LG 55EG910V OLED Televisie kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik kan een LG 55EG910V aanschaffen voor €710 euro. De TV gaat waarschijnlijk in de woonkamer staan, maar gezien de curve en de Full-HD specificatie is het goed mogelijk dat 'ie uiteindelijk op de slaapkamer beland.

Mijn vraag aan jullie: het is een relatief oud model (2015) zonder technische poespas (zoals HDR, 4K enz.). De voor mij belangrijke aspecten zijn:
  • De TV moet 5 jaar meegaan;
  • De TV á 44ms moet geschikt zijn voor gaming (FPS, racing), is dit voldoende?
  • De TV moet in een lichte omgeving staan, is 350 cd/m2 dan voldoende?
De tv is helaas niet meer te testen bij de lokale Media Markt.

Als jullie zeggen: bewaar je centen en wacht 1 á 2 jaar op betere OLED panelen en geef dan ~ € 1250.- voor een (top)model uit, dan kies ik nu voor de € 320.- euro kostende Panasonic Viera TX-49DS500 voor in de slaapkamer.

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 17-05-2017 10:13 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SB-S
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-12-2022
iApp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:12:
Ik kan een LG 55EG910V aanschaffen voor €710 euro.
Gezien het hier om een prijs discussie topic gaat, waar staat deze te koop?
Zoek al tijden naar dit model (55EG910V) en heb de 999€ acties van de mediamarkt in DLD gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
iApp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:12:
Ik kan een LG 55EG910V aanschaffen voor €710 euro. De TV gaat waarschijnlijk in de woonkamer staan, maar gezien de curve en de Full-HD specificatie is het goed mogelijk dat 'ie uiteindelijk op de slaapkamer beland.

Mijn vraag aan jullie: het is een relatief oud model (2015) zonder technische poespas (zoals HDR, 4K enz.). De voor mij belangrijke aspecten zijn:
  • De TV moet 5 jaar meegaan;
  • De TV á 44ms moet geschikt zijn voor gaming (FPS, racing), is dit voldoende?
  • De TV moet in een lichte omgeving staan, is 350 cd/m2 dan voldoende?
De tv is helaas niet meer te testen bij de lokale Media Markt.

Als jullie zeggen: bewaar je centen en wacht 1 á 2 jaar op betere OLED panelen en geef dan ~ € 1250.- voor een (top)model uit, dan kies ik nu voor de € 320.- euro kostende Panasonic Viera TX-49DS500 voor in de slaapkamer.
Je vraag in \[Prijs-discussie] OLED Televisies afgesplitst naar een eigen topic. Het is niet de bedoeling om persoonlijk aankoopadvies te vragen in het prijzen-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:11
Heb er zelf 1, 710 euro is echt lachwekkend voor deze tv. Inderdaad, de tv is wel aan de oude kant, maar qua beeldkwaliteit kunnen behalve de nieuwere OLED's geen tv's hier tegenop.

- 5 jaar zal deze zeker wel meegaan, het enige waaraan je merkt dat het een iets oudere tv is is dat de user interface niet de snelste is, maar hij is ook niet storend langzaam.
- Gaming, ik heb er wel games op gespeeld, maar geen FPS. Misschien dat het wel te veel lag heeft voor een FPS game.
- Ja in een lichte omgeving kan deze goed mee, maar OLED komt wel het beste uit de verf in een donkere omgeving.

Als je een paar jaar wacht, kan je geen topmodel kopen voor 1250, een topmodel zal altijd wel duurder zijn. Maar natuurlijk over 1-2 jaar kan je wel voor 1250 een OLED tv halen die dan bijvoorbeeld 4k ondersteunt en op een nieuwere WebOs draait etc.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
turkishfb schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:55:
Heb er zelf 1, 710 euro is echt lachwekkend voor deze tv. Inderdaad, de tv is wel aan de oude kant, maar qua beeldkwaliteit kunnen behalve de nieuwere OLED's geen tv's hier tegenop.

- 5 jaar zal deze zeker wel meegaan, het enige waaraan je merkt dat het een iets oudere tv is is dat de user interface niet de snelste is, maar hij is ook niet storend langzaam.
- Gaming, ik heb er wel games op gespeeld, maar geen FPS. Misschien dat het wel te veel lag heeft voor een FPS game.
- Ja in een lichte omgeving kan deze goed mee, maar OLED komt wel het beste uit de verf in een donkere omgeving.

Als je een paar jaar wacht, kan je geen topmodel kopen voor 1250, een topmodel zal altijd wel duurder zijn. Maar natuurlijk over 1-2 jaar kan je wel voor 1250 een OLED tv halen die dan bijvoorbeeld 4k ondersteunt en op een nieuwere WebOs draait etc.
Dat klinkt veelbelovend! Ik las in dit topic dat de input lag van 44ms prima is. Heb je nog last van burn-in('s), zoals in het paneel hieronder?

Afbeeldingslocatie: http://a1.images.reviewed.com/image/fetch/s--G23RbZgy--/b_white,c_limit,cs_srgb,f_auto,fl_progressive.strip_profile,g_center,q_jpegmini,w_642/https://reviewed-production.s3.amazonaws.com/attachment/c540525dc1194158/45-min-IR.jpg

@SB-S, ik heb de TV hier gekocht. Amazon had een mooie Warehouse deal (920 pond) waar 20% korting én 20% BTW van af ging. In totaal kwam ik op 616 pond uit, omgerekend is dit €711 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 18-05-2017 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iApp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Als je een eenmanszaak hebt, kun je bij Amazon het BTW nummer invullen zodat je over je zakelijke bestellingen geen 20% BTW hoeft te betalen. Dat scheelt behoorlijk. Daarom laat ik al m'n klanten altijd mijn slaapkamer zien, zodat de tv een daadwerkelijke functie heeft. :*)
Een slaapkamer-TV zakelijk boeken? Treurnis. En fraude. Verstandiger om niet te doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:11
iApp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Dat klinkt veelbelovend! Ik las in dit topic dat de input lag van 44ms prima is. Heb je nog last van burn-in('s), zoals in het paneel hieronder?

[afbeelding]

@SB-S, ik heb de TV hier gekocht. Amazon had een mooie Warehouse deal (920 pond) waar 20% korting én 20% BTW van af ging. In totaal kwam ik op 616 pond uit, omgerekend is dit €711 euro.

Ik zie nu dat er geen Warehouse model meer beschikbaar is, alleen nog maar nieuwe exemplaren voor 1.099 pond. Als je een eenmanszaak hebt, kun je bij Amazon het BTW nummer invullen zodat je over je zakelijke bestellingen geen 20% BTW hoeft te betalen. Dat scheelt behoorlijk. Daarom laat ik al m'n klanten altijd mijn slaapkamer zien, zodat de tv een daadwerkelijke functie heeft. :*)
Nope, heb zelf geen last van een burn-in

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
turkishfb schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Nope, heb zelf geen last van een burn-in
Ah, top! :)

@FirePuma142 mijn reactie moet je niet te letterlijk nemen; de administratieve rompslomp laat ik hier achterwege. Dat regel ik in overleg met de boekhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iApp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:42:
[...]

Ah, top! :)

@FirePuma142 mijn reactie moet je niet te letterlijk nemen; de administratieve rompslomp laat ik hier achterwege. Dat regel ik in overleg met de boekhouder.
Je boekhouder zal de BTW moeten betalen bij de eerstvolgende BTW-aangifte. Kost de TV toch ineens 160 euro extra. Diezelfde BTW vooraftrekken voor een slaapkamer-TV (nimmer aannemelijk te maken als zakelijke aankoop) is van heel bedenkelijk niveau. Vreemde boekhouder die daar aan mee wenst te werken.

Hoe dan ook, fijne TV voor een fijne prijs.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1