Dat dacht ik ook al, deze slaapkamer staat namelijk op geen enkele plattegrond, dit moet dus wel het zwembad zijn. Verklaart wel de tegels aan de muur.heuveltje schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:13:
[...]
zo te zien is het zwembad overbouwt met :
Overigens lijkt mij een 10-15 meter lang prive wembad heerlijk !!
[afbeelding]
Laat me raden, het zwembad werd te duur in het onderhoud en ze hadden een extra slaapplek nodig? Gooi maar dicht die bak!Jochemd13 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:16:
[...]
Dat dacht ik ook al, deze slaapkamer staat namelijk op geen enkele plattegrond, dit moet dus wel het zwembad zijn. Verklaart wel de tegels aan de muur.
Henk,
Ik ga ff een fototje met de droon maken...
https://www.funda.nl/koop...1-kuinrestraat-11/#foto-1
ping 127.212.23.124
Komt nog wat meer bij:Ardana schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:20:
https://www.funda.nl/koop...2169-heemskerkstraat-100/
Helemaal geen raar huis, maar... er staat dat het huis 101m2 woonoppervlak heeft, terwijl ik aan de hand van de plattegronden echt niet hoger kom dan 85m2 (incl. verkeersruimtes). Hoe komt dit?
En: ben ik nou gek dat ik € 325.000 voor 'n klein jaren '30 arbeidershuis zonder voortuin in 'n volksbuurt van Leiden (met de benodigde parkeerproblemen) echt een belachelijke hoeveelheid geld vind?
- De desbetreffende buurt gaat de komende jaren flink op de schop (is al bezig), met grootschalige sloop van oude huizen en nieuwbouw van huizen in een duurder segment.
- De oude woningen in deze buurt hebben grote problemen met verzakkingen enerzijds en wateroverlast bij hevige regenbuien (straten liggen te laag) anderzijds.
- Afhankelijk van de straat in die buurt zit je in sommige gevallen tussen regelrechte aso's, volgens kennissen van mij "de asociaalsten van Leiden"
Voor die 125.000 kan je dan beter een flat met Koopgarant (ex-sociale huurwoning met terugkoopgarantie) kopen. Dan heb je een modernere woning met waarschijnlijk een vergelijkbaar oppervlak, ook in Leiden, zonder alle rotzooi die bij dit soort oude panden komt kijken.Ardana schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:54:
Ok, kennelijk kan ik niet rekenen.
En dit (deze prijzen) maakt me wel erg verdrietig en hopeloos... Ik hoop nog 'n keer € 125.000 te kunnen lenen, maar daarvoor kun je dus idd niet meer dan 'n bezemkast kopen...
[ Voor 18% gewijzigd door Amphiebietje op 22-04-2018 18:39 ]
Waar kan je die vinden dan? Niet op funda?Amphiebietje schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:35:
[...]
Voor die 125.000 kan je dan beter een flat met Koopgarant (ex-sociale huurwoning met terugkoopgarantie) kopen. Dan heb je een modernere woning met waarschijnlijk een vergelijkbaar oppervlak, ook in Leiden, zonder alle rotzooi die bij dit soort oude panden komt kijken.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Soms ook op Funda, maar normaliter via de websites voor sociale woningbouw. Je moet daar dan ook ingeschreven staan om er op te kunnen reageren. Meestal zijn dat in Leiden dan flats in Zuid, Noord, of de Stevenshof.
Ik sta wel ingeschreven bij Woningnet, maar krijg daar alleen huurwoningen te zien. Heb je toevallig linkjes?Amphiebietje schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:43:
[...]
Soms ook op Funda, maar normaliter via de websites voor sociale woningbouw. Je moet daar dan ook ingeschreven staan om er op te kunnen reageren. Meestal zijn dat in Leiden dan flats in Zuid, Noord, of de Stevenshof.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Normaal gaat het via Woningnet, alleen zie ik net dat de sociale verhuurders in mijn eigen gemeente een verkoopstop hebben sinds 2017Ardana schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:44:
[...]
Ik sta wel ingeschreven bij Woningnet, maar krijg daar alleen huurwoningen te zien. Heb je toevallig linkjes?
De Sleutels heeft wel deze informatie-pagina: https://www.desleutels.nl/kopen/
"Denk je er wel aan om hem daarna flink te Photoshoppen?"pjottum schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:32:
Henk,
Wat is er volgens jou ge-Photoshopt?FrankHe schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:00:
[...]
"Denk je er wel aan om hem daarna flink te Photoshoppen?"

[ Voor 26% gewijzigd door technopeuter op 22-04-2018 22:57 ]
diskeltische lurker
https://www.funda.nl/koop...6990812-isingstraat-245/#
Dit is een huis waar je juist voor moet weglopen.

- Erfpacht
- VVE
- Energielabel G
- Gemeentelijk beschermd stadsgezicht
- lood- /asbest- en ouderdomsclausule
En dan nog dat centraal gelegen ligbad.
Valt mij nog mee dat de toiletpot niet midden in de gang staat.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ach, dat daar een bad zit kan ik nog wel een grappig detail vinden, maar dat ik me daar met m'n bijna twee meter lengte ook in dat bad, onder die trap zou moeten douchen gaat ook mij een brug te ver...
Verder best leuk en gezellig ingericht en zo, dat dan weer wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar 177 per jaar erfpacht is toch niet zo veel (en je kan het afkopen).
Dit huis heeft 8800 per jaar aan erfpacht
. Daarbij 650.000 vraagprijs en een grote verbouwing en je loopt rustig leeg...
https://www.funda.nl/koop/schiedam/huis-49004799-bosrand-20/
Dit huis heeft 8800 per jaar aan erfpacht
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb geen problemen met dat bad. Ik heb er een probleem mee dat dat het enige bad is. Ik dacht eerst dat het een plek was om de hond in bad te doen ofzo. Maar dit is de enige badkamer. Onder de trap in de hal. Wie verzint zoiets?Fiber schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:40:
Ach, dat daar een bad zit kan ik nog wel een grappig detail vinden, maar dat ik me daar met m'n bijna twee meter lengte ook in dat bad, onder die trap zou moeten douchen gaat ook mij een brug te ver...![]()
Eerlijk gezegd zou ik het keukenblok in de woonkamer zetten en de keuken verbouwen naar badkamer zodat je tenminste wat privacy in de badkamer hebt. Dit is echt niks.
Ik zie dat ie al van 750K naar 650K is gegaan. Mag gerust nog eens 150K vanaf. Misschien wel meer. Die 9K aan erfpacht per jaar moet ergens vandaan komen.Rene schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:49:
Dit huis heeft 8800 per jaar aan erfpacht. Daarbij 650.000 vraagprijs en een grote verbouwing en je loopt rustig leeg...
Voor mijn gevoel hebben ze de boel een beetje bij zitten kleuren.
eigenlijk is het niet slim om wat dan ook op erfpacht te kopen - de koopt alleen een opstal maar vaak voor een prijs die gelijk is aan een opstal inclusief grond. Ik snap dat in sommige markten (Amsterdam) het niet altijd makkelijk is iets met eigen grond te kopen maar ik raad het af.
edit: en wel hierom, iedereen rekent snel met de m2 prijs maar vergeet de erfpacht kosten (en risico's) en de VVE kosten terug te rekenen naar een Net Present Value. Dat is te moeilijk voor de meeste makelaars, bijna alle kopers maar ook de meeste ambtenaren dus wordt het vergeten. En 30+ jaar erfpacht lijkt leuk maar als je na 10 jaar wilt verkopen is het nog maar 20+ jaar en dan is je opstal(want meer heb je niet in bezit) minder waard. Die afschrijving zie je niet of nauwelijks terug in de m2 prijs.
voorbeeld: ooit eens over nagedacht om appartementen grenzend aan de zuid-as (Amsterdam) stuk voor stuk te kopen en terug te verhuren met een makelaar totdat we 50% zouden hebben (was dacht ik wel eigen grond overigens). Dan konden we de VVE overnemen. Die appartementen deden toen 50K Gulden. Het betrof een bejaardencomplex dus moreel hebben we het afgeschoten, puur financieel was het top geweest. Waarom die appartementen toen al zo spotgoedkoop waren? VVE kosten + servicekosten van 1300 Gulden per maand. Als je die kosten omlaag kan brengen stijgt de waarde van het onroerendgoed met een factor geld/rente% en dat is een vrij behoorlijke hefboom (zeker nu).
edit: en wel hierom, iedereen rekent snel met de m2 prijs maar vergeet de erfpacht kosten (en risico's) en de VVE kosten terug te rekenen naar een Net Present Value. Dat is te moeilijk voor de meeste makelaars, bijna alle kopers maar ook de meeste ambtenaren dus wordt het vergeten. En 30+ jaar erfpacht lijkt leuk maar als je na 10 jaar wilt verkopen is het nog maar 20+ jaar en dan is je opstal(want meer heb je niet in bezit) minder waard. Die afschrijving zie je niet of nauwelijks terug in de m2 prijs.
voorbeeld: ooit eens over nagedacht om appartementen grenzend aan de zuid-as (Amsterdam) stuk voor stuk te kopen en terug te verhuren met een makelaar totdat we 50% zouden hebben (was dacht ik wel eigen grond overigens). Dan konden we de VVE overnemen. Die appartementen deden toen 50K Gulden. Het betrof een bejaardencomplex dus moreel hebben we het afgeschoten, puur financieel was het top geweest. Waarom die appartementen toen al zo spotgoedkoop waren? VVE kosten + servicekosten van 1300 Gulden per maand. Als je die kosten omlaag kan brengen stijgt de waarde van het onroerendgoed met een factor geld/rente% en dat is een vrij behoorlijke hefboom (zeker nu).
[ Voor 67% gewijzigd door franssie op 23-04-2018 00:17 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat een verschrikkelijk huis zeg. Wie zou dat nou ooit willen kopen voor zo veel geld...?Rene schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:49:
Dit huis heeft 8800 per jaar aan erfpacht. Daarbij 650.000 vraagprijs en een grote verbouwing en je loopt rustig leeg...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In Amsterdam vind je af en toe woningen met een hele schappelijke vraagprijs. Het addertje is dan vaak dat er een erfpacht canon op zit van 16.000 euro per jaar. Kan het mooie voorbeeld zo snel niet meer vinden. Maar met zo'n gigantische erfpacht is het een gifbeker waar je werkelijk heel erg ver vandaan moet blijven.Fiber schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:00:
[...]
Wat een verschrikkelijk huis zeg. Wie zou dat nou ooit willen kopen voor zo veel geld...?
En als dat niet lukt, is de kans om geelektrocuteerd te worden ook goed aanwezig...Bazziek schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:53:
Altijd al in je slaap dood willen gaan door een neerstortende zonnebank? Sla nu je slag.
ping 127.212.23.124
Helaas heb ik wel wat meer in huizen van die tijd gezien/gewoond.. daar hebben ze altijd van die briljange oplossingen voor "in bad". Volgens mij komt het omdat je toendertijd badhuizen hebt of zo...downtime schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:49:
[...]
Ik heb geen problemen met dat bad. Ik heb er een probleem mee dat dat het enige bad is. Ik dacht eerst dat het een plek was om de hond in bad te doen ofzo. Maar dit is de enige badkamer. Onder de trap in de hal. Wie verzint zoiets?
Eerlijk gezegd zou ik het keukenblok in de woonkamer zetten en de keuken verbouwen naar badkamer zodat je tenminste wat privacy in de badkamer hebt. Dit is echt niks.
Wat ik gezien heb:
Letterlijk een kast dat fungeert als douche. (1m2)
Een douche/bad IN de keuken. Iedereen klaar met koken? Keukendeur op slot en douchen maar.
Een douche onder aan de trap. (waarbij in deze huis nu dus waarschijnlijk omgebouwd is tot een bad)
Echt heel vreemd altijd.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Inderdaad in een studentenhuis uit 1900 onder een trap combi douche/toilet op 2m2. Konden we wel handig de wc schoonspoelen met de douche.kmf schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:53:
[...]
Helaas heb ik wel wat meer in huizen van die tijd gezien/gewoond.. daar hebben ze altijd van die briljange oplossingen voor "in bad". Volgens mij komt het omdat je toendertijd badhuizen hebt of zo...
Wat ik gezien heb:
Letterlijk een kast dat fungeert als douche. (1m2)
Een douche/bad IN de keuken. Iedereen klaar met koken? Keukendeur op slot en douchen maar.
Een douche onder aan de trap. (waarbij in deze huis nu dus waarschijnlijk omgebouwd is tot een bad)
Echt heel vreemd altijd.
En natuurlijk een houten vloer waarbij de planken al het vocht opneemt. */rildatadevil schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:57:
[...]
Inderdaad in een studentenhuis uit 1900 onder een trap combi douche/toilet op 2m2. Konden we wel handig de wc schoonspoelen met de douche.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat lijkt me wel ingewikkeld als je logees hebt oid.
Als het alleen een bad zou zijn is het nog tot daar aan toe, maar je kunt ook niet ergens anders douchen.
En ook merkwaardig dat het direct op de begane grond is. Als je binnenkomt van buiten loop je direct tegen het bad aan... Zonder douchegordijn wordt het denk ik ook wel een grote natte bende.
Maar het had ook zo gekunt
Zo lang het hout kan ademen is dat niet zo'n probleem.kmf schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:04:
[...]
En natuurlijk een houten vloer waarbij de planken al het vocht opneemt. */ril
yeah... nope...Jelte schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:51:
[...]
Zo lang het hout kan ademen is dat niet zo'n probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door SeaniSalvatori op 23-04-2018 14:00 ]
Of het is vinyl met houtlook juist voor deze dingen.kmf schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:04:
[...]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik tel sowieso twee keukens en nog een extra keukenblokje. Zou het oorspronkelijk over drie verdiepingen verhuurd zijn?SeaniSalvatori schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:59:
[afbeelding]En een bijzondere keuken bij dit pand: https://www.funda.nl/koop...elandsedijk-62-a/#foto-10
Lijkt er wel op, de beschrijving spreekt ook over een woonkamer op elke verdieping, het feit dat alle binnendeuren sloten hebben en dat het mogelijk is het interieur over te nemen.pep_82 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:31:
[...]
Ik tel sowieso twee keukens en nog een extra keukenblokje. Zou het oorspronkelijk over drie verdiepingen verhuurd zijn?
Voerendaal daar waar zelfs de burgemeester met een pistool is bedreigd zou je dat echt aanbevelen?
Oké dan gaan we maar voor Kerkrade?
Maar als je echt aan mij zou vragen waar ik zou willen wonen dan zou eerder Almere mijn keuze zijn maar ook daar zijn de woningen bijna even duur aan het worden als in Amsterdam maar wat wel erg opvallend is, in Almere wonen meer echte Amsterdammers dan in Amsterdam.
Oké dan gaan we maar voor Kerkrade?
Maar als je echt aan mij zou vragen waar ik zou willen wonen dan zou eerder Almere mijn keuze zijn maar ook daar zijn de woningen bijna even duur aan het worden als in Amsterdam maar wat wel erg opvallend is, in Almere wonen meer echte Amsterdammers dan in Amsterdam.
Iemand nog intresse in een bibliotheek?
https://www.funda.nl/koop...is-40490257-brink-69-70/#

Of anders een school?
https://www.funda.nl/koop...0490387-nieuwe-markt-23/#

Of anders een school?
https://www.funda.nl/koop...0490387-nieuwe-markt-23/#

Cool!FabianGTI schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:56:
[afbeelding]
Zou je de boeken erbij krijgen?

Ik ben een beetje bang dat na het zien van deze foto's over 7 dagen een meisje uit mijn tv komt gekropen.
Ook de omschrijving is met veel zorg samengesteld:
gehele begane grond voorzien van natuursteen Mustang,,
hal, toilet, inpandige praktijk/kantoorruimte met vestigingsvergunning., keukenliving, met hardhouten schuifpui aangrenzend een luxe glazen serre uitkijk op de natuur.
aparte woonkamer (5x5m) met glasdeuren en een hoek-gashaard,
ouderlijke slaapkamer welke 15m2 is. tweede slaapkamer van 13m2 tussen in de slaapkamer bevindt zich de badkamer, met douche en ligbad en dubbele wastafel.
identiek met de eerste verdieping
[ Voor 51% gewijzigd door Bazziek op 24-04-2018 21:40 ]
Erfpacht blijft een verschrikkelijk ding ja, onze nieuwe woning staat op erfpacht maar we kopen de grond er gelijk bij, koopsom kwam overeen met 30 jaar erfpacht betalen zonder de verhogingen meegerekend (waarvan er 1 al bekend was per 2021). Is overigens niet op die manier berekend maar dat heb ik voor mezelf even terug gerekendfranssie schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:58:
eigenlijk is het niet slim om wat dan ook op erfpacht te kopen - de koopt alleen een opstal maar vaak voor een prijs die gelijk is aan een opstal inclusief grond. Ik snap dat in sommige markten (Amsterdam) het niet altijd makkelijk is iets met eigen grond te kopen maar ik raad het af.
Welk Instagram filter is dat...?Bazziek schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:38:
[afbeelding]
Ik ben een beetje bang dat na het zien van deze foto's over 7 dagen een meisje uit mijn tv komt gekropen.
Ook de omschrijving is met veel zorg samengesteld:
[...]

Wellicht willen ze stiekem eigenlijk helemaal niet verkopen.

Lol, daar fiets ik dagelijks langs. Op zich ligt het mooi hoor maar je hebt nog steeds je buren enorm vlakbij, ze zijn een nieuwe wijk pal tegenover je aan het bouwen en het blijft Schiedam dus elke dag staan de bladblazers, grastrimmers en gazonmilimeters voor je deur herrie te maken.Rene schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:49:
Ohh! Wij zijn tot nu met name verhuisd omdat we onze boeken niet meer kwijt konden...FabianGTI schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:56:
[afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oogt alsof de fotos op de bubbljet van tante Sjaan zijn geprint en toen per paard en wagen naar het funda HQ in Amsterdam zijn gebracht waar ze weer zijn ingescand. Dat weerhield mij er dan weer niet van het Xenos dromenbordje te kunnen lezen in de slaapkamer...Fiber schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:30:
[...]
Welk Instagram filter is dat...?![]()
Wellicht willen ze stiekem eigenlijk helemaal niet verkopen.
ping 127.212.23.124
Krijg jij ook al die Adwords advertenties van Rijks/Gemeentelijk vastgoed?FabianGTI schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:56:

Dat is het leed wat je moet dragen als een 'Fundaholic' bentANdrode schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:42:
[...]
Krijg jij ook al die Adwords advertenties van Rijks/Gemeentelijk vastgoed?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Even de hal gezelliger maken met een haard (elektrisch neem ik aan) alleen staat ie dan wel een klein stukje voor de deur

https://www.funda.nl/koop...nzelievevrouwehofweg-12/#

Nee, kwam toevallig een nieuwsbericht erover tegen, uiteraard weer zonder linkjes, dus zelf maar eens gaan zoeken, ben wel redelijk bekend in die richtingANdrode schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:42:
[...]
Krijg jij ook al die Adwords advertenties van Rijks/Gemeentelijk vastgoed?
Gemeente Deventer kennende heb je dat pand niet zo makkelijk te pakken, je mag wel met een flink boekwerk aankomen om aan te tonen wat je plannen zijn
Handig zo'n open garage.Road-runner83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:47:
Even de hal gezelliger maken met een haard (elektrisch neem ik aan) alleen staat ie dan wel een klein stukje voor de deur![]()
[afbeelding]

En goed oppassen op de zolder, je wilt niet struikelen over de haardafvoer:

Ik had er iets omheen gebouwd.Jochemd13 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:04:
[...]
Ik had het afschot goed gemaakt.
Ik had de pijp recht naar boven gemaakt, dan kan je er ten minste omheen lopen en heb je ook een wat betere rookafvoer.
Aagtdorp, kustdorp waar de huizen duur zijn. Hier een huis van 4.5 miljoen met tijgerprintbank en een lelijk schilderij van de koning. De foto's zijn afwisselend door een professioneel iemand gemaakt en door iemand met een telefoon volgens mij

Maar je krijgt er wel een Rolls Royce bij. Dat dan weer wel.
https://www.funda.nl/koop...0511571-poelenburgerlaan/

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 25-04-2018 12:15 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Gewoon de pijp in de kamer laten ventileren, raam open en klaar. Alleen niet vergeten wanneer er iemand gaat slapenJochemd13 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:04:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door Fietsbel op 25-04-2018 12:16 ]
39
Zo krijgt het begrip "een warm welkom" een echte betekenis.Road-runner83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:47:
Even de hal gezelliger maken met een haard (elektrisch neem ik aan) alleen staat ie dan wel een klein stukje voor de deur![]()
[afbeelding]
PSN: plexforce (ps4)
Makelaar weet echt hoe hij met een camera en de sluitertijd moet omgaan, veel blurry foto's.Moby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
Aagtdorp, kustdorp waar de huizen duur zijn. Hier een huis van 4.5 miljoen met tijgerprintbank en een lelijk schilderij van de koning. De foto's zijn afwisselend door een professioneel iemand gemaakt en door iemand met een telefoon volgens mij
[afbeelding]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Flesje van 8 euro kon er net vanafMoby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
[afbeelding]

Buiten de slechte foto's om, ik vind het echt wel een mooi huis zo te zien..
* ProudElm denk zou de koningsdagtrekking voldoende zijn voor de hypotheek?

En zo zie je maar hoe smaken verschillen... Ik vind het echt in alle details lelijk. Veel te donker en oubollig en van buiten net een kantoorpand.ProudElm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:32:
Silver Shadows zijn trouwens niet zo heel veel waard dus die kun je ook buiten beschouwing laten...
Ben bang van niet. Met twintig jaar lang tweeënhalve ton per jaar ga je het daar niet mee reddenProudElm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:32:
Maar daarnaast gaat die prijs naar mij en ik heb er al andere plannen mee
Zie het ook wel zitten, gaat ondanks de koningsdagtrekking wel als eerste WimLex eruitProudElm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:32:
Oh en de RR ruil ik in voor een paar mooie MTB's, dat kan best leuk daar.
Die 'kroon'luchterMoby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
[afbeelding]
Hoeveel lijken zouden er in die taartpunt naast de garage ingemetseld zijn...Moby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
[afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 25-04-2018 18:28 ]
Hai, ik ben even door het topique heen gegaan maar ik kan dat ene sprookjesbos-efteling-appartement in hartje Amsterdam niet meer vinden. Iemand een link?
Bedoel je deze: https://www.funda.nl/koop...196-keizersgracht-107-f/# ?Polycom schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:28:
Hai, ik ben even door het topique heen gegaan maar ik kan dat ene sprookjesbos-efteling-appartement in hartje Amsterdam niet meer vinden. Iemand een link?
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten2212 op 25-04-2018 18:41 ]
Dit huis illustreert de bijzonderheid van de bewoners van deze regio. De eigenaar van deze woning is volgens de geruchten meermaals in aanraking geweest met de gemeente.Moby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
[afbeelding]
https://www.google.nl/map...701T000000!7i13312!8i6656
Op de plaats van de rieten omheining (in 2009) bouwde hij enkele jaren later een felgekleurd bakstenen muurtje van circa 2 meter hoog om zijn terrein heen. De gemeente is zowat failliet gegaan aan de proceskosten die ze hebben gemaakt om hem te dwingen het illegale muurtje weer te slopen. Uiteindelijk is het muurtje gesloopt, maar de gemeente heeft jarenlang onder curatele gestaan. Dit verhaal is niet een unicum, in dergelijke rijkeluisdorpen wordt flink geld gesmeten met onzinprocessen om maar de eigen zin door te drijven.
Uiteindelijk is hij overleden ergens in 2015, en sindsdien is de woning af en aan in de verkoop. De prijs en foto's zijn steeds anders. Hij heeft er van 3,5 miljoen t/m 6 miljoen op gestaan.
EDIT: https://www.google.nl/map...701T000000!7i13312!8i6656 - dit was nog een restant van de muur voordat het laatste deel van het gedrocht gesloopt was en stond over de hele lengte echt pal aan de weg. Blijkbaar is het erg lang geleden.
[ Voor 9% gewijzigd door fonsoy op 25-04-2018 19:03 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
De eerst verdieping is ook ingericht alsof het een hotel is..Moby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:14:
[afbeelding]

7400 Wp op het dak
Dat is helemaal correct want het is ook een hotel (geweest), genaamd Landgoed Odessa zie hier. Op Tripadvisor staat hij onder de naam Odyssea (8.3 op 200+ beoordelingen): https://www.trivago.nl/bergen-487593/hotel/odyssea-2467689Theo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:33:
[...]
De eerst verdieping is ook ingericht alsof het een hotel is..
[afbeelding]
[afbeelding]
LoL, een aantal van de foto's die op Trivago staan hebben ze ook op Funda gezetMaarten2212 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:47:
[...]
Dat is helemaal correct want het is ook een hotel (geweest), genaamd Landgoed Odessa zie hier. Op Tripadvisor staat hij onder de naam Odyssea (8.3 op 200+ beoordelingen): https://www.trivago.nl/bergen-487593/hotel/odyssea-2467689
sudo apt-get rekt
En waarom niet? Mooie foto's zijn mooie foto's, mits de situatie niet veel is veranderd natuurlijk
Om in te wonen misschien een beetje groot. Je kunt er misschien een restaurant van maken of een hotel met conferentiefaciliteiten? Eventueel nog wat studentenkamers op zolder erbij.FabianGTI schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:56:
Denk dat een handige projectontwikkelaar daar gewoon een aantal appartementen in moet realiseren.
Verwijderd
Tuurlijk, die gaan als een tierelier. Aan de Brink, midden in de actie, mooi historisch pand en dito uitzicht.
Huis van Eddie Irvine:
http://www.sun-sentinel.c...racer-20180314-story.html

voor als je 30 meloenen over hebt
Ah, dat verklaart een hoop.Maarten2212 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:47:
[...]
Dat is helemaal correct want het is ook een hotel (geweest), genaamd Landgoed Odessa zie hier. Op Tripadvisor staat hij onder de naam Odyssea (8.3 op 200+ beoordelingen): https://www.trivago.nl/bergen-487593/hotel/odyssea-2467689
Maar nog niet waarom de zes slaapkamers aan weerszijden een badkamer en suite hebben, terwijl je bij de grote ronde slaapkamer over de gang moet om bij de bijpassende badkamer te komen (volgens de plattegronden in elk geval).
Dit pandje bewijst wel eens te meer dat rijkdom en goede smaak echt niet hoeven samen te vallen...
Onderweg naar Tertius
Wel Amerikaanse meloenen, die zijn iets goedkoperAardappel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:15:
Huis van Eddie Irvine:
[afbeelding]

Leuk, een pentagram in je tegels in de voortuin...
https://www.funda.nl/koop...945-ard-schenkstraat-54/#
Lol: "De woning heeft een nette betegelde voortuin"Poenzkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:27:
[afbeelding]
Maar het had ook zo gekunt
Nette woning verder, alleen in de keuken was het geld opkipppertje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:31:
[...]
Lol: "De woning heeft een nette betegelde voortuin"

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ja, dat geeft die stenen parkeerplaats - die je overigens niet als parkeerplaats kunt gebruiken - een stuk aantrekkelijkere uitstralingPoenzkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:27:
[afbeelding]

Wat een troosteloze uitstraling. Al dat brakke niet bijgehouden houtwerk sinds de bouw (2004) maakt het plaatje bijna af. Bijna, want de foto van de brakke speeltoestellen in het 'speeltuintje' maakt het definitief af.
Daar betaal je vast nog meer voor dan een "standaard" nette keukenArjan A schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:34:
[...]
Nette woning verder, alleen in de keuken was het geld op![]()
[afbeelding]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hele gave keuken!!!Arjan A schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:34:
[...]
Nette woning verder, alleen in de keuken was het geld op![]()
[afbeelding]
275k voor die troosteloze bende. Geen afzuigkap, geen douchedeur (?) en in een straat met de uitstraling van een legerbasis. Nee dankje.
Dit soort voorbeeldenFrankHe schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:11:
[...]
In Amsterdam vind je af en toe woningen met een hele schappelijke vraagprijs. Het addertje is dan vaak dat er een erfpacht canon op zit van 16.000 euro per jaar. Kan het mooie voorbeeld zo snel niet meer vinden. Maar met zo'n gigantische erfpacht is het een gifbeker waar je werkelijk heel erg ver vandaan moet blijven.
https://www.funda.nl/koop...-weteringdwarsstraat-44/#
huh, staat deze nog steeds op Funda? Deze heb ik inderdaad al 6 maanden geleden gezien. De vraagprijs was een startprijs waarop ingeschreven kon worden nadat hij 6 weken op Funda had gestaan. Geen idee of hij voor die prijs is verkocht of ver daar boven. Volgens mij is de makelaar gewoon vergeten het van de site te halen.Napo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:45:
[...]
Dit soort voorbeelden
nee, tegelskmf schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:04:
[...]
Ach, je moet er van houten.Rukapul schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:35:
[...]
Ja, dat geeft die stenen parkeerplaats - die je overigens niet als parkeerplaats kunt gebruiken - een stuk aantrekkelijkere uitstraling
Wat een troosteloze uitstraling. Al dat brakke niet bijgehouden houtwerk sinds de bouw (2004) maakt het plaatje bijna af. Bijna, want de foto van de brakke speeltoestellen in het 'speeltuintje' maakt het definitief af.
.
Tja, dat jullie nou allemaal in een perfect bijgehouden landhuis met fraaie tuin in een prachtige villawijk wonen wonen wil nog niet niet zeggen dat iedereen zich dat kan veroorloven. Ik zou dit een prima huisje vinden, alleen heb ik niks met Hoofddorp en is 275k inderdaad erg veel voor 85 vierkante meter. Die badkamerdeur staat overigens volgens mij gewoon open, of is er om ruimte te maken voor de fotograaf wellicht even uitgehaald en afzuiging kun je tegenwoordig ook in het aanrechtblad verstoppen...cooper87 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:42:
275k voor die troosteloze bende. Geen afzuigkap, geen douchedeur (?) en in een straat met de uitstraling van een legerbasis. Nee dankje.
En nee, ik houd ook niet van betegelde (voor)tuinen maar dat is nou eenmaal mode tegenwoordig en stiekem best praktisch. Die keuken vind ik wel mooi, al zijn die leuke retro deurtjes vast erg onhandig en ook verder vind ik het huisje best leuk ingericht.
Is gewoon de woning van Satan en daarmee kan hij elke dag naar zijn werkPoenzkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:27:
[afbeelding]
Tenzij de gemeente als bij-eis heeft dat het linker/monument-pand weer in "de" historische staat moet worden hersteld.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:27:
Tuurlijk, die gaan als een tierelier. Aan de Brink, midden in de actie, mooi historisch pand en dito uitzicht.
Dan wordt 1,4 miljoen toch ineens een moeilijke beslissing.
Het bijschrift lijkt dat ze enigszins die kant op willen, aangezien ze een vaste prijs vragen en niet in eerste instantie op biedingen reageren als hoofdzaak zijnde.
How do you save a random generator ?
Ik dacht dat die woning z'n werk wasmark-k schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:33:
[...]
Is gewoon de woning van Satan en daarmee kan hij elke dag naar zijn werk
Die valt nog wel mee. Elke paar dagen loop ik door dit buurtje in Ypenburg:cooper87 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:42:
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656
Eerst dacht ik dat het sociale huurwoningen waren, zo slecht ziet het er uit, maar het zijn (redelijk dure) koopwoningen. Met wel twee voordeuren per huis en tuinen die zijn losgekoppeld van de woningen zelf

En zelfs de straten zijn vernoemd naar militairen!
(overigens, dit is vlak naast de vijver waar dit is gebeurd...)
Napo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:45:
[...]
Dit soort voorbeelden

https://www.funda.nl/koop...-40420342-zwaluwenweg-22/
€350.000 en €2000 per maand aan erfpacht. Afkoop is €700.000 / €750.000
Verkoper heeft overigens weinig kaas gegeten van de markt, want vraagt er het volgende voor:
2013: €249.000
2014: €199.000
2016: €400.000
2018: €350.000
Ach, als je je huis niet kwijt raakt en besluit het dan maar grondig te verbouwen en uit te bouwen en het later nog maar eens probeert te verkopen kan dit natuurlijk best. Dat scenario is best aannemelijk daar in de tekst op Funda staat dat het pand recent is opgeknapt.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:30:
[...]
[afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-40420342-zwaluwenweg-22/
€350.000 en €2000 per maand aan erfpacht. Afkoop is €700.000 / €750.000
Verkoper heeft overigens weinig kaas gegeten van de markt, want vraagt er het volgende voor:
2013: €249.000
2014: €199.000
2016: €400.000
2018: €350.000
En met die erfpacht zijn de schommelingen effectief een stuk kleiner dan het lijkt. Erfpacht afkopen in 2020 voor 750K betekent eigenlijk dat het een woning met die prijzen van ca. 950K tot en met 1150K... (misschien nog wat meer, want die 2K per maand + inflatiecorrectie tikt ook nog wel aan...)
Jaap, hoe moet ik die flitser eigenlijk richten?
https://www.funda.nl/koop...13-amelisweerd-14/#foto-6
Mooie details zijn hier ook op de foto gezet, voor jullie met titel:
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-12
“Ruimte voor hout”
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-15
“Stilleven nummer 3”
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-39
“Licht vs Donker”
(Heerlijjk, die funda mail in de morgen)
https://www.funda.nl/koop...13-amelisweerd-14/#foto-6
Mooie details zijn hier ook op de foto gezet, voor jullie met titel:
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-12
“Ruimte voor hout”
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-15
“Stilleven nummer 3”
https://www.funda.nl/koop...3-amelisweerd-14/#foto-39
“Licht vs Donker”
(Heerlijjk, die funda mail in de morgen)
[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 27-04-2018 08:43 ]
ping 127.212.23.124
Waarom toch altijd die details welke er straks toch niet meer staan, wie overtuig je ermee dat het een mooie woning is ?
Hier nog één:
https://www.funda.nl/koop...herelsestraat-135/#foto-6
Wie bedenkt zo'n keuken? In dat hok bewaren ze de lijken zeker?
https://www.funda.nl/koop...herelsestraat-135/#foto-9
Gezellige sfeerverlichting, zo'n TL-balk in je slaapkamer. En als je 's nachts te snel overeind schiet in bed zit je met je kop tegen het plafond. Ben je wel meteen weer lekker buiten westen
https://www.funda.nl/koop...818938-herelsestraat-135/
Het is dat het niet al te duur is, en dat je wel lekker landelijk woont, maar anders....
In één dag tijd wel 16.000 euro van de vraagprijs afgegaan overigens
https://www.funda.nl/koop...herelsestraat-135/#foto-6
Wie bedenkt zo'n keuken? In dat hok bewaren ze de lijken zeker?
https://www.funda.nl/koop...herelsestraat-135/#foto-9
Gezellige sfeerverlichting, zo'n TL-balk in je slaapkamer. En als je 's nachts te snel overeind schiet in bed zit je met je kop tegen het plafond. Ben je wel meteen weer lekker buiten westen

https://www.funda.nl/koop...818938-herelsestraat-135/
Het is dat het niet al te duur is, en dat je wel lekker landelijk woont, maar anders....
In één dag tijd wel 16.000 euro van de vraagprijs afgegaan overigens
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 27-04-2018 10:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Deze konden niet wachten met foto's totdat het huis schoon was denk ik...
https://www.funda.nl/koop...-gratamastraat-14/#foto-6
Verder ook slechte zelf presentatie van je huis trouwens
https://www.funda.nl/koop...-gratamastraat-14/#foto-6
Verder ook slechte zelf presentatie van je huis trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door Nedora op 27-04-2018 11:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.