Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921399

Topicstarter
Hallo,
wellicht kan het helemaal niet, maar : ik heb 2x DELL U2414H Beeldschermen. een heb ik aangesloten met de DP - Mini DP kabel. nu heeft mijn PC nog een VGA uitgang hier heb ik met een VGA kabel en een VGA - DP adapter de DP stekker in het tweede scherm - maar dat blijft zwart .. Is deze werkwijze fout - wat kan ik anders doen ?! Heb geen HDMI aansluiting op de PC - alleen VGA en DP

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan niet zomaar van VGA naar DP zonder een actieve adapter met een ADC (Analog naar Digital Converter, niet te verwarren met Apple Display Connector). Betreft het daarnaast een videokaart of je onboard graphics?

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 12-05-2017 18:49 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
De U2414H heeft een ingebouwde MST hub dus als je videokaart DP1.2 ondersteunt kun je ze op elkaar doorlussen, dus van de eerste monitor vanaf de DP out naar de mDP ingang van de tweede monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt - @Nielson ik zal het dorlussen proberen - @nelizmastr het is een videokaart - kabel anders om scherm met VGA aansluiting naar aansluiting DP op PC werkt wel ( ik dacht al dat er nog iets tussen bij moet omdat het andersom niet werkt.

BEDANKT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 921399 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:01:
Bedankt - @Nielson ik zal het dorlussen proberen - @nelizmastr het is een videokaart - kabel anders om scherm met VGA aansluiting naar aansluiting DP op PC werkt wel ( ik dacht al dat er nog iets tussen bij moet omdat het andersom niet werkt.

BEDANKT !
Dan is het dus een DP naar VGA ;) dan weet je dat voor de toekomst :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
@Anoniem: 921399 Om MST te kunnen gebruiken moet je onder DisplaySettings in het OSD nog wel DisplayPort mode v1.1 veranderen naar v1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nielson dat had ik idd in de handleiding gelezen. Ik wacht nu nog op mijn kabel en dan laat ik ook even weten of het werk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nielson heb alles zo ingesteld - echte rik heb nu op beide schermen het zelfde beeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Anoniem: 921399 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:04:
@Nielson heb alles zo ingesteld - echte rik heb nu op beide schermen het zelfde beeld ...
Dat kan kloppen wat dat doet windows standaard. Als je een verlenging (extended desktop) van je desktop wilt, moet je dat aanpassen in de beeldscherm eigenschappen

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ChojinZ dank je wel voor de reactie - in Windows geeft ie echter aan beeldscherm niet gevonden en derhalve lukt het mij niet om de instellingen te wijzigen. Eventueel nog andere tips - ben nu van plan met mijn collega te ruilen van scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Heb je beide monitoren op DP v1.2 gezet? Probeer anders de eerste op v1.2 en de laatste op v1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nielson @ChojinZ zeer bedankt voor de geboden hulp ! _/-\o_ Het werkt - en ik was idd vergeten m monitor 1 oop op 1.2. te zetten :|
Pagina: 1