Prijsfout bij Swoop

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explodetearzxx
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2023
Beste mede-tweakers,

Ik heb vorige week bij Swoop een macbook besteld die voor 0 euro op de website stond. Ik heb hierbij een cadeauverpakking gedaan zodat er wel een daadwerkelijke banktransactie zou zijn.

Nu is het zo dat Swoop de macbook heeft verzonden en ik deze vandaag kan afhalen bij PostNL. Echter is Swoop mij nu continue aan bellen en mailen, laatste mail is:

Email 1:Wij hebben vandaag telefonisch geprobeerd contact met u te krijgen. Echter kregen wij u niet te pakken, en sturen u vandaar ook deze mail.

U heeft een bestelling geplaatst op 10-5 op Bol.com dit betreft een MacBook Pro 15.4 inch i7 Quad Core.

Er is gebleken dat op de Bol.com site deze voor de verkeerde prijs aangeboden is. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om of een factuur met de volledige prijs naar u te versturen of u dient het product te retourneren.

De kosten voor het retourneren zullen wij uiteraard voor onze rekening nemen.

Zou u een reactie willen sturen op deze mail of contact met ons opnemen via onze klantenservice 0887773600.

Email 2:
Helaas is gebleken dat er door een fout op onze website enkele produkten zichtbaar waren die niet bestelbaar zijn.

Het Macbook welke u heeft besteld is zo'n produkt wat door ons niet leverbaar is en in deze uitvoering niet verkrijgbaar is bij ons. Wij moeten dan ook uw order annuleren.

Wij zullen de betaling aan u retour storten.

Onze excuses voor het ongemak. Indien u een ander produkt op onze website wilt bestellen, kunt u onderstaande kortingscode gebruiken. U ontvangt dan eenmalig een extra korting op uw bestelling ter compensatie.

Kortingscode: XXXXXXX.*niet te gebruiken voor accesoires.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Wie kan mij uitleggen wat mijn rechten / plichten zijn in deze situatie?

alvast bedankt heren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

0 rechten, voor 0 euro wist je dat de prijs niet correct was.

https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dezelfde rechten en plichten die je hebt bij elke aankoop.

Je hebt als consument een onderzoeksplicht en je kan aan je water voelen dat 0 euro geen realistische prijs is en het dus om een fout gaat. Je hebt dat hier zelfs nota bene in de topictitel gezet. Je moet dus inderdaad gewoon betalen of het product terugsturen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grapjas, denk je dat je ff kan scoren door een fout die je zelf wel kan bedenken nooit kan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe realistisch is het dat een macbook gratis is? Juist die is niet aanwezig. De prijs die er stond kon je op voorhand al weten dat die niet klopt. En zul je hem of moeten betalen of retour moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraag staat letterlijk in de sticky

De exacte discussie is ook al gevoerd:
Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk
Om de bijdragen van advocaten daar te herkennen:
Verwijderd in "Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk"

Iets meer inzet mag dus wel; in conclusie, je zal het terug moeten sturen of betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Heel leuk geprobeerd, maar helaas. Ze kwamen er wel erg snel achter. Ik kan je adviseren om hem te retourneren, want je hebt welgeteld 0 rechten en maar 1 plicht. Zoals hierboven al is aangegeven, wist je heel goed dat een macbook voor €0,- een prijsfout moet zijn geweest.

Helaas. Volgende keer meer geluk!

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat zou je hier zelf van vinden als jij de verkoper was ? De software die je gebruikt voor de prijzen heeft een bug waardoor je deze dure Macbook voor 0 euro aan klant hebt verkocht. Vind ik het redelijk dat deze klant de laptop voor 0 euro mag houden ? Of zou je het fijn vinden dat je de Macbook betaald krijgt of terug krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit onderwerp is meerdere malen aanbod gekomen op GoT. Ook heb je nu denk ik voldoende info gehad om een juiste conclusie te kunnen trekken. Dit topic doe ik dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.