Toon posts:

Computer voor League of legends/OW streamen + spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een computer build waarmee ik League en OW kan spelen en streamen. Het is voor mij niet belangrijk om het op high settings te hebben staan, maar wil het graag wel op den duur kunnen upgraden (als ik het geld ervoor heb onderdelen kunnen kopen om het te upgraden).

Belangrijkste punten:
- Geen lag (FPS of ms)
- Onderdelen kunnen upgraden na verdere tijd
- Graphics kunnen op lowest setting, maar wil later naar hogere setting kunnen.

Ik zit rond de 600eu voor de computer.

Groetjes

Alle reacties

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2025
Heb je al randapparatuur?
Is het inclusief assemblage?
Wil je stil/energiezuinig?
Voorkeuren voor de kast?
Voorkeuren voor merken?

Waar is je eigen onderzoek?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat heb je zelf al bedacht? Je moet wel een voorzet geven en niet verwachten dat er een kant-en-klare configuratie wordt opgeleverd hier.

Als inspiratie kan je altijd de BBG's gebruiken. Deze maand was er geen budget game pc, maar in de vorige BBG wel: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Die was 550 euro dus je zit dan binnen budget.

Verwijderd

Topicstarter
Menno02 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:37:
Voorkeuren voor de kast?
Voorkeuren voor merken?

Ik heb alleen laptops gehad dus heb geen onderdelen voor de computer. (voor zover ik weet)
Ik wil het zelf in elkaar zetten, of ik ga naar de ICT afdeling om te vragen of zij het kunnen doen als het me niet lukt.
Maakt niet uit.
Voorkeuren voor de kast?
Geen voorkeur
Voorkeuren voor merken?
Geen voorkeur

Ik heb gekeken online naar computers en heb een paar sites gevonden waar zij al een opzet hebben gemaakt. Ik weet zelf helemaal niks van computers, ik speel alleen veel games en weet waar ik op moet letten qua specificaties als ik een laptop koop.

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:42:
Wat heb je zelf al bedacht? Je moet wel een voorzet geven en niet verwachten dat er een kant-en-klare configuratie wordt opgeleverd hier.

Als inspiratie kan je altijd de BBG's gebruiken. Deze maand was er geen budget game pc, maar in de vorige BBG wel: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Die was 550 euro dus je zit dan binnen budget.
Ik heb gekeken online en heb mijn eisen gegeven qua specificaties. Ik heb zelf geen flauw idee van computers. De BBG geeft geen informatie over of ik er ook op kan streamen, dus daar kan ik niet verder mee.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:04:
Ik heb gekeken online en heb mijn eisen gegeven qua specificaties. Ik heb zelf geen flauw idee van computers. De BBG geeft geen informatie over of ik er ook op kan streamen, dus daar kan ik niet verder mee.
Of je ermee kan streamen kan de BBG niet beantwoorden. Maakt nogal uit of jij in 1080p met 60fps wil streamen of 480p met 30 fps. Ook de gebruikte software heeft invloed. De BBG gaat in de basis uit van enkel gamen erop.

Kan je dan wel zelf een PC in elkaar zetten? Of wil je dit laten doen?

Hoe ziet je huidige PC eruit qua specificaties?
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:02:
Ik wil het zelf in elkaar zetten, of ik ga naar de ICT afdeling om te vragen of zij het kunnen doen als het me niet lukt.
De ICT afdeling? Ik vrees dat de systeembeheerders op je werk of je school echt niet gaan helpen een PC voor je te bouwen. Computerwinkels daarentegen helpen je graag tegen betaling.
Ik heb gekeken online naar computers en heb een paar sites gevonden waar zij al een opzet hebben gemaakt. Ik weet zelf helemaal niks van computers, ik speel alleen veel games en weet waar ik op moet letten qua specificaties als ik een laptop koop.
Laptops zijn ook computers. ;) De specs werken namelijk hetzelfde voor desktops en laptops.

[ Voor 38% gewijzigd door CMD-Snake op 07-05-2017 17:36 ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zou als ik jou was je afvragen of je echt iets zelf wil bouwen/laten bouwen door video's te kijken over computers in elkaar zetten, als je denkt: dat lukt me, met misschien een beetje hulp van medetweakers, zou ik het lekker zelfproberen. Als het je niks lijkt is het budget dus inclusief assemblage.

Dan ga je kijken of je al een muis, toetsenbord, monitor (die nog een beetje van deze tijd is), headset of speaker hebt. Dan weet je dus of dit in het budget zit.

Nu je weet wat er gedaan moet worden met je budget, ga je zelf onderzoek doen naar computercomponenten (benchmarks bekijken, andere topics lezen, BBG bekijken, video's bekijken) en ook bedenken hoeveel opslag je nodig denkt te hebben. Uiteindelijk weet je iets meer en probeer je een lijst te maken (hoeft echt niet perfect te zijn) en kunnen wij dat lijstje beoordelen.

Onderdelen in een PC:
Processor
Moederbord
Geheugen
Processorkoeler (zit meestal bij processor)
Videokaart (zit meestal in de processor, maar niet heel erg goed)
Behuizing
Opslag (SSD, HDD, SSHD)
Voeding

Extra's:
Optische drive

Er zijn natuurlijk wel meerdere extra's, maar die zijn meestal niet interessant.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
We verwachten dus ook echt dat je hier eerst moeite in steekt. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van september, november, januari, maart en mei.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.