Nieuwe OLED om oude plasma te vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Mijn vraag
ik zoek een nieuwe OLED tv.
Hiermee wil ik Netflix gaan kijken en de PS4 Pro op gaan aansluiten.

4k is daarom gewenst, ik wil graag het uiterste kunnen halen uit de PS4.

De toevoeging van curved scherm lijkt mij niet perse nodig omdat ik niet van plan ben om bijvoorbeeld voetbal avonden hier te houden oid en de kijkhoek dus van belang zou zijn. Al uit een review van Tweakers is de curve (van het 2015 model) zodanig subtiel dat dit niet zou hinderen. Nu is de curve van 2016 model mij niet bekend of dit te vergelijken is.

3d hoeft niet maar voegt wmb wel waarde toe.

We zitten hier ff meer dan 4.5meter van het scherm.
We hebben een flinke muur, 65" kan er makkelijk hangen, wandmeubel/tv meubel hebben we nog niet. Die kiezen we daarna wel :).

Huidige tv is een Panasonic TH-37PV7F
Ik wil deze vervangen met een LG OLED65C6V

Reden dat ik niet kies voor het 2017 model is vanwege de veel hogere prijs en de meerwaarde in de specs niet kan terug vinden.

Verder begrijp ik dat het OS van LG ontzettend vloeiend en snel werkt wat een hoop ergernis zal schelen.

Betreft geluid wil ik gaan investeren in een soundbar maar hier moet ik mij eerst nog op oriënteren, wellicht wordt het alsnog een heel ander geluidsysteem.

Verder wat ik fijn vind aan dit systeem is de afstandsbediening en de mogelijkheid dat hij snel Netflix zou kunnen opstarten, nu gebeurt dat met de PS3 wat veel wachten is.. opstarten PS3, inloggen, opstarten Netflix... Enfin dit wil ik liever niet opnieuw overdragen aan de PS4 pro. Ook fijn als hij al NPO app zou kunnen aansturen, dit heb ik zo gauw nog niet gezien, ik neem namelijk geen gebruik meer van een tv abonnement. Maar ff snel journaal in de ochtend of DWDD in de avond kijken is wel fijn.

Ik vind 3k een flinke duit maar als hij het ook 8jaar of langer bij mij uit houd heb ik het er graag voor over.

Daarom ben ik benieuwd of andere mensen een alternatieve OLED TV weten die zich aan deze LG kunnen meten naast mijn eisen. Maar wellicht wel goedkoper kan.

Beste antwoord (via Fore! op 05-05-2017 07:33)

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 16:01
Ik ben zelf troste eigenaar van een 55C6V.
Er zit inderdaad een lichte,niet overdreven, curve in. Persoonlijk vind ik dit ontzettend mooi maar meningen hierover verschillen.

Verder werkt WebOS als een trein. De Netflix app werkt vlot en geeft 4K + HDR beeld.
Met NPO heb ik geen ervaring maar ik meen de app wel gezien te hebben. Google zou je dit zo moeten kunnen vertellen.

Mocht je deze TV aanschaffen raad ik je wel aan om de meest recente firmware van de LG site af te halen. Deze bevat de HDR game mode wat weer mooi werkt met de PS4 Pro.

Voor geluid is een surround set of soundbar aan te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Suigetsu op 04-05-2017 14:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 16:01
Er zit inderdaad een lichte,niet overdreven, curve in. Persoonlijk vind ik dit ontzettend mooi maar meningen hierover verschillen.

Verder werkt WebOS als een trein. De Netflix app werkt vlot en geeft 4K + HDR beeld.
Met NPO heb ik geen ervaring maar ik meen de app wel gezien te hebben. Google zou je dit zo moeten kunnen vertellen.

Mocht je deze TV aanschaffen raad ik je wel aan om de meest recente firmware van de LG site af te halen. Deze bevat de HDR game mode wat weer mooi werkt met de PS4 Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Suigetsu op 04-05-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Check even het Oled prijzen topic zou ik zeggen. Als je geen curve wil kan je beter voor b6 gaan die is nog iets voordeliger. Verder voldoet de B6 en C6 aan al je eisen volgens mij. Als je iets meer investeert kan je wellicht een E6 nemen, dan zit de soundbar al geïntegreerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Malt007 op 04-05-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Suigetsu schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:05:

Bedankt voor het delen van je ervaringen en de FW tip. Dit zal ik zeker doen!
Malt007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:13:
Check even het Oled prijzen topic zou ik zeggen. Als je geen curve wil kan je beter voor b6 gaan die is nog iets voordeliger. Verder voldoet de B6 en C6 aan al je eisen volgens mij. Als je iets meer investeert kan je wellicht een E6 nemen, dan zit de soundbar al geïntegreerd.
De B6 staat in de PW van Tweakers juist hoger geprijsd, dat komt waarschijnlijk omdat het geen curved is en daardoor misschien juist de vraag hoger naar is en zo ook de prijs.

Betreft ingebouwde soundbar, dit koop ik liever apart i.m.o. Kun je het beste apparatuur van het merk kopen waar ze goed in zijn. Als je mix and match koopt dan wordt er vaak weer op bezuinigd of verkeerde/andere keuzes gemaakt waar ik persoonlijk dan weer niet gecharmeerd van ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Kijk maar even hier.\[Prijs-discussie] OLED Televisies

B6 kan je bij smits voor 2650 ophalen, ruim 500 minder dan op pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Bedankt voor de tips en reacties!
Ik ga hem vanavond bestellen en daarbij een kijkje in aangegeven topic.

Ik ben blij dat er geen kritiek is op de gekozen TV. Daar hebben we de hele week naar zitten struinen en vergelijken :).
Pagina: 1