HELP! CPU vind 98 graden niet leuk.... Cooling tips gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisK1980
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02 11:59
Ha luitjes,

Als ik mijn PC specs hier wegzet gaan een hoop tweakers hard lachen want ik geef er niet al te veel geld aan uit, maar sinds kort heeft mijn PC koeling problemen. Als ik game (PLAYERUNKNOWN BATTLEGROUNDS) dan begint de fan al als een gek te spinnen, en zodra ik close range iemand MLG met een shotgun probeer te noscopen :*) :*) schiet gaat mijn pc POWER DOWN. :/

En hij start vervolgens weer normaal op... Koeler gaat nog altijd als en gek tekeer. Ik installeer een CPU temperatuur tooltje -> ik lees 6x rond de 98 graden. Niet goed lijkt me

--> De handel schoon gezogen met een stofzuiger > helpt niet
--> Alle fans gecontroleerd > Alles draait
--> Overklokken heb ik nooit gedaan

Dus, wellicht gewoon koeler vervangen. Ik heb een Core i5 3750K, ding heeft dus zelfs overklok mogelijkheden. Maarrrrr..... welke cooler past er op? Wat raden jullie aan?

1000x dank! :) _/-\o_

Gr.
Joris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor koeler heb je er nu opzitten? Gewoon de stockkoeler? In dat geval is zo'n beetje iedere koeler een upgrade.
Wat mag het kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Hoe hoog is de temperatuur als de computer gewoon aan staat, en je voor de rest niets aan het doen bent?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
De volgende passen allemaal kies één van de bovenste die zullen allemaal beter zijn dan de stock koeler.
categorie: Processorkoeling

[ Voor 21% gewijzigd door Azerion op 17-05-2017 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zelfs met de stock koeler zou je niet boven de 70°C mogen komen. Je huidige koeler zit niet goed gemonteerd of de fan staat stil.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:36

skoozie

SCSI

Maar je gebruikt de interne GPU van je CPU dus, of heb je een losse GPU in je pc hangen? je zou als je de CPU-GPU gebruikt ook een losse GPU kunnen overwegen. Die zijn vaak vele malen sneller dan die van de CPU,
Als je CPU het dan rustiger krijgt zal die ook niet zo snel heet worden.

heb je ook ventilatoren in je kast, die voor een goede airflow zorgen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

skoozie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:59:
Maar je gebruikt de interne GPU van je CPU dus, of heb je een losse GPU in je pc hangen? je zou als je de CPU-GPU gebruikt ook een losse GPU kunnen overwegen. Die zijn vaak vele malen sneller dan die van de CPU,
Als je CPU het dan rustiger krijgt zal die ook niet zo snel heet worden.

heb je ook ventilatoren in je kast, die voor een goede airflow zorgen?
Het is wel bijna veilig om te zeggen dat het hier gaat om een aparte gpu, omdat player unknown battlegrounds nog geen eens launched met de iGPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:36

skoozie

SCSI

|:( ARGHHH, in de titel las ik GPU wordt 98 graden |:(

[ Voor 11% gewijzigd door skoozie op 17-05-2017 11:30 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat heb je zelf al gevonden? We zijn geen helpdesk. Je kunt eenvoudig zelf opzoeken wat voor socket je processor gebruikt en welke koelers daarop passen. Daarna is het een kwestie van topics en reviews doornemen en kijken wat binnen je budget past. Zie het beleid en de policy voor onze huisregels.

Daarnaast hoort deze vraag niet in Cooling maar in Componenten Aankoopadvies, mits je daar wel aan het CAA beleid voldoet. Verder is [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen » Processorkoeling aan te raden.

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 17-05-2017 15:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.