Vragen over aanschaf PC

Pagina: 1
Acties:

• postelero
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Moet een systeem zijn die een redelijke database zoals Holdem Manger kan draaien. Daarnaast de dagelijkse werkzaamheden en soms een simpele game. Verwacht geen wonderen maar dat mijn pc toch alle dingen soepel draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€600 (maar is geen harde eis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een de pc. Alle andere componenten zijn aanwezig. Neem geen hardware voor pc mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet 2 schermen kunnen draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
in principe niet.Gewoon een degelijke pc.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Dus ik heb al een keuze gemaakt in mijn systeem (zie hieronder). Toch heb ik nog 2 vragen.
1. Hoeveel GB aan schijfruimte heb ik nu precies? Ik heb vrij veel nodig. Wanneer ik meer nodig heb wat is een goede interne harde schijf.
2. Ik heb nu gekozen voor de Rx470. Zou een upgrade naar R480 veel toevoegen?
2. Zijn er nog opmerkingen over deze samenstelling die verbeterd zou kunnen worden? Zowel qua prijs als in performance.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI H110M ECO€ 52,50€ 52,50
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 205,95€ 205,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 59,50€ 59,50
1Corsair CX450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,91

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2025
Je hebt inderdaad weinig opslag. Als je meer wil zou ik naar Western Digital Blue kijken.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 07:01
Je kunt voor hetzelfde geld ook een RX570 nemen: pricewatch: Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G

pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

[ Voor 23% gewijzigd door John Rambo op 07-05-2017 20:45 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• postelero
Bedankt voor je antwoord. Wat is de reden erachter dat de 500 series net zo duur zijn als de 400 series? En zit hier ook kwaliteitsverschil in of niet?

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Menno02 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:13:
Je hebt inderdaad weinig opslag. Als je meer wil zou ik naar Western Digital Blue kijken.
Als je redelijk snel internet hebt kan je best wel even met 275gb toe.
Dan kan je later altijd nog een mooie 1 á 2 tb WD blue of dergelijke kopen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-02 11:00
De 500 series is de opvolger van de 400 en voor de dezelfde prijs in de markt gezet. De 400 is end of life. Er zit wat verschil in - paar procent in FPS: reviews: AMD Radeon RX 580 en RX 570: rebrand met iets snellere chips
Let op dat je moederbord een up-to-date bios moet hebben, anders werkt hij niet met gekozen processor.

[ Voor 35% gewijzigd door Nat-Water op 08-05-2017 10:53 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• postelero
Nat-Water schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:51:
De 500 series is de opvolger van de 400 en voor de dezelfde prijs in de markt gezet. De 400 is end of life. Er zit wat verschil in - paar procent in FPS: reviews: AMD Radeon RX 580 en RX 570: rebrand met iets snellere chips
Let op dat je moederbord een up-to-date bios moet hebben, anders werkt hij niet met gekozen processor.
Wat bedoel je hier precies mee? Ben niet heel handig met computers. Laat de computer ook in elkaar zetten. Neem aan dat die hier wel rekening mee houden.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-02 11:00
Dat dit een moederbord is uit de Skylake-generatie is, en je een processor uit de Kaby Lake generatie hebt. Ze passen prima op elkaar, maar omdat de processor nieuwer is dan het moederbord moet het moederbord een update krijgen, anders 'herkent' hij de processor niet. Als je dat niet doet geeft je PC geen beeld als je hem aanzet ;).

Als jij je PC in elkaar laat zetten neem ik aan dat ze hem ook proefdraaien - maar het kan geen kwaad om het te vermelden of na te vragen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• postelero
Nat-Water schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:58:
Dat dit een moederbord is uit de Skylake-generatie is, en je een processor uit de Kaby Lake generatie hebt. Ze passen prima op elkaar, maar omdat de processor nieuwer is dan het moederbord moet het moederbord een update krijgen, anders 'herkent' hij de processor niet. Als je dat niet doet geeft je PC geen beeld als je hem aanzet ;).

Als jij je PC in elkaar laat zetten neem ik aan dat ze hem ook proefdraaien - maar het kan geen kwaad om het te vermelden of na te vragen.
Het wordt door professionals in elkaar gezet. Ik ga er dus vanuit dat deze hier enig verstand van hebben. Zal het er toch wel even bij vermelden. Bedankt voor de opmerkingen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

postelero schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Wat is de reden erachter dat de 500 series net zo duur zijn als de 400 series? En zit hier ook kwaliteitsverschil in of niet?
Een RX570 is meer richting een RX480 qua prestaties dus ja. :P

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-05-2017 13:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• postelero
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Een RX570 is meer richting een RX480 qua prestaties dus ja. :P
Prima dan gooien we die erin.
Pagina: 1