DHL levert niets: T&T code werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.560 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:01
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een bestelling gedaan bij een niet nader genoemde webshop. Ik heb betaald via Paypal. Een paar uur later kreeg ik de bevestiging van de webshop dat m'n pakketje aan DHL was meegegeven en binnen de 2 werkdagen zou arriveren. Daar zat ook een traceercode bij. Op het moment dat ik de e-mail kreeg heb ik de traceercode meteen uitgeprobeerd, echter kreeg ik volgende boodschap:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2dhwklx.png

Nu vond ik dat niet zo vreemd en dacht ik dat dat snel zou veranderen, maar nu, bijna een week later geeft de traceercode nog steeds hetzelfde resultaat. Ik heb contact opgenomen met de webshop maar zij beweren bij hoog en laag dat het probleem bij DHL ligt aangezien ze het wel meegegeven zouden hebben. M'n vriendin heeft een tijdje terug ook in die webshop iets gekocht en dat kwam via PostNL wel netjes binnen de 2 werkdagen binnen. Waarom dat bedrijf ineens via DHL waar ik enkel slechte ervaringen mee hebt werkt is me een raadsel maar goed.

Ik geloof het verhaal van meegegeven ook niet helemaal, want ik heb me laten vertellen dat pakketjes METEEN worden gescand door DHL bij het ophalen bij de leverancier. Dat is dus nooit gebeurd of DHL heeft een fout gemaakt of ik weet niet wat.

Aangezien m'n geld wel is afgeschreven (ruim 40 euro) zou ik wel graag ASAP m'n pakketje krijgen. Maar nu lijkt het enigszins op een patstelling: DHL reageert niet op mij en de webshop reageert in de trant van "het komt wel goed". Ik vind het niet zo erg dat het langer duurt maar ik heb het idee dat ik het op deze manier nooit ga krijgen.

Wat kan ik hier het beste aan doen? Alvast bedankt. Heb tot nu toe enkel positieve webshop ervaringen gehad dus dit is nieuw voor me :/

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-04 10:36
Schriftelijk de webshop in gebreke stellen en sommeren dat ze binnen 14dagen (redelijke termijn) de overeenkomst moeten nakomen.

Voorbeeld brieven hiervoor kan je online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trufox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
Probeer weer contact op te nemen met DHL: https://www.dhlparcel.nl/nl/contact-particulier
Als ze met je traceercode niks kunnen vinden dan ligt het probleem bij de webshop. Jij hebt niets ontvangen, DHL heeft niets in het systeem staan, dus dan is de webshop nog verantwoordelijk voor je verzending. De verzender is sowieso verantwoordelijk voor de verzending. Zij (de webshop) moeten jou kunnen vertellen waar het pakket is en zelf contact zoeken met DHL totdat het pakket werkelijk in jouw handen is. Jij hebt recht op je bestelling. Anders moet je ze maar in gebreke stellen via een brief.

EDIT: Of inderdaad een paypal claim indienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Trufox op 09-05-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de webshop niet wil meewerken zou ik gewoon een Paypal claim indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Gelukkig heb je met PayPal betaald, daar heb je als koper hele goede bescherming.
Via iDeal had je meer pech gehad want dan ben je in een grotere matere afhankelijk van de verkoper.
Zoals hiervoor al gezegd is de verkoper verantwoordelijk voor de verzending, als het pakket is kwijtgeraakt of niet aankomt moet de verkoper het oplossen. Wacht daar anders even op.
Mocht je er niet uitkomen dan kan je via een geschil op PayPal erg makkelijk je geld terugkrijgen, meestal is een werkende tracking een vereiste voor PayPal als bewijs dat het uberhaupt is verstuurd.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 17:56
Paypalclaim indienen. Zij kijken naar de tracktracecode en als de opgegeven tracktracecode dus niet werkt, krijg je van paypal je geld terug. En dan lekker bij een andere toko bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Dankjewel allemaal voor de antwoorden. Heb nog een laatste poging ondernomen en een email gestuurd naar de webshop in kwestie en als ik voor morgenavond geen antwoord + oplossing in het verschiet heb dan zal ik dat maar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
Even voor de duidelijkheid: Is "vorige week" afgelopen vrijdag? Of is "vorige week" afgelopen dinsdag?
en is het verzonden via DHL of DHL-for-you? Komt het pakket uit Nederland? (of komt het vanuit bv het duitse amazon?)

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 09-05-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
nachtnet schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:31:
Even voor de duidelijkheid: Is "vorige week" afgelopen vrijdag? Of is "vorige week" afgelopen dinsdag?
en is het verzonden via DHL of DHL-for-you? Komt het pakket uit Nederland? (of komt het vanuit bv het duitse amazon?)
Vorige week is afgelopen dinsdag ja. Ik dacht dat een week wel lang genoeg wachten was. Pakket is verzonden via DHL Parcel, en het komt uit Nederland, ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45
Claim in dienen bij Paypal. Al het mail contact wat je heb met de webshop(inc T&T code die niet werkt). Dan mogen ze van goede huizen komen willen ze het winnen bij PayPal. Maar dan heb je nog steeds je pakketje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Heeft een webshop wettelijk gezien niet een maand om te leveren?
Als je dan al na een week van alles en nogwat gaat lopen claimen, loopt dat wel een beetje tegen elkaar in lijkt mij? Ik lees ook nergens dat de shop het niet wil oplossen, ze willen blijkbaar DHL nog wat tijd geven voordat ze iets gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

talin

ES-MA

ik heb het laatst gehad met een shop uit Engeland, kwam er op neer dat ze me de verkeerde T&T hadden gestuurd.

ik zat constant te kijken dat mijn pakketje was afgeleverd ergens onderin Duitsland.
toen ik aangaf dat ik bij Paypal een claim ging openen kwamen ze opeens met een juiste T&T aan.
maar ook daar zat weer een probleem.
PostNL had wel een briefje achtergelaten maar de code daarop was incompleet, en het adres waar deze zou zijn was die niet.

webshop kon me melden dat die op een ander adres was achtergelaten maar dat die alweer retour was naar webshop.

na 4 weken was die er eindelijk maar je moet wel ff een keer boos worden om je spullen geregeld te krijgen .
dus geef aan dat je nog niks hebt en dat je bij PayPal een claim gaat openen binnen x tijd en dat ze nog 1 kans krijgen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
DHL enkel slechte ervaring, vreemd. Nooit problemen mee gehad, maarja dat is dan wel altijd afkomstig uit Duitsland, die verzenden nagenoeg alles met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 25-04 16:39
@Lothiriel en is er al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 25-04 10:35
Inmiddels niet meer relevant verwacht ik omdat het topic al enige tijd oud is maar de webshop is verantwoordelijk voor de verzending totdat het pakket bij jou op de mat valt. Dat betekent dus ook dat zij contact moeten zoeken waar het pakket is gebleven, niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

sugarlee89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 06:48:
DHL enkel slechte ervaring, vreemd. Nooit problemen mee gehad, maarja dat is dan wel altijd afkomstig uit Duitsland, die verzenden nagenoeg alles met DHL.
DHL en duitsland... goede ervaringen???? weet niet in welk land jij leeft maar in ieder geval niet in regio utrecht :P.

Ik ben zakelijke klant heb meer dan 50 pakketten (ontvangst) per maand vanuit DHL en gemiddeld zijn 10 pakketten veel te laat geleverd, 3 pakketten een week zoek voordat ze aan de deur komen.

Nee sorry DHL is verre van foutloos zelfs PostNL heb ik nog hoger staan dan DHL.
Maar in dit geval is het probleem voor de winkel die hoort het gewoon op te lossen, soms kan dat helaas tijd kosten zeker bij DHL aangezien daar eerst allerlei formulieren ingevuld moeten worden voor een onderzoek gestart wordt vanuit hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 217290 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:26:
[...]

DHL en duitsland... goede ervaringen????
...
Idd. DHL = rampenplan en voer voor frustratie.
Zie ook: Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?

Maar inmiddels komen al onze zendingen van amazon.de NIET meer via DHL, maar via PostNL of UPS. En dat gaat stukken betrouwbaarder. :)

Mooie Plaatjes   

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 12:12
Ook hier een hoop gedoe met een Amazon.de-bestelling via DHL. DHL zegt dat ik het pakket heb geweigerd, terwijl er helemaal niemand thuis was. Zonder pardon hebben ze het pakket nu gewoon direct teruggestuurd naar Amazon. Ik moest maar opnieuw bestellen, zeiden ze bij DHL. Wat een gedoe...
ehtweak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:58:
[...]
Maar inmiddels komen al onze zendingen van amazon.de NIET meer via DHL, maar via PostNL of UPS. En dat gaat stukken betrouwbaarder. :)
Hoe regel ik zoiets? Kun je bij het bestellen kiezen voor een andere vervoerder? (is mij nog nooit opgevallen, vandaar deze vraag)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien de overlap met Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen? gaat hier een slotje op. Verdere discussie mag daar verder.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.