Ik ben op zoek naar recente ROMs welke geschikt zijn voor de Galaxy Ace(S5830). In het verleden liep er op dit forum ergens een topic over, dat kan ik helaas niet meer vinden. Uiteraard heb ik ook wat geGooglet en wat topics op andere fora gevonden, maar helaas zijn de ROMs die ik daar vindt allemaal al niet te vinden/onbereikbaar(Oude Dropbox/Drive links). Ook het veel gebruikte Cyanogenmod is er jammer genoeg mee gestopt, dus daar valt ook niets meer te halen. Wellicht heeft iemand hier nog een custom ROM voor de S5830 op zijn Dropbox/Drive/Onedrive/externe HDD staan? Of misschien kunnen jullie een andere ROM aanraden voor zulke oude telefoons?
Wat wil ik met die custom ROM bereiken?
Het is de bedoeling dat alle grote apps gedwongen worden op de SD kaart te installeren, zodat het interne geheugen niet volloopt. Ook wil ik de bloatware die Samsung erop heeft gezet weghebben, snelheid van menunavigatie verhogen en batterijduur wat verbeteren dmv het verminderen van het aantal (onnodige) processen. Evt. andere OS verbeteringen t.o.v. 2.3.5 zijn uiteraard ook welkom.
Wat wil ik met die custom ROM bereiken?
Het is de bedoeling dat alle grote apps gedwongen worden op de SD kaart te installeren, zodat het interne geheugen niet volloopt. Ook wil ik de bloatware die Samsung erop heeft gezet weghebben, snelheid van menunavigatie verhogen en batterijduur wat verbeteren dmv het verminderen van het aantal (onnodige) processen. Evt. andere OS verbeteringen t.o.v. 2.3.5 zijn uiteraard ook welkom.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?