Aankoop pioneer sub

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Hallo
Ik was weer is wat van plan te kopen :)

Dit keer gaat het om een Pioneer S-W80S actieve subwoofer

Specs:

Subwoofer module - 22 CM conuswoofer
Ingebouwde versterker - aanwezig
Stereo (schroefaansluiten) - aanwezig
Mono (pinaansluiting)- aanwezig
Stroomverbruik - 65,5 W
Voeding - AC 220 - 230 V 50/60 Hz
Ingangsgevoeligheid/Impedantie (100Hz) - Luidsprekerniveau: 1,6 V + 1,6 V / 15k ohme | Lijnniveau (RCA aansluiting): 160mV/50 k ohme (geen verstand van wat dit in mag houden)

Muziekvermogen (DIN) 110 W
Frequentie karakteristiek - 50 - 200 Hz
Afmetingen (BxHxD) - 250 x 480 x 284 mm
Gewicht - 14KG

Nou is de vraag: Is dit een goede aankoop
hij kost f499,-

Ik heb geen zin om zo'n rel sub te kopen. Dat ligt ver boven mijn budget.

Maar wat denken jullie van deze sub?
Graag een mening (het liefst waar ik wat aan heb).

Alvast bedankt.

DinoRacer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die pioneer ken ik niet. Ik heb misschien wel een alternatief (kan je gaan vergelijken en de beste kopen):

De paradigm pdr-08. Ik hoor daar wel eens goede verhalen over (de laatste tijd vooral van een iemand >:) :)). Die schijn je bij www.richersounds.nl te kunnen kopen voor 499 gulden.

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigm.com/Website/SiteParadigmProduct/ParadigmModels/SubWoofers/Images/SmallImages/PDR_Series/PDR_8.jpg

Als ik puur naar de specs kijk, dan gaat bij mij de voorkeur uit naar de paradigm (maar je kan beter even luisteren bij richersounds!!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• damouzer
Op donderdag 05 juli 2001 16:09 schreef JvS het volgende:
Die pioneer ken ik niet. Ik heb misschien wel een alternatief (kan je gaan vergelijken en de beste kopen):

De paradigm pdr-08. Ik hoor daar wel eens goede verhalen over (de laatste tijd vooral van een iemand >:) :)). Die schijn je bij www.richersounds.nl te kunnen kopen voor 499 gulden.

[afbeelding]

Als ik puur naar de specs kijk, dan gaat bij mij de voorkeur uit naar de paradigm (maar je kan beter even luisteren bij richersounds!!).
Ben er zelf niet helemaal mee eens. De pioneer sub die ik hierboven heb beschreven heeft betere specs dan die paradigm

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op donderdag 05 juli 2001 16:14 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

Ben er zelf niet helemaal mee eens. De pioneer sub die ik hierboven heb beschreven heeft betere specs dan die paradigm
specs zeggen weinig :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
altijd vergelijken met www.richersounds.nl of richersounds.com die hebben altijd goede prijzen. alleen opletten of er geen krassen op die dingen zitten dan

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Een stroomverbruik van 65Watt en een amp met een muziekvermogen van 110watt din, vind ik nogal twijfelachtige specificaties...

freq bereik van de paradigm is ook beter.. Wat heb ik over het hoofd gezien?

(ow, ei'k ben ik ook anti specs :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

spec's?... spec's?....kun je die eten of hoor je die ook?...imho zeggen spec eigenlijk nix(iig zoals ze gehanteerd worden...)

Verwijderd

zou ook die paradigm nemen :9

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op donderdag 05 juli 2001 17:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Een stroomverbruik van 65Watt en een amp met een muziekvermogen van 110watt din, vind ik nogal twijfelachtige specificaties...

Die stroomverbruik specs zijn volgens allemaal normen, dat is niet max verbruik ofzo, dus daar kan je helemaal niks mee.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op donderdag 05 juli 2001 17:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb hier een krantje van ze (RicherSounds)
Ze hebben voor 100 piek meer (599,-)
ook de paradigm pdr10 (100 watt).
Misschien is dat wat voor hem als hij de pdr08 iets te lage specs vind hebben?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07

[..]

Welke specs zijn beter dan? Als ik zo kijk is die Paradigm in de meeste opzichten beter. Als je al naar de specs kijkt (moet je niet doen, luisteren en zelf testen zegt alles over een sub, specs zeggen vrij weinig), maargoed, als je al kijkt, kijk dan naar het frequentieverloop (het -3 of -6 dB punt) en die diameter van de woofer. Naar mijn mening zegt de eerste al iets over hoe diep 'ie theoretisch ongeveer gaat en de tweede kan wat zeggen over hoe hard je 'm kan zetten (meestal is een kleinere diameter gelijk aan een grotere uitwijking, een grotere woofer heeft theoretisch minder snel een te grote uitwijking).

Als ik bijv. kijk naar de specs van twee verschillende subs:

freq, resp.
sub1: +- -3dB @ 32Hz
sub2: +- -3dB @ 8Hz

dia. woofer
sub1: 8"
sub2: 18"

Dan moet het geen verassing zijn als sub2 wat dieper gaat het wat harder kan dan sub1. Daarmee wil ik dus aangeven dat specs niet 100% niks zeggen, maar kunnen wel slechts iets aangeven.
Uiteindelijk zul je zelf eens in een zaak moeten gaan luisteren naar verschillende woofers in jouw budget, en dan ook vooral met muziek die je vaak zal gaan luisteren. Kies dan een sub die je lekker vindt klinken en ga zeker niet uit van het merk of specs.

(voor anderen audiofielen onder ons, die sub2 is een Bag End infrasub-18)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• damouzer
Bedankt voor jullie reacties.
Meer reacties zijn altijd welkom
;)

• damouzer
Ik heb nog effe een vraagje

ik zie dat heel veel subs (met een redelijke betaalbare prijs) aan lage tonen 50Hz hebben als laagste.

Is dat voldoende om lage diepe bass geluiden voort te brengen?

• damouzer
Oeps
volgens mij heb ik het nu over de Subwoofer Cutoff Frequency. :)

• damouzer
Hier nog effe een plaatje van de pioneer sub
Het is die grote zwarte kast O+
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/sv30.jpg

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dino, met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif knopje kan je je posts aanpassen, vier posts van dezelfde persoon onder elkaar is nogal irritant...

• damouzer
Ik vind het wel overzichtelijk :)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zaterdag 07 juli 2001 12:17 schreef DinoRacer het volgende:
Ik vind het wel ovezichtelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smileys/shutup.gif

• damouzer
Hoezo lekker offtopic |:(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Even back ontopic, ik denk niet dat je van die super zware bassen moet verwachten á la Pathe Arena zaal 4 (nee, niet 14 maar 4). Een subwoofer staat niet altijd gelijk aan lekkere lage tonen. Vooral bijvoorbeeld deze of de goedkopere van Yamaha, zijn niet echt te gebruiken als de .1 in een 5.1 opstelling, maar zijn meer als ondersteuning voor tering kleine speakers (van die melkpakjes die vrouwen zo leuk vinden).

Ik raad je aan toch even verder te kijken naar andere subwoofers, wellicht nog een paar van bijv. 2 á 3 honderd piekies duurder, die kunnen al verassend beter klinken. Neem bijv. de AudioPro B1.35, deze kost 699,- en klinkt alweer stukken beter.
Afbeeldingslocatie: http://www.audiopro.com/products/produktbilder/image_b135.gif
En als ik het zo hoor is die Paradigm pdr-08 ook minstens het proberen waard. Maar zelf luisteren is altijd het beste, sommige kunnen echt tegenvallen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1