Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 06:36
Ha allemaal,

ik ben me aan het oriënteren op een racestuur. Sinds kort weer helemaal in Forza Motorsport gedoken (en van plan Dirt Rally aan te schaffen, en fingers crossed voor Motorsport 7) en wil toch iets meer beleving dan met een controller.

Zoals jullie al gelezen hebben, focus ik me op de Xbox. Heb ook een PS4 staan, maar zie meer in Forza dan in Gran Turismo. De eerste vereiste is dan ook: het stuur moet op de Xbox werken.

Zelf heb ik de G920 afgeschreven, omdat de force feedback niet met belts werkt. Dit schijnt (zelf niet ervaren) minder soepel te werken. Ik ben geen die-hard racer die 1000en euro's wil uitgeven. Ik kom zelf tot 2 opties:

-De Thrustmaster TMX, maar met de T3PA pedalen (+- 210 euro)
-De Thrustmaster TX Leather edition (leather, want die komt met de T3PA pedalen) (340 euro).

Oorspronkelijk zat ik aan de TMX te denken. Maar: ik wil eigenlijk ook een Playseat Challenge er bij aanschaffen. Maar, de TMX heeft (volgens mij) een extra stuk hardware nodig (40 euro) om het stuur echt goed vast te maken (zonder de standaard klemmen).

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ervaringen met een van beide sturen, of met de Playseat? Ik ben benieuwd! (of: zie ik een goed alternatief over het hoofd?)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de originele TX (458 Italia), daar later de 'leather' stuur bijgekocht (wat gewoon een rebrand is van hun vorig model, waar mijne enkel geen XABY tekst heeft), die heeft die T3PA. Achteraf mis ik ze ook niet, koppeling zonder de shifter is ook niet echt logisch.

Tussen de TMX en de TX, die laatste is technisch overal iets beter. zoals je zelf al zei, de clamps tegen mountingholes (TX past op de Playseat) en nog wel belangrijkste, afaik kan je het stuur niet veranderen op een TMX, terwijl de TX al stuk of 6 stuurtjes heeft die erop werken (incl. een F1 stuur).

Mijn nadeel bij de TX? Games zoals Project Cars en Asseta corsa doen echt vaag met de FFB. Soms bizar sterk, soms totaal niet te voelen, terwijl bij Forza je zeer goed voelt wanneer je overstuurt of een curbe pakt.

Verder zijn er afaik maar 2 alternatieven, de Fanatecs, behoorlijk prijzig en de MadCatz, maar die is zo'n beetje inferieur aan elk degelijk stuur.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2017 22:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Het grote 'show je race-rig' topic

Neem die eens door zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 06:36
SinergyX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:28:
Ik heb zelf de originele TX (458 Italia), daar later de 'leather' stuur bijgekocht (wat gewoon een rebrand is van hun vorig model, waar mijne enkel geen XABY tekst heeft), die heeft die T3PA. Achteraf mis ik ze ook niet, koppeling zonder de shifter is ook niet echt logisch.

Mijn nadeel bij de TX? Games zoals Project Cars en Asseta corsa doen echt vaag met de FFB. Soms bizar sterk, soms totaal niet te voelen, terwijl bij Forza je zeer goed voelt wanneer je overstuurt of een curbe pakt.

Verder zijn er afaik maar 2 alternatieven, de Fanatecs, behoorlijk prijzig en de MadCatz, maar die is zo'n beetje inferieur aan elk degelijk stuur.
Thanks! Klopt, shifter hoef ik dan weer niet perse. Las wel dat de T3PA pedalen iets gevoeliger zijn dan de standaard pedalen, en dus wat betere controle geven.

Betreft de FB: enigzins Zorgwekkend! Al zal ik vooral Forza spelen verwacht ik. Maar inderdaad, echt alternatieven zijn er niet (in deze prijsklasse), behalve Logitech.
Been There, done that. Best boeiend, maar gaat vaak wel even een stapje verder dan wat ik wil denk ik :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Unigo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Thanks! Klopt, shifter hoef ik dan weer niet perse. Las wel dat de T3PA pedalen iets gevoeliger zijn dan de standaard pedalen, en dus wat betere controle geven.

Betreft de FB: enigzins Zorgwekkend! Al zal ik vooral Forza spelen verwacht ik. Maar inderdaad, echt alternatieven zijn er niet (in deze prijsklasse), behalve Logitech.

[...]

Been There, done that. Best boeiend, maar gaat vaak wel even een stapje verder dan wat ik wil denk ik :)
Als je niet met de hand wilt gaan schakelen, dan kun je de T3PA pedalen links laten liggen. Ik heb ze beide een tijd geprobeerd en ik merkte totaal geen verschil. De 'pro' pedalen (die je ook kunt laten hangen i.p.v. staan) schijnen wel een anders aan te voelen (zelf geen ervaring mee).

Wat echter wel een verschil maakt is het stuurtje. Het standaard stuurtje van de TX vind ik een ramp. Het is gemaakt van een vies soort rubber en de voorgevormde 'grepen' voor je hand hebben een onnatuurlijk vorm en positie. Ik kan je absoluut het GTE of het 'leather' stuurtje aanbevelen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1