niet met andere videokaarten).

Wat het probleem bij mij verhielp is de HORIZONTAL SYNC op negatief (-) te zetten ipv + . Dit kan voor zover ik weet alleen met de Asus detonator drivers OF via PowerStrip (laatste gebruik ik nu daarvoor) -> Display options -> Advanced timing

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,dat trillen had ik ook met m'n oude Radeon,nu niet meer :?

Lijkt erop dat dat trillen aan je videokaart ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, jongens jongens. Mijn VM PRro 451 gister terug gehad.....nou mooi niet dat hij nu wel doet hoor.
hij onthoudt de instellingen niet en dat is het ergste.....en dat ligt heus niet aan je video kaart of whatever..... en aan de rechterkant is hij verder onscherp en verkleurt. maandag komen ze hem omruilen, vorige omruil had ik een VM Pro 510 te leen, en die deed het wel goed, ook een anderem onitor van een vriend doet geod, dus het ligt echt niet aan de cmoptuer hoor.......

hij zuigt, dit is de laatste keer dat ik hem laat omruilen. en ik ben iiyama zelf zo ook nog even om te zeggen wa tik van hun service vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nee ik reageer niet snel kwaad ofzo.
Hou er alleen niet van als mensen komen met een reactie waarin ze iets gaan afzeiken of afschuiven op een ander onderdeel etc.

Simpele oplossing?
Nou heb in totaal 3x een VMP451 gehad. Elke keer weer omruilen via Iiyama voor een andere. Van alles geprobeerd..monitor mee naar mijn werk en op een IBM pc aangesloten en weer dezelfde ellende. Toen kon ik hem dus gelukkig omruilen voor die Philips en dat was in 1 keer goed.
Maar ik ken de problemen dus heel goed.
Ik zit me ook suf te denken waar het aan zou kunnen liggen, maar het ligt gewoon aan de VMP451 monitor.
Wij kunnen het niet oplossen, dat moet Iiyama doen.
En een monitor in die prijsklasse moet het gewoon goed doen.
En Iiyama is ook niet de netste hoor. Wie de grootste bek heeft krijgt het meeste voor elkaar.
Ik kreeg zelfs een aanbieding van hun, maar mocht hier niks zeggen want dan wou iedereen dat ook.
Iiyama moet gewoon gaan toegeven dat ze een heel groot probleem hebben met die monitor en die dingen gewoon terugnemen en geld terug geven.
Denk dat de meesten dat hier ook het liefst zouden willen nadat ze 3x een andere VMP451 hebben gehad.
De VMP450 was vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:12 schreef Reaper® het volgende:
ja,dat trillen had ik ook met m'n oude Radeon,nu niet meer :?

Lijkt erop dat dat trillen aan je videokaart ligt...
een huisgenoot van mij heeft exact dezelfde bak die ik heb. maar dan de 702ht. die trilt ook. zou dus wel kunnen zijn dan.
ff een grafische kaart regelen.....

ik herinner me net. me 15 inch had dat trillen niet :).
maar ik probeer straks ff een g200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:20 schreef Rico het volgende:
Nee ik reageer niet snel kwaad ofzo.
Hou er alleen niet van als mensen komen met een reactie waarin ze iets gaan afzeiken of afschuiven op een ander onderdeel etc.

Simpele oplossing?
Nou heb in totaal 3x een VMP451 gehad. Elke keer weer omruilen via Iiyama voor een andere. Van alles geprobeerd..monitor mee naar mijn werk en op een IBM pc aangesloten en weer dezelfde ellende. Toen kon ik hem dus gelukkig omruilen voor die Philips en dat was in 1 keer goed.
Maar ik ken de problemen dus heel goed.
Ik zit me ook suf te denken waar het aan zou kunnen liggen, maar het ligt gewoon aan de VMP451 monitor.
Wij kunnen het niet oplossen, dat moet Iiyama doen.
En een monitor in die prijsklasse moet het gewoon goed doen.
En Iiyama is ook niet de netste hoor. Wie de grootste bek heeft krijgt het meeste voor elkaar.
Ik kreeg zelfs een aanbieding van hun, maar mocht hier niks zeggen want dan wou iedereen dat ook.
Iiyama moet gewoon gaan toegeven dat ze een heel groot probleem hebben met die monitor en die dingen gewoon terugnemen en geld terug geven.
Denk dat de meesten dat hier ook het liefst zouden willen nadat ze 3x een andere VMP451 hebben gehad.
De VMP450 was vele malen beter.
Als die g200 dus niet helpt ga ik dus ook bellen en dus ee nbeetje dreigen.... Ik wil dan gewoon keihard knaken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het aantal reacties te zien betreft het hier een structureel probleem van deze monitor. Sla de handen ineen en onderneem als groep actie. Ik weet een beetje hoe het bij iiyama toegaat (eigen ervaringen met omruilen, repareren ed)en nu heb je kans dat er steeds wordt omgeruild zonder zichtbare verbeteringen. Schakel de consumentenbond in, er is vast wel iemand lid toch? Stel schriftelijk een termijn vast waarin een echte oplossing wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Op donderdag 28 juni 2001 12:39 schreef BoZ het volgende:
Aan het aantal reacties te zien betreft het hier een structureel probleem van deze monitor. Sla de handen ineen en onderneem als groep actie.
Dit topic was meer dan 20 pagina's lang voor de crash van GOT.

IDD, iedereen zou bij mekaar moeten komen, een handtekeningen actie en dan naar de consumenten bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb weer gebeld.
Dat trillen van de letters hoort bij de Diamondtron techniek volgens die gast :r

Dus ik vraag aan iedereen die een 19 inch sony heeft even goed dicht naar de letters te kijken of die wel lekker stabiel staan.

Mijn enige optie was om hem naar teleplan te sturen en te kijken of het trillen binnen de specificaties valt.

Als dat zo was had ik nog de mogelijkheid om deze monitor om te ruilen bij de dealer voor een ander merk cq iiyama type.
Iiyama nam deze monitor dan zonder problemen terug.

zover mijn iiyama avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Op donderdag 28 juni 2001 16:10 schreef Nephilium het volgende:
Nou ik heb weer gebeld.
Dat trillen van de letters hoort bij de Diamondtron techniek volgens die gast :r

Dus ik vraag aan iedereen die een 19 inch sony heeft even goed dicht naar de letters te kijken of die wel lekker stabiel staan.

Mijn enige optie was om hem naar teleplan te sturen en te kijken of het trillen binnen de specificaties valt.

Als dat zo was had ik nog de mogelijkheid om deze monitor om te ruilen bij de dealer voor een ander merk cq iiyama type.
Iiyama nam deze monitor dan zonder problemen terug.

zover mijn iiyama avontuur.
Tis dan net een slechte serie.. er zijn er in de winkel een heel zooi de reveu gepasseerd, maar nooit problemen, integendeel. Iiyama komt bij je thuis bij problemen he, ff kaartje insturen (registratie) en dan bellen en je hebt zo een niueuwe.. al geprobeerd?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

...

...
Ik heb sinds gisteren een Dell P991 (19" FD triniton) (=Sony)

hangt aan een Geforce2GTS met quadro mod.

Scherm trilt [b]NIET[/b].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja en?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Op donderdag 28 juni 2001 16:24 schreef GambitRS het volgende:
ja en?
Ik beantwoord gewoon een vraag.
Sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ik heb dus de Philips 109P20 met Diamandtron beeldbuis en trilt ook absoluut niet.
Had dus eerst een VMP451 en die trilde dus wel. Hoort dus niet bij de buis.
Zit hem in slechte electronica.
Dus dat het normaal is dat trillen dat is onzin. Als ze dat tegen mij hadden gezegd was ik me toch even pissig geworden. Echt omruilen die monitor.
Of neem contact op met de consumentenbond.
En anders wil ik ook nog wel even bellen met die Iiyama mensen.
Niet pikken....ze schepen je af met een onzin verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Tis dan net een slechte serie.. er zijn er in de winkel een heel zooi de reveu gepasseerd, maar nooit problemen, integendeel. Iiyama komt bij je thuis bij problemen he, ff kaartje insturen (registratie) en dan bellen en je hebt zo een niueuwe.. al geprobeerd?
dit is mijn tweede.

hij is al eens omgeruild
Volgens die gast (arnould) zagie geen reden om deze oo kweer om te ruilen. was een ander probleem dan die tempsensor dus moestie maar naar teleplan.

Ik denk dat ik maar van de optie gebruik ga maken en hem om ga ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 17:25 schreef Rico het volgende:
Nou ik heb dus de Philips 109P20 met Diamandtron beeldbuis en trilt ook absoluut niet.
Had dus eerst een VMP451 en die trilde dus wel. Hoort dus niet bij de buis.
Zit hem in slechte electronica.
Dus dat het normaal is dat trillen dat is onzin. Als ze dat tegen mij hadden gezegd was ik me toch even pissig geworden. Echt omruilen die monitor.
Of neem contact op met de consumentenbond.
En anders wil ik ook nog wel even bellen met die Iiyama mensen.
Niet pikken....ze schepen je af met een onzin verhaal.
Ja, zo'n gevoel had ik ook al....Ik ben helaas niet zo'n telefoon held :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoort dus echt niet bij die techniek, ik heb een iiyama 450 pro gehad en nu een sony, en geen van de twee heeft last van trillende letters (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Ik had een Pro 452 gekocht, had ook trillende letters, omgeruild (bij de winkel zelf), die had OOK trillende letters!

Toen heb ik maar mijn geld teruggevraagd...

Nu heb ik een LG staan, prima scherm, alleen de convergentie is net niet je van het (wel plaatselijk scherp te krijgen, maar niet overal), dus deze wordt binnenkort ook omgeruild... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat in veel postings staat dat de service van Iiyama zuigt. Dit moet toch wel iets genuanceerder. Het is dus de service en de TD van teleplan die verschikkelijk zuigt. Iiyama heeft een servicecontract met teleplan en dit betekent volgens mij momenteel bijna hun ondergang op de 19" markt. Ze zijn ook druk aan het adverteren met de vmp 451 (staat op de achterkant van PC-zone benelux). Ik ben slecht geholpen door teleplan en mijn monitor staat sinds vandaag bij de TD van Iiyama zelf, ik ga er van uit dat zij iets meer kennis van zaken hebben dan die gasten bij teleplan die gewoon een monitor terugsturen die het niet eens meer doet!!!
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.