Camerabewaking op weiland?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn merrie krijgt binnenkort een veulen en ik wil haar via een camera kunnen zien. Nu bevalt ze niet in een stal, maar in een weilandje met alleen een stroomaansluiting.

Als leek met meer verstand van paarden dan van camera's vraag ik me het volgende af:
Als ik een IP camera neem met wifi en een externe 4G router en beiden van stroom voorzie via het stopcontact, is dat dan voldoende om beeld te krijgen op mijn telefoon/laptop? Of zie ik dingen over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Ja, zie ook dit topic voor tips en reviews van camera's:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, dan ga ik dat in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zou heel goed kunnen werken maar in het weiland is het donker dus dat gaat niet werken. infrarood lijkt leuk maar met 3 tot 5 meter houdt het zeker op. Dan kom je nog op bandbreedte gebruik. Wat is je doel, met motion detection kan je wel wat maar dan krijg je een bericht bij iedere beweging van het paard lijkt me niet de bedoeling. Hoe groot is het weilandje? Als het meer als 10 x 10 is wordt het al heel erg moeilijk met 1 camera. Wat is je budget?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon live mee kunnen kijken, geen meldingen krijgen, want een veulen komt nu eenmaal niet op bestelling. Ik zal zelf regelmatig even op de camera moeten kunnen kijken om het gedrag van de merrie te kunnen observeren.

Budget is een paar 100 euro.

Het land is 20 x 50 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn advies is dan simpel bespaar je de moeite en teleurstelling want in de schemer over een afstand van 50 meter ga je niets zien. Het kan wel maar dan praat je over camera's van richting de 2000 euro. Je hebt dan namelijk een buitencamera met pan tilt en zoom nodig die ook nog nightvision heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je advies, ik neem het mee in de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Frogmen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:56:
Dat zou heel goed kunnen werken maar in het weiland is het donker dus dat gaat niet werken. infrarood lijkt leuk maar met 3 tot 5 meter houdt het zeker op. Dan kom je nog op bandbreedte gebruik. Wat is je doel, met motion detection kan je wel wat maar dan krijg je een bericht bij iedere beweging van het paard lijkt me niet de bedoeling. Hoe groot is het weilandje? Als het meer als 10 x 10 is wordt het al heel erg moeilijk met 1 camera. Wat is je budget?
Dan zou je toch for the time being savonds het weiland af kunnen zetten tot een een bereik wat wel te zien is op de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:53
Wellicht is het een optie om terreinbeveiliging te huren? Zoals je ziet op bouwplaatsen en festivals.

Immers heb je een camera nodig met cloud, of een sim kaart zonder carrier grade nat. Een simpele foscam werkt bijvoorbeeld niet op een gemiddeld simyo kaartje. Want je kunt de camera niet vanaf het internet benaderen. Dan heb je een speciaal kpn simkaartje nodig, of een camera welke zelf verbinding legt met een server.

[ Voor 38% gewijzigd door jeroen3 op 06-05-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoiets: https://bouwatch.nl
Is een professionele oplossing, dus het zal wel prijzig zijn..

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is een geboort melder als http://nl.birthalarm.com/homepage niet praktischer? Ook verkrijgbaar met GSM voor het geval het weiland niet aan je huis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de adviezen.

Geboortemelders verhuur ik zelf, daar krijgt ze er sowieso 1 van om, maar dat helpt me nog niet als ik op een uur rijden afstand woon/werk doordeweeks. Vandaar de camera, zo hoop ik haar toch te kunnen volgen en te controleren of het goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:53
Je zou zelf iets bij elkaar kunnen verzamelen, zoals een oude smartphone met Manything, of een Dropcam met een 3G/4G modem. Of een Nubo.

Wellicht moet je nog een IR lamp plaatsen om 's nachts iets te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 22:45
Je zou een PTZ camera met IR kunnen koppelen met een 4G modem waar je poorten op kunt doorzetten. Dit hebben we vaker aangeboden aan klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
uit eigen ervaring ( heb zelf paarden aan huis ) kan ik je vertellen dat bij meer dan 5 meter afstand het moeilijk te zien is. Kun je het niet afzetten zodat je beter kunt zien?

Ik heb zelf een hikvision DS-2CD2132F-I met IR lighting maar na 23:00 's avonds zie ik niet meer wat op het veld gebeurd. Op verzoek kan ik wat plaatjes schieten vanavond met paarden in het zicht (als ze komen)

bl44t

Pagina: 1