Hulp nodig nieuwe onderdelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Vraag

• xtclunatic
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05-2017
Hallo tweakers,

Eigenlijk wil ik mijn pc helemaal opnieuw samen stellen en kan hier wel wat adviezen en hulp bij gebruiken ;).
Ik heb momenteel een GTX 1070, deze zal voorlopig ook nog wel even blijven maar het is de bedoeling dat ik een GTX 1080 TI in deze kast kan gooien zonder last te hebben van een bottleneck oid.

De CPU moet dus vooral geschikt zijn om te gamen maar ook voor streamen en video bewerking. (Voorkeur voor intel)

Zijn er zaken waar men op moet letten bij de aankoop van moederbord en werkgeheugen?
Er gaat sowieso een SSD in, zijn hier nog grote verschillen in/wat raden jullie aan?
Wat betreft de behuizing is het leuk als het stoer/mooi uitziet maar wil ik vooral een kast waar je de kabels goed kunt weg werken en natuurlijk met goede airflow.

Ten slotte is er natuurlijk nog een toereikende voeding nodig.

Alles bij elkaar wil ik niet meer dan €1200 uitgeven (Zonder GPU dus)

Ik zou het fijn vinden als er verschillende opties worden gegeven of men mij kan vertellen waar ik precies op moet letten.

Alle reacties

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-02 21:10
Waarom een voorkeur voor Intel, terwijl AMD momenteel veel beter spul biedt voor streaming/videobewerking?

Verder ben ik benieuwd wat je zelf al aan onderzoek hebt gedaan. Beetje karige post zo.
Ff snel lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 332,50€ 332,50
1Asus PRIME B350-PLUS€ 97,95€ 97,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 73,50€ 73,50
1NZXT S340 Elite Wit€ 95,51€ 95,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,14

Die 200 euro kan je steken in extra ram, mogelijk een 1800x, of alvast klaarleggen voor de 1080ti/Vega.

• xtclunatic
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05-2017
@XFlame
Bedankt voor je reactie.
Ik heb momenteel nog niet veel onderzoek gedaan vanwege wat tijd gebrek de laatste paar weken maar ik heb binnenkort een week vakantie en wil het dan graag allemaal bij elkaar hebben.
Ik dacht het eerst zo te proberen en vanuit hier verder te kijken.

Mijn voorkeur voor intel is gebaseerd op ervaringen om mij heen en wat ik voorheen heb gelezen.
Ik meen dat er meer compatibilty issues zijn (geweest) met AMD, dit gaat echter wel over de GPU.
De main goal van het systeem is om te gamen en lever dan liever wat in op het stream/edit gedeelte dan andersom, ik weet niet of dit bij AMD het geval is en hoe groot de verschillen uberhaupt zijn mbt gamen

Ik ben niet echt op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heb voorheen ook steeds hulp gekregen bij het samen stellen van een systeem vanwege een gebrek aan kennis.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crossposten is op GoT niet de bedoeling. Dicht.

Je originele topic:
Hulp nodig nieuwe onderdelen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.