Vga - dvi/hdmi/display?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Mijn vraag
Heb ik voor vga naar -hdmi-dvi-d- of displaypoort een actieve converter nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
gtx 1060 3g dual x (pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-3G destijds goedkoop op de kop getikt.
en een onbekend scherm met een vga aansluiting. Dit scherm zal naast mijn hoofdscherm geplaatst worden voor tekstverwerking. en af en toe een youtube filmpje op openen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een aantal winkels langsgelopen met de vraag wat de meest verstandige beslissing zou zijn. alleen komen die aan met adapters van 90 euro of duurder.. voor hetzelfde geld kan ik een beeldscherm halen die wel gelijk past..

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik een passieve of actieve converter nodig heb. ik heb een aantal dingen al gegoogled, maar daar kwam ik zelf niet uit.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mvg, Rob.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb ik voor vga naar -hdmi-dvi-d- of displaypoort een actieve converter nodig?
Ja. Maar let goed op, jij wilt helemaal geen VGA naar HDMI/DVI-D/DP converter :o
gtx 1060 [...] en een onbekend scherm met een vga aansluiting.
De videokaart stuurt het signaal uit, niet het scherm - jij wilt dus HDMI/DVI-D/DP naar VGA converteren. Dat maakt uit want dergelijke converters werken vrijwel allemaal maar in een richting. Een VGA naar HDMI/DVI-D/DP converter zou in jouw setup dus geen beeld geven...

Maareh... het is op GoT de bedoeling dat je kijkt naar bestaande topics voor je zelf iets opent. Dat heb je hier duidelijk niet gedaan. Twee actieve topics over exact dit onderwerp:

VGA-DP werkt niet
- maakt duidelijk dat adapters maar één kant op werken

DisplayPort-naar-VGA​ adapter op GeForce GTX 1050?
- exact dezelfde vraag mbt actieve vs passieve converters.

Dit topic is dus voorbarig en overbodig en gaat bij dezen dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.